Решение по дело №637/2019 на Районен съд - Разград

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 ноември 2019 г. (в сила от 20 февруари 2020 г.)
Съдия: Доротея Енчева Иванова
Дело: 20193330200637
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 22 август 2019 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е  

 

Номер  482                            07.11.2019г.                          Град  Разград

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

Разградският районен съд                                        наказателен  състав

На  девети октомври                                           Година 2019

В публичното заседание в следния състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДОРОТЕЯ ИВАНОВА

Секретар: Ганка Атанасова

Прокурор:

като разгледа докладваното от съдията Доротея Иванова

административно наказателно дело номер 637 по описа за 2019 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

Постъпила е жалба от В.Г.Н. *** против наказателно постановление № 37-0000334/18.07.2019г. на Началник ОО „АА” гр.Разград към ИА “Автомобилна администрация” гр.София, с което на основание чл.93б, ал.6, т.2 от Закона за автомобилните превози му е наложена глоба в размер на 300 лв. за нарушение на чл.8, §2 изр.1 от Регламент 561/2006 във вр. с чл.4, б.ж първо тире и във вр. с чл.78, ал.1, т.1 от Закона за автомобилните превози, в която счита НП за незаконосъобразно както от материална, така и от процесуална страна и моли да бъде отменено изцяло, алтернативно моли да бъде приложен чл.28 от ЗАНН. В с.з. заявява, че поддържа жалбата си, като счита, че нарушението не е описано правилно, освен това не е нарушил 60 часа работна седмица и липсва нарушение от негова страна на Регламента.

Въззиваемата страна – ОО “Автомобилна администрация”- Разград към Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” гр.София, в придружителното писмо към преписката заявява становище, че НП е съобразено с материалните и процесуалните правила при издаването му. При редовност в призоваването не се явява представител в с.з.

Районна прокуратура гр.Разград при редовност в призоваването, не се явява представител и не заявява становище по жалбата и НП.

Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното: Обжалваното НП е издадено въз основа на акт за установяване на административно нарушение от 20.06.2019г., съставен срещу жалбоподателя, за това, че “на 20.06.2019 г. около 10:40 ч. на 20.06.2019 г. в обл. Разград на път I - 2 км. 61 в посока от гр. Русе за гр. Разград като водач на състав от ППС състоящ се от влекач "Ивеко Магирус" с peг. № **** от категория ППС "N3" и полуремарке с peг. № **** от категория ППС "04", извършващ международен обществен превоз на товари със заверено копие № ********* към Лиценз за международен обществен превоз на товари срещу възнаграждение, като в момента на проверката е без товар по маршрут от гр. Русе за гр. Исперих, където ще бъде натоварено превозното средство за Република Румъния, оборудван с дигитален тахограф "Siemens AG 1381.1072" със cep. № 1015442, се установи: 1. Водачът г-н Н. на 07.06.2019 г. не е ползвал нормална дневна почивка от най-малко (11) единадесет последователни часа. Ползвал е почивка от 09 часа и 35 минути, като нормалната дневна почивка е намалена с 1 час и 25 минути (85мин.). Период на работна смяна от 07:20ч. до 21:45ч. на 07.06.2019 г., с продължителност от 14 часа и 25 минути, след ползвани три намалени дневни почивки, с което е нарушил разпоредбите на чл.8, параграф 2, изречение 1 във връзка с чл.4 буква ж, първо тире от Регламент /ЕО/ 561/2006 и във връзка с чл.78, ал.1, т.1 от ЗДвП”.

Обстоятелствата по акта са отразени и в самото НП, поради което на Н. е наложена глоба в размер на 300 лв. на основание чл.93б, ал.6, т.2 от ЗАвП за цитираното нарушение. Към административно наказателната преписка са приложени разпечатка от карта на водача и дневна разпечатка от дигитален тахограф, както и заповед за определяне на комептентни лица.

По делото е разпитан свидетелят М. /актосъставител/, който по същество потвърждава изложените в АУАН обстоятелства, а именно, че на посочената дата и място са спрели за проверка товарен автомобил в композиция влекач с полуремарке, извършващ международен обществен превоз на товари. Установили няколко нарушения при проверка картата на водача, като едно от тях било, че на 07.06.2019г. не е ползвал нормална дневна почивка от най-малко 11 дневни часа, като този ден е ползвал почивка от 9 часа и 35 мин. Преди това е бил ползвал 3 намалени дневни почивки. Бил му съставен АУАН за нарушението на чл.8, пар.2 изр.1 във вр. с чл.4, б.ж първо тире от Регламент /ЕО/ 561/06г.

Въз основа на така изложените фактически обстоятелства, съдът направи следните правни изводи:

Жалбата е неоснователна и недоказана, а НП като законосъобразно и правилно следва да бъде потвърдено от съда.

С оглед дадените правомощия съдът извърши цялостна проверка на НП и АУАН, като констатира, че същите са издадени от компетентни органи, при спазване на предвидената процедура. Нарушението е индивидуализирано от обективна и субективна страна съобразно изискванията на закона, като са посочени и конкретните нарушени разпоредби. При описание на нарушението е посочен момента на извършване на проверката- 20.06.2019г., като периодът на проверката обхваща и предходните 28 дни преди тази дата. Именно при проверка на картата на водача, поставена в тахографа и разчитането й е установено, че на инкриминираната дата 07.06.2019г. /за която има почасова извадка/ е нарушено времето за дневна почивка, тъй като същият е ползвал дневна почивка в размер на 9 часа и 35 мин, а е следвало да ползва почивка от 11 часа, тъй като за предходния период от 04.06.2019г. до 07.2019г. е ползвал 3 намалени дневни почивки за периода между две седмични почивки.

По този начин водачът е нарушил  разпоредбата на чл.8, пар.2 изр.1 във вр. с чл.4, б.ж първо тире от Регламент /ЕО/ 561/06г., предвиждащ чеЗа всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична почивка водачът трябва да е ползвал следващата дневна почивка.

Ако частта от дневната почивка, която попада в този 24-часов период, е поне девет часа, но е по-къса от 11 часа, въпросната дневна почивка се разглежда като намалена дневна почивка.“

Санкционната норма на чл.93б, ал.6, т.2 от ЗАвП предвижда, че Водач, който не спазва изискванията относно нормалната дневна почивка, определени в Регламент (ЕО) № 561/2006, в друг нормативен акт или в AETR, се наказва за намаляване на времето за нормална дневна почивка…2. от 1 до 2 часа и 30 минути - с глоба 300 лв.

Наложеното от наказващия орган наказание е в предвидения от закона фиксиран размер и няма възможност да нейното намаляване, поради което същото се явява справедливо и съответно на извършеното.

В случая съдът намира, че няма основание да се приложи разпоредбата на чл.28 от ЗАНН, тъй като извършеното не се отличава по нищо от обичайните такива, освен това по време на проверката са констатирани и други нарушения на водача свързани с времето за управление и почивка. Ето защо възраженията в тази връзка се явяват неоснователни и следва да останат без уважение.

По изложените съображения обжалваното НП се явява законосъобразно и отговарящо на изискванията на закона, поради което следва да бъде потвърдено.     

Воден от гореизложеното, съдът

 

Р      Е      Ш     И      :

 

ПОТВЪРДЖАВА НП 37-0000334/18.07.2019г. на Началника на ОО “Автомобилна администрация”- Разград към Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” гр.София, с което на В.Г.Н. *** на основание чл.93б, ал.6, т.2 от Закона за автомобилните превози му е наложена глоба в размер на 300 лв. за нарушение на чл.8, §2 изр.1 от Регламент 561/2006 във вр. с чл.4, б.ж първо тире и във вр. с чл.78, ал.1, т.1 от Закона за автомобилните превози.

Решението подлежи на касационно обжалване по реда на АПК пред Разградски административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

Районен съдия: