Решение по дело №2018/2019 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2646
Дата: 13 декември 2019 г. (в сила от 14 юли 2020 г.)
Съдия: Любомира Кирилова Несторова
Дело: 20197180702018
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 юли 2019 г.

Съдържание на акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 2646

13.12.2019 г., гр. Пловдив

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

                 Административен съд - Пловдив, петнадесети състав, в публично заседание на четиринадесети ноември  през две хиляди и деветнадесета година в състав:

 

                         ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЛЮБОМИРА НЕСТОРОВА

 

При секретаря   М.Г.

Като разгледа докладваното АД № 2018 по описа за 2019 г. на Административен съд - Пловдив, за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 215 във вр. с чл. 132 , ал. 1, т. 3 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/.

               Образувано е по жалба на С.П.Т., ЕГН **********, с адрес:г***, против Заповед № 1053 от 15.12.2016 г. на Кмета на Община Карлово, с която на основание чл. 21, ал.1 от АПК, чл. 129, ал.2, чл. 134, ал.1, т.1 от ЗУТ и чл. 109, ал.2, чл. 110, ал.1, т.1 от ЗУТ е одобрен Подробен устройствен план /ПУП/ - план за регулация и застрояване /ПРЗ/ частично за УПИ VI-зеленина, в кв. 9, по устройствения план на гр.Клисура. С  ПУП-ПР се предвижда УПИ Vl-зеленина, в кв. 9 да се преотреди на УПИ Vl-обществено обслужване в кв. 9, съгласно нанесените зачертавания, щрихи и надписи с кафяв цвят към графичната част на проекта. ПУП-план за застрояване за новообразувания УПИ Vl-обществено обслужване, кв. 9 предвижда основно, свободно ниско застрояване, съобразно ограничителните линии на застрояване в червен пунктир, коти в черно и устройствени показатели по проект.

               Жалбоподателката излага съображения за незаконосъобразност на оспорената заповед.

              Претендира се отмяна на обжалвания акт и присъждане на разноски.

              Ответникът - Кметът на Община Карлово, чрез процесуалния си представител, намира жалбата за неоснователна.Представя подробни писмени съображения.

              Претендира отхвърляне на жалбата като неоснователна.

              Заинтересованата страна - Д.Б.К. не изразява становище по жалбата.

               Жалбата е депозирана чрез административния орган до Административен съд - Пловдив в срок, видно от датата на съобщаване на атакувания административен акт – 13.09.2017г./известие за доставяне- л. 92 по делото и датата на входиране на жалбата – 26.09.2017г.

               Жалбоподателката представя удостоверение за наследници /л.24 по делото/ и НА № том l, № 187, рег. № 1059, дело 230 от 1933г. Решение  от 17 март 1994г. на ПОС, постановено по АХД № 4053/1993г./л. 19-20 по делото/, с което е отменен отказ на Кмета на Община Карлово със Заповед № 385/14.05.1992г. и се отменя отчуждаването на имот пл. № 269, кв.9 по плана на гр. Клисура. Не се представиха доказателства за влизането на съдебния акт в сила.  -    Съдът намира, че жалбата произхожда от лице, което има правен интерес от обжалването на административния акт, с оглед приетата по делото СТЕ, от която се установи, че имотът на жалбоподателката-ПИ 269, за който е отредено УПИ Vll-269, кв.9 по плана на гр. Клисура, община Карлово, е съседен имот на УПИ Vl-зеленина, в кв. 9, за който се предвижда с процесната заповед преотреждане в УПИ Vl-обществено обслужване, в кв. 9. по устройствения план на гр.Клисура. Налице са изискванията на чл. 131 ал.2, т.4 от ЗУТ, съгласно които непосредствено засегнати от предвижданията на подробния устройствен план недвижими имоти са съседните имоти, когато се променя предназначението на имота-предмет на плана.

       За да се произнесе по същество, Съдът прие за установено от фактическа страна следното:

       Административното производство е инициирано по  предложение на Кмета на Община Карлово до Общински съвет Карлово за допускане на проучване и проектиране на изменение на ПУП-ПРЗ частично за УПИ Vl-зеленин, в кв. 9 по Устройствения план на гр.Клисура, община Карлово. Въз основа на Докладна записка Общински съвет Карлово приема Решение № 2444, обективирано в Протокол № 53 от 30.09.2015г., с което на основание чл. 21, ал. 1, т. 11 от ЗМСМА във вр. чл. 134, ал. 1, т. 1 от ЗУТ е дадено съгласие да се измени ПУП-ПРЗ частично за УПИ Vl-зеленина, кв. 9 по РП на гр.Клисура, община Карлово. Решено е в част „План за регулация", УПИ Vl-зеленина, в кв. 9 по устройствения план на гр. Клисура, община Карлово да се преобрази УПИ VI-обществено обслужване, при спазване на нормативните изисквания по устройство на територията, а в част „План за застрояване" е предвидено в УПИ VI-обществено обслужване да се установи свободно, нискоетажно застрояване при запазване на устройствената зона.

       На основание чл. 135, ал.5 от ЗУТ във връзка със становище на Главния архитект на Община Карлово по чл. 135, ал.4, т.1 от ЗУТ, е издадена Заповед № 95-00-331 от 06.06.2016г.на Кмета на Община Карлово, с което е допуснато изготвяне на проект за ПУП-ПРЗ частично за УПИ Vl-зеленина, кв. 9 по регулационния план на гр.Клисура, община Карлово.

         С Решение, обективирано в Протокол № 30 от 02.12.2016г. ЕСУТ при Община Карлово/л. 19 по АД № 2760/17г./  приема и одобрява, на основание чл. 129, ал.2 от ЗУТ, проект за изменение частично за УПИ Vl-зеленина, кв. 9 по РП на гр.Клисура, община Карлово.

         В Становище /л. 20 по АД № 2760/17г./ на Началник отдел „ПКРИП и КС", община Карлово, е отразено, че към 01.12.2016г. имотът представлява поляна, на която не е реализирано озеленяване и не са засадени дървета и няма пречка, на основание чл. 62а, ал. 4 от ЗУТ, да бъде преотреден за обществено обслужване.

         Последвало е издаване на оспорената Заповед № 1053 от 15.12.2016г. на Кмета на Община Карлово, с която на основание чл. 21, ал.1 от АПК, чл. 120, ал.2, чл. 134, ал.1, т.1 от ЗУТ и чл. 109, ал.2, чл. 110, ал.1, т.1 от ЗУТ е одобрен ПУП - ПРЗ частично за УПИ VI-зеленина, в кв. 9, по устройствения план на гр.Клисура. С  ПУП-ПР се предвижда УПИ Vl-зеленина, в кв. 9 да се преотреди на УПИ Vl-обществено обслужване в кв. 9, съгласно нанесените зачертавания, щрихи и надписи с кафяв цвят към графичната част на проекта. ПУП-план за застрояване за новообразувания УПИ Vl-обществено обслужване, кв. 9 предвижда основно, свободно ниско застрояване, съобразно ограничителните линии на застрояване в червен пунктир, коти в черно и устройствени показатели по проект.

         Извършено е съобщаване на заповедта по реда на чл. 129, ал.2 от ЗУТ.

         В изпълнение на указанията на Върховния административен съд, дадени с Решение № 10246 от 02.07.2019г, постановено по АД № 14579 по описа на ВАС за 2018г. Съдът е изслушал и приел СТЕ, изготвена от вещото лице арх. Р.И.-Н., оспорена от жалбоподателя, която Съдът кредитира като компетентно, обективно и безпристрастно изготвена и в съответствие с доказателствата по делото.

         Относно имота на жалбоподателката експертът изяснява, че по уличната и дворищна регулации, утвърдени с указ № 674/14.03.1964г. поземлен имот /ПИ/ 269 попада в УПИ зеленина музей, от което са образувани УПИ VI - зеленина, УПИ VII - 269, УПИ III - далекосъобщения и VIII - музей, всички в кв.9 по плана на гр. Клисура, община Карлово.

