Протокол по дело №551/2022 на Районен съд - Ямбол

Номер на акта: 1125
Дата: 21 септември 2022 г.
Съдия: Невена Иванова Несторова
Дело: 20222330200551
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 24 юни 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

ПРОТОКОЛ
№ 1125
гр. Ямбол, 20.09.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – ЯМБОЛ, VII СЪСТАВ, в публично заседание на
двадесети септември през две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
Председател:Невена Ив. Несторова
при участието на секретаря Ж.Ч.
Сложи за разглеждане докладваното от Невена Ив. Несторова
Административно наказателно дело № 20222330200551 по описа за 2022
година.
На именното повикване в 15:00 часа се явиха:
Жалбоподателят ТОШИ ТРАНС ЕООД, редовно призован, не изпраща
представител. За него се явява процесуален представител адв. Н. от АК-
Ямбол. редовно упълномощен по делото.
Въззиваемата страна РД АА-Бургас, редовно призована, не изпраща
представител.
Свидетелят Ц. М. П., редовно призован, налице.

Адв. Н.: Да се даде ход на делото.
Съдът счита, че липсват процесуални пречки по даване ход на делото и
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
ДОКЛАДВА ЖАЛБАТА

Адв. Н.: Поддържам жалбата така както е депозирана. Представили сме
доказателства с нея, които молим да бъдат приети.

Сне се самоличността на свидетеля:
1
Ц. М. П. – 53 г., неосъждан.

На основание чл.290, ал.1 от НК свидетелят се предупреди за
наказателната отговорност, която носи при лъжесвидетелстване и същият
обеща да говори истината.

Свид. Ц. М. П.: Актосъставител съм. Съставих акт затова, че след
извършена проверка, във връзка с писмо от ИА АА за извършено нарушение
от дружеството жалбоподател, от страна на ППС на неговата фирма, затова че
на цитираната в акта дата, в периода от 27.12.2021 г. до 09.01.2022 г. фирмата
в качеството на превозвач не е организирала труда на цитирания водач по
такъв начин, че да се спази изискването за почивка между две
последователни седмици. В акта са описани дестинацията на движение на
автомобила, съответно ЧМР товарителница, както и разпечатка от
криптираните данни от картата на водача, както съответно времената, които е
почивал.
Водачът е нарушил времето за почивка между две последователни
седмици. Работодателя е длъжен да организира работа на водачите по такъв
начин, че да се спазва регламент № 561. Нашата проверка е т.н. тематична по
нашите изисквания. Задължение на превозвача е при постъпване на водача да
го инструктира да спазва наредбата. Не съм виждал книгата за инструктаж за
спазване на регламент № 561. ЧМР може да бъде издадено в началото, но така
също и в междинна станция, когато дотоварват автомобил. Периодът се
определя по картата на водача. Писмото, което е препратено при нас не е от
норвежките власти, а е от ИА АА. Нямам представа дали са уведомени
норвежките власти. При мен идва това, което съм описал.

Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИЕМА И ПРИЛАГА писмените доказателства по делото:
НП № 22-0000273/15.06.2022 г., АУАН № 319486/02.06.2022 г., писмо с
рег. № 12-00-00-368/02.07.2022 г., ЧМР 1756, разпечатка от картата на водача
Марин Атанасов, заповед № 12-00-00-368/11.04.2022 г., констативен протокол
2
№ 12-00-00-368/03.06.2022 г., декларация от 02.06.2022 г., доклад с рег. № 12-
00-00-368/03.06.2022 г., доклад с рег. № 11-50-3943/03.06.2022 г., доклад с рег.
№ 11-50-3979/06.06.2022 г., заповед № РД-08-30/24.02.2020 г., документи от
Пътната администрация на Норвегия за установено нарушение за времето на
управление на автомобил с рег. № ... на 09.01.2022 г. и наложена глоба в
размер на 9 000 норвежки крони и банков документ издаден от Райфайзен
банк, ксерокопие на две страници от книга за инструктаж на дружеството.

На основание чл.283 от НПК се прочетоха писмените доказателства.

Адв. Н.: Няма да соча други доказателства. Да се приключи делото.

Съдът счете делото за изяснено от фактическа страна и
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИКЛЮЧВА СЪДЕБНОТО СЛЕДСТВИЕ
ДАВА ХОД ПО СЪЩЕСТВО:

Адв. Н.: Както е посочено в депозираната от нас жалба, представили
сме документи, видно от които, че наказаното дружество „Тоши Транс“
ЕООД на практика за същото нарушение е платило вече имуществена санкция
в размер на 9 000 норвежки крони. Видно от документите, макар и без превод
е посочен номера на автомобила. На стр.2 пише, макар и на английски, че в
продължение на две седмици е карал повече и това е установено на 09.01.2022
г. в Норвегия. Видно от платежното нареждане на Райфайзен банк, фирмата е
заплатила тази сума и дори е по-висока, както е по нашия закон. Документите
са от пътната администрация на Норвегия за установено нарушение за
времето на управление на автомобил с рег. № ... на 09.01.2022 г. и има
съответния банков документ, от който е видно, че дружеството е заплатило
сумата.
Съгласно чл.17 от ЗАНН, европейското законодателство и т.1.1 от
тълкувателно решение № 3/22.12.2015 г. на ВКС, ОСНК – наказателното
3
производство образувано срещу лице по отношение на което за същото
деяние е било проведено приключило с влязъл в сила акт
административнонаказателно производство с характер на наказателно такова,
по смисъла на ЕКПЧ подлежи на прекратяване на основание чл.4, §1 от
протокол № 7 по реда на чл.24, ал.1, т.6 от НПК, т.е. не може да има двойно
наказване след като веднъж е платена тази сума и не би следвало да се плаща
отново.
Доколкото делото има наказателен характер, поддържаме останалите
съображения, изложени в жалбата.
Видно от представената извадка от книгата за инструктаж на
дружеството водачите, включително водачът М.А.А. е бил инструктиран
срещу подпис за спазването на регламентиращите документи, т.е. липсват
материалноправните предпоставки за налагане на наказание. Свидетелят
казва, че не е видял тази книга и защо това нещо не е проверено, не зная.
Както е посочено в жалбата ни, считаме, че неточно е посочена
законовата разпоредба, което е в нарушение на чл.42, т.5 и чл.57, ал.1, т.6 от
ЗАНН, тъй като на практика в акта и НП са смесени разпоредбите на АЕРТ,
Европейска спогодба за работа на екипажите, извършващи международни
превози и разпоредбата на регламент № 561/2006 г. на ЕО. Вписани са § от
АЕРТ, а текстът е от регламента и това е довело до неясност и
противоречивост, което води до нарушаване на правото на защита на лицето.
Наказващият орган не е посочил конкретните действия, което е следвало да се
осъществяват от дружеството, а според мен щом е инструктирал водача си,
значи си е свършил работа, а това че някой водач решава да не изпълни
задълженията си, не означава че това следва да се вмени във вина на
дружеството.
Отделно от това не е посочена и датата, на която е извършено
нарушението от страна на дружеството жалбоподател. Само е посочен
периодът, в който е осъществил състава на нарушението. Но ако има
нарушение от страна на дружеството следва да бъде посочено. Аз не го
виждам нито в акта, нито в НП.
Има противоречие в акта и НП, в смисъл такъв, че в акта е посочен
периода от 05,54 ч. на 27.12.2021 г. до 18,40 ч. на 09.01.2022 г. В НП, обаче
пише начален час и дата и крайна дата, без краен час. Т.е. липсва часа до
4
18.40 ч. Посочена е само дата, което води от своя страна да има въпросителна
- дали това време посочено над нормативното е определено над 2 часа и как е
измислено, т.е. надвишението е определено коректно или не.
За пълнота следва да се посочи идентификация на дружеството с
посочване на ЕИК. Няма такова нещо. В акта е сгрешена и датата, като после
е оправена. На самия акт се вижда поправката.
Най-вече по съображенията, че вече е платено, но и по останалите
процесуални нарушения процесното НП следва и моля да бъде отменено със
законовите последици и ако такова е Вашето решение, моля да присъдите
разноските по делото за адвокатско възнаграждение. В тази посока, моля да
постановите Вашия съдебен акт.

Съдът обяви, че ще се произнесе с решение в законния срок.

Протоколът се изготви в с.з., което приключи в 15.15 часа.
Съдия при Районен съд – Ямбол: _______________________
Секретар: _______________________
5