Решение по дело №386/2019 на Административен съд - Ловеч

Номер на акта: 49
Дата: 2 март 2020 г. (в сила от 18 ноември 2020 г.)
Съдия: Любомира Любенова Кръстева
Дело: 20197130700386
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 август 2019 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

гр. Ловеч 02.03.2020 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

ЛОВЕШКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, VІ административен състав, в открито съдебно заседание на двадесет и седми февруари две хиляди и двадесета година в състав:

                            ПРЕДСЕДАТЕЛ:ЛЮБОМИРА КРЪСТЕВА

 при секретаря Татяна Тотева като разгледа докладваното от съдия Кръстева адм.дело № 386 по описа на АдмСЛ за 2019 година, за да се произнесе взе предвид следното:

Производство по чл. 124 от ЗДСл.

Производството е образувано въз основа на жалба с вх.№2839/22.08.2019 г. подадена от В.В.С. ЕГН**********,*** против Заповед № ЗЦУ-1139/26.07.2019 г. на За Изпълнителен директор на НАП М.К. за налагане на дисциплинарно наказание „уволнение“, и против Заповед № 1835/29.07.2019 г. на Изпълнителен директор на НАП, с която е прекратено служебното правоотношение на жалбоподателя поради дисциплинарно уволнение.

Иска се отмяна на оспорената заповед и да се осъди ответникът да възстанови сторените деловодни разноски.

В съдебно заседание оспорващият се явява лично. Поддържа жалбата. Представя писмени бележки по съществото на спора.

В съдебно заседание ответникът се представлява от ю.к. Ф.. Оспорва жалбата. Претендира се възстановяване на юрисконсултско възнаграждение.

По делото са събрани писмени и гласни доказателства. Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

Между страните е безспорно, че в периода 10.03.2011 г. – 26.07.2019 г. жалбоподателят е заемал длъжността „директор на офис/дирекция/ за обслужване Ловеч, ТД на НАП Велико Търново“.

Не се оспорва от жалбоподателя, че в периода 01.01.2016 г. – 08.10.2018 г. е осъществявал достъп до защитена информация, съдържаща се в информационните системи, поддържани от Агенцията, за голям брой физически и юридически лица.

Не е спорно между страните, че на основание заеманата от него длъжност жалбоподателят е имал предоставен достъп до информационните системи на НАП с потребителско име R004000373.

Спорно между страните е дали осъществените от жалбоподателя достъпи до записи от информационните системи на НАП /лист 22, гръб, от делото/ за периода 01.06.2017 г. – 08.10.2018 г., са в нарушение на:

-         Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация,

- чл. 9.3.1 от „Политика по информационна сигурност на НАП“,

- т. 4, б. „е" от „Правила за управление на достъпа до информационни активи и услуги в НАП",

- на указанията, дадени с писмо на ИД на НАП, изх. № 26-А-37/18.07.2016 г. относно неправомерно обработване на защитена информация от служители на НАП,

- писмо на  директора на      ТД на НАП Велико     Търново, изх.№ 5213/12.06.2017 година, с което се напомня   на служителите   от ТД, че следва стриктно да спазват законоустановените изисквания и утвърдените вътрешни правила на НАП, касаещи обработването на защитена информация

- писмо на  директора на      ТД на НАП Велико     Търново, изх.№ 8550/03.10.2017 година,

с които са осъществени дисциплинарни нарушения по смисъла на чл. 89, ал. 2, т. 3 от ЗДСл - неспазване кръга на служебните правомощия, на чл. 89, ал. 2, т. 5 от ЗДСл - неспазване правилата на КПСДА и по-специално на правилата на чл. 1 и чл. 2 /регламентиращи общи положения и принципите за изпълнение на държавната служба/, и на чл. 5, ал. 2 от КПСДА, за които дисциплинарно-наказващият орган е наложил на жалбоподателя наказание „уволнение“ с първата заповед и е издал втората заповед за прекратяване на служебното му правоотношение.

Със Заповед № ЗЦУ-1045/06.08.2018 г. на изпълнителен директор на НАП /лист 49/ е назначен Дисциплинарен съвет на НАП по реда на чл. 95 от ЗДСл.

Със Заповед № ЗЦУ-1454/16.10.2018 г. на изпълнителен директор на НАП е наредено извършване на проверка по постъпил сигнал от 09.10.2018 г.

В хода на проверката са установени данни за извършени множество достъпи до информационните системи на НАП от В.В.С..

С искане от 08.11.2018 г. проверяващите служители на Инспектората са поискали обяснения за причините за осъществените достъпвания до информационните системи на НАП от жалбоподателя /лист 205/. В предоставения срок жалбоподателят е представил писмени обяснения /лист 206-207/. С второ искане от 04.12.2018 г. на жалбоподателя са поставени нови девет въпроса за посочване на основания за осъществените достъпи /лист 201/.  В предоставения срок са представени обяснения /лист 202-204/.

За установените обстоятелства при извършената проверка е изготвен подробен доклад.

На 16.05.2019 г. до изпълнителния директор в ЦУ на НАП постъпва докладът от ръководителя на Инспектората на НАП с вх.№ 94-В-409, в който се излагат установените обстоятелства при извършена проверка по постъпил сигнал. В доклада е направен извод за установени нарушения на Политиката за информационна сигурност и на Етичните норми за поведение на служителите на НАП от четири длъжностни лица, от които двама служители в офис Ловеч, в това число жалбоподателя, един в офис Силистра и един в Сливен. Направено е предложение за образуване на дисциплинарно производство срещу В.В.С. във връзка с констатации за системно нарушаване на правилата, указани в Политиката за информационна сигурност на НАП и Етичните норми за поведение на служителите на НАП /лист 42/.

Със Заповед № ЗЦУ-919/13.06.2019 г. на изпълнителен директор на НАП, изменена със Заповед № ЗЦУ-950/18.06.2019 г. на ИД на НАП, на осн. чл. 96 от ЗДСл е наредено на назначения Дисциплинарен съвет да образува дисциплинарно дело срещу жалбоподателя В.В.С. – директор на офис/дирекция/ за обслужване Ловеч, ТД на НАП Велико Търново, за нарушенията, описани в доклад вх.№94-В-409/16.05.2019 г. /лист 44/.

По образуваното дисциплинарно дело Съветът е провел две заседания на 18.06.2019 г. /лист 54/ и на 24.06.2019 г. /лист 61/. Събрал е писмени доказателства – изготвения доклад от Инспектората и приложенията към него.

Съветът е установил, че в периода 01.06.2017 г. – 08.10.2018 г. жалбоподателят е осъществил 512 пъти достъп до данъчно-осигурителна информация за физически и юридически лица в информационните система на НАП, като за 475 достъпа не е представил пред проверяващите длъжностни лица от Инспектората на НАП основание за извършването им. Съветът е анализирал представените от жалбоподателя обяснения за осъществения достъп, като е изложил подробни мотиви защо не приема същите за основателни за тези 475 случая.

Посочените от жалбоподателя причини, анализирани от Дисциплинарния съвет, са описани подробно в доклада на Инспектората и приложенията към него /лист 213 – 244/, и са разпределени в следните групи:

 „Причина № 1" - във връзка с вменените функции на ръководител на офиса по резолиране на постъпващата входяща и изходяща поща;

„Причина № 2" - в качеството на административен ръководител и упълномощен с функциите на наказващ орган за извършени административни нарушения;

„Причина № 3“ - приемане и срещи с клиенти по различни поводи и проблеми;

„Причина № 4“ - срещи с длъжници, с оглед постигането на споразумения за частично или разсрочено плащане на публичните задължения;

„Причина №5“ - срещи-разговори със служители, които имат публични задължения в НАП;

„Причина №6“ - срещи като ръководител на офиса с представители на ОД на МВР - сектор „Икономическа полиция“, служба „БОП“, ТД „Национална сигурност“ /ДАНС/ и ТД „КПКОНПИ“, като са направени твърдения, че част от проведените разговори са класифицирана информация;

„Причина №7“ - достъпване на личните данни на жалбоподателя, на съпругата му, нейната сестра и неговата сестра.

