Решение по дело №697/2021 на Районен съд - Дупница

Номер на акта: 100
Дата: 28 октомври 2021 г. (в сила от 20 май 2022 г.)
Съдия: Страхил Николов Гошев
Дело: 20211510200697
Тип на делото: Наказателно от частен характер дело
Дата на образуване: 9 юли 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 100
гр. Дупница, 28.10.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ДУПНИЦА, V-ТИ СЪСТАВ НО, в публично
заседание на четвърти октомври през две хиляди двадесет и първа година в
следния състав:
Председател:Страхил Н. Гошев
при участието на секретаря Юлия Д. Йорданова Вукова
като разгледа докладваното от Страхил Н. Гошев Наказателно дело частен
характер № 20211510200697 по описа за 2021 година
като разгледа докладваното от Страхил Н. Гошев административнонаказателно дело №
20211510200697 по описа за 2021 година
Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Обжалвано е Наказателно постановление № 1-25/18.06.2021 г., издадено от Ангел
Георгиев - Директор на Регионална инспекция по околната среда и водите /РИОСВ/-
Благоевград, с което на ИВ. С. М. - кмет на Община Кочериново, със служебен адрес:
*******, с ЕГН **********, на основание чл. 53 от ЗАНН и по чл. 156, ал. 1, пр. 1-во от
Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ му е наложено административно наказание –
„глоба“ в размер на 2 000,00 лв. /две хиляди лева/, за нарушение на чл. 113, ал. 3 от ЗУО.
В жалбата се поддържа, че наказателното постановление е неправилно и
незаконосъобразно по подробно посочени причини. Направено е искане за неговата пълна
отмяна. В съдебно заседание жалбоподателят се представлява от редовно упълномощен адв.
К., който поддържа жалбата и направените с нея искания. Развива и допълнителни
съображения в тази насока. Претендира разноски, съгласно представен списък по чл. 80 от
ГПК.
Въззиваемата страна чрез процесуалният си представител – юрисконсулт Т. оспорва
жалбата, като моли да бъде оставена без уважение, а наказателното постановление да бъде
потвърдено, като правилно и законосъобразно. Моли в полза на въззиваемата страна да бъде
1
присъдено юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева.
Съдът, след като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в
тяхната съвкупност, намира за установено следното:
На 11.11.2020 г., във връзка с Писмо вх. № 3354/14/ от 23.10.2020 г. на РИОСВ-
Благоевград, служители на РИОСВ-Благоевград - свидетелката М.К.-Г. и друг служител
С.Х., в присъствието и на служители на Община Кочериново – К.С. и Р.Г. извършили
проверка по документи на закрито депо за неопасни битови отпадъци находящо се в имоти с
№№ 02478.1.813; 02478.1.814; 02478.1.11; 02478.1.12; 02478.1.688; 02478.1.812; 02478.1.788;
02478.1.792; 02478.1.795, в землището на с. Бараково, Община Кочериново. Депото е
закрито със Заповед № 421/28.11.2017 г., на Директора на РИОСВ-Благоевград, с която е
наложена ПАМ за преустановяване на експлоатацията му, считано от 31.12.2017 г., връчена
на Община Кочериново. Същото е предмет на процедура във връзка с постановено Решение
на СЕС от 16.07.2015 г., по дело С-145/14 г., като е даден срок за рекултивация на същото до
16.07.2020 г. При проверката било установено, че не е стартирана и осъществена
рекултивация на депото до посочения в решението краен срок, въпреки водената
кореспонденция между МОСВ, РИОСВ-Благоевград и Община Кочериново, във връзка с
изпълнение на решението по дело С-145/14 г.
В етап на подготовка и съгласуване бил проект за осъществяване на такава
рекултивация по ОПОС, като били провеждани процедури по прехвърляне на имоти частна
държавна собственост безвъзмездно на Община Кочериново, които попадат в площта
заемана от депото. Представени били и мотивирано искане, писма, финансова обосновка,
скици, решения на ОбС-Кочериново, протоколи, договори с приложения за различни
дейности във връзка с това като към датата на проверката не е бил изготвен и съгласуван с
МОСВ работен проект за рекултивация на депото. С оглед констатациите при проверката св.
К.-Г. съставила на място КП № 41-25/11.11.2020 г., в който отразила констатациите си въз
основа на представените множество документи и на основание чл. 113, ал.3 от ЗУО дала
изрични писмени предписания под № 1 – „Да се отпочне и завърши етап „Техническа
рекултивация“ на депо за твърди битови отпадъци, находящо се в поземлени имоти с
идентификатор 02478.1.813 по одобрената КККР на с. Бараково, Община Кочериново, в
т.ч. и имоти: 02478.1.814; 02478.1.11; 02478.1.12; 02478.1.688; 02478.1.812; 02478.1.788;
02478.1.792; 02478.1.795., срок: 31.12.2020 г., с отговорник Кмет на Община Кочериново“.
Протоколът е подписан от всички присъствали при проверката лица, без възражения, като
препис от същия е връчен срещу подпис на св. Р.Г. – секретар на Община Кочериново и е
входиран на същата дата в деловодството на общината с вх. № РД-01-33-165/11.11.2021 г.
На 15.01.2021 г., на място на процесното закрито депо за битови отпадъци,
собственост на Община Кочериново и по-късно в сградата на общината служителите на
РИОСВ-Благоевград, свидетелката М.К.-Г. и св. Ю.М., в присъствието на свидетелите К.С. –
еколог и Л.Д. – зам. кмет на Община Кочериново извършили последващ контрол за
2
спазване на даденото с горецитирания протокол - КП № 41-25/11.11.2020 г. писмено
предписание за започване и завършване на техническа рекултивация на закритото депо.
При проверката било установено, че изобщо не са започнали каквито и да е дейности по
техническа рекултивация на депото в дадения в предписанието срок до 31.12.2020 г., които
да включват дейности по почистване, подготовка, подравняване и оформяне на терена.
Разстилане на хумусен пласт. Установено било на място наличието на купчини с битови
отпадъци в различни участъци от територията на депото. Посочено е че теренът подлежащ
на рекултивация е определен с протокол от 21.01.2020 г. от Комисия назначена със Заповед
№ РД-01-05-14/14.01.2020 г. на Кмета на общината. Отразено е че не е представен работен
проект за закриване и рекултивация на депото, както и съгласувателно писмо от МОСВ.
Констатациите от тази втора проверка били отразени в съставен от св. К.-Г. КП № 1-
25/15.01.2021 г., който е подписан от присъствалите при проверката лица, като препис от
същия е връчен срещу подпис на св. Д., зам. кмет на Община Кочериново, както и е
входиран на същата дата в деловодството на общината с вх. № РД-01-33-6/15.01.2021 г. Св.
Д. изложила писмено в протокола, че ще депозира възражения в тридневен срок. Такива
били входирани с Обяснение РД-01-33-6/1/18.01.2021 г., подписани лично от жалбоподателя
И.М..
По-късно била изпратена покана до жалбоподателя с изх. № 24/18.01.2021 г., за
съставяне на АУАН, с посочена дата, място и час. АУАН бил съставен по-късно на
27.01.2021 г. от св. К.-Г. в присъствието на свидетеля при установяване на нарушението и
съставяне на акта - Ю.М. и друг служител на РИОСВ С.Р., както и на упълномощен
представител на нарушителя – св. Л.Д., зам.кмет, която представил пълномощно №
4/27.01.2021 г., подписано от жалбоподателя И.М., с което е оторизирана да се яви вместо
него на 27.01.2021 г. в РИОСВ-Благоевград във връзка с писмо изх. № 24/18.01.2021 г. и
да получи акт за установяване на административно нарушение. АУАН е подписан от
посочените по-горе лица, като препис от него е връчен лично срещу подпис на
пълномощника на жалбоподателя, който посочил писмено в същия, че ще представи
писмени възражения срещу акта в тридневен срок. Такива постъпили на следващия ден при
Директора на РИОСВ-Благоевград с вх. № РД-01-33-14/28.01.2021 г., подписани лично от
жалбоподателя И.М..
Въз основа на приложения АУАН било издадено и обжалваното Наказателно
постановление № 1-25/18.06.2021 г., издадено от Ангел Георгиев - Директор на Регионална
инспекция по околната среда и водите /РИОСВ/-Благоевград, с което на ИВ. С. М. - кмет на
Община Кочериново, със служебен адрес: *******, с ЕГН **********, на основание чл. 53
от ЗАНН и по чл. 156, ал. 1, пр. 1-во от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ му е
наложено административно наказание – „глоба“ в размер на 2 000,00 лв. /две хиляди лева/,
за нарушение на чл. 113, ал. 3 от ЗУО.
Така описаната и възприета от съда фактическа обстановка се установява по
безспорен и категоричен начин от показанията на разпитаните в хода на съдебното
3
следствие свидетели, служителите на РИОСВ-Благоевград М.К.-Г. и Ю.М., както и частично
от показанията на служителите на Община Кочериново – К.С., Р.Г. и Л.Д.. Съдът обосновава
изводите си за фактите и чрез писмените доказателства, вкл. представените от страните в
открито съдебно заседание и служебно изисканите, всички прочетени и приети по делото по
реда на чл. 283, от НПК, вр. с чл. 84 от ЗАНН. Съдът намира показанията на служителите на
РИОСВ-Благоевград за последователни, логични, подробни, непротиворечиви и
съответстващи на събраната по делото доказателствена съвкупност. От същите се
установява начина на констатиране на извършеното нарушение, елементите на същото,
както и процедурата по съставяне на констативните протоколи и АУАН, респ. неговото
подписване и връчване на жалбоподателя. Казаното от свидетелите намира пълна подкрепа в
приетите и приложени писмени доказателства. Съдът приема с доверие в голяма част и
казаното от свидетелите работещи в Община Кочериново К.С., Р.Г. и Л.Д., доколкото
казаното от тях не противоречи на информацията съдържаща се в събраните множество
писмени доказателства, както и на изложеното от първите двама свидетели. Не се приемат с
доверие изявленията на св. Д., че не е бил известен на нея и останалите служители в Община
Кочериново включени в комисията за определяне на границите и размера на терена
крайният срок за рекултивация на депото. Важни за процеса са категоричните показания на
тази свидетелка, че като пълномощник на кмета е подписала издадения АУАН, на база
представеното пълномощно, като го е запознала лично с акта и са депозирани подписани
лично от жалбоподателя възражения срещу този АУАН.
При така установената фактическа обстановка съдът след пълна служебна
проверка и след анализ на събраните доказателства, намира от правна страна
следното:
Жалбата е допустима – подадена от легитимиран правен субект, в законовия
преклузивен 7-дневен срок, като съдът притежава териториална и материална
компетентност за разглеждането й. Разгледана по същество, жалбата е неоснователна поради
следното:
При издаването на АУАН и НП не са допуснати нарушения на процесуалните
правила. Не са допуснати и нарушения на материалния закон. И двата акта са издадени от
компетентни административни органи, при надлежно спазване на процедурата по
установяване на нарушението и съставянето им в предвидената в закона писмена форма и с
необходимото откъм реквизити съдържание.
Фактическите положения и обстоятелства относими за случая са установени
правилно от административнонаказващия орган, въз основа на събраните по надлежния ред
доказателства. Правните изводи на АНО за доказаност на нарушението и неговия автор,
както и за процесуална законосъобразност на наказателното постановление, кореспондират
на надлежно и законосъобразно установената фактическа обстановка и се споделят изцяло
от настоящия състав на въззивния съд, като същите са в пълно съответствие с материалния
4
закон и събраните по делото доказателства.
От обективна страна отговорността на Кмета на Община Кочериново е ангажирана за
това, че не е изпълнил дадено му задължително предписание по чл. 113 ал. 3 от ЗУО,
обективирано във връчен лично срещу подпис на служител на Община Кочериново – св.
Р.Г. и входиран в деловодството с вх. № РД-01-33-165/11.11.2021 г. - КП № 41-25/11.11.2020
г., на РИОСВ – Благоевград, което се изразява в следното: „Да се отпочне и завърши етап
„Техническа рекултивация“ на депо за твърди битови отпадъци, находящо се в поземлени
имоти с идентификатор 02478.1.813 по одобрената КККР на с. Бараково, Община
Кочериново, в т.ч. и имоти: 02478.1.814; 02478.1.11; 02478.1.12; 02478.1.688; 02478.1.812;
02478.1.788; 02478.1.792; 02478.1.795., срок: 31.12.2020 г., с отговорник Кмет на Община
Кочериново“. Неизпълнението на това предписание е констатирано при извършена на
15.01.2021 г. последваща проверка от длъжностни лица при РИОСВ - Благоевград, за която е
съставен нов КП № 1-25/15.01.2021 г. на РИОСВ-Благоевград, препис от който е бил връчен
срещу подпис лично на зам. кмет на Община Кочериново – св. Д. и входиран в
деловодството на общината с вх. № РД-01-33-6/15.01.2021 г. В същия е отразено, че при
извършения последващ контрол във връзка с дадените на жалбоподателя предписания,
изобщо не е констатирано да са били предприети каквито и да е действия по изпълнението
им. Не е започнат и завършил етап на техническа рекултивация на депото, находящо се в
имоти с №№ 02478.1.813; 02478.1.814; 02478.1.11; 02478.1.12; 02478.1.688; 02478.1.812;
02478.1.788; 02478.1.792; 02478.1.795, в землището на с. Бараково, Община Кочериново, по
одобрени КК и КР на Община Кочериново. Изброени са конкретни неизвършени действия
във връзка с това предписание. Така установеното деяние е квалифицирано като нарушение
по чл. 156 ал. 1 във вр. с чл. 113 ал. 3 от Закона за управление на отпадъците, а субектът на
нарушението е санкциониран на основание чл. 156 ал. 1 от същия закон.
Съгласно чл. 113 ал. 3 от ЗУО: „Въз основа на констатирани нарушения при
извършена проверка, директорът на РИОСВ или оправомощено от него длъжностно лице
дава задължителни предписания с определен срок за тяхното отстраняване и/или съставя
актове за установяване на административни нарушения“. Според текста на нормата на чл.
156 ал. 1 от ЗУО: За неизпълнение на предписание по чл. 113 ал. 3 или чл. 120, на
физическите лица се налага глоба в размер от 2 000 лева до 10 000 лева, а на юридическите
лица - имуществена санкция в размер от 5 000 лева до 20 000 лева.
В конкретния случай, от събраните по делото доказателства, безспорно се установява,
че И.М. - Кмет на Община Кочериново, е бил адресат на задължително предписание по чл.
113 ал. 3 от ЗУО, както и че в дадения му срок, същото не е било изпълнено. Именно това са
релевантните факти, които обуславят приложението на предвидената в чл. 156 ал.
1 от ЗУО санкция, наложена в минимален размер. Предписаните на Кмета на Община
Кочериново мерки са били конкретни, с ясно зададени параметри и естество на
необходимите за предприемане активни действия, които са били обект на кореспонденция
между РИОСВ-Благоевград и него много преди даване на предписанията с оглед
5
наказателната процедура за нарушение правото на ЕС от Република България, съгласно
Решение на СЕС С-145/2014 г. за закриване на депа като процесното, видно от приложените
писма. За изпълнението на предписанието е бил даден и конкретен краен срок, който не е
спазен дори частично с изпълнението на поне една от дейностите представляващи
техническа рекултивация на депото, за която общината дори е нямала изготвен работен
проект, а още по-малко съгласуван такъв с МОСВ. Ето защо, предвид всичко изложено по-
горе, настоящият въззивен състав напълно споделя изводите на АНО за доказаност и
правилна правна квалификация на нарушението. Изцяло в този смисъл виж. Решение № 165
от 03.05.2019 г. по к. адм. н. д. № 62 / 2019 г. на Административен съд – Кюстендил;
Решение № 48 от 21.02.2020 г. по к. адм. н. д. № 347 / 2019 г. на Административен съд –
Кюстендил и др.
Нарушението е съставомерно и от субективна страна, налице е пряк умисъл, тъй като
субектът е бил запознат изрично с дадените му писмени предписания, доколкото същите са
връчени на негов служител Р.Г. и са входирани в деловодството на Община Кочериново,
като по думите на св. Г. е информирала лично кмета за отразеното в протокола от
проверката. Същият като субект на административно нарушение е съзнавал
общественоопасните последици и въпреки това съзнателно не е предприел необходимите
фактически действия насочени към тяхното изпълнение в дадения му от административния
орган срок, като дори не е стартирал тяхното изпълнение с поне едно действие по
рекултивация на процесното закрито за експлоатация депо.
В тази връзка като неоснователно следва да бъде определено възражението на
процесуалния представител на жалбоподателя за това, че в посочения срок не е могъл да
бъде завършен етапа на техническа рекултивация на процесното депо поради
административни и правни неуредици. Безспорно е установено, вкл. от разпита на
свидетелите служители на Община Кочериново, че чисто фактически и физически такава
изобщо не е била дори отпочната /стартирана/ от жалбоподателя на терена на депото, а
напротив върху същото са били установени изхвърлени открити купчини с битови отпадъци
в различни участъци. Дори да не е могъл обективно да завърши рекултивацията фактически
и изцяло в този срок е следвало поне да активно да започне и да извърши част от дейностите
включващи се в нея, с които дейности и той и екипът му са наясно съгласно провежданите
процедури по ЗОП по ОПОС и дългогодишната кореспонденция с РИОСВ-Благоевград и
МОСВ. Алтернативно е следвало поне да направи опит да поиска удължаване на срока или
да оспори съответния индивидуален административен акт, в който са дадени предписанията,
което изобщо не е сторено. Налице е безспорно установено фактическо бездействие, което
процесуалният представител се опитва да оправдае с предприети още по-рано и преди
даване на предписанията други юридически действия по придобиване на недвижим имот
частна държавна собственост. Предприетите преди даване на предписанието действия пред
Областния управител на област Кюстендил или пред РИОСВ-Благоевград през 2019 г. са
абсолютно ирелевантни за дадените по-късно на 11.11.2020 г. конкретни писмени
предписания до жалбоподателя за започване и извършване на необходимите фактически
6
действия, а не само на правни такива каквито той по своя воля е предприемал през годините
без резултат. Видно от приложените писмени доказателства и до настоящия момент все още
не е налице одобрен от МОСВ работен проект за рекултивация на депото. Няма никакъв
поет ангажимент и от страна на МОСВ изобщо за фиксиран краен срок за даване на някакво
евентуално одобрение, което според съда не може да предпоставя и обосновава едно
подобно бъдещо продължаващо бездействие от страна на жалбоподателя като Кмет на
Община Кочериново за неопределен бъдещ период, което да се оправдава изцяло с
административни неуредици или бездействие на длъжностни лица от МОСВ, РИОСВ,
Областна администрация и т.н. Проблемът със закритото депо описан в приложените
протоколи и други документи не следва само да бъде констатиран във времето писмено от
кмета и администрацията в различни документи, а трябва да бъде поне започнато неговото
реално решаване на терен, което явно и несъмнено не е сторено в дадения с предписанието
краен срок, а и до момента. Това се потвърждава от показанията на св. К.С., която заявява
категорично, че и към настоящия момент не е извършена техническа рекултивация на
депото, опитвайки се да оправдае забавянето с отчуждаването на имот държавна
собственост, който видно от приложените доказателства преди около 8 месеца е бил
прехвърлен на Община Кочериново. От изложената в наказателното постановление
фактическа обстановка, по категоричен начин става ясно, че на жалбоподателя, в качеството
му на кмет на Община Рила, е било предявено ясно и точно административно обвинение за
неизпълнение на предписание по чл. 113 ал. 3 от ЗУО /подробно описано в Констативния
протокол от 15.01.2021 г., АУАН и НП/. Именно това са фактите, изпълващи санкционния
състав на чл. 156 ал. 1 от ЗУО. Такава е функцията на визираната в цитираната разпоредба
санкция - да обезпечи изпълнението на дадено задължително предписание от компетентен
административен орган, а в случай на неизпълнение, какъвто безспорно е и настоящият
случай, следва да бъде наложена глоба на адресата на задължението. Изцяло в този смисъл
виж и Решение № 190 от 19.07.2021 г. по к. адм. н. д. № 180 / 2021 г. на Административен
съд – Кюстендил.
Неоснователни са и възраженията за допуснато нарушение при съставяне и връчване
на процесния АУАН на св. Л.Д. в качеството и на пълномощник на жалбоподателя. Както се
сочи от самата свидетелка, която е в трудовоправни отношения с кмета като зам. кмет на
общината и е видно от приложеното пълномощно, покана и отбелязвания в АУАН, същата е
била надлежно упълномощена за извършените от нея действия чрез дадената й
представителна власт. Представила е пълномощно подписано лично от жалбоподателя и то
във връзка с цитираната в него покана с изх. № 24/18.01.2021 г., подписала е от негово име и
е получила препис от въпросния АУАН, както и е било възложено от кмета и със
съдържанието на който лично го е запознала, като последният се е възползвал и от
възможността да депозира подписани от него писмени възражения срещу акта на следващия
ден от издаването му. Нещо повече макар и с употребената обща изразна форма в текста на
пълномощното „да се яви вместо мен на 27.01.2021 г. /датата посочена в поканата за
съставяне на АУАН/ в РИОСВ-Благоевград, във връзка с писмо с изх. № 24/18.01.2021 г. и да
7
получи АУАН“ жалбоподателят е дал изрично необходимата формална представителна власт
във връзка с предстоящото административнонаказателно производство, образувано на
27.01.2021 г. със съставяне и връчване на процесния АУАН, което му е било изрично
указано в цитираната от него покана.
С оглед размера на наложеното административно наказание – глоба от 2000,00 лева,
който е идентичен с предвидения в закона минимум, съдът не разполага с правомощия за
редуциране на санкцията. За да определи наказанието в този минимален размер, АНО е взел
предвид всички относими факти и обстоятелства отразяващи се на тежестта на нарушението
и неговата обществена опасност.
Съобразно изложеното по-горе не са налице основания за приложение на чл. 28 от
ЗАНН, тъй като случаят не е маловажен. Напротив налични са достатъчно аргументи
застъпени и в цитираната по-горе съдебна практика на касационната инстанция, че
нарушенията на ЗУО са свързани с висока обществена опасност за здравето на гражданите и
опазването на околната среда и водите. Касае се за дългогодишно неглижиране на
задълженията свързани с организацията на процеса свързан с управление на отпадъците и
спазването на ЗУО и правото на ЕС, които предполагат и бъдещи наказателни процедури
срещу Република България в тази насока.
Поради всичко това съдът намира, че НП следва да бъде потвърдено изцяло като
правилно и законосъобразно.
По разноските:
С оглед изхода от правния спор и претенцията за разноски заявена само от
процесуалния представител на АНО, на основание чл. 63, ал. 3 и ал.5 от ЗАНН /редакцията
на правната норма ДВ бр. 94/29.11.2019г./ във вр. с чл. 27е от Наредба за заплащането на
правната помощ съдът приема, че следва да осъди жалбоподателя на ИВ. С. М. - кмет на
Община Кочериново, със служебен адрес: *******, с ЕГН **********, да заплати в полза на
РИОСВ-Благоевград, представлявано от Директора Ангел Георгиев - юрисконсултско
възнаграждение в размер на 100,00 лв. За да определи този размер, съдът взе предвид, че
делото не е с висока фактическа и правна сложност, както и че не е направено възражение в
хода на пледоариите относно евентуална прекомерност на претендирания размер на
юрисконсултско възнаграждение.
Така мотивиран и на основание член 63, ал. 1, ал. 3 и ал. 5 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 1-25/18.06.2021 г., издадено от
Ангел Георгиев - Директор на Регионална инспекция по околната среда и водите /РИОСВ/-
Благоевград, с което на ИВ. С. М. - кмет на Община Кочериново, със служебен адрес:
8
*******, с ЕГН **********, на основание чл. 53 от ЗАНН и по чл. 156, ал. 1, пр. 1-во от
Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ му е наложено административно наказание –
„глоба“ в размер на 2 000,00 лв. /две хиляди лева/, за нарушение на чл. 113, ал. 3 от ЗУО,
като ПРАВИЛНО и ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
ОСЪЖДА на ИВ. С. М. - кмет на Община Кочериново, със служебен адрес: *******, с
ЕГН **********, да заплати в полза на РИОСВ-Благоевград, представлявано от Директора
Ангел Георгиев сума в размер на 100,00 лв. /сто лева/ - юрисконсултско възнаграждение.
Решението подлежи на касационно обжалване пред АС-Кюстендил на основанията,
предвидени в НПК и по реда на глава ХІІ от АПК.
Съдия при Районен съд – Дупница: _______________________
9

Съдържание на мотивите

Мотивите са поставени заедно с решението!
1