Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е
№ ………………………………….г.,
гр.Варна
ВАРНЕНСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХІХ състав, в закрито заседание на 25.10.2021г., като разгледа докладваното от
съдия МАРИЯНА БАХЧЕВАН административно дело 2290/2021г.
по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.69-чл.77 от
раздел ІІІ „Администриране на нередности и извършване на финансови корекции“ на
глава V „Финансово управление и контрол“ на Закона за управление на средствата
от европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/.
Делото е образувано по жалбата община
Варна чрез кмета на общината срещу решение №РД-02-36-1092/24.09.2021г. на
заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител
на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“.
Жалбата е нередовна, защото липсва
доказателство за платена държавна такса в размер на 67.12 лева, определена на
основание чл.27 ал.6 от ЗУСЕСИФ върху материален интерес от 8389.80 лева.
В тежест на жалбоподателя е да докаже, че
в рамките на проект BG16RFOP001-1.002-0005-С01 „Реконструкция
и разширяване на социалната инфраструктура“,
критериите за подбор и/или възлагане на обществената поръчка са
създавали условия за лоялна конкуренция без наличието на дискриминация, която
необосновано да ограничава участието на стопански субекти, както и
равнопоставеност за участие. Критериите за подбор при отварянето на офертите са
били същите, каквито са били в обявлението за обществената поръчка и в
документацията за участие. И са били съобразени с предмета и обема на
поръчката и са били спазени условията на
Закона за обществените поръчки.
В тежест на административният орган е да докаже: наличието на нередности по смисъла на чл. 2, т. 36 и 38 от Регламент (ЕС) № 1303/2013г.; да посочи и докаже основанията за извършените финансови корекции по смисъла на чл.70 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/; да докаже, че извършената финансова корекция е в съответствие с приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство; да докаже, че общият размер на финансовите корекции по проекта не надвишава размера на реално предоставената финансова подкрепа по него; да докаже, че за една и съща нередовност е приложена само веднъж финансова корекция; да докаже, че при определяне размера на финансовите корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото нарушение на приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ; да докаже, че размерът на финансовата корекция е равен на реално установените финансови последици на нарушението върху изразходваните средства – допустими разходи; да докаже, че преди издаването на обжалваното решение управляващият орган е осигурил осигури възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и съответните доказателства; да докаже, че финансовите корекции са само върху допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите разходи, финансирани от държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на Община Варна по проекта.
Като жалбоподател следва да бъде конституирана Община Варна в качеството си на бенефициент по Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020г.“, представлявана от нейния кмет. Ответник по делото е заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството в качеството му на ръководител на управляващия орган по програмата.
Делото следва да бъде насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание.
Воден от изложеното съдът
Р А З П О Р Е Д И :
КОНСТИТУИРА като жалбоподател Община Варна и като ответник - заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството.
УКАЗВА на община Варна, че в 7-дневен срок от съобщението следва да представи доказателство за платена държавна такса в размер на 67.12 лева.
Ако нередовността на жалбата не бъде отстранена в дадения срок, производството по нея ще бъде прекратено.
ЗАДЪЛЖАВА ответника в 7-дневен срок от съобщението да представи доказателства за оправомощаването му като ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“.
УКАЗВА на ответника, че в негова тежест е да докаже:
1. наличието на нередности по смисъла на чл. 2, т. 36 и 38 от Регламент (ЕС) № 1303/2013г.;
2. да посочи и докаже основанията за извършените финансови корекции по смисъла на чл.70 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/;
3. да докаже, че извършената финансова корекция е в съответствие с приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство;
4. да докаже, че общият размер на финансовите корекции по проекта не надвишава размера на реално предоставената финансова подкрепа по него;
5. да докаже, че за една и съща нередовност е приложена само веднъж финансова корекция;
6. да докаже, че при определяне размера на финансовите корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото нарушение на приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ;
7. да докаже, че размерът на финансовата корекция е равен на реално установените финансови последици на нарушението върху изразходваните средства – допустими разходи;
8. да докаже, че преди издаването на обжалваното решение управляващият орган е осигурил осигури възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и съответните доказателства.
9. да докаже, че финансовите корекции са само върху допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите разходи, финансирани от държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на Община Варна по проекта.
УКАЗВА на
Община Варна чрез нейния кмет, че в негова
тежест е да докаже, че:
1.
в рамките на проект BG16RFOP001-1.002-0005-С01 „Реконструкция
и разширяване на социалната инфраструктура“,
критериите за подбор и/или възлагане на обществената поръчка са
създавали условия за лоялна конкуренция без наличието на дискриминация, която необосновано
да ограничава участието на стопански субекти, както и равнопоставеност за
участие;
2.
критериите за подбор при отварянето на
офертите са били същите, каквито са били в обявлението за обществената поръчка
и в документацията за участие;
3.
критериите за подбор са били съобразени с
предмета и обема на поръчката и са били спазени условията на Закона за
обществените поръчки.
Делото
да се докладва след изтичане срока на жалбоподателя.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: