Определение по дело №72/2019 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 19 април 2019 г.
Съдия: Емилия Кирилова Кирова Тодорова
Дело: 20197090700072
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 1 април 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№269

гр. Габрово, 19.04.2019 година

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 

             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД– ГР. ГАБРОВО в закрито съдебно заседание от деветнадесети април, две хиляди и деветнадесета година в състав:

                                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕМИЛИЯ КИРОВА-ТОДОРОВА

като разгледа материалите по адм. дело № 72 по описа за 2019 година и за да се произнесе взе предвид следното:

 

 

Производството по настоящото адм. дело е образувано въз основа на депозирана в деловодството на Административен съд Габрово /АСГ/ Жалба с вх. № СДА-01-479 от 29.03.2019 г., подадена от Община Габрово, чрез кмета на същата Община Таня Христова, против Решение № РД-02-36-37- от 18.03.2019 г. на зам. министъра и ръководител на УО на ОПР. 

Тъй като оспореният акт е приложен по делото не в цялост, а частично, съдът е изискал служебно от неговия автор изпращане на същия в цялост, в едно с цялата административна преписка

С процесното Решение е приключен сигнал рег. № 910, регистриран в Регистър на сигнали и нередности в Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие към МРРБ, подаден за нарушения при възлагане на обществена поръчка чрез открит конкурс с предмет „Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по две обособени позиции: 1.Доставка и монтаж на интериорно обзавеждане за училищна сграда, намираща се на ул. „Христо Смирненски“ № 27, гр. Габрово и 2.Доставка и монтаж на оборудване за училищна сграда, находяща се на същия адрес, в рамките на Проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в Община Габрово“, финансиран по ОПРР, финансиран по ОП „Региони в растеж 2014 – 2010“ с бенефициент – Община Габрово.

Нарушенията по този сигнал са следните:

1.Неправомерни критерии за подбор и/или за възлагане, посочени в обявлението за поръчката или в документацията за участие, както и това че критериите не са свързани със и/или не са пропорционални на предмета на поръчката – ограничителен критерий за подбор по отношение изискването за наличен статут на обучителен център на участника по ОП 2; ограничителен критерий за подбор относно извършване на сходен предмет на доставките; ограничителен критерий за изискване за наличие на сертификати. За всяка от тези нередности се определя финансова корекция от 5% от разходите по договорите с изпълнителите, като корекцията възлиза на стойност 12 316.82 лв. с ДДС, изчислена върху стойността на допуснатите разходи – 246 336.36 лв. с ДДС. Финансовата корекция възлиза на 8 938.90 лв. с ДДС от безвъзмездната финансова помощ, като същата сума не следва да се верифицира при последващи искания за плащане.

Производството по сигнала се прекратява в частта му, относно твърдението за незаконосъобразно избран изпълнител по обособена позиция № 2, поради липса на нарушение, респ. нередност, поради което съдът не следва да разглежда незаконосъобразност на процесния ИАА в тази му част, т. к. не е налице правен интерес от оспорването й.

            Решението съдържа подробни фактически и правни мотиви и изводи.

Решението е изпратено на Община Габрово със Съпроводително писмо изх. № 99-00-6-147/3/ от 18.03.2019 г. и получено от адресата на 20.03.2019 г. Жалбата против него е депозирана в АСГ на 29.03.2019 г. – в рамките на законния, 14.дневен срок и като подадена от заинтересовано лице против подлежащ на съдебно оспорване административен акт тя подлежи на разглеждане.

            На жалбоподателя е изпратено и Уведомление за нередност № 687 от 26.03.2019 г.

Основните възражения на жалбоподателя против ИАА са следните:

Нарушенията на ЗОП съставляват нередност само тогава, когато в резултат на тях са причинени вреди на бюджета на ЕС или е налице потенциална възможност за причиняване на такива. В случая не се твърди, нито се доказва наличие на вреди или на възможност от настъпването им. Освен това в решението се съдържат вътрешно противоречиви тези, които го правят неясно и необосновано, за различните твърдяни нарушения са посочени различни и взаимноизключващи се правни квалификации, няма разграничение между неправомерност и непропорционалностНе са налице нарушения, поради което не е налице и основание за издаването на процесния ИАА, като са изложени конкретни мотиви по всяко от твърдяните нарушения в тази връзка. В резултат жалбоподателят моли за отмяна на Решението или, алтернативно, за неговото изменение, като се определи финансова корекция с нулев резултат.

Съгласно чл. 27, ал. 6 от ЗУСЕСИФ при оспорването на индивидуалните административни актове по този закон държавните такси, които се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 1 на сто от материалния интерес, но не повече от 1700 лв. При размер на финансовата корекция от 8 938.90 лв. дължимата ДТ се равнява на 89.40 лв., която е внесена от жалбоподателя по сметката на АСГ, видно от приложения в оригинал платежен документ.

С оглед на гореизложеното настоящият състав на АСГ намира, че жалбата се явява редовна и допустима, поради което следва да насрочи делото за разглеждане в открито съдебно заседание с конституиране и призоваване на страните с оглед установяване на нейната основателност.

 

В тази връзка и на основание чл. 154, ал. 1, чл. 153, ал. 1, чл. 170, във вр. с чл. 9, ал. 4 от АПК, Административен съд Габрово

ОПРЕДЕЛИ:

КОНСТИТУИРА страни в производството:

1.Жалбоподател – Община Габрово с адрес за призоваване: гр. Габрово, пл. „Възраждане“ № 3;

2.Ответник – Заместник-министър на Министерство на регионалното развитие и благоустройство и ръководител на УО на ОПРР, с адрес за призоваване: гр. София, ул. „Св. св. Кирил и Методий“ № 17-19.

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание за 31.05.2019 г. от 10.00 ч., за когато на страните да се изпратят призовки.

УКАЗВА на ответната страна, че в нейна тежест е да установи съществуването на фактическите основания, посочени в процесното Решение, както и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, вкл. че са налице визираните нарушения, че с тях се причинява вреда на бюджета на ЕС или е налице потенциална възможност за причиняването на такава, че авторът на процесния ИАА притежава съответната компетентност за неговото издаване по смисъла на чл. 73, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, че са спазени всички изисквания по процедурата за издаването му.

 

Препис от определението да се изпрати на зам. министъра на МРРБ и ръководител УО на ОПР в едно със съобщението.

 

Определението не подлежи на обжалване.              

 

 

 

                                                                            СЪДИЯ:    

                                                                                        /ЕМИЛИЯ КИРОВА- ТОДОРОВА/