Решение по дело №3/2020 на Административен съд - Разград

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 10 април 2020 г. (в сила от 12 септември 2020 г.)
Съдия: Марин Димитров Маринов
Дело: 20207190700003
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 януари 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер: 40                                                 10.04.2020                                               Град Разград

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Разградският административен съд, в публичното заседание на десети март две хиляди и двадесета  година, в  състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ТАНЯ ДАМЯНОВА

                                                                                ЧЛЕНОВЕ:  ИВА КОВАЛАКОВА-СТОЕВА

                                                                                                       МАРИН МАРИНОВ

 

при секретаря Пламена Михайлова, като разгледа докладваното от съдията Марин Маринов  административно дело № 3 по описа за 2020, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 179-184 от Административно процесуалния кодекс (АПК) във връзка с чл. 45, ал. 3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/.

Образувано е по жалба на „Динамика” АД с БУЛСТАТ *******, със седалище и адрес на управление гр. Кубрат, ул. „Добруджа” № 65, срещу Решение № 19 по Протокол № 3 от 20.12.2019 год. на Общински съвет Кубрат, с което са одобрени план-сметките за разходите по третиране на битовите отпадъци и поддържане чистотата на територията на населените места в Община Кубрат за 2020 год. и размера на такса битови отпадъци по населени места за 2020 година. В жалбата се сочи, че решението е постановено при нарушаване на процесуалните правила и в противоречие с материалния закон. Излагат се доводи, че административният орган не се е съобразил с разпоредбите на чл. 67, ал. 4, ал. 8, т. 1а и т. 1б.  от Закона за МДТ, както и че многократно са завишени пълните разходи по предоставяне на услугата, за която е определена такса битови отпадъци, поради което е налице икономическа необоснованост на увеличението размера на таксите. От съда се иска да бъде отменено оспореното решение.

Оспорването е съобщено по реда  на чл. 181 ал. 1 и 2 от АПК в Държавен вестник, бр. 10 от 04.02.2020 год., но по делото няма присъединени лица по реда на чл. 182, ал. 3 от АПК .

Ответникът по жалбата - Общински съвет Кубрат, в писмения си отговор и чрез процесуалния си представител – главен юрисконсулт Светлана Георгиева, счита жалбата за неоснователна.

Съдът, като обсъди становищата на страните, доказателствата по делото поотделно и в тяхната съвкупност, и като направи проверка по реда на чл.168  във вр. с чл. 184 от АПК, приема за установено следното:

Оспорващото дружество е собственик на недвижим имот, находящ се в гр. Кубрат, ул. „Добруджа” № 62 с обща площ от 52900 кв.м. и застроена площ от 9370 кв.м., представляващ Завод „Динамика” / декларация на л. 6/.

Производството по издаване на оспорения акт е започнало с публикуване на покана /л.58/  за обществено обсъждане на план - сметка за необходимите разходи по ЗМДТ за битови отпадъци през 2020 год. и определяне на такса за битови отпадъци за 2020 год. Към поканата са били приложени и съответните материали - предложение на кмета на Община Кубрат до Общински съвет Кубрат с проект за решение и приложения към него № 1, 2,3, 4 и 5  /план-сметка за приходите за 2020 год.; план-сметка за разходите за 2020 по дейности - осигуряване на съдове, събиране и транспортиране, такса депониране в Регионално депо и отчисления по ЗУО и почистване на уличните платна и други територии от населените места за обществено ползване и населени места със съответните изчисления; справка за максималния размер на разходите за обслужване на контейнер тип „Бобър; план- сметка за приходите от такса битови отпадъци за 2020 год., съгласно подадени декларации по чл. 18б, от Наредба № 11 на Общински съвет Кубрат; разчет за определяне на количествата на образуваните отпадъци по населени места на територията на община Кубрат и други. /  Поканата и приложените към нея проекти за решение и документи се намират на официалната интернет страница на Община Кубрат, секция „Пресцентър”, рубрика „Архив”. Даден е едномесечен  срок за подаване на мнения, предложения и становища, който изтича в 17:00 часа на 09.12.2019 год.

С декларация вх. № 8 от 02.12.2019 год. /л.6/, на основание чл. 18б, ал. 1 от Наредба № 11 на Общински съвет Кубрат, оспорващото дружество е заявило за имота си, находящ се в гр. Кубрат, ул. „Добруджа” № 62 с обща площ от 52900 кв.м. и застроена площ от 9370 кв.м., представляващ Завод „Динамика”, таксата за битови отпадъци за услугите по сметосъбиране, сметоизвозване и обезвреждане на битовите отпадъци да се определя на база количеството отпадъци.

На 09.12.2019 год. управителят на оспорващото дружество е депозирал предложение до Общински съвет Кубрат /л.60/. В него е посочил, че тъй като таксата за ползване на контейнер „Бобър” е определена при максимално запълване на контейнера с 440 кг. , каквото количество отпадъци в процесния имот не може да се формира, дружеството е готово да въведе система за измерване на генерираните битови отпадъци седмично с контролна везна, без да се затрудни и забави процеса по сметосъбиране и таксата да се определя въз основа на това измерване, както и графикът за сметосъбиране за дружеството да бъде променен от четири пъти месечно на два пъти месечно

На 10.12.2019 год. кметът на Община Кубрат е депозирал в общинския съвет предложението за решение за Одобряване на план-сметка за необходимите разходи  по ЗМДТ за битови отпадъци през 2020 год. и определяне на такса за битови отпадъци за 2020 год. заедно с приложенията към него / л. 94-л.104/.

На 19.12.2019 год. предложението на кмета на общината е разгледано и прието на съвместно заседание на три постоянни комисии при общинския съвет, съгласно протокол от същата дата /л.91/.

На 20.12.2019 год. Общински съвет Кубрат е провел заседание, на което е приел оспореното решение № 19 по Протокол № 3 от същата дата /л.72/.  Решението е прието след проведено обсъждане и поименно гласуване с 14 гласа „ЗА“, 5 гласа „ПРОТИВ“ и 1 глас „ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ“. С  точка I от решението е приел  план-сметките на разходите за третиране на битовите отпадъци и поддържане чистотата на територията на населените места в Община Кубрат, съгласно Приложение № 2. В точка II от решението са приети формулите за определяне на такса битови отпадъци.

Първият вариант - когато е невъзможно да се установи количеството битови отпадъци за всеки имот поотделно, годишният общ размер на ТБО се определя както следва: ТБО = (промил за К1+ промил за К2 + промил за К3)  умножени по Данъчната оценка на имота, където К1 е услугата по събирането и извозването на битови отпадъци до регионално депо; К2 е отчисления по чл. 60- и чл. 64 от Закона за управление на отпадъците и такса депониране на отпадъците в регионално депо и К3 е услугата по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. По тази формула ТБО в левове е сбора от определените промили в Приложение № 1 на решението за вида имот, за всяко населено място и за всяка услуга, умножен по данъчната оценка на имота, представляваща основа по смисъла на чл. 67, ал. 2 и ал. 5 от ЗМДТ.

В приложение № 1, неотделима част от решението, са определени величините на общия промил  и на промили за отделните услуги, за различните видови имоти и за всяко населено място от общината поотделно.

Вторият вариант-  за имотите на задължените лица, подали декларация по чл. 18б от Наредба № 11 на общинския съвет, годишният размер на ТБО =  ( броя съдове за битови отпадъци, умножен по годишните разходи на един контейнер „Бобър“) плюс (промил К3 умножен по данъчната оценка на имота).

В точка III е определен размерът на ТБО за недвижими имоти на физически и юридически лица, които се намират извън урбанизираните територии в землището на гр. Кубрат, а в точка IV - срокът на плащане на ТБО.

Решението е публикувано на официалната  интернет страницата на Община Кубрат на 31.12.2019 год., съгласно отбелязване в рубриката „Решение на общински съвет Кубрат мандат 2019-2023 год.“. Жалбата срещу него е подадена на 10.01.2020 год. В уточнение с вх. № 139 от 27.01.2020 год. оспорващият посочва, че оспорва цялото решение.

При така установеното от фактическа страна съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е подадена в срок, съгласно разпоредбата на чл. 179, ал. 1, предл. Първо от АПК.

Оспореното решение в частта му по цялата т.I, с която са приети  план-сметките на разходите по третиране на битовите отпадъци и поддържането на чистотата на територията на населените места в Община Кубрат за 2020 год., по своята правна природа не е нито индивидуален, нито общ, нито нормативен административен акт, тъй като тази  част от решението е акт, който е част от производството по издаване на решението за определяне на размера на такса битови отпадъци. Ето защо оспорването на т. I от Решение № 19 по Протокол № 3 от 20.12.2019 год. на Общински съвет Кубрат е недопустимо, тъй като актът в тази му част не подлежи на оспорване по смисъла на чл. 159, т. 1 във вр. с чл. 184 от АПК.  На съдебен контрол подлежи решението в частта, с която се  определя размерът на таксата битови отпадъци и срокът за плащането ѝ.

