Решение по дело №155/2021 на Административен съд - Ловеч

Номер на акта: 41
Дата: 19 април 2023 г.
Съдия: Мирослав Вълков Вълков
Дело: 20217130700155
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 май 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

  Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

  №……….

 

         гр. Ловеч, 19.04.2023 г.

 

  В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ЛОВЕЧ в публично заседание на петнадесети ноември две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

                                                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ: МИРОСЛАВ ВЪЛКОВ    

 

          при секретаря Антоанета Александрова, като разгледа докладваното от съдия Вълков  адм. дело  № 155/2021 г., за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 74е, ал. 4 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти (НУРВИДГТ, наричана за краткост Наредбата) във вр. чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

 Образувано е по жалба от „Травел-Марти и Дидо“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес за кореспонденция: с. Дерманци, община Луковит, област Ловеч, ул. „Васил Левски“ № 40, представлявано от управителя Ц.Ц.Ц., против Заповед № РД 24-20/14.04.2021 г.  на директора на „Северозападно държавно предприятие“ ДП (СЗДП ДП) - Враца, с която е обявено класирането по проведения електронен търг с явно наддаване (електронна тръжна процедура № 5520-4277) за определяне на купувач и сключване на договор за покупко-продажба на стояща дървесина на корен на местни търговци,  добита от обект № 2102 в ДГТ в териториалния обхват на дейност на ТП ДГС Лесидрен, открит със Заповед № РД 13-230/25.11.2020 г. на директора на СЗДП ДП - Враца и е определен за спечелил търга и за купувач „М.-2010“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Луковит, п.к. 5770, ул. „Страцин“ № 2, вх.Б, ет.2, ап.2, представлявано от М.И.Д. – управител, с достигната на търга цена от 30 004,00 лева без ДДС, потвърдена на 15.12.2020 г. в 09:35:05 часа.

Първоначално жалбата е подадена до Административен съд  Враца, който с Определение № 175/11.05.2021 г., постановено по образуваното пред него адм.дело № 247/2021 г., е прекратил съдебното производство и е изпратил същото по подсъдност на Административен съд – Ловеч на основание чл. 135, ал. 2 от АПК.

По изложени доводи за незаконосъобразност на обжалвания индивидуален административен акт, изразяващи се според жалбоподателя в неправилно определяне за спечелил търга на втория класиран участник „М.-2010“ ЕООД, след отмяната на първоначалната Заповед № РД-24-102/29.12.2020 г. на директора на СЗДП ДП - Враца в частта ѝ по т. II и т. III с Решение № 34/24.03.2021 г. по адм. д. № 34/2021 г. по описа на АдмС Ловеч, се иска отмяна на оспорения административен акт и присъждане на направените съдебно-деловодни разноски.

В съдебно заседание жалбоподателят – редовно призован се представлява от адв. Н.Л. от ЛАК, която развива доводи по съществото на спора и моли съдът да отмени оспорената заповед.

Ответникът по делото – директорът на „Северозападно държавно предприятие“ ДП - Враца – редовно призован – не се явява и не се представлява.

Заинтересованото лице „М.-***, с управител М.И.Д. – редовно призован – не се явява и не се представлява. С писмено становище с вх. № 2860/13.09.2021 г. (л. 19-20) излага съображения за недопустимост и неоснователност на депозираната жалба.

          Настоящият съдебен състав на Административен съд Ловеч намира жалбата за процесуално допустима. Подадена е в законоустановения срок по чл. 149, ал. 1 от АПК от надлежно легитимирана страна срещу подлежащ на обжалване индивидуален административен акт. Разгледана по същество е основателна.

          От доказателствата по делото се установява, че процесният електронен търг с наддаване е бил обявявен със Заповед № РД 13-230/25.11.2020 г. на директора на СЗДП ДП – Враца (л. 10-14 от адм. д. № 247/2021 г. по описа на АдмС Враца), като с нея е утвърдена тръжната документация (л. 15 и следв. от адм. д. № 247/2021 г. по описа на АдмС Враца).

Издадена е заповед за назначаване на комисия, която да проведе търга и да класира участниците по критерий „най-висока предложена цена“ (л. 23). За участие в търга са подадени заявления от трима участници – „Травел - Марти и Дидо“ ЕООД, „М.-2010“ ЕООД и „Технолес комерс“ ООД. До участие са допуснати и тримата кандидати след извършена проверка от страна на комисията. За проведеното наддаване на 15.12.2020 г. е изготвен протокол (лист 55 и сл. от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца), като са отразени наддаванията и достигнатата най-висока предложена цена. Въз основа на предложените цени са класирани участниците на първо и второ място и комисията е предложила на органа, обявил търга, да издаде заповед за определяне на класирания на първо място участник за купувач на предложената от него цена.

Въз основа на резултатите от наддаването и протокола на комисията, директорът на СЗДП ДП - Враца издал Заповед № РД 24-97/16.12.2020 г., с която е обявил класирането, определил е за спечелил търга „Травел – Марти и Дидо“ ЕООД, освободил е гаранцията на некласирания на първо и второ място участник. На 22.12.2020 г. в СЗДП ДП - Враца постъпила жалба от „М.- 2010“ ЕООД, адресирана до АдмС – Враца, в която се твърди, че класираният на първо място участник не отговаря на условието, посочено изрично в документацията за участие, да е преработил за предходната година най-малко 382 куб.м. дървесина, ако не е търговец, който да е новорегистриран през предходната година. Въз основа на тази жалба СЗДП ДП - Враца е изискало от РДГ – Ловеч официална справка за преработената от „Травел – Марти и Дидо“ ЕООД дървесина през 2019 г.

Като взел предвид данните от представената справка на 29.12.2020 г. със Заповед № РД 24-102 директорът на СзДП ДП – Враца отменил изцяло Заповед № 24-97/16.12.2020 г. и прекратил търга. Против тази заповед в частта по т.ІІ, с която се прекратява електронният търг и по т.ІІІ, с която се освобождават гаранциите на участниците, била подадена нова жалба, въз основа на която било образувано адм. дело № 34/2021 г. по описа на АдмС Ловеч. С Решение № 34/24.03.2021 г. по адм. дело № 34/2021 г. по описа на АдмС Ловеч била отменена Заповед № РД-24-102/29.12.2020 г. на директора на СЗДП ДП - Враца в частта ѝ по т. II и т. III и преписката била върната на административния орган за ново произнасяне при съобразяване с дадените от съда указания по тълкуването и прилагането на закона.

В изпълнение на това решение и на основание чл. 74е, ал. 1, т. 1 и чл. 74е, ал. 6, вр. чл. 35, ал. 4 и ал. 10 от НУРВИДГТ директорът на СЗДП ДП – Враца е издал обжалваната в настоящото съдебно производство Заповед № РД 24-20/14.04.2021 г. (л. 9 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца), с която е обявил класирането по проведения електронен търг с явно наддаване (електронна тръжна процедура № 5520-4277) за определяне на купувач и сключване на договор за покупко-продажба на стояща дървесина на корен на местни търговци, добита от обект № 2102 в ДГТ в териториалния обхват на дейност на ТП ДСГ Лесидрен, открит със Заповед № РД 13-230/25.11.2020 г. на директора на СЗДП ДП - Враца и е определил за спечелил търга и за купувач „М.-2010“ ЕООД, с достигната на търга цена от 30 004,00 лева без ДДС, потвърдена на 15.12.2020 г. в 09:35:05 часа.

          При тази фактическа обстановка, съдът намира следното от правна страна:

          Съгласно чл. 168, ал. 1 от АПК, съдът не се ограничава само с обсъждане на основанията, посочени от оспорващия, а е длъжен въз основа на представените от страните доказателства да провери законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК.

          Оспорената заповед е издадена от компетентен административен орган – директора на „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца. Съгласно разпоредбата на чл. 4, ал. 1, т. 2 от НУРВИДГТ, процедурите за продажба на дървесина и недървесни горски продукти за горски територии – държавна собственост се организират и извършват от лицата по чл. 2, т. 1 – 4. Сред тях попадат и директорите на държавните предприятия. Съгласно изричната разпоредба на чл. 74е, ал. 1 от НУРВИДГТ, електронният търг завършва със заповед на открилия процедурата продавач, който в случая е именно директорът на СЗДП ДП – Враца, в чиято териториална компетентност попада обект № 2102 - даржавна горска територия от обхвата на ТП ДГС Лесидрен.

          Оспорената заповед съдържа изискуемите реквизити, посочени в чл. 59, ал. 2 от АПК. Административният акт е издаден в предвидената от закона писмена форма и съдържа необходимите фактически и правни основания, които са мотивирали издаването му. Заповедта е подписана от нейния издател.

          Обжалвания индивидуален административен акт е издаден при спазване на административно производствените правила. Процедурата по провеждане на публичния търг е регламентирана в Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти. Съгласно чл. 74, ал. 1 от Наредбата, електронeн търг може да се провежда за продажба на стояща дървесина на корен и за продажба на добита дървесина. Със заповедта за откриване на търга се утвърждава документацията за участие в електронния търг, която съдържа и основания за недопускане и/или отстраняване на участник от участие в търга,  основания за прекратяване на електронния търг и условията за сключване на договор (чл. 74а, ал. 1 и ал. 4, т. 4, 6 и 7 от Наредбата). Продавачът/възложителят е открил електронния търг, издал е заповед за назначаване на комисия за провеждането му, като е определил  нейния състав и резервни членове съобразно изискването на чл. 74б от Наредбата. Комисията е разгледала документите на участниците по реда на тяхното постъпване и е проверила наличието на всички изискуеми документи.  Комисията е съставила протокол от проведения електронен търг за разглеждане на документите и класираните на първо и второ място участници, който е утвърден от органа, открил търга  съобразно чл. 74в, ал. 5 от Наредбата. Съгласно чл. 74е, ал. 1 от Наредбата, електронният търг завършва със заповед на открилия процедурата продавач за определяне на купувач, или  прекратяване на електронния търг, което в случая също е сторено посредством издаването на оспорената заповед.

          С оглед гореизложеното, не е налице и отменителното основание по чл. 146, т. 3 от АПК.

          По отношение на съответствието на обжалвания индивидуален административен акт с приложимите материалноправни разпоредби, съдът намира следното:

Използването на дървесина от горските територии - държавна или общинска собственост се извършва при условията и по реда, определени с посочената по-горе наредба, като разпоредбата на чл. 5, ал. 1, т. 1 предвижда, че един от начините за ползването на дървесина е чрез продажба на стояща дървесина на корен, както е в настоящия случай. Самата продажба, съгласно заповедта за откриване е предвидено да се извърши чрез електронен търг с наддаване, като редът е уточнен в чл. 74 и сл. от Наредбата.

Тръжната процедура представлява сложен фактически състав, обхващащ няколко относително обособени етапа на организация и провеждане, като заключителната фаза е обявяването на класирането, съответно определянето на участника, класиран на първо място, за спечелил търга. Всяка една от тези фази включва извършването на определени правно регламентирани действия, осъществявани в предвидената от закона последователност и издаването на актове при упражняване на правомощията на съответните органи.

          Оспорената в настоящото производство заповед на директора на „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца е издадена в изпълнение на влязло в законна сила Решение № 34/24.03.2021 г. по адм. дело № 34/2021 г. по описа на АдмС Ловеч, с което е била отменена предходна заповед на ответния административен орган за прекратяване на електронния търг.

          От наличните по делото Заповед № РД 13-230/25.11.2020 г. на директора на „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца и условията за провеждане на процесния търг се установява, че по отоншение на участниците в тази процедура са поставени редица изисквания за допускането им до участие в търга, в това число и по отношение на техническите и квалификационните изисквания за извършване на дейността (л. 17-л.17-гръб от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца).

          Видно от депозираната от определения за спечели търга участник „М.-2010“ ЕООД оферта (л. 34-43 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца), същият е попълнил и представил изискумите декларации съобразно утвърдените от възложителя/продавача образци относно липсата на съответните осъждания по НК, липса на отрити производства по несъстоятелност и по ликвидация на участника, липсата на сключен договор с лице по чл. 68 от ЗПКОНПИ, както и че не е лишен от право да упражнява търговска дейност, че няма парични задължения към държавата и СЗДП – Враца, че не е свързано лице, че е внесъл гаранция за участие в търга и че притежава посочените от възложителя/продавача технически и квалификационни възможности (л. 34-38 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца). Освен тези декларации, към офертата си „М.-2010“ ЕООД е представил и екземпляр от платежно нареждане за сумата от 1429 лв., представляваща определената от възложителя/продавача гаранция за участие в електронния търг (л. 39 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца); удостоверение от директора на РДГ Ловеч, че участникът е регистрирал обект по чл. 206 от ЗГ с дейност склад за преработка и търговия с дървесина, находящ се в обл. Ловеч, общ. Луковит, с. Карлуково, както и че същият притежава производствена марка с абревиатура и номер Б 0466 (л. 40 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца); справка за постъпилата, преработена и експедирана дървесина за периода 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г. (л. 41-42 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца); сертификат на английски език, издаден от FSC с посочена валидност до 13.01.2025 г. (л. 43 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца).  

