Определение по дело №466/2022 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 998
Дата: 21 юни 2022 г. (в сила от 6 юли 2022 г.)
Съдия: Мария Иванова Колева
Дело: 20227150700466
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 април 2022 г.

Съдържание на акта



О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ 998 / 21.6.2022г.

 

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД-ПАЗАРДЖИК, IХ-ти състав, в закрито заседание на двадесет и първи юни две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

СЪДИЯ: МАРИЯ КОЛЕВА

 

като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 466 по описа за 2022 г., и за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във вр. чл. 73, ал. 4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).

Образувано е по жалбата на Община Панагюрище, срещу решение № РД-02-36-362/31.03.2022 г. на ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., с което е приключен сигнал № 1907 и е определена финансова корекция в размер на 25% върху допустимите разходи по договор № 338/BG16RFОP001-1.039-0004-C01-S-005/14.10.2020 г. с изпълнител „Астрал Инженеринг“ ООД.

Административен съд-Пазарджик, IХ-ти състав, след като прецени представените по делото доказателства, намира жалбата за недопустима по следните съображения:

С разпореждане № 1077/19.05.2022 г. съдът е оставил жалбата без движение като е указал на жалбоподателя да внесе държавна такса и да представи доказателства за срочност на жалбата. В указания срок, Община Панагюрище е представила разпечатка от Информационната система за управление и наблюдение (ИСУН), от която е видно, че решението за приключване на сигнал № 1907, с което е определен и размерът на финансовата корекция е изпратено на 31.03.2022 г. в 11.22 часа. Съгласно чл. 22, ал. 1 ЗУСЕСИФ Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕСИФ се поддържа от Централното координационно звено и осигурява електронния обмен на информация и документи между него, органите за управление и контрол на средствата от ЕСИФ и кандидатите и бенефициентите на финансова подкрепа. В ал. 2 е визирано, че производства пред управляващите органи по този закон може да се провеждат и посредством ИСУН при условия и по ред, определени с акта по чл. 23, който акт е Наредбата за определяне на условията, реда и механизма за функциониране на Информационната система за управление и наблюдение на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове и за провеждане на производства пред управляващите органи посредством ИСУН (Наредбата). Съгласно чл. 13, ал. 5 от Наредбата съгласието на бенефициера за приемане на електронни изявления и за приложимия ред за съобщаване по алинея 3 и 4 на чл. 13 се приема за дадено с подаването на формуляра за кандидатстване посредством ИСУН. Не е спорно, че производство е започнало и се е провеждало посредством ИСУН. Съгласно чл. 22, ал. 3 ЗУСЕСИФ, когато производствата пред управляващите органи по този закон се провеждат посредством ИСУН, съобщаването на индивидуалните административни актове, издадени в тези производства, се извършва чрез съобщение в ИСУН до съответния кандидат или бенефициер, като към съобщението е прикачен съответния акт. Актът се счита за връчен с изпращането на съобщението в ИСУН. Това е законодателно уредено в специалния закон (ЗУСЕСИФ), поради което се дерогират общите правила за съобщаване на административния акт, заложени в АПК.

Следователно, предвид цитираната новела на чл. 22, ал. 3 ЗУСЕСИФ, която е в сила към датата на постановяване на оспорваното решение, релевантната дата, на която същото решение се счита надлежно съобщено и връчено на жалбоподателя е 31.03.2022 г. Решението за налагане на финансова корекция, в качеството си на индивидуален административен акт, подлежи на оспорване в 14-дневен срок от съобщаването, предвид чл. 27, ал. 1 ЗУСЕСИФ във вр. с чл. 149, ал. 1 АПК. Четиринадесетдневният срок от съобщаването е изтекъл на 14.04.2022 г., четвъртък, присъствен ден. До изтичането на 24-тия час на 14.04.2022 г. жалбоподателят е следвало да подаде жалбата си, като или я изпрати посредством ИСУН, или я подаде по пощата, който факт да е удостоверен с пощенско клеймо на обратната разписка. В случая жалбата е подадена едва на 20.04.2022 г., след изтичането на срока по чл. 149, ал. 1 АПК, което я прави недопустима, тъй като срокът е преклузивен и с изтичането му правото на оспорване се прекратява.

Налице е установен по надлежния ред начин на съобщаване на индивидуалния административен акт – решение за налагане на финансова корекция чрез използване на електронна система – ИСУН, поради което извършените действия след датата на надлежното съобщаване на акта не могат да породят правни последици и да новират срока за оспорване на административния акт, поради което жалбата като недопустима следва да бъде оставена без разглеждане, а производството – прекратено.

Водим от горното и на основание чл. 159, т. 5 АПК, Административен съд-Пазарджик, IХ-ти състав

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Община Панагюрище Община Панагюрище, срещу решение № РД-02-36-362/31.03.2022 г. на ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., с което е приключен сигнал № 1907 и е определена финансова корекция в размер на 25% върху допустимите разходи по договор № 338/BG16RFОP001-1.039-0004-C01-S-005/14.10.2020 г. с изпълнител „Астрал Инженеринг“ ООД и ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 466/2022 г. на Административен съд-Пазарджик, IХ-ти състав.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му.

На основание чл. 138, ал. 3 АПК препис от решението да се изпрати на страните по реда на чл. 137 АПК.

 

 

 

                                                        СЪДИЯ:/п/