ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№
25.02.2022
г. град Търговище
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД
пети състав
На двадесет и
пети февруари година 2022
В закрито заседание в
следния състав:
Председател: Иванка
Иванова
Секретар:
Като разгледа
докладваното от председателя Иванка Иванова
АД № 16 по описа за
2022 година.
Производството е по реда на Глава Х от АПК във вр. с чл. 73, ал. 4 от ЗУСЕСИФ във вр.
с чл. 166, ал. 4, във вр. с ал. 2 от АПК.
Делото е образувано по жалбата
на община Попово ЕИК ********* с адрес: гр. Попово, общ. Попово, обл. Търговище, ул. „Ал. Стамболийски“ № 1, представлявана
от кмета Л. В., чрез а.. дружество „Т.“ БУЛСТАТ ********* с адрес: *** тел.
02/421 96 11, представлявано от а.. И. Т. против Решение за определяне на
финансова корекция рег. № BG05М9ОР001-4.003-0014/11
от 27.01.2022 г. на Цв. Сп. – гл. директор на
ГД“ЕФМПП“ ръководител на УО на ОПРЧР 2014-2020 г. при МТСП в размер на
38 720, 00 лв.
Искането е направено едновременно с обжалване на Решение за
определяне на финансова корекция рег. № BG05М9ОР001-4.003-0014/11 от
27.01.2022 г. на Цв. Сп. – гл. директор
на ГД“ЕФМПП“ ръководител на УО на ОПРЧР 2014-2020 г. при МТСП.
Предметът на настоящото
бързо производство се ограничава до
искането за спиране на изпълнението
на Решение за определяне на
финансова корекция рег. № BG05М9ОР001-4.003-0014/11 от
27.01.2022 г. на Цв. Сп. – гл. директор
на ГД“ЕФМПП“ ръководител на УО на ОПРЧР 2014-2020 г. при МТСП.
Ответникът по жалбата,
чрез процесуален представител в придружителното писмо за изпращане
на административната преписка в съда оспорва искането за спиране на
предварителното изпълнение на оспорения акт
и счита същото за неоснователно. Посочва, че в подкрепа
на искането не са представени
доказателства, че допуснатото по закон предварително изпълнение ще причини
значителни вреди за жалбоподателя.
Съдът, след като
се запозна с искането за спиране
на предварителното изпълнение на Решение
за определяне на финансова корекция
рег. № BG05М9ОР001-4.003-0014/11 от
27.01.2022 г. на Цв. Сп. – гл. директор
на ГД“ЕФМПП“ ръководител на УО на ОПРЧР 2014-2020 г. при МТСП намира следното:
С разпоредбата на чл. 166, ал. 4 от АПК, законодателят е уредил правната възможност допуснатото по силата на даден закон предварително изпълнение на административен акт, при условие, че няма изрична забрана за съдебен контрол, да бъде спирано от съда по искане на оспорващия при условията на ал. 2, т. е. при всяко положение на делото до влизането в сила на решението, ако то би могло да причини на оспорващия значителна или трудно поправима вреда. За да е допустимо, с оглед разпоредбите на чл. 166, ал. 4 от АПК и чл. 27, ал. 2 от ЗУСЕСИФ
вр. чл. 73 от същия закон, искането следва да е заявено с жалбата до съда срещу негативното за молителя Решение за определяне на финансова корекция рег. № BG05М9ОР001-4.003-0014/11 от 27.01.2022 г. на Цв. Сп. – гл. директор на ГД“ЕФМПП“ ръководител на УО на ОПРЧР 2014-2020 г. при МТСП.Искането е процесуално допустимо, но преценено
по същество - неоснователно и недоказано, поради което същото
следва да бъде отхвърлено.
Предвид допуснато по силата на изрична законова разпоредба на приложимия закон предварително изпълнение / чл. 27, ал. 2 от ЗУСЕСИФ
/, наличието на защитени особено важни обществени интереси с характера и степента на визираните в чл. 60, ал. 1 от АПК се презумира и оборването им е изцяло в тежест на оспорващия.Така мотивиран и на основание чл. 166, ал. 3 от АПК, съдът