Решението на общински съвет – Кубрат  в останалата част,  по законовото определение  на чл.65 от АПК, чл. 21, ал. 1, т. 7  от ЗМСМА и чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ, следва да се преценява като общ административен  акт. Съгласно разпоредбата на чл. 179 от АПК, общите административни актове могат да се оспорят в едномесечен срок от съобщението за издаването им или в 14-дневен срок от отделните съобщения до лицата, участвали в производството пред административния орган. С оглед разпоредбите на чл. 15, ал. 1 и чл. 146, ал. 1 във вр. с чл. 184 от АПК право да оспорват общ административен акт имат гражданите и организациите, чиито права, свободи и законни интереси са засегнати или могат да бъдат засегнати от него, или за които той поражда задължения. Разпоредбата на чл. 64, ал. 1 от ЗМДТ, която препраща към чл. 11 от същия закон, определя кръга на лицата, които са задължени да заплащат такса битови отпадъци, т.е. определя кръга на лицата, които имат право да оспорват решението на общинския съвет, с което се определя размерът на таксата битови отпадъци. Това са: собствениците на недвижимия имот в съответното населено място; собственикът на сграда, построена върху държавен или общински поземлен имот за този имот или съответната част от него; ползвателят при учредено вещно право на ползване; концесионерът при учредена концесия  и лицето, на което е предоставен за управление имот държавна или общинска собственост.

В настоящия случай оспорващото дружество е собственик на недвижим имот, находящ се в гр. Кубрат. Дружеството е подало декларация по чл. 18б, ал. 1 от Наредба № 11 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кубрат, приета на основание чл. 9 от ЗМДТ. Според тази разпоредба от Наредбата, когато  таксата  се определя  според  количеството  на  битовите  отпадъци,  лицата  подават  декларация  по  образец /Приложение към чл.18б, ал.1/ в отдел "Местни данъци и такси" до 30 ноември на предходната година. Съгласно разпоредбата на чл. 18а, ал. 2, т. 1 от Наредба № 11, когато ТБО се определя според количеството на битовите отпадъци, за   нежилищните  имоти  на  предприятията  ТБО за услугите  сметосъбиране и сметоизвозване, и обезвреждане и депониране на битови отпадъци в депа или други съоръжения  се определя съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови отпадъци, а за услугата по поддържане на териториите за обществено ползване -пропорционално върху данъчната оценка на имота по чл. 21 от ЗМДТ.

С оглед на изложеното съдът счита, че жалбата е процесуално допустима само по отношение на точка II в частта ѝ, касаеща определяне на ТБО за лицата подали декларация по чл. 18б от Наредба № 11 на Общински съвет Кубрат за имоти, находящи се на територията на гр. Кубрат и на  т. IV от Решение № 19 по Протокол № 3 от 20.12.2019 год. на Общински съвет Кубрат. В останалата част жалбата е процесуално недопустима  на основание чл. 159, т. 1 и т. 4 от АПК – актът не подлежи на оспорване и липса на правен интерес.

Оспореното решение е издадено от компетентен орган, съобразно разпоредбите на чл. 21, ал. 1, т. 7  от ЗМСМА и чл. 66, ал. 1 в редакцията преди изменението ме с § 5 от  Закона за изменение и допълнение на ЗМДТ /ДВ бр. 88/2017 год./, което изменение е в сила от 01.01.2022 год., съгласно §39, т.23, б. г от ПЗР на Закона за изменение и допълнение на ЗМДТ /ДВ.бр. 98/2018 год./.

Същото е прието при спазване на изискванията на чл. 27, ал. 4 и 5 от ЗМСМА и в предвидената в АПК писмена форма.  Решението е мотивирано, като са изложени фактически и правни основания за неговото приемане. Фактически основания за приемане на решението се съдържат и в предложението на кмета на общината за приемане на решението и приложенията към него, както и в обсъждане на решението по време на заседанието на общинския съвет, отразени в протокола от заседанието, които са част от административната преписка по издаване на оспореното решение.

При постановяване на решението не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Спазени са разпоредбите на чл. 66, чл. 68 и чл. 69 от АПК. Предложението на кмета на общината за приемане на оспореното решение, заедно с приложенията към него, са публикувани на официалната интернет страница на община Кубрат . Указан е начинът на участие на заинтересованите лица в производството  чрез даване на възражения, мнения и предложения и е спазен едномесечния срок по чл. 69, ал. 2 от АПК.  В случая оспорващият е упражнил правото си за участие като е дал писмено предложение в посочения срок. Следва да се има предвид, че изменението на разпоредбите на чл. 66 и чл.67  от ЗМДТ, направени с § 5 и § 6 от  ЗИДЗМДТ, обнародван в ДВ бр.88/2017 год., са в сила от 01.01.2022 год., съгласно § 21 от ПЗР на ЗИДЗМДТ, с изключение на  § 5 относно чл. 66, ал. 3, т. 1, § 15, 16, 17 и 20, които влизат в сила от деня на обнародването на закона в "Държавен вестник", поради което процесуалните правила, регламентирани в новата им редакция, не са били приложими при приемане на оспореното решение.

Ето защо твърдението на оспорващия, че оспореното решение е постановено при нарушаване на процесуалните правила е неоснователно и недоказано. Необходимо е да се посочи, че  само съществените процесуални нарушения са основание за отмяна на административния акт, а в случая съдът намира, че такива не са допуснати.

Настоящият състав намира също, че оспорената част от решението  съответства  на материалния закон.

Съгласно чл. 62 от ЗМДТ в приложимата към  20.12.2019 год. редакция, таксата за битови отпадъци се определя по реда на чл. 66  за всяка услуга поотделно - сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битови отпадъци в депа или други съоръжения и чистота на териториите за обществено ползване.

Според разпоредбата на чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ в приложимата към 20.12.2019 год. редакция, ТБО се определя в годишен размер за всяко населено място с решение на общинския съвет въз основа на одобрена план-сметка за всяка дейност, включваща необходимите разходи за:  осигуряване на съдове за съхраняване на битовите отпадъци - контейнери, кофи и други; събиране, включително разделно, на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоръжения за третирането им;  проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други инсталации или съоръжения за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на битови отпадъци, включително отчисленията по чл. 60 и 64 от Закона за управление на отпадъците и почистване на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване.

В разпоредбата на чл. 67, ал. 3 от ЗМДТ в приложимата към 20.12.2019 год. редакция при определяне размера на таксата в зависимост от количеството на битовите отпадъци се включват разходите по чл. 66, ал. 1, т. 1, 2 и 3, а според ал. 4 таксата за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в населените места се определя в левове на ползвател или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет.

Съгласно чл.18а, ал. 2, т. 1 от Наредба № 11 на Общински съвет Кубрат, когато ТБО е за  нежилищни  имоти  на  предприятията  тя  се  определя  според количеството на отпадъците, както следва:  за услугата по сметосъбиране и сметоизвозване и за услугата обезвреждане и депониране на битови отпадъци в депа или други съоръжения - според количеството на битовите отпадъци съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови  отпадъци, а  за услугата по поддържане на териториите за обществено ползване - пропорционално върху данъчната оценка на имота по чл. 21 от ЗМДТ.

С чл. 18б. ал. 1от Наредба № 11 е предвидено, че   когато  таксата  се определя  според  количеството  на  битовите  отпадъци,  лицата  подават  декларация  по  образец /Приложение към чл.18б, ал.1/ в отдел "Местни данъци и такси" до 30 ноември на предходната година. 

Съгласно ал. 2, в декларацията се посочват базовите данни за недвижимия имот. Видът и броят на необходимите съдове за битови отпадъци се определят от отдел „ТСУСЕ“, съобразно декларираните базови данни по „Диференцирани норми на натрупване  на ТБО  за  отделните  сгради  с  обществено  предназначение,  търговски  и  културно-битови  обекти,  училища  и  други”  /Приложение  към  чл.  18б,  ал.  2/,  определени  от  МОСВ  в Ръководство  за  определяне  броя  и  вида  на  необходимите  съдове  и  техника за  събиране  и транспортиране на отпадъци.

В ал. 3 е посочено, че  в периода от 10 до 15 декември задължените лица могат да направят справка за вида и броя на необходимите съдове за битови отпадъци, определени по реда на ал.2., а според ал. 4 в периода по ал. 3 задължените лица могат да оттеглят  подадената декларация. В такъв случай  ще  заплащат  годишна  такса,  пропорционално  върху  основа,  определена  от  Общинския съвет.