При анализа на установените обстоятелства Дисциплинарния съвет е стигнал до извод, че жалбоподателят е извършил нарушения на чл. 10, ал. 2 от Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация /КПСДА/ и раздел 3, т. 1 от Етичните норми за поведение на служителите на НАП, т. 9.3.1 от Политиката на информационна сигурност на НАП, Правилата за правата и задълженията на потребителите, ползващи информационни активи на НАП и писмо на ЦУ на НАП изх.№ 26-А-37/18.07.2016 г. относно неправомерно обработване на защитена информация от служители на НАП. Тези нарушения на нормативни и вътрешно-служебни правила Дисциплинарният съвет е квалифицирал като дисциплинарни нарушения по чл. 89, ал. 2, т.1 от ЗДСл – неизпълнение на служебни задължения, по чл. 89, ал. 2, т.3 от ЗДСл – неспазване кръга на служебните задължения и по чл. 89, ал. 2, т.5 от ЗДСл – неспазване правилата на КПСДА чл.10, ал. 2 и чл. 5, ал. 2.

Въз основа на установеното по дисциплинарното дело, Дисциплинарния съвет е постановил Решение № РЦУ-80 от 15.07.2019 г. /лист 66/, в което са изложили анализ на установените факти, дадена е квалификация на извършените дисциплинарни нарушения, направени са изводи за тежестта им и е формирано решение за налагане на жалбоподателя дисциплинарно наказание „уволнение“ по чл. 90, ал. 1, т. 5 от ЗДСл.

На 17.07.2019 г. преписката е доведена до знанието на изпълнителен директор на НАП /лист 53/.

На 19.07.2019 г. на жалбоподателя е връчена покана по чл. 93, ал.1 от ЗДСл, с която В.С. е уведомен за откритото дисциплинарно производство, връчено му е решението на Дисциплинарния съвет, докладът от 16.05.2019 г. на Инспектората на НАП, и заповедта за образуване на дисциплинарно дело ведно с двете последващи заповеди за допълване и изменение /лист 72/. Жалбоподателят е поканен да се яви за изслушване от изпълнителния директор на НАП.

На 22.07.2019 г. е взето становището на прекия ръководител териториален директор на ТД на НАП Велико Търново.

На 23.07.2019 г. е съставен протокол за изслушването на жалбоподателя, от който се установява, че същият не се е явил по връчената покана, поради което му е отправена втора покана за даване на писмени обяснения /лист 77/ , връчена му на същата дата.

На 25.07.2019 г. до изпълнителен директор на НАП са представени повторно два броя писмени обяснения лист 81 и 83/, които са представени и по време на проверката, извършена от Инспектората на НАП на 21.11.2018 г. и на 07.12.2018 г. /лист 80 и следващи/.

На 26.07.2019 г. е издадена оспорената Заповед № ЗЦУ-1139/26.07.2019 г. на За Изпълнителен директор на НАП М.К. /оправомощена със Заповед № ЗЦУ -1007/26.06.2019 г. лист 52/ за налагане на дисциплинарно наказание „уволнение“, и на 29.07.2019 г. е издадена Заповед № 1835/29.07.2019 г. на Изпълнителен директор на НАП, с която е прекратено служебното правоотношение на жалбоподателя поради дисциплинарно уволнение.

Заповедите са връчени на жалбоподателя на 05.08.2019г. срещу подпис /лист 28 и лист 29/.

Съгласно  чл. 94, ал. 1 от ЗДСл дисциплинарното наказание се налага не по-късно от два месеца от откриване на нарушението и не по-късно от една година от извършването му. В ЗДСл не се съдържа дефиниция на понятието "откриване на нарушението", но от смисловото значение на използваните думи се налага извод, че, за да е налице откриване на нарушението, дисциплинарно-наказващият орган трябва да е наясно с дисциплинарното нарушение и с релевантните за определяне на дисциплинарното наказание факти и обстоятелства - чл. 91, ал. 1 ЗДСл, а именно субект на нарушението, деянията, чрез които е осъществено, времето и мястото на извършване на нарушението, обстоятелствата при които е извършено, вредата от нарушението.

За най-ранен момент, в който дисциплинарно-наказващият орган е получил достоверна информация относно всички обстоятелства по чл. 91 от ЗДСл, е при получаване на докладната записка от 15.07.2019 г. с приложени протоколи и решение на  дисциплинарния съвет /лист 53/. Двумесечният срок по чл. 94, ал. 1, пр. първо от ЗДСл за издаване на заповедта изтича на 15.09.2019 г. Следователно до 26.07.2019 г., когато е издадена оспорената заповед, и дори до 05.08.2019 г., когато е връчена заповедта, не е налице пропускане на срока по  чл. 94, ал. 1 от ЗДСл за налагане на дисциплинарно наказание.

Относно направеното възражение, че за част от нарушенията е налице изтекла давност по чл. 94, ал.1, пр. второ от ЗДСл, съдът счита за установено следното:

 Видно от преписката, Дисциплинарният съвет е анализирал установени нарушения, изразяващи се в осъществен достъп до данни в информационните системи на НАП в периода от 01.06.2017 г. – 08.10.2018 г.

Представена е справка за ползваните отпуски от жалбоподателя, по време на които давността по чл. 94, ал. 1 от ЗДСл не тече. За периода от 26.07.2018 г. до издаване на заповедта, жалбоподателят е ползвал 10 работни дни отпуск, общо 14 календарни дни.

Т.е. с оглед датата на издаване на заповедта за налагане на дисциплинарното наказание 26.07.2019 г и ползваните 14 дни отпуск в периода, нарушенията, извършени преди 11.07.2018 г. не подлежат на дисциплинарно наказание съгласно разпоредбата на чл. 94, ал.1, пр.второ от ЗДСл.

Съдът, след като се запозна с приложенията към доклада на Инспекторат на НАП, установи, че в периода от 11.07.2018 г. до налагане на дисциплинарното наказание попадат 101 достъпа, осъществени от жалбоподателя:

92 бр. достъпи в СУП, както следва : 3 бр. на лист 230, 3 бр. на лист 232, 46 бр. на лист 235, 40 бр. от лист 236-240 и

9 бр. достъпи във VAT-14 на лист 242. 

От посочените 101 записа 2 /два/ съдържат посочени конкретни номера на преписки, във връзка с които е осъществен достъпът.

За осъществения 1 /един/ достъп до данни за лицето Н.И.Н./лист 236, т.242 от списъка/ на 26.07.2018 г. съдът е изслушал свидетелски показания на лицето, от които се установява, че достъпът е осъществен по негово устно искане и с негово съгласие /лист 254, стр. 6 от протокола/.

От свидетелските показания на Д.П., заемащ длъжността държавен съдебен изпълнител в РС Ловеч, се установява, че 5 /пет/ достъпа до данни на РС – Ловеч в периода 05.09.2018 г. -  20.09.2018 г. са осъществени по устно искане от свидетеля в качеството му на държавен съдебен изпълнител във връзка с неправилно постъпили суми от публична продан.

За останалите 93 осъществени достъпа по делото не се представиха доказателства, че са осъществени във връзка с конкретни преписки или постъпили искания. Посочени са причините от 1 до 6.

Спорно е по делото дали, като е осъществил достъп до данни от информационните системи на НАП, без това да е свързано с конкретни преписки, жалбоподателят е извършил дисциплинарно нарушение. И дали, при установени 93 достъпа в периода по чл. 94, ал. 1, пр. второ от ЗДСл, са били налице предпоставки за налагане на дисциплинарно наказание „уволнение“ и съразмерно ли е същото на тежестта на извършеното нарушение.

След анализ на доказаното от фактическа страна и приложимите правни норми, съдът установи следното:

Жалбоподателят е запознат срещу подпис с Етичните норми за поведение на служителите на НАП /лист 93 и следващи/. Съгласно Раздел 2 от Етичните норми, т.1 служителите не трябва да нарушават правата на клиент или негов представител, дадени му от Конституцията и законодателството на Р България. Съгласно Раздел 3, т. 1 и т. 6 служителите могат да ползват данните на организацията само за изпълнение на служебните си задължения, като са длъжни да правят възможното за гарантиране на сигурността и недопускане на неразрешено разкриване на защитена информация и/или данни от служебни компютри.

В Заключението на Етичните норми е предвидено, че поведение, несъобразено с тези правила представлява нарушение на трудовата дисциплина и се санкционира с налагане на дисциплинарно наказание по съответния ред.