         Поземлен имот 269 (на жалбоподателката), за който е отредено УПИ VII -269, кв.9 по плана на гр. Клисура, община Карлово, одобрен със Заповед № 676/18.08.1995г., се намира южно от УПИ VI -зеленина и източно от УПИ III - далекосъобщения и VIII - музей по сега действащия Регулационен план одобрен със Заповед № 676/1995г. Южната граница на имот 269 по двата плана не съвпада.

        Тази разлика е констатирана с Констативен акт от 11.05.2001 г. за ПКО (л.т 36 по дело 2760/17 - граф. част) и е одобрена със Заповед № 625/09.10.2001 г. за ПКО за ПИ 269 (л. 33 по дело 2760/17).

                  В писмо отговор изх. № 94-00-3450/13.07.2017г. на община Карлово (л. 11 по дело 2760/17) се твърди, че Заповед № 625/09.10.2001 г. за ПКО за ПИ 269, не е влязла в сила, и ПКО не е нанесено в действащия регулационен план.

                  С проекта за изменение на ПУП-ПРЗ за кв.9 по плана на гр. Клисура, одобрен с процесната Заповед № 1053/15.12.2016г. не се предвиждат изменения в регулационните граници на имота, т.е. те остават, такива каквито са и в действащия и сега регулационен план, одобрен със Заповед от 1995г.

                   В проекта за изменение на ПУП-ПРЗ за кв.9 по плана на гр. Клисура, одобрен със Заповед № 1053/15.12.2016г., не е нанесено застрояването в УПИ VII-269 (на жалбоподателката) по сега действащия Застроителен план, одобрен 1995г., което по отношение на северната вътрешна странична регулационна линия на УПИ VII-269, обща с УПИ Vl-зеленина се явява свързано застрояване. Не са отразени и корекции в южната имотна граница на имот 269.

                  Експертът посочва, че предвиденото с проекта за изменение на ПУП-ПРЗ за кв.9 по плана на гр. Клисура, одобрен с процесната Заповед № 1053/15.12.2016г. ново отреждане "обществено обслужване" и ново ниско етажно (до кота корниз +10.00м. от средно прилежащ терен) застрояване в новообразувано УПИ Vl-обществено обслужване, разположено на три метра навътре от общата вътрешна странична регулационна линия, е на нормативно изискващото се по чл.31, ал.1 от ЗУТ отстояние.

                 Няма намалени отстояния на новопроектираната линия на застрояване, отстояща на три метра успоредно и навътре - северно от общата вътрешна странична регулационна линия.

                 Експертът констатира, че северните стени на сградите в УПИ VII-269 са почти вкопани в терена и новото строителство в УПИ от север не би накърнило ослънчаването на имота. Наклонът на терена на кв. 9 е от север на югоизток, така че не се накърнява и гледката от имота (УПИ Vll-обществено обслужване е на доста по-висока теренна кота).

                 УПИ VII-269, кв.9 по плана на гр. Клисура, попадащ южно от УПИ Vl-зеленина, не се засяга от промяната в отреждането на последния и ИПУП-План регулации в УПИ Vl-обществено обслужване.

                 Експертът изрично изяснява, че няма намалени отстояния и новопроектираната линия на застрояване, отстояща на три метра успоредно и на вътре - северно от общата вътрешна странична регулационна линия с УПИ Vl-обществено обслужване. Спазени са изискванията на чл.31, ал.1 т.1 от ЗУТ (УПИ Vl-обществено обслужване е ъглов имот).

                В заключение експертът посочва, че УПИ VII-269, кв.9 по плана на гр. Клисура, попадащ южно от УПИ Vl-зеленина, не се засяга от промяната в отреждането на последния с проекта за изменение на ПУП-План регулации и застрояване за УПИ Vl-обществено обслужване, одобрен с процесната Заповед № 1053/15.12.2016г.          

                 С оглед на горната фактическа обстановка Съдът стига до следните правни изводи:

                  Процесният административен акт е издаден от компетентен административен орган 9кметът на Община Карлово. Заповедта е издадена в изпълнение на чл. 129, ал.2 от ЗУТ, в необходимата писмена форма. Съгласно цитираната норма подробният устройствен план в обхват до един квартал, а в Столичната община и в градовете с районно деление - в обхват до три квартала, както и за поземлени имоти извън границите на населени места и селищни образувания, включително за необходимите за тях елементи на техническата инфраструктура, се одобрява със заповед на кмета на общината в 14-дневен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от общинския експертен съвет.

                  Асоциираните в заповедта документи и изричното посочване на Решение № 2444 от 30.09.2015г. на ОбС Карлово и на Решение lV, обективирано в Протокол № 30 от 02.12.2016г. на ЕСУТ при Община Карлово изясняват фактическите и правните основания и водят до извода, че са спазени изискванията на чл. 59 ал. и ал.2 от АПК.

                  Спазени са изискванията на чл. 135, ал.5 от ЗУТ и чл. 134, ал.4, т.1 от ЗУТ /съобразено е  становище на Главния архитект на Община Карлово/. Проектът за изменение на ПУП-ПРЗ е приет и одобрен с Решение, обективирано в Протокол № 30 от 02.12.2016г.  на ЕСУТ при Община Карлово в изпълнение на изискванията на чл. чл. 129, ал.2 от ЗУТ.

                  Съдът отчита особеностите на актовете, издавани по реда и условията на ЗУТ. Административната фаза доказва защитен интерес на заинтересованите лица и защитен обществен интерес, спазена е установената форма.

           От съдебно-техническата експертиза, приета по делото, която Съдът кредитира изцяло,  се установи, че с изменението на ПУП-ПР и ПЗ по працесната заповед с нищо не се засяга имота на жалбоподателката-/ПИ 269, за който е отредено УПИ Vll-269, кв.9 по плана на гр. Клисура/.

            Предвиденото с проекта за изменение на ПУП-ПРЗ за кв.9 по плана на гр. Клисура, одобрен с процесната Заповед № 1053/15.12.2016г. ново отреждане "обществено обслужване" и ново ниско етажно (до кота корниз +10.00м. от средно прилежащ терен) застрояване в новообразувано УПИ VI-обществено обслужване, разположено на три метра навътре от общата вътрешна странична регулационна линия, е на нормативно изискващото се по чл.31, ал.1 от ЗУТ отстояние. Няма намалени отстояния и новопроектираната линия на застрояване, отстояща на три метра успоредно и навътре - северно от общата вътрешна странична регулационна линия с УПИ VI-обществено обслужване като са спазени изискванията на чл.31, ал.1 т.1 от ЗУТ.

            Установи се от приетата СТЕ, че УПИ VII-269, кв.9 по плана на гр. Клисура, попадащ южно от УПИ VI-зеленина, не се засяга от промяната в отреждането на последния с проекта за изменение на ПУП-ППЗ за УПИ VI-обществено обслужване, одобрен с процесната заповед.          

           Съдът установи, че процесният процесният ПУП-ПРЗ е изготвен от правоспособни лица по чл.230 от ЗУТ. Приложени са Удостоверения за пълна проектантска правоспособност на архитект и, инженер-геодезист и застраховките им./л.29-32 по адм. д. № 2760/17г./

          Текстовата част съответства на графичната част от процесната Заповед № 1053 от 15.12.2016 г. на Кмета на Община Карлово.

           Съдът намира, че оспореният административен акт е постановен при спазване на административнопроизводствените правила и на материалноправните разпоредби, следователно жалбата е неоснователна.

         Процесуалният представител на ответника не е претендирал своевременно съдебни разноски и Съдът не дължи произнасяне в тази посока.

         Мотивиран от горното и на основание чл. 172, ал.2 от АПК Съдът

 

Р  Е  Ш  И  :

 

             ОТХВЪРЛЯ жалбата на С.П.Т., ЕГН **********, с адрес:г***, против Заповед № 1053 от 15.12.2016 г. на Кмета на Община Карлово

               Решението подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от получаване на съобщението.

 

 

 

 

 

                              ПРЕДСЕДАТЕЛ: /П/