В т. II на процесното решение е прието, че когато  ТБО се определя според количеството на битовите отпадъци, какъвто е случаят на оспорващото дружество, то тя се определя по формулата ТБО = (брой съдове за БО х годишния разход на един контейнер „Бобър“) + ( промил за К3 х ДОИ) .  В  мотивите на решението е посочено, че максималният размер на разходите на един контейнер тип „Бобър“ за една година са посочени в приложение № 3, което е  неразделна част от решението. Този размер е равен на 3551.79 лв. и включва амортизационните отчисления /които се явяват  разходи на общината за осигуряване на контейнери/, разходи за събиране и транспортиране на отпадъка до депо Разград, такса депониране за обезвреждане и отчисления по чл.60 и 64 от ЗУО. Следва да се има предвид, че съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1 от Наредба № 7 от 19.12.2013 г. за реда и начина за изчисляване и определяне размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъци / редакция  ДВ. Бр. 111/2013 год.  към 20.12.2019 год./ размерът на отчисленията за обезвреждане на отпадъци по чл. 64  от ЗУО за 2020 год. е 95 лв. на тон депониран отпадък. Съгласно чл. 4, ал. 3  и ал. 5 от същата наредба, месечните отчисления по чл. 60 от ЗУО се определят от собственика на депото, а размерът на обезпечението на тон отпадък се актуализира от собственика, когато той е община или бюджетно предприятие. Общоизвестен факт е, че депото в гр. Разград, в което община Кубрат депонира отпадъците си е собственост на Община Разград. Съгласно приложение № 2. 4 /л. 20/  таксата за депониране  в депото, посочена от Община Разград, е 12,72 лв. за тон. Отчислението по чл. 60 от ЗУО е 3,86 лв. на тон. Следователно при определяне на максималния размер на разходите на един контейнер тип „Бобър“ за една година административният орган се е съобразил с разпоредбата на чл. 67, ал. 3 във вр. с чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ в приложимата към 20.12.2019 год.  редакция.

Лицата, подали декларация по чл. 18б, ал. 1 от Наредба № 11 и служебно определеният им брой съдове по реда на чл. 18б, ал. 2 от Наредба № 11 са посочени в Приложение № 4 към план - сметката /л.19/. Съгласно това приложение въз основа на подадената от оспорващото дружество декларация служебно му е определен да ползва през 2020 год. 1 бр. контейнер.

Начинът на определяне на размера  на ТБО за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване за гр. Кубрат, обозначен във формулата с индекса „К3“ в хипотезата според количеството на битовите отпадъци  и подадена декларация по чл. 18б, ал. 1 от Наредба № 11, е съобразен с разпоредбата на чл. 67, ал. 4 от ЗМДТ в действащата към 20.12.2019 год. редакция, както и с разпоредбата на чл. 18а, ал. 2, т. 1, б. в от Наредба № 11.  По формулата, посочена в оспореното решение, тя е равна на произведението от промил за К3 по Данъчната оценка на имота. За гр. Кубрат за нежилищни имоти на предприятия  в колона 31 на ред 1 от Приложение № 1 /л.16/ са определени 1,53 промила, а основата е данъчната оценка на имота.

При съпоставяне  на цитираните по-горе правни норми и гореизложения анализ на оспорената част от решението съдът намира, че същото съответства на относимите към спора материално правни норми.

Неоснователно  и недоказано е твърдението на жалбоподателя, че  разходите за контейнер тип „Бобър“ са неправилно изчислени, тъй като в разходите неправилно се включват амортизационни отчисления за контейнерите,  че общината не предоставя услугата поддържане чистотата на териториите за обществено ползване  и неправилно е определен разходът за събиране и транспортиране до  депото в гр. Разград.

Твърдението, че общината не предоставя услугата по поддържане на териториите за обществено ползване също е без значение за настоящия правен спор. Дали общината е предоставяла тази услуга през 2020 год. или не,  би имало значение при евентуален спор межда жалбоподателя и общината за дължимата от него ТБО за 2020 год.

Изявлението на оспорващия за неправилно определен разход за събиране и транспортиране до  депото в гр. Разград остава недоказано. Към решението са налице приложения, в които са направени разчети за необходимите разходи за събиране и транспортиране на БО до депото в гр. Разград, въз основа на които е изчислен и разходът за контейнер „Бобър“. Съдът е указал на оспорващия с разпореждането за насрочване на делото, че е в негова тежест да докаже фактическите си твърдения, но същият не е представил доказателства в подкрепа на това си  твърдение, нито е представил доказателства, опровергаващи посочените в Приложение № 3 към решението разходи за събиране и транспортиране на битовите отпадъци до  депото в гр. Разград за контейнер тип „Бобър“.

Разпитаната в съдебно заседание като свидетел   Е. З. – главен счетоводител при Община Кубрат, дава обяснение, че считано от 2017 год. бюджетните организации са започнали счетоводно да  начислявали амортизационни отчисления върху дълготрайните си материални активи. Дотогава те не са начислявали такива. Процесните контейнери тип „Бобър“ се водят в общината Кубрат като дълготраен материален актив и от 2017 год. общината е започнала счетоводно да начислява амортизационни отчисления за тях. Следва да се има предвид, че съгласно разпоредбата на чл. 65 от Закона за счетоводство амортизациите в бюджетните предприятия се начисляват въз основа на акт на Министерския съвет. Съгласно чл. 67, ал. 1 от Постановление № 380 на МС от 29.12.2015 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2016 г. /ДВ бр. 3/2016 год./, бюджетните организации са задължени да предприемат необходимите мерки и действия за преминаване към отчитане на начисляването на амортизации на нефинансовите дълготрайни активи съгласно чл. 65 от Закона за счетоводството, без активите по ал. 2, с оглед отразяването на тази информация за пръв път в техните годишни оборотни ведомости и финансови отчети за 2017 г. В ал. 3 на разпоредбата е посочено, че конкретният ред за преминаване към отчитането на амортизациите по ал. 1, включително и определянето на временни изключения, облекчен режим и други мерки с преходен характер, ще се определи с указания на министъра на финансите съгласно чл. 164, ал. 1 от Закона за публичните финанси. Такова указание е ДДС 05/30.09.2016 год. на Министъра на финансите до бюджетните организации относно начисляване на амортизации на нефинансови дълготрайни активи от бюджетните организации. Ето защо твърдението на оспорващия, че неправилно в разходите за контейнер тип „Бобър“ са включени амортизационните отчисления, е неоснователно.

По отношение на  точка IV от оспорената заповед следва да се посочи, че тя преповтаря разпоредбата на чл. 18, ал. 1 от Наредба № 11, поради което се явява съответна на материалния закон.

Оспорващият неправилно се е позовал на разпоредбите на чл. 67, ал. 4, и ал. 8 от ЗМДТ в настоящата им редакция, тъй като, както  съдът посочи, тази редакция,  направена с § 6 от  ЗИДЗМДТ обнародван в ДВ бр.88/2017 год., е в сила от 01.01.2022 год., съгласно § 21 от ПЗР на ЗИДЗМДТ.

Съдът намира за необходимо да посочи, че начинът на определяне размера на ТБО в Община Кубрат и основата, въз основа на която се определя, е регламентирана в разпоредите на чл. 18а и чл. 18б от Наредба № 11 на Общински съвет Кубрат, която е нормативен административен акт. Ако жалбоподателят счита, че те се незаконосъобразни, може да ги оспори в друго производство, но те не са предмет на настоящото дело.

По изложените съображения съдът счита жалбата  по отношение на точка II в частта ѝ, касаеща определяне на ТБО за лицата, подали декларация по чл. 18б от Наредба № 11 на Общински съвет Кубрат за имоти, находящи се на територията на гр. Кубрат и на  т. IV от Решение № 19 по протокол № 3 от 20.12.2019 год. на Общински съвет Кубрат, за неоснователна и недоказана, поради което следва да се отхвърли.

Мотивиран така и на основание чл. 159 и чл. 172, ал. 2  във вр. с чл. 184 от АПК , съдът

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Динамика” АД с БУЛСТАТ ********, със седалище и адрес на управление гр. Кубрат, ул. „Добруджа” № 65 срещу точка II, в частта ѝ, касаеща определяне на ТБО за лицата, подали декларация по чл. 18б от Наредба № 11 на Общински съвет Кубрат за имоти, находящи се на територията на гр. Кубрат и   т. IV от Решение № 19 по протокол № 3 от 20.12.2019 год. на Общински съвет Кубрат.

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на „Динамика” АД с БУЛСТАТ ********, със седалище и адрес на управление гр. Кубрат, ул. „Добруджа” № 65 в останалата ѝ част и ПРЕКРАТЯВА ПРОИЗВОДСТВОТО.

Решението в частта, която има характер на определение, може да се обжалва с частна жалба  пред Върховен административен съд, чрез Административен съд – Разград в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.

В останалата част решението подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд чрез Административен съд Разград в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ:/п/

 

                                                                                             

                                                                                ЧЛЕНОВЕ: 1. /п/

 

                 2./п/