Определение по дело №462/2020 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 28 октомври 2020 г.
Съдия: Бисерка Любенова Бойчева
Дело: 20207140700462
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

                    О  П  Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е  № 479

 

 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД- МОНТАНА ,ІІІ СЪСТАВ, в ЗАКРИТО заседание на двадесет и осми октомври  ,  през две хиляди и двадесета  година в състав

                                                      

                                                   Председател : Б*** БОЙЧЕВА

                                                                  

като разгледа докладваното от съдия БОЙЧЕВА ,административно дело№462/2020г. по описа на съда и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по чл.160 от АПК във вр. с чл.159,т.1 от АПК във вр. с чл.34 и сл.          от З*** .

Делото е образувано в А*** по жалба на П.К.Н. –управител на ПН“Ю*** “ЕООД ,със седалище и адрес на управление:*** против О*** за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на Р*** на У*** орган на Оперативна програма „И*** и конкурентоспособност“2014-2020г.,препратено впоследствие по подсъдност на АС-М*** с определение №7852/16.10.2020г. на 73 състав на А*** .

Изискана е административната преписка ,изпратена с писмо, вх.№31312/08.10.2020г.по описа на А*** ,където е записано ,че жалбата е всъщност против С*** на предложените за отхвърляне  проектни предложения от 16.09.2020г., в частта ,с която е отхвърлено проектното предложение на жалбоподателя. В жалбата се твърди ,че на 15.05.2020г. с вх.№BG16BRFOP002-2.073-14641 е прието П*** предложение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура „П*** на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID- 19 ,като разглеждането на проекта е извършено на  08.09.2020г. до 10.09.2020г..с поставени въпроси и отговори.С доклад на Председателя на оценителната комисия Р*** М*** по процедурата за подбор на проектни предложения  по П*** , е отказано на жалбоподателя включването му по П*** ,като проектното му предложение е включено в списъка с отхвърлени такива,с мотива ,че има непогасени публични задължени към ТД на НАП/л.19/.Твърди ,че на 09.09.2020г. по време на разглеждане на документите му от комисията е погасил задълженията си към ТД на НАП ,за което са приложени по делото 4 броя вносни бележки на обща стойност 642,38лв. ,внесени към ТД на НАП-В*** Т*** ,офис М*** /л.10-13/.Приложено е и удостоверение от ТД на НАП-В*** Т*** ,че към 23.09.2020г. има задължения в размер на 225,14лв./л.14/.Иска да се отмени отказа да бъде включен по програмата ,като незаконосъобразен .

От фактическа страна е установено ,че УО на О*** 2014-2020г.  е открил П*** BG16BRFOP002-2.073  „П*** на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID- 19“.По процедурата са подадени над 28 000проекта ,като оценката се извършва на етапи по 1000.Кандидатът ПН“Ю*** “ЕООД е подал проектно предложение ,регистрирано под № BG16BRFOP002-2.073-14641.Съгласно У*** за кандидатстване т.11.2,подт.1,б“к“,недопустими за кандидатстване са проектни предложения на кандидати ,които имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по см. на чл.162,ал.2,т.1 от ДОПК и лихвите по тях ,към държавата , или към общината по седалището на УО  и на кандидата ,или аналогични задължения ,съгласно законодателството на държавата ,в която кандидатът е установен ,доказани в влязъл в сила акт на компетентен орган или  размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителни вноски е повече от 1 на 100 от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или повече от 50 000лв..Последното изискване е посочено в т.11.2,подт. 1 ,б.“к“ от У*** за кандидатстване. С доклад на Председателя на оценителната комисия Р*** М*** по процедурата за подбор на проектни предложения  по П*** , е отказано на жалбоподателя включването му по П*** ,като проектното му предложение е включено в списъка с отхвърлени такива,с мотива ,че има непогасени публични задължени към ТД на НАП, които надхвърлят 1 на 100 от сумата от годишния общ оборот на дружеството за последната приключена финансова година/л.19/.От тази фактическа обстановка ,от правна страна съдът намира следното.

По делото не е представено Решение на УО на О*** 2014-2020г.,нито се твърди ,че има издадено такова ,като по разбиране на съда ,предмет на настоящето дело е Д*** на Председателя на оценителната комисия Р*** М*** по процедурата за подбор на проекти BG16BRFOP002-2.073  „П*** на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID- 19“,по Оперативна програма „И*** и конкурентоспособност“ 2014-2020г. .,определена със заповед№РД-16-380/14.05.2020г. на ръководителя на УО по П*** , с който доклад е отказано на жалбоподателя включването му по П*** ,като проектното му предложение е включено в списъка с отхвърлени такива,с мотива ,че има непогасени публични задължени към ТД на НАП/л.19/,които надхвърлят 1 на 100 от сумата от годишния общ оборот на дружеството за последната приключена финансова година.

По разбиране на съда , Д*** на председателя на оценителната комисия ,ведно със  С*** с отхвърлени проектни предложения не са индивидуални административни актове ,подлежащи на съдебно обжалване ,а междинни такива по чл.27,ал.4 З*** ,във вр.с. чл.21,ал.5 АПК ,като част от процедурата по издаване на И*** по З*** ,какъвто е Решението на УО по програмата –О*** 2014-2020г.по чл.34,ал.4 З*** .Касае се за първият етап от процедурата по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор , визиран в чл. 34, ал. 1 от ЗУСЕСИФ. По същество това е т. нар. проверка за административно съответствие и допустимост. Тази проверка се извършва от комисия, назначена от ръководителя на управляващия орган, съгл. чл. 33 от ЗУСЕСИФ. Съгласно цитираната разпоредба на чл. 34, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, въз основа на извършената проверка за административно съответствие и допустимост комисията по чл. 33 изготвя списък на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка. В списъка се посочват и основанията за недопускане. Списъкът се публикува на интернет страницата на съответната програма и в И*** , а за недопускането се съобщава на всеки от кандидатите, включени в него, съответно по реда на чл. 22, ал. 3 или 4. А*** 2 на цитирания текст, задължава комисията, когато при проверката по ал. 1 се установи липса на документи и/или друга нередовност, да изпрати на кандидата уведомление за установените нередовности и да определи разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица, като уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Със съобщение /л.33,/кандидата е уведомен за допуснатите нередовности с оглед отстраняването им .В съобщението е записано ,че при непредставяне на изискуемите документи от жалбоподателя ,това може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата./л.34-гръб/.

По разбиране съда ,като междинни актове по чл.27,ал.4 от З*** ,във вр. с чл.21,ал.5 АПК ,нито Д*** ,нито С*** с отхвърлени проектни предложения засягат правата и интересите на кандидата и настоящ жалбоподател ,като така  постъпилата жалба ,има характер на възражение по чл.34,ал.3 З*** . Съгласно  чл.34,ал.3 З*** , „К*** , чието проектно предложение е включено в списъка по ал. 1, може писмено да възрази пред ръководителя на управляващия орган в едноседмичен срок от съобщаването“,като съгласно чл.34,ал.4 З*** „ Ръководителят на управляващия орган се произнася по основателността на възражението в едноседмичен срок от неговото получаване, като:1. връща проектното предложение за техническа и финансова оценка;2. прекратява производството по отношение на кандидата“.

Следователно ,след  произнасянето на ръководителя на УО  по програмата ,неговият акт ще подлежи на обжалване пред съда ,не и подготвителните такива .Същият ще има характер на И*** по З*** ,подлежащ на съдебно обжалване ,доколкото с него се засягат права и интереси на жалбоподателя.Това е разписано в чл.27,ал.4 З*** „Не подлежат на самостоятелно оспорване действията в производството по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В случай на прекратяване по чл. 34, ал. 4, т. 2 решението може да се оспорва в едноседмичен срок от съобщаването по реда на глава десета, раздел IV от Административнопроцесуалния кодекс.Затова и съдът,намира ,че жалбата е недопустима, като подадена срещу междинен акт –Д*** на Председателя на оценителната комисия Р*** М*** по процедурата за подбор на проектни предложения  по П*** ,определена със заповед№РД-16-380/14.05.2020г.на ръководителя на УО на Оперативна програма „И*** и конкурентоспособност“ 2014-2020г.,ведно със списъка към него с отхвърлени проектни предложения ,при което жалбата следва да се остави без разглеждане ,а производството да се прекрати ,на основание чл.159,т.1 АПК-липса на предмет ,подлежащ на съдебно обжалване.Доколкото жалбата ,има  характер на възражение по чл.34,ал.3 З*** ,същата следва да се изпрати на УО на О*** 2014-2020г за произнасяне с Решение по чл.34,ал.4 З*** ,на основание чл.130,ал.4 АПК.

Водим от гореизложеното на основание чл.21,ал.5 АПК във вр с чл.159,т.1 АПК във вр. с чл.34,ал.3 З*** ,във вр. с чл.130,ал.4 АПК ,съдът

 

                            ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата  на П.К.Н. –управител на ПН“Ю*** “ЕООД ,със седалище и адрес на управление:*** против Д*** , изх.№93-00-1712/16.09.2020г. на Председателя на оценителната комисия Р*** М*** по процедурата за подбор на проекти BG16BRFOP002-2.073  „П*** на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID- 19“,по Оперативна програма „И*** и конкурентоспособност“ 2014-2020г. .,определена със заповед№РД-16-380/14.05.2020г. на ръководителя на УО по П*** ,в частта , с който доклад е отказано на жалбоподателя включването му по П*** ,като проектното му предложение е включено в списъка с отхвърлени такива,с мотива ,че има непогасени публични задължени към ТД на НАП/л.19/.,които надхвърлят 1 на 100 от сумата от годишния общ оборот на дружеството за последната приключена финансова година.

 

ПРЕКРАТЯВА производството по адм.д.№462/2020г. по описа на АС-М*** .

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване от страните с частна жалба пред ВАС в 7-дневен срок от съобщението.

ИЗПРАЩА жалбата  на П.К.Н. –управител на ПН“Ю*** “ЕООД,имаща характер на възражение по чл.34,ал.3 З*** , на УО на О*** 2014-2020г за произнасяне с Решение по чл.34,ал.4 З*** .

Препис от определението да се изпрати на страните  на основание чл.138 АПК,по реда на чл.137 АПК.

 

 

 

 

 

                                                                    Адм .съдия: