№ 351
гр. Сливен, 25.03.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – СЛИВЕН, XI СЪСТАВ, в публично заседание на
двадесет и пети март през две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
Председател:Ива Ил. Стойчева Коджабашева
при участието на секретаря Андреана Ст. Станчева
Сложи за разглеждане докладваното от Ива Ил. Стойчева Коджабашева
Гражданско дело № 20212230103687 по описа за 2021 година.
На именното повикване в 09:30 часа се явиха:
Ищцата М. Р. Б., редовно призована, се явява лично. Представлява се
от адв. М.К. от АК - Бургас, редовно упълномощена с пълномощно,
представено по делото.
Ответникът П. Д. Б., редовно призован, се явява лично. Представлява
се от адв. Г.Х. от АК - Сливен , редовно упълномощена с пълномощно,
представено по делото.
Дирекция „Социално подпомагане“ - гр. Сливен, редовно призована, не
изпраща представител.
Свидетелят Ст. Г. Кюч., редовно призована, се явява лично.
Свидетелят педагог Н. Г., редовно призована, се явява лично.
Свидетелят психолог Й. Ив., редовно призована, се явява лично.
Явява се и Т.К. - социален работник, назначен със Заповед на
Директора на ДСП - Сливен да присъства при личното изслушване на детето.
АДВ. К.: Да се даде ход на делото.
АДВ. Х.: Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че няма процесуални пречки за даване ход на делото,
поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ход на делото.
1
Съдът ДОКЛАДВА постъпило Писмо от ДСП - Сливен и Молба от
ответника.
Съдът ПРЕДЛОЖИ на страните призованият свидетел Й. Ив. да
участва при изслушването на детето в качеството си на психолог.
АДВ. К.: Не възразявам.
АДВ. Х.: Също не възразявам.
С протоколно определение от 25.02.2022 г. съдът е допуснал на
основание чл. 15, ал. 1 ЗЗДт лично изслушване на детето Д.П. Б..
Бащата на детето е осигурил явяването му в о. с. з.
Съдът ОТСТРАНИ от залата страните и техните пълномощници и
ПОКАНИ детето да влезе, за да го изслуша.
В залата присъства явилият се социален работник Т.К., който ще
присъства на изслушването на детето и психолог Й. Ив..
Съдът, на основание чл. 15 ал. 1 ЗЗДт, ПРИСТЪПИ към лично
изслушване на детето Д.П. Б..
Съдът ВЪВЕДЕ в залата детето Д.П. Б..
ДЕТЕТО Д.П. Б. - ИЗСЛУШАНО КАЗА: Казвам се Д.. На 13 години
съм, шести клас. Училището добре върви, учим и пишем, като остане време
играем на игри. Любимият ми предмет е история и рисуване. Рядко играя на
игри, имам Плейстейшън вкъщи, играя Майнкрафт и Фортнайт, строя къщи,
ферми, отглеждам животни. Сега живея с татко в нашата къща, където преди
живеехме заедно с мама и татко. Моето семейство са баща ми, баба и дядо ми,
имам също и братовчед. Мама живее в блок. Когато бяхме в блока тя ми
ровеше в сака, предупредих я да не рови, но тя не спря. Тя ме притеснява.
Когато телефона й звънеше, аз й казах, че телефона й звъни, а тя ми каза
тъпанар. Татко работи в Енергото, качва се нависоко, слагат едни колани да
не паднат. Мама работи като фермерка, гледа кокошки, пилета. Ходил съм
при нея във фермата, видях само яйца. Беше интересно. Преди като живеехме
заедно, в свободното време играехме на карти с мама и татко. Преди като бях
малък татко ми обеща, че ще ми вземе куче и ми взе. Сега вече е голямо.
Джак Ръсел е породата. Майка не беше много съгласна, но татко ми го взе.
Обичам да си хапвам спагети с кюфтета, татко ги приготвя и готви много
хубаво. Когато живеехме заедно мама не готвеше, татко готвеше. Когато сме
2
с татко сменяхме джантата на колата, много ми е интересно, също му
помогнах и за маслото. Имаме кола Опел комби. С мама нищо интересно не
правим. В смисъл като ходя в блока не се чувствам добре. Също така не ходя
и в тоалетна и се стискам по три дни. Притеснявам се да не ми вземе
телефона. При мама ходих на 19 и 20.03. Мама ми каза, че ще бъдем само
двамата, а там беше и лошата баба. Тя е лоша, защото нахлу в нашата къща и
размахваше пръст на тате. Тя се опитва да раздели мама и татко, опитва се да
ги скара. Мама като работи, работи нощна смяна и не се прибира в къщи. Ние
сме много момчета в училище, има и хубави момичета. Тате ми казва, че
трябва да отида в блока при мама, но аз там се притеснявам да не ми вземат
телефона, да нямат оръжие. Лошият човек е дядо С., на баба приятеля. Бяхме
в Бургас и той ме накара да си оставя телефона. С. ми се подиграва, че не мога
да си връзвам обувките, че не мога да карам колело. Мама ме излъга два пъти,
че лошата баба няма да е у тях, защото като видя баба си спомням за лошия
човек. Мама се преструваше, че баба е болна и ще умре. Не знам какво е
работил С., той няма пистолет. В блока се притеснявам, защото там има един
шкаф и се страхувам, че оттам може да изскочи лошият човек. Лошата баба е
лоша, защото нахлу в нашата къща. Спомням си, че един път мама взе вилица
и заплаши татко. Мама ни беше обрала един път с един куфар взе документи
от къщата и други неща. Върна ни само паспорта, другите неща не ги е
върнала. Ходихме с мама на Спа в с. Ягодово и там беше много хубаво,
леглото беше меко. Там мама също ми ровеше в телефона. Татко ми купи
телефона и тя няма право да рови. След това мама стои три часа при мене и
ме притеснява много. Мама ми причини много лоши неща, нарича ме
тъпанар, лигльо, че съм за лекар. Тя като се върне не ми приготвя храна и
пред мен казва да ме остави при баща ми, за да не ме тормози. Аз когато й
звъня тя не ми вдига. Звъня й и тя ме пита как съм, пита ме едно и също. Аз се
обаждах на тате и мама ми казва да не му се обаждам. Когато бяхме на СПА,
също му се обадих, за да ми е спокойно. Мама тогава ми взе телефона и
искаше да се чуя с лошата баба и лошият човек С.. Този човек се преструва,
че ми е приятел, но не ми е, той ме лъже. Мама също ме лъже и като видя
лошата баба, тя ми напомня за лошият човек. Никога лошата баба не е била
добра. Като си уча уроците тате ми помага. Тате ми помага за уроците, купува
ми неща и ме обича, аз му помагам за колата. Тате с нищо не ме дразни,
никога не ми се кара. Нищо не ми забранява. Нищо хубаво не мога да кажа за
3
мама, защото като бях по-малък, тя ми удряше шамари и тате ме защити.
Като живеехме заедно, мама блъсна тате и той си удари главата и аз много се
изплаших, също искаше да го удуши. Мисля, че като бях в блока аз се
стискам и не ходя три дни в тоалетната. Много рядко с мама сме ходили на
разходка. Аз например исках да отидем на заведение, но тя каза, че трябва да
отидем в блока, за да си уча уроците, да не сме били бездомници, че да ходим
по улиците. В блока имам стая, но не ми харесва, защото по стените е
надраскано с някакво желязо. При тате е къща, там ми харесва, защото никой
не ме притеснява. В блока в моята стая има един контакт, който е неудобен и
той ме притеснява. С мама нищо ново не виждам, поне да отидем на почивка,
да излезем на чист въздух. Спомням си, че мама зад гърба на татко му
вземаше парите. Мама никога не ми е давала пари, само татко ми дава. Знам,
че тя ми е майка и ме обича. Тя ми обеща, че ще махне лошият човек, но не го
маха, както и лошата баба. Аз Ви вярвам, че лошата баба е била болна, но на
мама не вярвам. Ако мама е болна, ще отида да я видя, но аз ще си сложа
маска, за да не се заразя. Ако махне лошата баба ще бъда по-спокоен. Поне
като ходя в блока лошата баба да я няма. В Карнобат имаме приятел Николай,
той е съпруг на сестрата на мама. Те си имат детенце, на снимка съм го
виждал, то е на една годинка. Тя ми е братовчедка. Нямам доверие на мама,
защото може да обърне колата и да ме закара в блока. Понякога мама казва аз
да не съм Джак, това е кучето, да ме разкарвате. Поне като ходя в блока
лошата баба да я няма, за да не се притеснявам. Другата баба се казва баба С.,
те живеят на първият етаж, ние на вторият. Ако се разболее баба и аз ще
помагам с лекарства, ще се грижим с татко за нея. Аз не вярвам на мама,
защото много лоши неща ми причини като бях малък, обиждаше ме.
Съдът ИЗВЕДЕ от залата детето Д.П. Б. и ПОКАНИ в залата страните
и техните пълномощници, като ги ЗАПОЗНА с казаното от детето Д.П. Б..
СОЦИАЛНИЯТ РАБОТНИК Т.К.: На мен ми направи впечатление,
че детето нищо хубаво не каза за майка си. Това ме навежда на мисълта, че
това му е говорено в къщи. Мисля, че баща му трябва да му каже, че трябва да
ходи при майка си.
ПСИХОЛОГ Й. Ив.: М. лесно се манипулира, което разбрахме от
срещите. Присъствахме на една среща, където те бяха точно майка и син.
Манипулацията идва оттам, че той не може да каже нищо хубаво за майка си.
4
Не е нормално да не може детето да каже хубави неща за майка си. Възможно
е толкова страхове да се натрупат през годините. Зависи и какво му е
говорено, далеч съм от мисълта, че някой може да се скрие в шкафа и оттам
да излезе. Детето казва, че при майка му не му харесва, омръзнало му е, казва,
че се притеснява. Детето става свидетел на конфликтите между родителите и
оттам несъзнателно копира поведението на г-н Б.. Не мога да кажа дали
бащата манипулира детето съзнателно, по-скоро несъзнателно, когато то
вижда скандалите между родителите.
Съдът ОСВОБОДИ социалният работник и психолога, които
НАПУСНАХА залата.
Съдът, на основание чл. 148, ал. 1 ГПК, ПРИСТЪПИ към разпит на
допуснатите свидетели при режим на призоваване.
Съдът ВЪВЕДЕ в залата допуснатите до разпит свидетели.
На основание чл. 170 от ГПК СНЕ самоличността на свидетелите, както
следва:
СВИДЕТЕЛКАТА Ст. Г. Кюч. , ЕГН: **********, бълг. гражданка,
неосъждана, без родство със страните.
СВИДЕТЕЛКАТА Н.Ц. Г. ЕГН: **********, бълг. гражданка,
неосъждана, без родство със страните.
Съдът, на основание чл. 170, ал. 1 ГПК, ПРЕДУПРЕДИ свидетелите за
наказателната отговорност, която носят при лъжесвидетелстване - при
съзнателно потвърждаване на неистина или затаяване на истина.
Свидетелите ОБЕЩАХА да кажат истината, след което съдът ИЗВЕДЕ
от залата свидетелите Г. и пристъпи към разпит на свид. К..
Свид. С.К.: Запозната съм със случая на страните. Бащата по моя
информация не е присъствал на срещите между майката и детето. Пред мен не
е ставал конфликт между майката и бащата. Присъствала съм на конфликт
между родителите, но детето не е присъствало в момента. За нас е важно
родителите да общуват пълноценно с детето. В нашата работа консултираме и
двамата родители да правят компромиси, да търсят балансирано решение. В
опитите се отчиташе фактът, че детето отказваше да се вижда с майката.
Първоначално бащата присъстваше на срещите между майката и детето и
тогава ние му указахме да остави майката и детето сами. Въпреки всичко това
5
е нещото което да се случва, за да не се стига до тук. Имаме информация от
училището на детето, също така и от други източници и оттам те разполагат с
документи и детето учи с ресурсен учител. В училището разполагат с
психологическа оценка и тази информация за умствена изостаналост я имаме
оттам. Това се прави периодично. Документите за детето са в ресурсния
регистър и оттам ни отговориха, че детето има лека умствена изостаналост.
Ние поискахме информация от училището, те не ни предоставят тези
документи, но да му бъде включен такъв ресурсен учител, значи има проблем.
За мен лично М. е в лоялност към родителя, който полага грижи за него, което
до някаква степен е обосновано. Но самото изключване и неучастието на
майката в живота на детето, нас ни притесни. Детето сподели, че майката се е
държала грубо с него, хвърляла му е пицата. Може би в някакъв период да се
е държала така с него, няма как да знаем. По скоро проблеми в отношенията
между майката и бащата са породили тези отчуждения, но възможно е и да са
негови страхове. Знам, че при срещите волно и неволно между родителите
отново са възникнали конфликти. Възможно е дефицитът, който има детето
да допринася за това, да се доверява повече на думите на единия родител. Той
е много добро дете. Забелязах, че ако бащата насърчи детето веднага ще се
отрази на неговото поведение, както и на неговото решение. Винаги бащата е
твърдял, че не спира детето да контактува с майката, че той е достатъчно
голям, за да прецени и няма да насилва детето. Какво си говорят не мога да
кажа, но пред нас бащата декларира, че не манипулира детето. Не съм видяла
пред нас бащата да насърчава детето, за да контактува с майката. Уговорката
ни с бащата беше да доведе детето за изготвяне на социалния доклад, което
трябваше да бъде към 13:30 часа след училище. Но поради лични причини се
наложи да изляза извън сградата. Сутринта се видях и с майката и я
информирах, че ще се виждаме с детето след училище. Тъй като ми се наложи
излязох извън сградата и не успях да информирам бащата. Оказа се, че пред
сградата са били майката на Б. и техен близък. Тези хора аз не ги познавам и
по този повод Б. ми връща обаждане, че едва ли не съм го вкарала в някакъв
капан. Аз му върнах обаждане, че вече съм в сградата и можем да проведем
срещата. Оказа се, че детето, виждайки тези близки на майката, се е
разтревожило и Б. не е сигурен дали ще може да се проведе срещата. Малко
по-късно ми върна обаждане, че срещата ще се състои и че е успокоил детето.
Отговорът ми беше, че това е обществена сграда и всеки един може да я
6
посети и ние не връщаме нито един гражданин. Тези хора не са търсили
връзка с мен и не съм била наясно, че те са пред сградата. След това видяхме
детето, попита ме кой ги е извикал тези хора, обясни, че се е притеснил от
тях, но проведохме срещата и детето вече беше спокойно. М., когато започне
да говори за майката и нейните близки, никога не казва нищо хубаво, винаги
твърди, че те са лошите и не желае да общува с тях. Причините за мене са по-
скоро наслагване с времето, защото споделя, че е имало конфликти между
бабата и Б., това е моето мнение. Не смятам, че някой дали майката или
нейните близки искат да наранят детето, но влошените отношения се
преекспонират от него. Има издадена заповед за ползване на социална услуга,
чакаме решението на г - н Б.. При приключването на услугата имахме среща с
родителите и обяснихме заедно с колегите, че не виждаме никакъв резултат и
нашето решение е, че трябва да продължи и описахме опциите за това. След
срещата с родителите проведохме индивидуални срещи, на които Б. се
съгласи, а бащата отказа с причините за това, че детето се чувства притеснено
и ще потърси частен психолог. На една от последните срещи майката ми
сподели, че заедно с детето са били на уикенд и са прекарали много добре
заедно. В същото време сподели негативни впечатления от жилището, не е
бил съгласен , считам, че отчуждението е по скоро от отношенията между
родителите и М. се опитва да бъде лоялен към баща си. Може да се преодолее
това отчуждение, ако детето бъде насърчавано и че това е пътят - родителите
да покажат, че са в добри отношения. Г-н Б. е споделял, че са имали семейни
конфликти, че съпругата му е инициатор за раздялата им. Не ми е казал, че не
е добра майка, но е казвал, че тя не се съобразява с желанието на никого.
Бащата не е твърдял, че майката е лоша майка. Доколкото знам по повод
дефицита на детето родителите са имали някакви разминавания, доколкото
знам, бащата не е приемал този дефицит, но лично не съм чувала да е
коментирал това.
АДВ. Х.: Нямам други въпроси към свидетеля. Не възразявам да се
освободи.
АДВ. К.: Нямам други въпроси към свидетеля. Не възразявам да се
освободи.
Съдът ОСВОБОДИ разпитания свидетел, който напусна залата и
ВЪВЕДЕ в залата свид. Г..
7
Свид. Н. Г. - РАЗПИТАНА КАЗА : Услугата е от 16.08.2021 год. и
приключи на 14.02.2022 год. Първоначално нямахме толкова чести срещи, аз
бях в отпуск и затова срещите бяха по рядко и графика ми не го позволяваше.
До към края на месец октомври нямаше толкова срещи. Услугата е „Семейно
консултиране“, но целта й е превенция „Родителско отчуждение“. Ние сме
уведомили родителите. На г-н Б. каквото сме му обяснили, той винаги е
отговарял, че ще уведоми детето, но нещата не вървяха. Тогава преценихме,
че срещите трябва да бъдат при нас в Центъра. Бащата на срещата с майката и
детето не е присъствал, но в края на срещите е влизал. Срещите са от 45
минути до 1 час, но все пак се преценя според ситуацията. Но срещите
вървяха много трудно, бих казала изключително трудно. Понякога тъкмо
нещата тръгваха добре и като влезеше бащата след един час всичко се
разваляше. Целта на срещата е майката да се среща с детето. Последните
месеци нервите и на двамата родители не издържаха и не е хубаво да
присъстват и двамата, за да не се скарат и да не стане свидетел детето. Винаги
съм обяснявала и на двамата, че ако имат някакви пререкания и спорове това
да става навън. Имахме една много хубава среща, мисля, че беше някъде
януари месец и детето беше нещо притеснено, защото нещо се беше случило
в училище и двамата родители бяха посетили училището. Тогава се
коментираше този проблем, че се сбили децата и детето беше притеснено, че
се е скарал, а майка му обясняваше как да си подобрят отношенията. Тогава
М. каза мамо, оправяше й косата и тогава срещата беше страхотна, само тази
среща беше такава. На следващата среща нещата бяха отново като преди,
странеше от нея, имало е случаи детето да се държи грубо и арогантно. При
една от срещите бащата ни каза, че детето е имало някаква травма на крака и
тогава отидохме в дома му. Тогава бащата прекъсна срещата накрая на
първият час и бащата я обвини, че майката е откраднала лични документи на
детето и се скараха пред нас. Майката каза, че е върнала тези документи, но
те винаги спорят и винаги се карат. Когато се карат детето се притеснява,
казва им да спрат и на двамата. Нищо не сме казвали на бащата кога да влезе
при нас. Той влезе и каза, че е минало един час. В самото начало той ни
попита и ние му казахме, че срещите ще бъдат около час. Но понякога детето
отначало не иска да говори и тъкмо се отпусне и като влезе бащата всичко
приключва. Майката ми даде документи за преглед на детето, където е с
поставена диагноза „Умствена изостаналост“. Аз нямам право да поставям
8
диагноза. Това е когато детето е било на шест, седем години. Много рядко,
когато детето се притесни, проявява нещо като агресия. При умствено
изостаналите деца същите лесно се манипулират. Имам богат опит и без
документи да преценя съС.ието на детето. Конкретно за М., може да се
манипулира, но целта ни не е била такава. Винаги съм питала М. какво го
притеснява, той е отговарял, че не иска да вижда майка си, защото ще му
направи нещо лошо. Във времето започна да казва, че тя е лоша, защото ще
започне да му бие шамари. Това са едни и същи отговори, които се поставят
във времето, което според мен това е наизустено. Интересното е, че когато го
попитам какво помни хубаво от майка си, той отговаря не помня. Чувала съм
майката на Б. да говори срещу майката на детето, а Б. никога не е говорил
лошо за майката. Той само е казвал, че майката не искала да се грижи за
семейството, не искала да готви. С тази жена сме се виждали в техния дом.
Питала съм и двамата родители дали могат да живеят отново заедно и бях с
надежда да се съберат, но те и двамата казаха, че това не може да случи.
Винаги и двамата се интересуват от детето, двамата ходят и решават
проблемите и двамата се интересуват от детето и заедно купуват подаръци.
Не съм знаела за никаква уговорка между майката и детето. По принцип аз се
обаждам и ги питам кога е удобно да се осъществи срещата и се съобразяваме
с детето да е свършило училището. На една от срещите майката беше
споменала, че има рожден ден и тогава аз реших сама, че ще бъде чудесен
повод да се проведе срещата и в такава празнична атмосфера детето да отиде
отново в жилището на майката. Аз се обадих на г-н Б. и той каза, че детето
учи онлайн. Тогава аз предложих да взема детето с моята кола и да отидем да
изненадаме майката. Но бащата каза, че приятелят на другата баба ще
присъства на празника и М. се страхува от него и не желае да присъства на
празника на майката. Предложих срещата да бъде някъде по главната, а
бащата посочи едно заведение Макси. Тогава майката отказа, защото
заведението било на познати на г-н Б.. Тогава аз се ядосах и на двамата и
казах, че срещата ще се проведе в друг ден в Центъра. Имах разговор с
майката, която ми каза, че са ходили с детето на Спа център в с. Ягодово,
където бащата ги е закарал. След това мисля, че е имало още една среща. По
мое мнение екипът трябваше да се смени изцяло, но това се случи само
частично. От г-жа Б. знам, че детето е ходило в нейното жилище, но не ми е
казала да е преспало там. Все още мисля, че детето се манипулира от бащата.
9
Дори и това, което казва бащата да е несъзнателно, детето го възприема по
друг начин. Детето е свидетел на споровете между родителите, детето си
прави изводи. Затова говорим, че детето не трябва да присъства на техните
конфликти. Аз съм специален педагог и по мои впечатления детето има
проблем и затова е на ресурсно подпомагане. И двамата родители си го
обичат такова каквото е. Майката настоява повече да му се оказва подкрепа,
бащата също полага добри грижи, но бащата приема детето като голям човек
и като че ли забравя за този проблем. А майката, знаейки, че той има този
проблем се притеснява повече да не му се случи нещо. ПоС.ните кавги между
родителите не са добре за детето. Специално за семейство Б.и, това е много
тежък случай и това, че детето не се вижда с майката, не е редно.
АДВ. Х.: Нямам други въпроси към свидетеля. Не възразявам да се
освободи.
АДВ. К.: Нямам други въпроси към свидетеля. Не възразявам да се
освободи.
Съдът ОСВОБОДИ разпитания свидетел, който напусна залата.
Ищцата М. Р. Б.: Заявявам, че искам да пристъпим към развод по
взаимно съгласие. Искам да приключи вече делото.
Ответникът П. Д. Б.: Също заявявам, че съм съгласен. И аз искам да
приключи вече делото.
СТРАНИТЕ постигнаха съдебно споразумение по чл. 51 СК ПРИ
СЛЕДНИТЕ УСЛОВИЯ:
М. Р. Б., ЕГН: **********, с адрес гр. Сливен, бул. „........................ и П.
Д. Б., ЕГН: **********, с адрес гр. Сливен, ул. „.......................... се
споразумяват да прекратят брака си по взаимно съгласие, без произнасяне по
въпроса за вината.
ПРЕДОСТАВЯ се ползването на семейното жилище на адрес гр.
Сливен, ул. „.......................... на бащата П. Д. Б., ЕГН: **********.
ПРЕДОСТАВЯ се упражняването на родителските права спрямо
малолетното дете Д.П. Б., ЕГН: **********, на бащата П. Д. Б., ЕГН:
**********, с адрес гр. Сливен, ул. „...........................
ОПРЕДЕЛЯ се местоживеенето на детето Д.П. Б., ЕГН: **********
да бъде при бащата П. Д. Б., ЕГН: **********, на адрес гр. Сливен, ул.
10
„...........................
ОПРЕДЕЛЯ се на майката М. Р. Б., ЕГН: **********, СВОБОДЕН
режим на лични контакти с детето Д.П. Б., ЕГН: **********, а
ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН, както следва:
- всеки вторник и четвъртък от 18.00 ч. до 20.00 ч., за срок от шест
месеца, от влизане в сила на решението;
- всеки първи и трети уикенд от месеца от 18.00 ч. на петъчния ден до
18.00 ч. на неделния ден с преспиване;
- всяка четна година детето да прекарва Коледните празници (от 10.00
ч. на първия официален почивен ден до 18.00 ч. на последния официален
почивен ден) при майката с преспиване, а Новогодишните празници (от 10.00
ч. на първия официален почивен ден до 18.00 ч. на последния официален
почивен ден) при бащата, а на всяка нечетна година детето да прекарва
Коледните празници (от 10.00 ч. на първия официален почивен ден до 18.00 ч.
на последния официален почивен ден) при бащата, а Новогодишните
празници (от 10.00 ч. на първия официален почивен ден до 18.00 ч. на
последния официален почивен ден) при майката с преспиване;
- един месец през лятото, който не съвпада с платения годишен отпуск
на бащата.
ОСЪЖДА майката М. Р. Б., ЕГН: **********, с адрес гр. Сливен, бул.
„........................ ДА ЗАПЛАЩА на малолетното дете Д.П. Б., ЕГН:
********** чрез неговия баща и законен представител П. Д. Б., ЕГН:
**********, месечна издръжка в размер на 162,50 лв. /сто шестдесет и два
лева и петдесет стотинки/, считано от датата на постановяване на
определението.
След прекратяване на брака съпругата М. Р. Б., ЕГН: ********** ще
продължи да носи брачното си име Б..
След прекратяването на брака съпрузите няма да си дължат издръжка
един на друг.
Разноските ще останат за всяка от страните така, както са направени.
СПОРАЗУМЕЛИ СЕ:
11
……………………………………………..
/ М. Р. Б. /
……………………………………………
/ П. Д. Б. /
Съдът, след като констатира, че страните изразяват сериозно и
непоколебимо съгласие за прекратяване с развод на сключения между тях
граждански брак и са постигнали споразумение, отговарящо на изискванията
на чл. 51, ал. 1 СК, намира че са налице условията за преминаване към
производство за развод по взаимно съгласие.
С оглед изложеното и на основание чл. 321, ал. 5 ГПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ПРЕМИНАВА към производство за развод по взаимно съгласие по
реда на чл. 330 ГПК.
Молителката Б.: Поддържам подписаното споразумение. Сериозно и
непоколебимо е желанието ми за прекратяване на брака с развод по взаимно
съгласие.
Молителят Б.: Поддържам подписаното споразумение. Сериозно и
непоколебимо е желанието ми за прекратяване на брака с развод по взаимно
съгласие.
АДВ. К.: Други доказателства няма да сочим.
АДВ. Х.: Нямам доказателствени искания.
Съдът, като взе предвид, че страните нямат други доказателствени
искания,
О П Р Е Д Е Л И:
ОБЯВЯВА съдебното дирене за приключено и
ДАВА ХОД на
У С Т Н И Т Е С Ъ С Т Е З А Н И Я:
АДВ. К.: Моля да одобрите така постигнатото между страните
споразумение като непротиворечащо на закона и морала.
12
АДВ. Х.: Моля да постановите решение, с което да прекратите
гражданския брак по взаимно съгласие и одобрите така постигнатото между
страните споразумение.
Съдът счете делото за разяснено, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ОБЯВЯВА устните състезания за приключени и СЪОБЩИ на
страните, че ще обяви решението си на 25.03.2022 г.
Протоколът се изготви в съдебно заседание.
Заседанието се закри в 12:10 часа.
Съдия при Районен съд – Сливен: _______________________
Секретар: _______________________
13