О П Р Е Д Е Л Е Н И Е №133/20.1.2022г.
Град Пазарджик , 20.01.2022 година
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – град Пазарджик, девети състав, двадесети януари , през две хиляди
двадесет и втора година, в закрито заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
НИКОЛИНА ПОПОВА
като
разгледа докладваното от съдия Попова административно
дело № 59 по описа за 2022 година и за да се произнесе взе
пред вид следното:
Производството е по реда на чл. 157 от
Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/.
Образувано е по подадена жалба
от И.Т.Т. ЕГН ********** с адрес ***
против потвърдената част на ревизионен акт № Р-16001321001584-091-001/29.09.2021
г. , издаден от В.. П.. А.. началник сектор
, възложил ревизията и П. И.. А.. –
главен инспектор по приходите / ръководител ревизията / НАП Тд Пловдив с адрес
: гр. П… , ул. „С.. „ № .. със заявено искане за спиране на изпълнение на обжалваната
част от този ревизионен акт. В подкрепа на направеното искане молителят сочи, че съгласно Постановление
за продължаване действието на наложени
предварителни обезпечителни мерки на
основание чл. 121 ал.6 от ДОПК - С
210013-139-0002078/05.10.2021 г. , установените с обжалвания ревизионен акт
задължения са били обезпечени с налагането на възбрана върху притежаван от
жалбоподателя имот , чиято оценка значително надвишава размера на задълженията.
Представени са писмени доказателства.
Цитираният ревизионен акт, е потвърден от решаващия орган и е оспорен от молителя, по което оспорване към
настоящия момент е образувано настоящото
адм. д. № 59 / 2022 г. по описа на ПзАС.
Съдът, след
съвкупна преценка на доказателствата по делото и като съобрази закона,
намира за установено от фактическа и правна страна следното:
Съобразно чл.157, ал.1 от ДОПК, обжалването на
ревизионния акт пред съда не спира неговото изпълнение. В разпоредбата на
чл.157, ал.2 от ДОПК изрично е предвидена възможността изпълнението на
ревизионния акт да бъде спряно от административния съд, по искане на жалбоподателя. Оттук следва, че в
правомощията на настоящия административен съд е да спре изпълнението на
обжалвания ревизионен акт. В чл.157,
ал.2, изречение последно от ДОПК е посочено, че искане за спиране на
изпълнението може да се прави само за частта от акта, която е обжалвана пред
съда. Следователно, за да е допустимо за разглеждане подадено до административния
съд искане за спиране на изпълнението на ревизионния акт, същото се предпоставя
от валидно и допустимо обжалване на същия акт, като подлежи на спиране тази
част от него, която се обжалва.
В случая, искането за спиране на изпълнението на потвърдената
част на ревизионния акт, по повод на
което е образувано настоящото производство, е направено след оспорване на
ревизионния акт потвърден с решението на
директора на Д”ОДОП ” – Пловдив , от
адресата на акта и пред надлежен съд, поради което е процесуално допустимо.
Разгледано по същество, искането е основателно.
Според чл.157, ал.3 от ДОПК, към искането се прилагат
доказателствата за направеното обезпечение в размер на главницата и лихвите, а
когато не е наложено обезпечение, искането трябва да съдържа предложение за
обезпечение в същия размер. В тези случаи се прилагат съответно разпоредбите на
чл.153, ал.3 – 5 ДОПК .
В случая са е
представено Постановление за продължаване действието на наложени предварителни
обезпечителни мерки на основание чл. 121
ал.6 от ДОПК - С
210013-139-0002078/05.10.2021 г. , видно от което за обезпечаване на публичното вземане,
установено с Ревизионен акт № Р-16001321001584-091-001/29.09.2021
г. с общ предполагаем размер от 21432,02 лв. , в т.ч.
главница 16259,74 лв. и лихва 5172,28
лв., на основание чл.121, ал.6 от ДОПК, са наложени обезпечителни мерки – възбрана
върху недвижим имот апартамент с
идентификатор 51500.507.602.1.31 , находящ се в гр. Несебър , обл. Бургас с данъчна оценка в размер на 32 760,70 лв.
Събраните към настоящия момент доказателства сочат, че молителят – жалбоподател е обжалвал в потвърдената му част Ревизионен
акт № Р-16001321001584-091-001/29.09.2021 г. , с решение № 640/13.12.2021 г. на
Директора на Дирекция ОДОП гр. Пловдив,
като общият размер на данъчните задължения по изменения с решението ревизионния акт оспорен пред съда възлиза на
сумата 10 289,27 лв. главница и 3923,75 лв. лихва за забава
или общо в размер на 14213,02 лв. Направеното с постановлението на публичния
изпълнител обезпечение е на обща стойност 32 760,70 лв.,по данъчна оценка издадена към 2018 г.
При тези доказателства съдът приема, че е
направено валидно обезпечение по
ревизионния акт , който се обжалва в размер
на главницата и лихвите, стойността на което дори ги надвишава. Относимите
разпоредби от ДОПК за допускане спиране на изпълнението на ревизионния акт
поставят изискване за представени доказателства за направено обезпечение до
размера на обжалваните данъчни задължения, които в случая са налице.
По изложените съображения, искането за спиране на
изпълнението на ревизионния акт , в потвърдената му част, която се обжалва пред съда следва да бъде уважено като основателно.
Водим от
горното и на основание чл.157, ал.4 от ДОПК, Административен съд – град Пазарджик,
девети състав :
О П Р Е Д Е Л И
:
СПИРА ИЗПЪЛНЕНИЕТО на обжалваната част от Ревизионен
акт № Р-16001321001584-091-001/29.09.2021 г. издаден от В.. П.. А.. началник сектор , възложил ревизията и П. И.. А.. – главен инспектор по приходите
/ ръководител ревизията / НАП Тд Пловдив потвърдена с решение № 640/13.12.2021 г. на Директора на Дирекция ОДОП гр. Пловдив до приключване на
производството по обжалването му с
влязъл в сила съдебен акт.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО може да бъде обжалвано с частна жалба в
седмодневен срок от съобщаването му на страните пред тричленен състав на
Върховния административен съд на Република България.
СЪДИЯ : /п/