Определение по дело №1148/2019 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 2171
Дата: 30 октомври 2019 г.
Съдия: Ралица Ангелова Маринска
Дело: 20197170701148
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 октомври 2019 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 2171

30.10.2019г., гр. Плевен

 

         АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД- гр. ПЛЕВЕН, VІІІ- ми състав, в закрито съдебно заседание, на тридесети октомври две хиляди и деветнадесета година, в състав

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: РАЛИЦА МАРИНСКА

 

         Като разгледа докладваното от съдията Маринска адм.д.№1148/2019г. по описа на АдмС-Плевен, на основание закона и данните по делото, за да се произнесе, съобрази следното:

         Производството по адм.д.№1148/2019г. по описа на Административен съд- гр. Плевен, е образувано въз основа на жалба от П.Г.И.,***, против уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по мярка 214 „Агроекологични плащания“ от програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г., за кампания 2016, с изх.№ 02-150-6500/06.08.2019г. на зам. изп. директор на ДФЗ П. С. Твърди се, че жалбоподателя е регистриран от 2012г., като земеделски производител, с ЕИК ********** и от същата година е кандидат за подпомагане по мярка 214- за площи с трайни насаждения. Твърди се, че към 27.05.2016г, при подаване на заявление по ДПП, е представил сертификат №31370/08.12.2015г от контролиращата го фирма, за съответствие с Регламент /ЕС/834/07 и ЕС /889/08, според който сертификат, парцели 83394-52-14-1, 83394-52-25-1, 83394-52-16-1, 83394-52-33-1, 83394-52-32-1, 83394-52-22-1 и 83394-52-23-1, са посочени като биологични, с обща площ от 0,7 хектара; същите са заявени с код АП03. Посочва, че останалите парцели от същото заявление са посочени с код АП08, като същите са в преходен период. Посочва се, че с обжалваното уведомително писмо, е отказано финансово подпомагане, поради неспазване на базовите изисквания, след изтичане на минимални периоди на преход към биологично производство, съгласно чл.36, т.1 от Регламент 889/2008г. Твърди се, че в случая, парцелите, за които е отказано финансиране, са сертифицирани като биологични, с посочения сертификат №31370/08.12.2015г., като в случая технически, декларирането е станало преди новото сертифициране. Посочва, че в тази връзка е получил писмо за представяне на сертификат, издаден до 30.09., в срок до 30,10 на петата година от поемането на първия ангажимент по мярка 214, на основание чл.37 от Регламента. Твърди се, че такъв сертификат- от 16.09.2016- е представен, с придружително писмо, с вх. Рег.№ 02-150-6500/11.10.2016г. Твърди се, че жалбоподателят е изпълнил изискванията на чл. 37, ал.1, т.3 от Наредба № 11/06.04.2009г за условията и реда за прилагане на мярка 214, с добиването на сертификат до 30.09.2016г и  представянето му в ДФЗ, най- късно до 30.10.2016г. Твърди се, че  в случая е налице неправилно прилагане на нормата на чл. 36, т.1 от Регламент 889/2008, където е фиксиран срока на преход- не по- малък от три години, преди първата реколта от биологични продукти, но няма ограничение, това да стане на четвъртата година. В заключение моли съда да отмени обжалвания отказ като неоснователен.

         По делото, от страна на ответника по жалбата, ведно с адм. преписка, е представено и становище, в което се посочва, че жалбата е неоснователна и няма законово основание за отмяна или промяна на процесното уведомително писмо. Посочва се, че жалбоподателят, за кампания 2016г, е депозирал заявление по мярка 214, с направление „биологично растениевъдство“ и е кандидатствал на четвърта поред година, от последното подновяване, като е декларирал 7 бр. парцели, с обща площ от 0,7ха, заявени с код АП03- за биологично растениевъдство- трайни насаждения, лозя и маслодайна роза и 5 бр. парцели с код АП 08- за биологично растениевъдство в преход. Твърди се, че по депозираното заявление са извършени всички необходими проверки. Твърди се, че при извършване на кръстосани проверки в ИСАК, относно принадлежността на декларираните парцели към физически блок, е констатирано, че част от парцелите попадат в един физически блок, а друга част- в други физически блокове. Твърди се, че на основание чл. 27 от Наредба №11, новообразуваните парцели, с площ под 0,1 ха, се явяват с размери по- малки от минимално установените. Посочва се, че на основание Методика за намаляване и отказване на агроекологични плащания по мярка 214, изготвена на основание чл. 16 от Наредбата, в случай, че земеделския стопанин е одобрен за участие в мярката, и в следващата година не изпълни някой от критериите за допустимост, съгласно Глава Пета от Наредбата, по съответното направление, не се отпуска финансово подпомагане за съответния парцел, за който не са спазени изискванията за допустимост, през годината на подаване на заявлението за плащане. Посочва се, че общата площ на тези парцели е 0,06ха, заявени за подпомагане с код АП08 и за тях жалбоподателя не е получил финансиране. Посочва се, че окончателните данни за допустимост за подпомагане, са предоставени със заповед№ РД-46-141/01.03.2017г на Министъра на земеделието и храните, а резултатите от актуализирания слой, са използвани за извършване на окончателна оторизация на всички подадени заявления за кампания 2016. Посочва се, че след съответните проверки, не са установи недопустими за подпомагане площи, заявени с под АП 03 и АП08.

         Твърди се също, че преходния период за преминаване към биологично производство, е регламентиран в Наредба №1/07.02.2013г, като на основание чл. 24 от същата и писмо вх. №01-0400/505 от 212.04.2017г от МЗХГ, е представен списък с номенклатура с кодове на култури, с минимални периоди на преход, като за трайни насаждения-орехи, лозя и маслодайна роза,  периода е три години. Посочва се,  че  при извършените проверки по направление „биологично растениевъдство“ е установено, че са изтекли минималните периоди на преход, на заявените за подпомагане парцели,  с код АП08, които се явяват четвърта поред година в преход, от поетия петгодишен ангажимент. Посочва се, че  на основание чл. 13, ал.3 от Наредба №11 и Методиката, след изтичане на минималните периоди за преход към биологично производство, съгласно чл.36, §1, чл. 37, §1 и чл.38 от Регламент 889/2008, не се предоставя финансово подпомагане за площите, заявени за подпомагане по дейност за преминаване към биологично земеделие /период на преход/, като установеният размер се изключва от избираемия за подпомагане.

         Съдът констатира, че жалбата е допустима, същата е депозирана в законоустановеният 14- дневен срок, считано от връчване на уведомителното писмо. Същото е издадено от компетентен орган, в кръга на правомощията му, дадени по делегация.

Следва, на основание чл.157 АПК, административното дело следва да бъде насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание, като на основание чл.154 АПК следва да се конституират страните в настоящото производство- П.Г.И.,***,  в качеството му на жалбоподател и Заместник- изпълнителен директор на ДФЗ -Петя Славчева - в качеството му на ответник по жалбата.

Следва препис от жалбата следва да бъде изпратена на ответника, като му бъде дадена възможност да представи допълнително становище по жалбата, като изложи подробни твърдения, касаещи неспазването от страна на жалбоподателя на визирани в обжалваното уведомление базови изисквания, обосноваващи отказа, и да посочи доказателствата си, като представят писмените, в 14-дневен срок от получаване на съобщението. Следва да бъде указано на ответника, в даденият срок, да представи по делото препис от писмо на Министъра на земеделието изх.№ 94-1608/23.04.2014г, контролен лист и уведомително писмо за извършената проверка, посочени в атакуваното уведомление, ведно с доказателства за надлежното им връчване на жалбоподателя.

На основание чл.171, ал.4 вр. с чл. 170, ал.2 АПК съдът следва да укаже на жалбоподателя, че носи доказателствената тежест да установи съществуването на фактическите основания, за постановяването на позитивен за него акт.

Следва да бъдат приети представените по делото, от страните писмени доказателства- от жалбоподателя, представени с жалбата и от ответника- преписка по уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по мярка 214 „Агроекологични плащания“ от програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г., за кампания 2016, с изх.№ 02-150-6500/06.08.2019г.

Водим от горното, съдът

ОПРЕДЕЛИ :

НАСРОЧВА адм. д. №1148/2019г.по описа на Административен съд-гр.Плевен, за разглеждане в открито съдебно заседание на 29.ноември.2019г. от 10,30 часа, за когато ДА СЕ ПРИЗОВАТ страните.

КОНСТИТУИРА страните в производството:

-         П.Г.И. - в качеството му на жалбоподател,

-         Заместник- изпълнителен директор на ДФЗ –П. С. - в качеството му на ответник по жалбата,

УКАЗВА НА ЖАЛБОПОДАТЕЛЯ, че носи доказателствената тежест, да установи съществуването на фактическите основания, за постановяването на позитивен за него акт. ДАВА възможност на жалбаподателя, да посочи доказателствата си, като представи писмените.

ДАВА възможност на ответника, в 14-дневен срок от съобщението, ДА ПРЕДСТАВИ по делото допълнително становище по жалбата, като изложи подробни твърдения, касаещи неспазването от страна на жалбоподателя на визирани в обжалваното уведомление базови изисквания, обосноваващи отказа, както и ДА ПОСОЧИ доказателствата си, като представят писмените. УКАЗВА на ответника, в даденият срок, ДА ПРЕДСТАВИ по делото: препис от писмо на Министъра на земеделието изх.№ 94-1608/23.04.2014г, контролен лист и уведомително писмо за извършената проверка, посочени в атакуваното уведомление, ведно с доказателства за надлежното им връчване на жалбоподателя.

ПРИЕМА представените по делото писмени доказателства- от жалбоподателя, представени с жалбата, по опис и от ответника- преписка по уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по мярка 214 „Агроекологични плащания“ от програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г., за кампания 2016, с изх.№ 02-150-6500/06.08.2019г.

Определението не подлежи на обжалване. Препис от същото ДА СЕ ВРЪЧИ на страните.

 

                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: