Решение по дело №7882/2022 на Софийски районен съд

Номер на акта: 2077
Дата: 3 май 2023 г.
Съдия: Мария Ангелова Дончева
Дело: 20221110207882
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 23 юни 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта


РЕШЕНИЕ
№ 2077
гр. София, 03.05.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 98-МИ СЪСТАВ, в публично заседание
на тринадесети декември през две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
Председател:МАРИЯ АНГ. ДОНЧЕВА
при участието на секретаря СИЛВИЯ М. МИЛАНОВА
като разгледа докладваното от МАРИЯ АНГ. ДОНЧЕВА Административно
наказателно дело № 20221110207882 по описа за 2022 година
Производството е по реда на чл. 59 и сл. ЗАНН.
Образувано е по жалба на Г. Т. Т. срещу електронен фиш (ЕФ), серия К,
№ 5870589/02.05.2022 г., издаден от СДВР, с който на жалбоподателя за
нарушение на чл. 21, ал. 2, вр. с ал. 1 от Закон за движението по пътищата
(ЗДвП) е наложено административно наказание "глоба" в размер на 400,00
лева на основание 189, ал.4, вр. чл. 182, ал. 4 ЗДвП.
С жалбата се атакува електронният фиш с аргументи за допуснати
съществени нарушения на производствените правила и нарушение на
материалния закон. Оспорва се изцяло годността на техническото средство.
Моли се електронният фиш /ЕФ/да бъде отменен.
В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, не се явява.
Въззиваемата страна, редовно призована, не изпраща представител.
Съдът, като прецени събраните по делото доказателства и
наведените доводи, приема за установено следното от фактическа страна:
На 02.05.2022г., в 13:25 часа, в гр. София, по Околовръстния път до
номер 214, с посока на движение от бул. „***“, жалбоподателят Г. Т. Т.
управлявал МПС л.а. „**“, с рег. № **, негова собственост, със скорост от 101
км./ч. при въведено ограничение със знак В26 - 80 км/ч., т.е. допуснато било
превишение на разрешената скорост с 21 км/ч.
Жалбоподателят извършил нарушението в условията на повторност, в
едногодишен срок от влизането в сила на ЕФ серия К, № **
Горното е установено със запис от автоматизирано техническо средство
CORDON M2, № MD1196.
1
На 13.06.2017 г. ДИМ, Р. Хърватия е одобрил типа на уреда за
измерване Cordon M2. На 06.07.2018 г. в регистъра на одобрените за
използване типове средства за измерване, воден при Български институт по
метрология, под № В-46 била вписана мобилна система за видеоконтрол на
нарушенията на правилата за движение по пътищата Cordon M2 със срок на
валидност 10 г. Към 02.05.2022 г. мобилна система за видеоконтрол Cordon
M2 с номер МD 1196 била преминала периодична проверка за техническа
изправност на 15.03.2022 г., за което бил съставен и протокол от проверка №
3-С-ИСИС/12.02.2020 г.
Съгласно Заповед № 8121з-931/30.08.2016 г. на Министъра на
вътрешните работи е утвърден образец на електронен фиш за налагане на
глоба за нарушение, установено с АТС на основание чл. 189, ал.4 ЗДвП.
Въз основа на констатираните факти от СДВР бил издаден атакуваният
електронен фиш серия К № 5870589, с който за нарушение на чл. 21, ал.2, вр.
с чл. 21, ал. 1 ЗДвП и на основание чл. 189, ал.4, вр. чл. 182, ал. 4 ЗДвП на
жалбоподателя е наложена "глоба" в размер на 400,00 лева.
Изложената фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа
на събраните по делото доказателства: снимков материал и извлечение от
АТС, Заповед № 8121з-931/30.08.2016 г. на министъра на вътрешните работи,
решение за одобрение на тип уред за измерване,справка БИМ, протокол от
проверка на Български институт по метрология, справка от ЦБД-КАТ,
протокол за използване на АТСС и снимков материал към него, ежедневна
форма на отчет, справка за намерени фишове, справка за нарушител,
протокол за използване на АТСС и ежедневен отчет, ЕФ серия К, № 5870589.
Приложените по делото писмени и веществени доказателства са
обективни, достоверни и имат доказателствена сила за посочените в тях
обстоятелства. Поради това съдът ги кредитира изцяло. Въз основа на тези
доказателства се установява датата, часът, мястото на нарушението и
механизмът на неговото извършване.
От снимковия материал и извлечението от паметта на автоматизираното
техническо средство е видно, че в соченото в ЕФ време МПС с рег. № ** се
движи със скорост 101 км/ч, при ограничение въведено със знак В26 - 80
км/ч, поради което съдът приема, че посочените в извлечението от
автоматизираното техническо средство /АТС/ данни за дата, час, място,
скорост и автомобил се отнасят именно до процесния лек автомобил. От
справката за първоначална регистрация се установява неговият собственик.
От приетото по делото решение за одобрение на типа уред за измерване
се установява, че техническото средство е от одобрен тип.
Гореизброените доказателства изграждат фактическата обстановка по
случая като между тях относно фактите, предмет на доказване в
производството, няма съществени противоречия.
От правна страна:
Атакуваният електронен фиш е от категорията на обжалваемите
административни актове (съгласно разпоредбата на чл. 189, ал. 8 ЗДвП).
Жалбата е подадена в предвидения от закона срок за обжалване и изхожда от
легитимирана страна в процеса, поради което се явява процесуално
2
допустима.
Разгледана по същество, тя е основателна като съображенията на съда в
тази насока са следните:
На първо място следва да се посочи, че производството по налагане на
административно наказание, посредством електронен фиш се отличава от
общото административнонаказателно производство като се явява специално
спрямо него. В това производство на практика нарушението се установява и
санкцията се налага с един акт, с изчерпателно предвидени в закона реквизити
(съгласно разпоредбата на чл. 189, ал. 4 ЗДвП). Ето защо и в случая правилата
на ЗАНН намират приложение единствено за неуредените от ЗДвП случаи.
Разпоредбата на чл. 189, ал.4, изр.1 от ЗДвП предвижда, че при
нарушение, установено и заснето с техническо средство, в отсъствието на
контролен орган и на нарушител, когато не е предвидено наказание лишаване
от право да се управлява моторно превозно средство или отнемане на
контролни точки, се издава ЕФ за налагане на глоба в размер определен за
съответното нарушение.
В същата разпоредба, в изр. второ, са изчерпателно посочени
реквизитите на ЕФ - данни за териториалната структура на Министерството
на вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението,
мястото, датата, точния час на извършване на нарушението, регистрационния
номер на моторното превозно средство, собственикът, на когото е
регистрирано превозното средство, описание на нарушението, нарушените
разпоредби, размера на глобата, срока, сметката или мястото за доброволното
й заплащане, както и че образецът на електронния фиш се утвърждава от
министъра на вътрешните работи. В случая издаденият електронен фиш
съдържа всички посочени реквизити и съответства на утвърдения със Заповед
№ 8121з-931/30.08.2016 г. на министъра на вътрешните работи образец.
Изрично са отразени и всички обективни признаци на вмененото нарушение
по чл. 21, ал.2, вр. с ал. 1 ЗДвП.
Във всички случаи законодателното решение реквизитите на
електронния фиш да не съдържат информация относно органа пред който
последният може да бъде обжалван и срокът, в който може да бъде сторено
това, буди недоумение, но тъй или иначе законът е уредил този въпрос в чл.
189, ал.8 ЗДвП като освен това жалбоподателят е упражнил безпрепятствено
правото си на жалба, поради което и в случая не може да става дума за
съществено процесуално нарушение, ограничило правото му на защита.
На следващо място не може да бъде споделено наведеното в жалбата
възражение за липса на конкретен автор и волеизявление в атакувания
електронен фиш. Самото производство по налагане на административно
наказание с ЕФ се явява специално спрямо общото
административнонаказателно производство по ЗАНН. В рамките на това
производство, с ЕФ едновременно се установява нарушението и се налага
санкцията за същото. В специалния закон за движение по пътищата са
изчерпателно посочени реквизитите, които трябва да съдържа един ЕФ. Сред
тях не фигурира изискване за посочване на конкретен автор с оглед
механизма на установяване на самото нарушение – с техническо средство
или система, в отсъствие на контролен орган или нарушител. Напълно
3
неоснователно се оспорва доказаността на нарушението, установено със
стационарно монтирано автоматизирано техническо средство в отсъствие на
контролен орган. Съгласно чл. 189, ал.15 ЗДвП изготвените с технически
средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на
нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство,
снимки, видеозаписи и разпечатки са веществени доказателствени средства в
административнонаказателния процес и служат за установяване на
посочените обстоятелства.
От събраните по делото писмени доказателства по несъмнен начин се
установява и вида, и техническата изправност на автоматизираното
техническо средство, което е от одобрен тип.
Съгласно чл. 189, ал. 4 ЗДвП при нарушение, установено и заснето с
автоматизирано техническо средство или система в отсъствието на контролен
орган и на нарушител, когато за него не е предвидено наказание лишаване от
право да се управлява моторно превозно средство или отнемане на контролни
точки, се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен за
съответното нарушение. Задължително условие за санкционирането с
електронен фиш е нарушението да е установено и заснето с автоматизирано
техническо средство, за да се избегне човешка намеса и субективният
човешки фактор при установяване на нарушението. Поради автоматизираният
процес по издаване на електронния фиш в него не участват двете страни,
характерни за първата фаза на административно-наказателното производство
уредено в ЗАНН.
Понятието за автоматизирано техническо средство или система е
легално дефинирано в § 6, т. 65 от ДР на ЗДвП С ДВ, бр. 19 от 13.03.2015 г. –
„уреди за контрол, работещи самостоятелно или взаимно свързани, одобрени
и проверени съгласно Закона за измерванията, които установяват и
автоматично заснемат нарушения в присъствие или отсъствие на контролен
орган и могат да бъдат: а) стационарни - прикрепени към земята и
обслужвани периодично от контролен орган; б) мобилни - прикрепени към
превозно средство или временно разположени на участък от пътя,
установяващи нарушение в присъствието на контролен орган, който поставя
начало и край на работния процес“.
Съгласно чл. 165, ал. 2, т. 6 ЗДвП органите по контрол на спазване
правилата за движение по пътищата имат право за установяване на
нарушенията да използват два вида технически средства или системи -
заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и
регистрационния номер на моторното превозно средство. Следователно
заснетият образ, на който са записани датата, часа, засечената скорост на
движение и регистрационния номер на автомобила, представлява годно
веществено доказателствено средство по смисъла на чл. 189, ал. 15 ЗДвП,
изготвено по предвидения в закона ред, поради което може да установи
извършеното нарушение.
С ДВ бр. 6/2018 г. в сила от 16.01.2018 г. е отменен изцяло чл. 7 от
Наредба № 8121з-532 от 12 май 2015 г. за условията и реда за използване на
автоматизирани технически средства и системи за контрол на правилата за
движение по пътищата на МВР, който предвиждаше задължението местата за
контрол с мобилни и стационарни автоматизирани технически средства и
4
системи да се обозначават с пътен знак Е24 и се оповестяват чрез средствата
за масово осведомяване или на интернет страницата на Министерството на
вътрешните работи.
Следователно, за законосъобразното издаване на електронен фиш в
случая, след изменението на ЗДвП от 09.07.2017 г. освен техническата
изправност на използваната автоматизирана система за контрол, не е
необходимо да се установи и обозначаването на пътния участък със знак Е 24
поради отпадането на задължението по чл. 165, ал. 2, т. 8 от ЗДвП, съответно
по чл. 7 и 8 от Наредбата, като е без значение дали знак Е 24 е бил премахнат.
Както от описанието на нарушението в електронния фиш, така и от
събраните по делото доказателства се установява, че нарушението е
извършено при ограничение на скоростта въведено с пътен знак В26, с оглед
на което именно приложима е нормата на чл. 21, ал. 2 ЗДвП. По категоричен
начин е установено и въведеното ограничение на скоростта - 80 км/ч, като не
се установява никакво противоречие относно това обстоятелство в
извлечението от паметта на техническото средство и протокола за използване
на АТСС. Мястото на извършване на нарушението е също установено по
несъмнен начин, като в извлечението се съдържа достатъчно подробна и ясна
информация.
По несъмнен начин се установява скоростта на движение на процесното
МПС, която е отчетена от техническото средство и е отразена в извлечението
от неговата памет. В атакувания електронен фиш жалбоподателят е
санкциониран за движение със скорост от 88 км/ч., а видно от извлечението
от паметта на техническото средство, регистрираната скорост на движение е
била 91 км/ч., т.е. приспаднат е толерас от 3 км/ч като допустима техническа
грешка.
На следващо място законосъобразно на основание чл. 188, ал. 1, във вр.
с чл. 189, ал.5 ЗДвП електронният фиш е издаден на Г. Т. Т., който е
собственик на автомобила и който следва да отговаря за извършеното с него
нарушение по смисъла на чл. 188, ал. 1 ЗДвП, доколкото след като е уведомен
за издадения ЕФ не е посочил друго лице, управлявало автомобила към
момента на извършване на нарушението.
Нарушението е извършено виновно при форма на вина пряк умисъл, тъй
като жалбоподателят е съзнавал, че се движи със скорост от 101 км/ч при
ограничение от 80 км/ч, въведено с пътен знак В26, съзнавал е
общественоопасния характер на деянието и последиците му, а именно, че
движейки се с такава скорост, застрашава обществените отношения, свързани
с осъществяване на транспорта, но същият е целял настъпването им.
Въпреки всичко изложено съдът намира, че ЕФ следва да бъде отменен,
тъй като не съдържа ясно и точно посочване на нарушените разпоредби като
това нарушение на процесуалните правила съществено е ограничило правото
на защита на жалбоподателя да разбере, защо е бил наказан именно с
определения в електронния фиш размер на глобата. На жалбоподателя е
наложена глоба в размер на 400 лева на основание чл. 182, ал. 4 от ЗДвП.
Посочената разпоредба предвижда налагане на по-тежки административни
наказания в хипотеза на нарушение, извършено при условията на повторност.
Съгласно чл. 182, ал. 4 от ЗДвП: "когато нарушението по, ал. 1, т. 1 - 5, ал. 2 и,
5
ал. 3, т. 1 - 5 е повторно, наказанието е предвидената за съответното
нарушение глоба в двоен размер, а за повторно нарушение по, ал. 1, т. 6 и, ал.
3, т. 6 - предвидената за съответното нарушение глоба в двоен размер и
лишаване от право да се управлява моторно превозно средство за срок три
месеца". В електронния фиш обаче не е посочено кое точно нарушение е
извършено повторно, за да може да се определи глобата в двоен размер. Това
накърнява правото на защита на наказаното лице да разбере за какво точно
нарушение му е наложена тази глоба, а също така препятства съда да прецени
дали на жалбоподателя е наложен правилният размер на административното
наказание, тоест с колко е превишена максимално допустимата скорост,
какво наказание се предвижда за това нарушение и едва ако то е извършено
повторно по смисъла на параграф 6, т. 3З от Допълнителните разпоредби на
ЗДвП, дали наложената глоба от 800 лева представлява двойният размер на
предвидената за съответното нарушение глоба. Посоченият алгоритъм при
проверка на законосъобразността на електронния фиш не може да бъде
спазен, тъй като в обжалвания акт не е отразено дали извършеното нарушение
попада в хипотезите на, ал. 1, т. 1 - 5, ал. 2 и, ал. 3, т. 1 - 5 на чл. 182 от ЗДвП,
а оттук - и дали законът допуска за повторното му извършване да се налага
по-тежко административно наказание. Казано по друг начин, разпоредбата на
чл. 182, ал. 4 от ЗДвП е квалифициран състав, който обаче трябва да бъде
обвързан с основния състав на нарушението, за да се установи какъв именно
трябва да е размерът на наказанието, в зависимост от това дали основният
състав е по алинея 1, 2 или 3 и по коя от съответните точки на тези алинеи, а в
случая такава връзка с основния състав липсва. Предвид на това бланкетната
норма, която не предвижда конкретен размер на наказанието, не е била
попълнена със санкционната норма на основния състав, към който тя
препраща, поради което не става ясно двойният размер на коя от
предвидените 18 различни глоби в предходните три алинеи е бил наложен от
наказващия орган.
Изложеното до тук води на извода за незаконосъобразност на издадения
ЕФ, поради което същият следва да бъде отменен.
Водим от горното и на основание чл. 63, ал.1, пр.1 и пр.3 ЗАНН,
Софийски районен съд
РЕШИ:
ОТМЕНЯ електронен фиш, серия К, № 5870589/02.05.2022 г., издаден
от СДВР, с който на Г. Т. Т. за нарушение на чл. 21, ал. 2, вр. чл. 21, ал. 1 от
Закон за движението по пътищата е наложено административно наказание
„глоба“ в размер на 200,00 лева на основание 189, ал. 4, вр. чл. 182, ал. 4
ЗДвП.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред Административен съд –
София град в 14-дневен срок от получаване от страните на съобщението за
изготвянето му.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
6

Съдържание на мотивите Свали мотивите


Производството е по реда на чл. 59 и сл. ЗАНН.
Образувано е по жалба на „**“ ЕООД срещу електронен фиш (ЕФ),
серия Г, № 0026861/03.02.2021 г., издаден от СДВР, с който на жалбоподателя
за нарушение на чл. 483, ал. 1, т. 1, вр. чл. 638, ал. 1, т. 2, вр. чл. 461, т. 1 от
Кодекса за застраховането (КЗ) е наложено административно наказание
„имуществена санкция“ в размер на 2000,00 лева.
С жалбата се атакува електронният фиш с аргументи за допуснати
съществени нарушения на производствените правила и нарушение на
материалния закон.
В съдебно заседание жалбоподателят се представлява от адв. **, който
моли за отмяна на ЕФ. Претендира разноски.
Въззиваемата страна, редовно призована, не изпраща представител.
Съдът, като прецени събраните по делото доказателства и
наведените доводи, приема за установено следното от фактическа страна:
На ** г. в регистъра на одобрените за използване типове средства за
измерване, воден при Български институт по метрология под № 4835 била
вписана мобилна система за видеоконтрол на нарушенията на правилата за
движение тип ARH CAM S1 със срок на валидност до 07.09.2027 г.
На ** г. в 19:02 часа в гр. София, на Околовръстния път до № 22, с
посока на движение от бул. „**“ към бул. „**“, мобилна система за
видеоконтрол тип ARH CAM S1, с фабричен номер 11743с7, преминала
периодична проверка на 01.10.2020 г., заснела движение на лек автомобил
марка „**“, с рег. № **. Заснетият автомобил бил собственост на „**“ ЕООД,
като последното в качеството на лизингодател било сключило договор за
оперативен лизинг относно посочения автомобил с дружеството „***“ ЕООД,
с управител *** в качеството на лизингополучател за срок от 54 месеца.
Към 03.02.2021 г. за посочения лек автомобил имало сключена валидна
задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ (ГО) на
автомобилистите с ЗАД „Армеец“ АД с крайна дата на покритие 25.02.2021 г.
След като бил заснет автомобилът бил издаден и обжалваният
електронен фиш, с който на основание чл. 638, ал. 1, т. 2 КЗ на „**“ ЕООД
била наложена имуществена санкция в размер на 2 000 лева за нарушение на
чл. 483, ал. 1 т. 1 КЗ. ЕФ бил връчен на представляващия дружеството на
05.08.2022 г.
По доказателствата:
Изложената фактическа обстановка съдът прие за установена след
анализ на събраните по делото доказателства и доказателствени средства, а
именно справка от Гаранционен фонд за наличие на застраховка ГО, справка
за собственост на МПС, удостоверение за одобрен тип средство за измерване,
ведно с протокол за последваща проверка, заповед на министъра на
вътрешните работи, протокол за използване на автоматизирано техническо
средство за контрол на скоростта, ежедневен отчет, договор за оперативен
лизинг, талон за регистрация, част I, приемо-предавателен протокол,
застрахователна полица, разписка, заповед за одобряване образец на
електронен фиш.
1
Приложените по делото писмени доказателства са обективни,
достоверни и по несъмнен и категоричен начин установяват релевантната по
делото фактическа обстановка, поради което съдът ги кредитира изцяло. От
представената справка от АИС - КАТ се установява, че собственик на
заснетия автомобил е „***“ ЕООД, а от справката от интернет сайта на
Гаранционен фонд се установява, че към инкриминираната дата за посочения
автомобил е имало сключена валидна застраховка "Гражданска отговорност
на автомобилистите". От фотоснимката - разпечатка от паметта на техническо
средство, която е веществено доказателство, изготвено по реда на чл. 189, ал.
15 ЗДвП, се установява времето и мястото на заснемане на автомобил с
посочената марка и регистрационен номер.
Удостоверението за одобрен тип средство за измерване и протокола за
последваща проверка установяват техническата изправност на средството за
измерване към датата на установяване на нарушението.
Въз основа на установените фактически обстоятелства съдът направи
следните изводи
От правна страна:
Жалбата изхожда от легитимирано лице, депозирана е в
законоустановения срок и е насочена срещу подлежащ на обжалване акт, в
който смисъл се явява процесуално допустима.
Разгледана по същество, тя е основателна като съображенията на съда в
тази насока са следните:
На първо място съдът намира, че е допуснато съществено нарушение на
процесуалните правила по отношение на процедурата по издаване на
електронния фиш, тъй като неправилно за нарушение на чл. 483, ал. 1 т. 1 КЗ
не е бил съставен акт за установяване на административно нарушение /и
евентуално издадено НП впоследствие/, а нарушението е санкционирано чрез
издаване на електронен фиш. Съгласно разпоредбата на чл. 647, ал. 3 КЗ при
установено и заснето с АТСС управление на МПС, за което няма сключен и
действащ договор за задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на
автомобилистите, се издава електронен фиш при условията и реда, предвиден
в ЗДвП /с изключение на чл. 189, ал. 5 ЗДвП/. Иначе казано електронен фиш
се издава за нарушение на чл. 638, ал. 4 КЗ, а именно за управление на МПС,
за което не е сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност".
Доколкото в електронния фиш никъде не е посочено, че е установено
управление на МПС, за което няма сключена задължителна застраховка
"Гражданска отговорност", а единствено, че за автомобил, регистриран в
Република България и който не е спрян от движение не е сключена
застраховка "Гражданска отговорност", то следва извод, че неправилно за
нарушение на чл. 483, ал. 1 т. 1 КЗ е издаден електронен фиш, тъй като за
установяване и санкциониране на това нарушение законът не предвижда
възможност да се издаде електронен фиш, а следва да се процедира по общия
ред, уреден в ЗАНН. Като следва да се обърне внимание, че субектите, които
носят отговорност по двете законови разпоредби са различни –
управляващият и собственика.
На следващо място при съставяне на електронен фиш е било допуснато
съществено процесуално нарушение, което на собствено основание води до
2
опорочаване на цялото административнонаказателно производство, тъй като в
него е налице неяснота в описаната фактология и по-точно относно субекта
на извършеното нарушение. Нарушението, което се твърди да е извършено е
такова по чл. 483, ал. 1 т. 1 КЗ. В съставения електронен фиш словесно е
описано, че законният представител на собственика на заснетия автомобил не
е изпълнил задължението си да сключи задължителна застраховка
"Гражданска отговорност на автомобилистите“ за процесния автомобил, от
което следва извод, че се вменява нарушение именно на физическото лице **
в качеството му на законен представител на „**“ ЕООД. В същото време
обаче за това нарушение се налага имуществена санкция в размер на 2000
лева на юридическото лице „**“ ЕООД, като се твърди, че то е собственик на
автомобила. Налице е пълна неяснота относно твърдения извършител на
нарушението, след като словесно се описва, че то е осъществено от
физическото лице - законен представител на юридическо лице, а
административно наказание се налага на самото юридическото лице, за което
се твърди, че е собственик на МПС. Тази неяснота представлява съществено
нарушение, което ограничава правото на защита на наказаното лице, понеже
то не може да разбере, кой се твърди да е отговорен за нарушението -
юридическото лице, посочено като собственик на автомобила или
физическото лице, което е законен представител на това юридическо лице.
С оглед допуснатите при издаване на обжалвания ЕФ съществени
нарушения на процесуалните правила същият следва да бъде отменен.
Отделно от това са налице и материалноправни основания за отмяна на
процесния ЕФ, тъй като от доказателствената съвкупност по делото –
справката за собственост, талона за регистрация и договора за оперативен
лизинг се установява, че наказаното юридическо лице не е собственик на
процесния автомобил, а такъв е „**“ ЕООД. Това следва не само от данните за
регистрацията, но и от характера на договора за оперативен лизинг, който по
същността си е договор за наем и не води до разместване на собствеността. На
следващо място от приложената по делото справка от Гаранционния фонд за
сключена застраховка ГО и застрахователната полица е видно, че такава е
сключена с ЗАД „Армеец“ АД и същата има крайна дата на покритие
25.02.2021 г.
С оглед изхода от делото право на разноски има жалбоподателят, но по
делото не са представени доказателства за реално извършени такива, поради
което съдът не ги присъжда.
Водим от горното и на основание чл. 63, ал.1, пр.1 и пр.3 ЗАНН,
Софийски районен съд
3