Представена е декларация от жалбоподателя от 04.07.2013 г., с която на основание чл. 7, ал. 5 от Наредба №1/30.01.2013 г. за минималното ниво на технически и организационни мерки и допустимия вид защита декларира, че ще пази тайната на личните данни на трети лица, станали му известни при изпълнение на служебните задължения, и няма да ги използва за други цели, освен за прякото изпълнение на служебните му  задължения /лист 98/.

Жалбоподателят е запознат с действалата в процесния период Инструкция № 2/11.06.2013 г. (отм.) за мерките и средствата за защита на личните данни, обработвани в НАП и реда за движение на преписки и заявяване на регистри. Подписал е и декларация от 01.07.2016 г., че е запознат с Правилата за правата и задълженията на потребителите, ползващи информационни активи на НАП /лист 104/. 

Чл. 18, ал. 2 от Инструкция №2/11.06.2013 г.(отм.) задължава служителите, ползващи информационни активи на от НАП, да познават и спазват Политиката на информационна сигурност на НАП и действащите правила, заповеди и указания за информационна сигурност /лист 101/.

В 9.3.1 от Политика на информационна сигурност на НАП изрично е посочено, че достъпът до информацията и системите на НАП се предоставя на потребителите за изпълнение само на необходимото във връзка с изпълнение на техните служебни задължения. Освен това в т.16.1.1 е посочено, че използването на информационните ресурси на НАП е само за служебни цели.

Представени са и заповеди и писма на изпълнителен директор на НАП във връзка с информационната сигурност, с които жалбоподателят е запознат /лист 123 – 132/. С тези заповеди и писма се указва на служителите, че е налице забрана за достъпване на защитени данни извън случаите, когато това е нужно за прякото изпълнение на възложените служебни задачи.

Жалбоподателят е запознат и с Инструкция №2/08.05.2019 г., която отменя предходната Инструкция № 2/11.06.2013 г.

Безспорно се установява, че жалбоподателят е бил запознат със задължението си да осъществява достъп до информационните ресурси на НАП само, когато това е необходимо за прякото изпълнение на служебните му задължения.

Няма представени доказателства по делото за съществуване на необходимост във връзка с прякото изпълнение на служебните задължения на жалбоподателя, която да е налагала достъпването до данни за лица в посочените по-горе 101 случая на осъществен достъп, като за 93 от тях това е безспорно. Няма представени преписки, по които жалбоподателят, по силата на служебните си правомощия, да е имал задължение извърши достъп до процесните данни, преди да се произнесе с наказателно постановление, административен акт /заповед, разпореждане и др./ или друго волеизявление. Видно от представените по делото длъжностни характеристики на жалбоподателя, в нито един момент сред правомощията му не е било предоставянето на справки по искане на данъчни субекти.

Съгласно чл. 2 от Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация дейността на служителите трябва да се осъществява при спазване принципите на законност, лоялност, честност, безпристрастност, политическа неутралност, отговорност и отчетност. Служителят е задължен да изпълнява служебните си задължения при строго спазване на законодателството, да осъществява действия, предлага и взема решения, водещи до елиминиране на произвола и укрепване на доверието в държавните институции и да извършва дейността си компетентно, обективно и добросъвестно.

Съдът счита, че достъпът, осъществен от жалбоподателя в 93 от случаите в процесния период, е бил неправомерен, без връзка с прякото изпълнение на служебните задължения на жалбоподателя и в нарушение на Политика на информационна сигурност на НАП, Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация и издадените заповеди и писма от Директор на НАП, посочени в заповед № ЗЦУ-1139/26.07.2019 г., с изрични указания за забрана за достъпване на защитени данни извън случаите, когато това е нужно за прякото изпълнение на възложените служебни задачи. Т.е. в процесните случаи достъпът е осъществен извън кръга на служебните правомощия на жалбоподателя, което противоречи на изискването на КПСДА за спазване на принципите на законност, лоялност, добросъвестност и т.н. по чл. 1 и чл.2, и на изискването по чл. 5, ал. 2 от КПСДА при изпълнение на служебните си задължения служителят да следва поведение, което да създава увереност у органите, чиято дейност подпомага, че могат да му се доверяват и да разчитат на него.

Неспазването на нормативни и вътрешно-служебните правила безспорно представлява дисциплинарно нарушение по чл. 89, ал. 2, т. 3 от ЗДСл „неспазване кръга на служебните правомощия“, а поради това, че поведението е в противоречие и с изискванията на КПСДА, е нарушение и по чл. 89, ал.2 , т. 5 от ЗДСл.

В случая се касае за множество случаи на превишаване на служебните правомощия, в период няколко месеца, по отношение на различни данъчни субекти, което според съда сочи и на системност, въпреки, че наказващият орган не е сочил изводи в тази посока. Дисциплинарно-наказващият орган е анализирал установената фактическа обстановка и е изложил подробни мотиви в заповед №ЗЦУ-1189/26.07.2019 г., обосновал е извода си за извършено дисциплинарно нарушение, за което, с оглед тежестта му и обстоятелствата, при които е извършено, е наложил на жалбоподателя дисциплинарно наказание „уволнение“, и на това основание е издал Заповед №1835/29.07.2019 г. за прекратяване на служебното му правоотношение.

Заповедите са издадени от материално компетентен орган – органа по назначаване. Съдът не установи нарушения на процесуалните правила  в производството по налагане на дисциплинарното наказание.

Според съда наложеното дисциплинарно наказание „уволнение“ съответства на тежестта на нарушението – безспорно доказаните 93 случая на достъп до данни за физически и юридически лица от информационните масиви на НАП в периода 11.07.2018 г. – 08.10.2018 г. (почти три месеца), без връзка с прякото изпълнение на служебните задължения на жалбоподателя, които са достатъчни, за да обосноват наложеното дисциплинарно наказание. Неоснователно е възражението на жалбоподателя, че при определяне на вида и размера на дисциплинарното наказание не е взето предвид цялостното служебно поведение на държавния служител съгласно изискването на чл. 91, ал. 1, т. 4 ЗДСл. Високите годишни оценки от атестирането и липсата на други провинения на служителя не изключват налагането на най-тежкото дисциплинарно наказание в случая с оглед тежестта на извършеното нарушение.

Тъй като държавният служител е дисциплинарно уволнен, по аргумент от чл. 107, ал. 1, т. 3 от ЗДСл, правилно с оспорената заповед № 1835/29.07.2019 г. е прекратено служебното правоотношение на жалбоподателя без предизвестие. Налагането на дисциплинарно наказание "уволнение" има за последица именно прекратяване на служебното правоотношение. Тъй като е налице изрично волеизявление на органа по назначаването за налагане на дисциплинарно наказание "уволнение", което представлява прекратяване на правоотношението, не е необходимо да се излагат отделни фактически основания в заповедта за прекратяване на служебното правоотношение.

С оглед изложените по-горе мотиви, съдът намира, че оспорените заповеди са издадени от компетентен орган, в предвидената от закона форма, при спазване на материално-правните разпоредби, като при постановяването им не са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила и заповедите са в съответствие с целта на закона.

Искането на ответната страна за присъждане на направените по делото разноски е своевременно направено и основателно с оглед крайния изход на спора, поради което следва да бъде уважено, като оспорващата страна следва да бъде осъдена да заплати в полза на ответната страна сумата от 200 /двеста/ лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение, определена по реда на чл. 78, ал. 8 от ГПК, вр. чл. 37 от Закона за правната помощ, вр. чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ.

Воден от горното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. последно от АПК, съдът

РЕШИ:

 

ОТХВЪРЛЯ жалба с вх.№2839/22.08.2019 г. подадена от В.В.С. ЕГН**********,*** против Заповед № ЗЦУ-1139/26.07.2019 г. на За Изпълнителен директор на НАП М.К. за налагане на дисциплинарно наказание „уволнение“, и против Заповед № 1835/29.07.2019 г. на Изпълнителен директор на НАП, с която е прекратено служебното правоотношение на жалбоподателя поради дисциплинарно уволнение.

ОСЪЖДА В.В.С. ЕГН**********,*** да заплати на Национална агенция по приходите – София сумата от 200 /двеста/ лева, представляваща възнаграждение за защита от юрисконсулт в процеса.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в четиринадесетдневен срок от съобщаването му на страните.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: