О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№269
гр. Габрово, 19.04.2019 година
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД– ГР. ГАБРОВО в
закрито съдебно заседание от деветнадесети април, две хиляди и деветнадесета
година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕМИЛИЯ
КИРОВА-ТОДОРОВА
като разгледа материалите по адм.
дело № 72 по описа за 2019 година и за да се произнесе взе предвид следното:
Производството
по настоящото адм. дело е образувано въз основа на депозирана в деловодството
на Административен съд Габрово /АСГ/ Жалба с вх. № СДА-01-479 от 29.03.2019 г.,
подадена от Община Габрово, чрез
кмета на същата Община Таня Христова, против Решение № РД-02-36-37- от
18.03.2019 г. на зам. министъра и ръководител на УО на ОПР.
Тъй като
оспореният акт е приложен по делото не в цялост, а частично, съдът е изискал
служебно от неговия автор изпращане на същия в цялост, в едно с цялата
административна преписка
С процесното
Решение е приключен сигнал рег. № 910, регистриран в Регистър на сигнали и
нередности в Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално
развитие към МРРБ, подаден за нарушения при възлагане на обществена поръчка
чрез открит конкурс с предмет „Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по
две обособени позиции: 1.Доставка и монтаж на интериорно обзавеждане за
училищна сграда, намираща се на ул. „Христо Смирненски“ № 27, гр. Габрово и
2.Доставка и монтаж на оборудване за училищна сграда, находяща се на същия
адрес, в рамките на Проект „Инвестиции в съвременна образователна
инфраструктура в Община Габрово“, финансиран по ОПРР, финансиран по ОП „Региони
в растеж 2014 – 2010“ с бенефициент – Община Габрово.
Нарушенията по
този сигнал са следните:
1.Неправомерни
критерии за подбор и/или за възлагане, посочени в обявлението за поръчката или
в документацията за участие, както и това че критериите не са свързани със
и/или не са пропорционални на предмета на поръчката – ограничителен критерий за
подбор по отношение изискването за наличен статут на обучителен център на
участника по ОП 2; ограничителен критерий за подбор относно извършване на
сходен предмет на доставките; ограничителен критерий за изискване за наличие на
сертификати. За всяка от тези нередности се определя финансова корекция от 5%
от разходите по договорите с изпълнителите, като корекцията възлиза на стойност
12 316.82 лв. с ДДС, изчислена върху стойността на допуснатите разходи – 246
336.36 лв. с ДДС. Финансовата корекция възлиза на 8 938.90 лв. с ДДС от
безвъзмездната финансова помощ, като същата сума не следва да се верифицира при
последващи искания за плащане.
Производството
по сигнала се прекратява в частта му, относно твърдението за незаконосъобразно
избран изпълнител по обособена позиция № 2, поради липса на нарушение, респ.
нередност, поради което съдът не следва да разглежда незаконосъобразност на
процесния ИАА в тази му част, т. к. не е налице правен интерес от оспорването
й.
Решението
съдържа подробни фактически и правни мотиви и изводи.
Решението е изпратено на Община
Габрово със Съпроводително писмо изх. № 99-00-6-147/3/ от 18.03.2019 г. и
получено от адресата на 20.03.2019 г. Жалбата против него е депозирана в АСГ на
29.03.2019 г. – в рамките на законния, 14.дневен срок и като подадена от
заинтересовано лице против подлежащ на съдебно оспорване административен акт тя
подлежи на разглеждане.
На
жалбоподателя е изпратено и Уведомление за нередност № 687 от 26.03.2019 г.
Основните
възражения на жалбоподателя против ИАА са следните:
Нарушенията на
ЗОП съставляват нередност само тогава, когато в резултат на тях са причинени
вреди на бюджета на ЕС или е налице потенциална възможност за причиняване на
такива. В случая не се твърди, нито се доказва наличие на вреди или на
възможност от настъпването им. Освен това в решението се съдържат вътрешно
противоречиви тези, които го правят неясно и необосновано, за различните
твърдяни нарушения са посочени различни и взаимноизключващи се правни
квалификации, няма разграничение между неправомерност и непропорционалностНе са
налице нарушения, поради което не е налице и основание за издаването на
процесния ИАА, като са изложени конкретни мотиви по всяко от твърдяните
нарушения в тази връзка. В резултат жалбоподателят моли за отмяна на Решението
или, алтернативно, за неговото изменение, като се определи финансова корекция с
нулев резултат.
Съгласно чл. 27,
ал. 6 от ЗУСЕСИФ при оспорването
на индивидуалните административни актове по този закон държавните такси, които
се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 1 на сто
от материалния интерес, но не повече от 1700 лв. При размер на финансовата корекция от 8 938.90 лв.
дължимата ДТ се равнява на 89.40 лв., която е внесена от жалбоподателя по
сметката на АСГ, видно от приложения в оригинал платежен документ.
С оглед на
гореизложеното настоящият състав на АСГ намира, че жалбата се явява редовна и
допустима, поради което следва да насрочи делото за разглеждане в открито
съдебно заседание с конституиране и призоваване на страните с оглед
установяване на нейната основателност.
В тази връзка и на основание чл. 154, ал. 1, чл. 153, ал. 1, чл. 170, във
вр. с чл. 9, ал. 4 от АПК,
Административен съд Габрово
ОПРЕДЕЛИ:
КОНСТИТУИРА
страни в производството:
1.Жалбоподател –
Община Габрово с адрес за призоваване: гр. Габрово, пл. „Възраждане“ № 3;
2.Ответник –
Заместник-министър на Министерство на регионалното развитие и благоустройство и
ръководител на УО на ОПРР, с адрес за призоваване: гр. София, ул. „Св. св.
Кирил и Методий“ № 17-19.
НАСРОЧВА делото
за разглеждане в открито съдебно заседание за 31.05.2019 г. от 10.00 ч., за
когато на страните да се изпратят призовки.
УКАЗВА на
ответната страна, че в нейна тежест е да установи съществуването на фактическите основания, посочени в процесното Решение, както и изпълнението на законовите изисквания при издаването
му, вкл. че са налице визираните
нарушения, че с тях се причинява вреда на бюджета на ЕС или е налице потенциална
възможност за причиняването на такава, че авторът на процесния ИАА притежава
съответната компетентност за неговото издаване по смисъла на чл. 73, ал. 1 от
ЗУСЕСИФ, че са спазени всички изисквания по процедурата за издаването му.
Препис от определението да
се изпрати на зам. министъра на
МРРБ и ръководител УО на ОПР в едно със съобщението.
Определението не подлежи на обжалване.
СЪДИЯ:
/ЕМИЛИЯ КИРОВА- ТОДОРОВА/