           Спорът е относно това дали „М.-2010“ ЕООД отговаря на две от поставените изисквания, а именно – дали е преработил дървесина в регистрирания на негово име обект по чл. 206 от ЗГ през предходната година /2019 г./, съгласно дневниците за преработена дървесина, за не по-малко от 50 на сто от количеството на обекта, за който участва 382 куб. м, като изискването не се прилага за търговци, регистрирани в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел през годината на провеждане на процедурата и дали притежава документ за съответствие с международен стандарт, издаден от независим орган по сертификация, свързан с дейностите по добив и/или преработка на дървесина. Документът за съответствие да удостоверява, че търговецът прилага някоя от следните системи за устойчиво управление на гори, или контрол върху произхода на дървесината и произвежданите продукти, или качество на производствения процес и предлаганите продукти и услуги.

Видно от условията за провеждане на електронния търг, които са представени и по делото (л. 16-20 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца), органът е предвидил доказване изпълнението на изискването кандидатът да е преработил не по-малко от 382 куб.м дървесина за предходната година, в случая за 2019 г., ако дружеството не е новорегистрирано, на етап допускане да става само със саморъчно заверени справки, издадени от самия кандидат, което е изпълнено. Видно от депозираните от „М.-2010“ ЕООД справки (лист 41-42 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца), преработената от дружеството дървесина за периода 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г. надхвърля определения от възложителя/продавача минимум от 382 куб.м. Това обстоятелство се установява и от представената по делото справка от РДГ Ловеч (л. 29-32).

В част „Сключване на договор“ от условията (л. 17-гръб и следв. от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца) е посочено, че участникът, класиран на първо място, трябва да представи всички необходими документи, доказващи обстоятелствата за техническа и кадрова обезпеченост, които само е декларирал на предходния етап. И са изброени тези обстоятелства, като на последно място в т.5.1.1 е посочено и условието да е преработил най-малко 382 куб.м дървесина през 2019 г. съгласно дневниците за преработена дървесина. Т.е., съгласно условията за провеждане на търга, доказването на количеството преработена дървесина, което е декларирано при кандидатстване, става едва след като кандидатът е обявен за купувач и органът е причислил тези документи към изискуемите по чл. 35, ал. 5, т. 1, 2 и 3 от Наредбата. Като съгласно чл. 35, ал. 9 от Наредбата, договор не се сключва с участник, определен за изпълнител, който в установения срок не представи документите по ал. 5 или представените документи не отговарят на условията за провеждане на процедурата.

          С оглед гореизложеното, на етап подаване на оферти участникът представя всички изискани с тръжната документация декларации и други документи, като по отношение на условието, касаещо количеството преработена дървесина, на този етап участниците представят единствено саморъчно заверено копие от „Обобщена справка за количествата на постъпилата, преработена и експедирана дървесина за 2019 г.“, като тази справка се изважда от електронния дневник на фирмата (л. 17-гръб от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца). Ако в срока по чл. 35, ал. 5 от Наредбата, определеният за изпълнител участник не представи всички необходими документи, доказващи обстоятелствата за техническа и кадрова обезпеченост, които е декларирал, то едва тогава възложителят/продавачът може да приложи чл. 35, ал. 9 от Наредбата и да не сключи договор с този участник.

          Обстоятелството дали определеният за спечелил търга действително разполага с техническата обезпеченост, която е декларирал, се преценява по реда на чл. 35, ал. 8 от Наредбата, съгласно която разпоредба в 3-дневен срок от изтичането на срока по чл. 23, ал. 6 комисия, определена от възложителят, проверява редовността и съответствието на представените документи по ал. 5, за което се изготвя протокол. Т.е. доказването на съответствието с горепосоченото изискване не е предпоставка за издаване на заповедта за определяне на спечелил участник. Дори и в самата Заповед № РД 24-20/14.04.2021 г., в т. IV (л. 9 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца) ясно е посочено, че със спечелилия търга участник „М.-2010“ ЕООД директорът на ТП ДГС Лесидрен следва да сключи договор при спазване на изискванията на чл. 74е, ал. 6, вр. чл. 35 и чл. 73 от НУРВИДГТ и тръжните условия. Липсва каквато и да е разпоредба, която да задължава административния орган да проверява декларираното от участника обстоятелство преди издаването на заповедта за определяне на спечелил участник. С оглед на което, възраженията на жалбоподателя за допуснато от органа нарушение при провеждане на тръжната процедура в тази част са неоснователни.

          Въпреки това обаче оспорваната в настоящото съдебно производство заповед е издадена в противоречие с приложимите материалноправни разпоредби и следва да бъде отменена.

Съдът намира за основателно твърдението на жалбоподателя, че определеният за спечелил търга участник „М.-2010“ ЕООД не е представил изискуемия сертификат по т. 1.4.1 от условията (л. 17 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца), която препраща към чл. 115 от ЗГ. С процесното условие възложителят/продавачът е изискал участниците в процедурата да отговарят на техническите и квалификационните изисквания за извършване на дейността, а именно да притежават документ за съответствие с международен стандарт, издаден от независим орган по сертификация, свързан с дейностите по добив и/или преработка на дървесина, като документът за съответствие да удостоверява, че търговецът прилага някоя от следните системи за устойчиво управление на гори, или контрол върху произхода на дървесината и произвежданите продукти, или качество на производствения процес и предлаганите продукти и услуги. В раздел VI от утвърдените условия за участие в търга (л. 19 от адм.д. № 247/2021 г. по опис на АдмС – Враца) са изброени документите, които участниците в тръжната процедура следва да представят, като в т. 6 е посочено да представят документ за съответствие с международен стандарт, издаден от независим орган по сертификация, свързан с дейностите по добив и/или преработка на дървесина.

          В случая, данните по делото безспорно установяват, че в забележка е пояснено, че когато участникът в търга е чуждестранно лице, документите, които са на чужд език, се представят в официално заверен превод. Тази забележка е възпроизведена от текста на разпоредбите на чл. 18, ал. 5 и чл. 58, ал. 5 от Наредбата за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти. Същата обаче не дерогира общото правило, съдържащо се в чл. 14, ал. 3 от АПК, съгласно който, документи, представени на чужд език, трябва да бъдат придружени с точен превод на български, като ако съответният орган не може сам да провери верността на превода, той назначава преводач за сметка на заинтересованото лице, освен ако в закон или международен договор е предвидено друго. Посредством поставеното в тръжната документация изискване за представяне в превод на документи, които не са на български език от чуждестранни лица, само е уредена една измежду множество хипотези на развитие на тръжната процедура, а именно – когато участник е чуждестранно лице (и логично в този случай се представят документи на чужд език), то същите да бъдат придружени с превод на български. Това обаче не означава, че когато участник в процедурата е местно лице, то може да представя документи на всякакви езици, различни от българския без да са придружени от съответен превод.

Изискването на чл. 14, ал. 3 от АПК произтича пряко от нормативната уредба и не е необходимо изрично да бъде записвано в тръжната докуметация.

Доколкото в офертата на избрания за изпълнител „М.-2010“ ЕООД липсва превод на български език на представения от него сертификат, то не става ясно как комисията е установила дали този участник отговаря на поставеното от възложителя/продавача условие да притежава документ за съответствие с международен стандарт, издаден от независим орган по сертификация, свързан с дейностите по добив и/или преработка на дървесина, като документът за съответствие да удостоверява, че търговецът прилага някоя от следните системи за устойчиво управление на гори, или контрол върху произхода на дървесината и произвежданите продукти, или качество на производствения процес и предлаганите продукти и услуги. В приложения по делото протокол от работата на комисията също липсва каквато и да било констатация в този смисъл.

           В представеното от ответния административен орган писмо с изх. № СЗДП 2263-1 от 04.10.2021 г. (л. 36) също изрично се посочва, че органът не разполага с преведен на български език сертификат на спечелилия търга участник „М.-2010“ ЕООД, както и че представеното от фирмата копие е само на английски език. Чл. 14, ал. 3, изр. 1 от АПК изрично изисква документът на чужд език и неговият превод да са заедно, съвместно представени. Това правило е общо формулирано, така че да важи за всички производства по АПК, без да са въведени изключения.

Действително ЗГ и издадената въз основа на него Наредба за условията и реда за възлагане изпълнението на дейности в горските територии - държавна и общинска собственост, и за ползването на дървесина и недървесни горски продукти се явяват специална нормативна уредба спрямо АПК, но доколкото в тях няма изричен текст, изключващ приложението на АПК, разпоредбите на ЗГ и Наредбата биха дерогирали приложението на АПК само по въпросите, които изрично са уредени в специалния закон. И доколкото в специалния закон липсват разпоредби досежно представянето на превод на документи, които не са на български език, независимо от техния приносител, то са приложими именно съдържащите се такива в АПК. Този извод следва от  чл. 2, ал. 1 от АПК, според който кодексът се прилага за административните производства пред всички органи на РБ, доколкото със закон не е предвидено друго.

Разпоредбата на чл. 14, ал. 3 от АПК съдът намира за относима и в производството по провеждане на процесния електронен търг, на основание  чл. 2, ал. 1 от АПК, тъй като в специални разпоредби не е предвидено друго. Поради това е допуснато нарушение на приложимите разпоредби, подробно посочени в мотивите на настоящето решение и по изложените съображения жалбата се явява основателна.

          Доколкото в глава трета, раздел III от Наредбата, уреждащ условията за провеждане на електронен търг, не е предвидена процедурна възможност комисията да изисква допълнителни или уточняващи документи, то след като не е отговарял на поставеното изискване по т. 17.1.1., предл. второ от Заповед № РД 13-230/25.11.2020 г., с която е открит процесния търг и  т. 1.4.1, предл. второ от утвърдените с нея тръжни условия, участник „М.-2010“ ЕООД не е следвало да бъде допуснат до участие в търга. При това положение и предвид обстоятелството, че няма класиран на второ място участник, административният орган е следвало да прекрати търга на основание чл. 74е, ал. 2, т. 7 от Наредбата.

          С оглед гореизложеното, съдът приема, че оспорването е основателно и Заповед № РД 24-20/14.04.2021 г. на директора на „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца следва да бъде отменена, като на основание чл. 173, ал. 2 от АПК преписката следва да се изпрати на компетентния административен орган за ново произнасяне при съобразяване с дадените от съда указания по тълкуването и прилагането на закона.

          С оглед изхода на спора и направеното от страна на жалбоподателя  искане за присъждане на сторените съдебно-деловодни разноски, съдът счита, че следва да му бъдат присъдени такива в общ размер на 350 лева, от които 50 лева – внесена държавна такса (л. 7) и 300 лева – договорено и заплатено адвокатско възнаграждение (л. 18), като на основание чл. 143, ал. 1 от АПК същите следва да бъдат възстановени от бюджета на органа, издал отменения индивидуален административен акт - „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца.

          По изложените съображения и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, съдът

                   

          Р  Е  Ш  И :

 

ОТМЕНЯ Заповед № РД 24-20/14.04.2021 г. на директора на „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца.

ИЗПРАЩА преписката на директора на „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца за ново произнасяне при съобразяване с дадените от съда указания по тълкуването и прилагането на закона.

ОСЪЖДА „Северозападно държавно предприятие“ ДП – Враца с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Враца, бул. „Христо Ботев“ № 2, ет. 3, да заплати на „Травел-Марти и Дидо“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес за кореспонденция: с. Дерманци, община Луковит, област Ловеч, ул. „Васил Левски“ № 40, сумата от 350 (триста и петдесет) лева, представляваща сторени съдебно-деловодни разноски.

Решението  може да бъде обжалвано с касационна жалба в 14-дневен срок от съобщаването му на страните чрез Административен съд - Ловеч пред Върховния административен съд.

Препис от него да се изпрати на страните.

 

             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: