О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е
№…………………………………2022
година, гр.Варна
ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, XXIII- ти състав, в закрито заседание на двадесети юни 2022г.,
като разгледа докладваното от съдия Наталия Дичева
ч.адм.д.№
1218/2022г. по
описа на съда, за да се произнесе
взе предвид следното:
Производството по делото е по реда на чл. 145 и
следв. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба на М.А.Х. *** срещу покана за
доброволно изпълнение за освобождаване и предаване на имот № 135 по КП на
м.“Перчемлията“, СО“Черноморец“, с.Осеново, общ.Аксаково, обл.Варна, изд. от Директор
на дирекция ОСССК при община Аксаково. Моли за отмяна на поканата за доброволно
изпълнение.
Ответната страна- Директор на дирекция ОСССК при община
Аксаково изразява становище за недопустимост на жалбата, тъй като липсва годен
за оспорване административен акт, а издадената покана за доброволно изпълнение
е част от процедурата по чл.65 от ЗОС.
Съдът намира, че жалбата следва да бъде оставена без
разглеждане, а производството по делото прекратено, поради липса на правен
интерес от настоящото оспорване. Съображенията за това са следните:
Предмет на оспорване в настоящото производство е покана
за доброволно изпълнение за освобождаване и предаване на имот № 135 по КП на
м.“Перчемлията“, СО“Черноморец“, с.Осеново, общ.Аксаково, обл.Варна,
обективирана в писмо изх. № 9400-613/29.04.2022 г.
Оспореното писмо не притежава белезите на индивидуален
административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 1 - 4 от АПК, поради което не
подлежи на съдебен контрол за законосъобразност по критериите на чл. 146 от АПК. Със същото жалбоподателят е информиран, че ползва без правно основание
имот — частна общинска собственост и е поканен да извърши доброволни действия
по освобождаване на имота. Писмото не съдържа властническо волеизявление на
административен орган в рамките на нормативно определената му компетентност, а
има само уведомителен характер. Само по себе си то не поражда неблагоприятни
последици за адресата, каквито биха настъпили от евентуален последващ акт или
действия на администрацията. То може да послужи единствено за започване на
административно производство по издаване на заповед по чл. 65, ал. 1 от ЗОС за
принудително изземване. Именно крайният акт - Заповедта по чл. 65 от ЗОС за изземване
на процесния недвижим имот, ще носи белезите на индивидуален административен
акт, подлежащ на оспорване и съдебен контрол, но такава към настоящия момент не
е издадена.
Тези съображения мотивират съдът да приеме, че при липса
на издаден индивидуален административен акт, който да засяга правата и
интересите на жалбоподателя, жалбата е недопустима.
Следва да се отбележи и, че процесното писмо е издадено
от длъжностно лице - Директор на дирекция ОСССК при община Аксаково, което
няма качеството на административен орган, притежаващ компетентността да се
произнесе с крайния акт, подлежащ на съдебен контрол, какъвто е Кмета на община
Аксаково.
Въз основа на изложеното жалбата като недопустима следва
да бъде оставена без разглеждане на основание чл. 159, т. 1
от АПК и производството по делото бъде прекратено.
Водим от горното, Варненският административен съд,
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалба, депозирана от М.А.Х. *** срещу покана за доброволно изпълнение за освобождаване и предаване на имот № 135 по КП на м.“Перчемлията“,СО“Черноморец“, с.Осеново, общ.Аксаково, обл.Варна, изд. от Директор на дирекция ОСССК при община Аксаково
ПРЕКРАТЯВА производството по адм. д. № 1218/2022г. по описа на АС
Варна, 23-ти състав.
Определението подлежи на обжалване пред ВАС в 7-дневен
срок от съобщението, че е изготвено.
Административен
съдия: