Протокол по дело №227/2024 на Окръжен съд - Варна

Номер на акта: 595
Дата: 18 април 2024 г. (в сила от 18 април 2024 г.)
Съдия: Пламен Атанасов Атанасов
Дело: 20243100500227
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 7 февруари 2024 г.

Съдържание на акта


ПРОТОКОЛ
№ 595
гр. Варна, 16.04.2024 г.
ОКРЪЖЕН СЪД – ВАРНА, II СЪСТАВ ТО, в публично заседание на
шестнадесети април през две хиляди двадесет и четвърта година в следния
състав:
Председател:Цвета Павлова
Членове:Пламен Ат. Атанасов

Деница Добрева
при участието на секретаря Мая М. Петрова
Сложи за разглеждане докладваното от Пламен Ат. Атанасов Въззивно
гражданско дело № 20243100500227 по описа за 2024 година.
На именното повикване в 11:55 часа се явиха:

ВЪЗЗИВНАТА СТРАНА „ДЖЕНЕРАЛИ ЗАСТРАХОВАНЕ“ АД
редовно призована, не се представлява.
ВЪЗЗИВАЕМИЯТ С. Ц. Д., редовно призован, не се явява,
представлява се от адвокат Й. А., редовно упълномощен и приет от съда от
първа инстанция.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Й. Л. М., редовно призован, явява се лично,
депозирал заключението в срока по чл. 199 ГПК.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Е. К. И., редовно призован, явява се лично,
депозирал заключението в срока по чл. 199 ГПК.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Г. Й. Д., редовно призован, явява се лично,
депозирал заключението в срока по чл. 199 ГПК.
СЪДЪТ докладва постъпила вх. № 9775/15.04.2024 г. молба, подадена
от процесуалния представител на въззивната страна, юрисконсулт М., в
частта, в която е изразено становище за даване ход на делото в нейно
отсъствие.
1
АДВ. А.: Да се даде ход на делото.
СЪДЪТ намира, че не са налице пречки по хода на делото предвид
редовното призоваване на страните, поради което

О П Р Е Д Е Л И:

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО И ДОКЛАДВА ВЪЗЗИВНАТА ЖАЛБА

съгласно Определение № 811 от 29.02.2024 година

СЪДЪТ докладва постъпила вх. № 9775/15.04.2024 г. молба, подадена
от процесуалния представител на въззивната страна, юрисконсулт М., в
частта, в която е заявено, че се поддържа въззивната жалба, като е отправено
искане за приемане като доказателство по делото на представените писмени
документи.
АДВ. А.: Оспорвам въззивната жалба, като поддържам депозирания
отговор. Запознат съм с доклада и нямам възражения по същия.
СЪДЪТ констатира, че с разпоредителното заседание е допуснал до
събиране представените с въззивната жалба писмени доказателства от
въззивната страна.
С оглед горното, СЪДЪТ

О П Р Е Д Е Л И

ПРИЕМА И ПРИЛАГА като доказателство по делото представените с
въззивната жалба писмени документи: проформа фактура № 562 за извършен
ремонт, работна карта, издадена от „Автотранс сервиз-Варна“.
СЪДЪТ докладва постъпило вх. № 9078/08.04.2024 г. заключение по
допуснатата тричленна съдебно-автотехническа експертиза.
СЪДЪТ пристъпи към разпит на вещите лица, като сне самоличността
им, както следва:
2
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Й. Л. М., 42 години, българин български гражданин,
женен, неосъждан, без родство и дела със страните по спора, предупреден за
отговорността по чл. 291 НК, дал заключение по съвест.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Е. К. И., 73 години, българин български гражданин,
женен, неосъждан, без родство и дела със страните по спора, предупреден за
отговорността по чл. 291 НК, дал заключение по съвест.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Л. И. М., 50 години, българин български гражданин,
женен, неосъждан, без родство и дела със страните по спора, предупреден за
отговорността по чл. 291 НК, дал заключение по съвест.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Поддържам заключението си.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: Поддържам заключението си.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Поддържам заключението си.
СЪДЪТ докладва постъпила вх. № 9775/15.04.2024 г. молба, подадена
от процесуалния представител на въззивната страна, юрисконсулт М., в
частта, в която е посочено, че е запозната със заключението на тричленната
съдебно-автотехническа експертиза, като няма въпроси към вещите лице. Не
възразява заключението да бъде приобщено като доказателство по делото.
АДВ. А.: От техническа гледна точка как следва да бъде извършен
ремонтът на автомобила – с подмяна на вратите или с ремонт на същите?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: От техническа гледна точка ние сме дали три
възможни варианта, като съответно, единият вариант е с поправка, другият – с
подмяна от разкомплектован автомобил и третият вариант е със замяна с нови
врати, които са фабрично новопроизведени след като е спряло
производството на автомобилите от поточна линия.
АДВ. А.: След като се запознахте със снимковия материал установихте
ли, че увреждането е настъпило зад гредите, които са на вратата?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Не може да се каже категорично, че увреждането
е в рамките на гредите от вратата. Вратата трябва да бъде разкомплектована,
за да има възможност да се види от задната страна.
АДВ. А.: Моля, да предявите на вещите лица, представения с отговора
снимков материал, тъй като отдолу под този отвор, двата отвора се вижда
наличие на греди.
3
СЪДЪТ предявява на вещите лица, приобщеното и находящо се на
лист 38-ми от първоинстанционното гражданско дело № 5427/2023 г. на
Районен съд – Варна, доказателство, представляващо снимка.
АДВ. А.: Под увреждането на тази врата какво се вижда? Това
усилващата греда ли е на вратата, под ламарината?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Не може да определим, че в самия отвор се
забелязва тръба.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: Това са снимки на две врати. Аз не мога да
определя.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: За да твърдим, че има нещо, трябва да се
разкомплектова и да се види от вътре. От снимките не можем да кажем, че
има греда.
АДВ. А.: А това на какво го оприличавате? Какво има под тази
ламарина на вратата?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Виждаме само тъмен фон.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: Между външната стена на вратата, тази пробита
ламарина и вътрешната тапицерна врата, има разни механизми – за повдигане
на стъклата, снопове, аз не мога да го определя какво е точно.
АДВ. А.: При тези увреждания извършихте ли справка в официалния
представител на марката как биха те извършили те ремонт на тези врати?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Официалният представител на марката поддържа
такива автомобили в гаранционен период и те биха заменили автомобилния
детайл с нов, независимо дали е трета степен на увреждане или е записан за
подмяна. Приоритетно, автомобилите в официалните сервизи се поддържат
до степен, в която да ги върне до качеството от производствената линия. Тук
говорим за стар автомобил, който не можем да конретизираме колко пъти е
имал увреждане дори спрямо тези детайли без да сме ги огледали.
АДВ. А.: При ремонт на вратите автомобилът ще се възстанови ли в
съС.ието, което е бил преди?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Не можем да бъдем категорични, тъй като не сме
направили изследване на конкретните врати дали те вече не са били
увреждани и да са били пребоядисвани, китосвани, т.е. техният външен оглед
да е бил възстановяван.
4
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: И здравината им да е компрометирана.
АДВ. А.: От снимковия материал, който е по делото, видно ли да има
някакви стари увреждания?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: В горния край на снимките се забелязва леко
жълт оттенък на повърхността над метала, който би могъл да бъде нанасяне
на шприц, оригинален. Може да бъде и кит. Не е възможно само по снимките
да определим дебелината на покритието. Разполагаме с уред и би могло да се
определи каква е дебелината на всяка една част от вратата и по този начин да
се направи диаграма къде е била боядисана и къде е с фабрично покритие.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: При изработването на каквато и да е машина,
механично средство, едновременно се работи и по т.нар. ремонтна
пригодност за машината. Като се разработва специален инструментариум за
тази цел – инструментално стопанство, технология за ремонта. Не може и не е
рентабилно и така се разчита при проектирането, при някаква дребна
повреда, а може и при значителна повреда, не може автомобилът да се
изхвърли, да се бракува и да се обявява за тотална щета. Тук, действително,
ремонтът е тежък, но не е неосъществим. Има си инструментариум със
съвременни технологии, при които може да се възстанови дизайнерската
цялост на вратата. Тя може да стане неразличима от неремонтираната.
Безспорно е, че има увреждане, но вратите могат да бъдат ремонтирани.
АДВ. А.: Ако вратите бъдат ремонтирани ще се намалили пазарната
стойност на процесния автомобил? На пазара, ако този автомобил вече е
претърпял някакви инциденти или е ударен, пазарната му цена еднаква ли с
тези, които нямат удари?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Когато отремонтираме даден автомобил или
машина, съответно, влагайки нови оригинални части, ние повишаваме
неговата стойност. Съответно, ако вратите бъдат отремонтирани качествено и
те нямат визуален дефект, не смятаме, че следва да се намалява стойността на
автомобила.
АДВ. А.: При определяне на пазарната цена на труда защо сте
изключили сертифицираните сервизи? Автомобилът може ли да бъде
отремонтиран в официалния сервиз или в сертифициран сервиз?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: Ние сме използвали методиката на
5
застрахователя, тъй като при извършване на огледа на автомобила,
собственикът на автомобила се е съгласил възместяването или
възстановяването на автомобила, да бъде направено по експертна оценка.
Това нещо ние не можем да го пренебрегнем. И тъй като към методиката на
застрахователя има приложени документи – проформа фактура, в която
стойността на ремонтен човекочас, нормочас е 16,00 лева.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И. НА ВЪПРОСИ НА СЪДА: Като се изключи този
факт и на въпроса Ви дали в официален сервиз може да се отремонтира
автомобила, аз не виждам пречка за това.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Оторизираният сервиз не би прибегнал до
ремонт на вратите или замяната им с употребявани, окачествени врати. Този
тип сервизиране и възстановяване на автомобила масово се прилага в
сервизите, които не са оторизирани на конкретна марка автомобили. Ние сме
дали лидерите на пазара за Варна. Това са сервизите, които масово
отремонтират нашите автомобили.
На въпроса Ви дали това е причината, че сме използвали техните цени
за труд и дали по тази причина сме изключили цените на официалния сервиз,
ще обясня, че ние не сме водили да ги изключим изрично.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: Имали сме предвид основно срока на
експлоатация на автомобила. Това, че и действително може да бъде
отремонтиран чрез ремонтни дейности, да бъде възстановен.
АДВ. А.: Как определихте цената на боята? Веднъж сте я посочили като
цена от 250,00 лева, после на 244,75 лева.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Това е от осредняването, но конкретните няколко
фирми, които сме използвали, сме дали висок клас боя, тъй като Mercedes са
лидерите на пазара за автомобили. Конкретният клас автомобил е от среден
към висок за представените от Mercedes автомобили, т.е. той е боядисан с боя
с метален ефект и добавен перлен допълнителен ефект, метален. За това сме
дали по-високата цена от пазарната.
АДВ. А.: Пак не можах да разбера. Един път я посочвате 250,00 лева, а
след това я намалявате. Как я намалявате и защо сте я посочили 250,00 лева?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Имаме ориентировъчна стойност, където в
последствие сме изчислили с точност средната пазарна стойност от няколко
6
фирми.
АДВ. А.: Значи, на стр. 4-та сте посочили боя комплект 250,00 лева,
допълнителна материали 80 %, сметнали сте и отдолу е записано 244,75 лева.
Техническа грешка ли е нещо?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Дали сме примерна стойност за боя комплект,
като с точност сме изчислили средната пазарна цена. Изчислили сме
конкретната точна стойност, с която сме направили и заместванията от
страница четвърта и съответно от стр. 5-та – конкретната стойност. На
страница пета са посочените средните пазарни цени и това е цената от 244, 75
лева.
АДВ. А.: Тези сервизи, които сте ги посочили, те с каква цена на боята
работят и с каква марка?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Едната част от сервизите, които са по-големи,
като „Доктор Колор“, „Колор Груп“, „Ауто Финес“, за тях съм сигурен, че
имат собствени тониращи станции. Т.е., не мога да кажа категорично дали те
използват точно тези фирми, които сме дали като възможност за закупуване
на автобояджийски материали. Конкретно се вижда, че кооперация „Ауто
мотор“ е посочена с 280,00 лева с ДДС, като това е най-високата стойност,
макар, че считам, че тя не отговаря коректно на стойностите за бояджийски
материали, тъй като на всеки от нас е ясно, че л.а. Citroën, дори и в най-
високия си клас е по-евтин от същия клас Mercedes. Няма как крайната
стойност на автомобила, формираща се вкл. от бояджийските материали, ако
автомобилът е по-евтин, то и боята, която се влага, също е по-евтина. Дали
сме всички тези възможности за бои, за да обхванем една средна пазарна
стойност, която да е най-близка до реалната, която би трябвало да заплати
клиентът. Дали съответните изброени сервизи работят със същата марка,
както примерно фирма „Уни Колор“ или „Колор хаус“, ние не можем да
кажем, тъй като това е вътрешно фирмена информация и обикновено не искат
да я дават. Обикновено трябва да имаме издадени съдебни удостоверения и
въпреки това ни създават главоболия, за да дадат такава вътрешно фирмена
информация.
АДВ. А.: Собственикът може ли да си купи боя от тази фирма и за
отиде в този сервиз и да каже да му боядисат колата?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Доколкото сме наясно, кооперация „Ауто
7
Мотор“, наш колега – Димитър Вълков заяви и даде такъв документ, че е
възможно в кооперация „Ауто Мотор“ да занесем боя и да възложим
боядисването на нашия автомобил без да носят отговорност за крайното
качество на процеса. Аз лично не го възприемам за правилно, тъй като всеки
един от нас може да си хареса боя, ако ще и за ограда, и да я занесе и да
изисква качеството на съседните автомобили, които излизат. За да може един
сервиз да предоставя качество, той трябва да работи с материалите, с които
предоставя съответното качество.
АДВ. А.: Как определихте цените на вратите втора употреба?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Изключително и само спрямо предложенията в
интернет пространството и интернет-магазините.
АДВ. А.: Към кой момент е тази цена?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Тази цена е към настоящия момент на изготвяне
на експертизата.
АДВ. А.: А към момента на увреждането?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Има вероятно да е била по-ниска, по-висока, от
търсене и предлагане. Ние не можем да конкретизираме на 100 % дали преди
един месец наличните врати не са били само две, от където цената да е била
по-висдока. Има документи по делото, които показват, че има сервиз, който е
предложил отремонтиране с врати втора употреба на по-висока цена,
вероятно, защото залага и конкретна търговска надценка на вратата, която се
предлага на клиента. Но ние все пак даваме една средна пазарна стойност от
по-ниска до по-висока цена, видно от материалите, които сме приложили.
АДВ. А.: Вие запознахте ли се с въззивната жалба, към която има
представена разпечатка от „Мегапакс“ на такива врати втора употреба?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Запознали сме се. Но това са нещо, които са
изготвени и представени от някой друг.
АДВ. А.: Там извършихте ли справка, тъй като там цените са два пъти
по-високи от тези, които Вие посочвате?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Ние не можем да кажем какъв точно автомобил е
заложен. Вратите са еднакви, независимо дали автомобилът е с дизелов или
бензинов двигател, с различна кубатура. Купето е едно и също. Т.е., ако се
заложи определен автомобил, бензинов двигател, 5 л, т.е. 5 000 кубика, може
8
да се окаже, че вратите, които са публукувани за този модел е само една на
много по-висока стойност. Но вратите са абсолютно идентични.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: „Мегапартс“ отдавна не са складова база, а са
точно търговци, защото създадоха име и много хора ги търсят. Но вписвайки
в търсачката за втора употреба, те излизат на първо място. Към момента те
само представят различни фирми, събират цялата информация, слагат си
търговска надценка и публикуват всеки един детайл към момента, който се
търси. Така, че това не е база конкретна и да я споменаваме. Както каза
колегата цената варира поС.но.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: Освен това, това са ценови предложения. Не
означава извършени търговски сделки.
АДВ. А.: Вие къде извършихте справка за тези врати втора потреба, в
кои сайтове?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Както е посочено, използвали сме сайта OLX.bg,
който предлага изключително много данни за части, които предлагат частни
лица. Съответно, има ли сме възможност да проверим в Carco.bg, което е
огледален сайт на мегапартс. Т.е., същата платформа, както обясни колегата и
в невъзможност да проверим чрез телефонни обаждания, без посещения на
място, няколко фирми за разкомплектовани на автомобили, предлагащи части
втора употреба за гр. Варна.
АДВ. А.: Те на каква цена предлагат?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: На практика, за оборудвана врата, т.е. да
демонтираме абсолютно нищо от нея, бяха предложили стойност от 500,00
лева, като не беше ясно дали е тъмносин или черен цвета и трябваше да се
посети на място, за да се определи дали детайлът може да бъде използван
директно или трябва отново да бъде боядисан.
АДВ. А.: Как определихте нормовремената, необходими за демонтаж,
монтаж, за оборудване, тъй като в различните варианти, различни
нормовремена има посочени?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Според пазарно проучване, като следва да
обясним, че много пъти при пазарното проучване серзивите казват, че
продължават да използват нормовремената от отменената Наредба № 24, като
за конкретните автомобили налагат корекция, тъй като някои от
9
автомобилите се разглобяват по-сложно, както да кажем в същата година
автомобил клас джип, в сравнение Touareg примерно, там вратата се
разглобява двойно по-бавно спрямо л.а. Mercedes поради технологичното
сглобяване. Вратата там се разпада на 6 или 7 детайла, за да може да се
разглоби и да се стигне до вътрешната част, докато при Mercedes е малко по-
улеснено. Така, че те коргират времената спрямо пазарните ремонти, които се
налагат.
АДВ. А.: На стр. 6-та за боядисване на предна врата, сте посочили 1,7
часа, а на стр. 7-ма, в табличката сте посочили 5 часа за тази врата. Голяма
разлика има в нормовремената за тази операция. Защо се получава така?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ И.: Единият вариант, първият, който споменахте за
врата отпред се ремонтира за 1,7 часа, това е по методиката на
застрахователя. Има опис-заключение по делото, за претенция, в което са
изписани тези часове.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Тъй като застрахователната компания използва
софтуерен продукт, същият е базиран на времената, които се залагат от
завода-производител. Т.е. обучен персонал с конкретен инструмент на
поточната линия. Залагат се конкретни времена, които не могат да бъдат
изпълнени на 100 % в ремонта във всеки един друг сервиз, тъй като най-
малкото персоналът е обучен, но не прави едни и същи действия цял ден, от
където има и леко забавяне. Нормално е по методика на застрахователя
времената да са едни, по Наредба № 24 да са били други, а средно пазарно
коригираните сервизи какъв автомобил се отремонтира, те да бъдат занижени
или завишени, които са необходими.
АДВ. А.: При подмяна на вратите с нови сте дали в два варианта тези
нови врати. Един път с клиентска цена и цена, която сервизът ги закупува?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Тъй като няколко пъти се набляга на факта дали
можем да извършим ремонт със собствени детайли в конкретния сервиз,
дадохме възможност да се олицетвори възможността за гъвкавост, т.е., за да
се привлече клиентът, дали сервизът има възможност да падне под
определена стойност или да даде средна цена в собствената си надценка.
АДВ. А.: Вие как определихте тази цена, която сервизът закупува? На
кой сервиз е тази цена, тъй като различните сервизи различна отстъпка
ползват при дадените части?
10
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Както колегата, така и аз можем да кажем какви
са обичайните отстъпки ползват. Те варират наистина за малки сервизи – тип
гаражче, при големите сервизи, считам, че няма голяма разлика.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Освен това, винаги може да се договори с
клиента, ако допълнително иска нещо, на база обема от работа, която ще бъде
извършена, да се коригира малко цената.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: При големи детайли, скъпи детайли, както е в
конкретния случай, има допълнителна възможност да се договори с
търговския представител на съответната компания дали не биха могли да
направят реверанс спрямо високата сума.
АДВ. А.: Вие такова проучване направихте ли в тези сервизи? Склонни
ли са те да дадат от тяхната си отстъпка, която им дава доставчика на
собственика?
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Не сме правили такова проучване, тъй като не
сме имала такава задача.
АДВ. А.: Нямам други въпроси към вещите лица. Моля, да приемете
заключението.
СЪДЪТ намира, че представеното и днес изслушано заключение на
вещите лица по тричленната съдебно-автотехническа експертиза, следва да
бъде прието и приобщено като доказателство по делото.
СЪДЪТ констатира, че с представената справка, вещите лица са
посочили като възнаграждение за положения от тях труд, сумата от по 420,00
лева, поради което намира, че окончателното възнаграждение на същите
следва да бъде определено в така посочения от тях размер.
СЪДЪТ намира, че разликата от определения депозит от 900,00 лева до
окончателния определения такъв от 1 260,00 лева, а именно: сума, в размер на
360,00 лева, следва да бъде възложена в тежест на въззивната страна,
поискала изготвянето на експертиза с така поставената задача.
С оглед горното, СЪДЪТ

О П Р Е Д Е Л И:

11
ПРИЕМА И ПРИЛАГА като доказателство по делото днес
изслушаното заключение на тричленната съдебно-автотехническа
експертиза.
ОПРЕДЕЛЯ окончателно възнаграждение на вещите лица , в размер от
по 420,00 лева.
ИЗПЛАЩА възнаграждение на вещите лица, платимо от внесения
депозит (издаден 3 бр. РКО за сумата от по 300,00 лева – общо 900,00
лева).
ЗАДЪЛЖАВА въззивната страна, в едноседмичен срок, считано от
съобщаването, да представи доказателства за довнесен депозит, в размер на
360,00 лева.
УКАЗВА на въззивната страна, че при непредставяне на доказателства
за довнесен депозит, СЪДЪТ ще постанови определение за принудително
събиране на сумите, на основание чл. 77 от ГПК.
ДА СЕ ИЗДАДАТ разходни касови ордери на вещите лица за остатъка
от дължимото им възнаграждение, за сумата от по 120,00 лева – общо 360,00
лева, платима от довнесения депозит.
АДВ. А.: Оспорвам така изготвената съдебно-автотехническа
експертиза. Считам, че същата е необоснована и възниква съмнение за
нейната правилност. Съгласно чл. 400, ал. 2 от КЗ за възстановителна
застрахователна стойност се смята стойността за възстановяване на
имуществото с ново от същия вид и качество, в т.ч. всички присъщи разходи
за доставка, строителство, монтаж и други, без прилагане на обезценка,
поради което стойността на ремонта следва да се приеме с нови врати, като се
използва стойността на труда както в несертифицирани, така и в
сертифицирани сервизи.
СЪДЪТ докладва постъпила вх. № 9775/15.04.2024 г. молба, подадена
от процесуалния представител на въззивната страна, юрисконсулт М., в
частта, в която е посочено, че няма други доказателствени искания и няма да
представя нови писмени доказателства.
Моли се, да бъде даден ход на делото по същество, като е отправено
искане за присъждане на сторените разноски, като списъкът по реда на чл. 80
ГПК е обективиран в докладваната молба. Отправено е искане и за
12
резивизиране на присъдените разноски пред първата инстанция.
В молбата е обективирано възражение за прекомерност по отношение
размера на адвокатското възнаграждение, претендирано от въззиваемата
страна.
АДВ. А.: С оглед възражение за прекомерност, считам, че става една
колизия. Ние не можем да падаме под тази наредба, тъй като ни грози
дисциплинарно наказание. На клиентите им казваме, че като спечелят делото
ще си възстановят разноските, а те де факто не ги възстановяват. Представям
списък на разноските по чл. 80 ГПК. Нямам други доказателствени искания.
Моля, да бъде даден ход на делото по същество.
С оглед процесуалното поведение на страните, СЪДЪТ счете делото за
изяснено от фактическа страна, поради което и на основание чл. 149 ГПК

О П Р Е Д Е Л И:

ДАВА ХОД НА УСТНИТЕ СЪСТЕЗАНИЯ

СЪДЪТ докладва постъпила вх. № 9775/15.04.2024 г. молба, подадена от
процесуалния представител на въззивната страна, юрисконсулт М., в частта, с
която се моли да бъде отменено решението на първоинстанционния съд.
АДВ. А.: Моля, да оставите без уважение въззивната жалба и потвърдите
решението на Варненския районен съд като правилно и законосъобразно.
Моля, да присъдите сторените по делото разноски в пълен размер.


СЪДЪТ на основание чл. 149, ал. 2 ГПК обяви устните състезания за
приключени и обяви, че ще се произнесе с надлежен съдебен акт в законния
срок.
ПРОТОКОЛЪТ се изготви в съдебно заседание, което приключи в
12:25 часа.
13
Председател: _______________________
Секретар: _______________________
14