Р Е Ш Е Н И Е
№ ……… 12.07.2021 година град Стара Загора
В ИМЕТО НА НАРОДА
СТАРОЗАГОРСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД
VІІІ ГРАЖДАНСКИ състав
На шести юли 2021 година
В публично заседание в
следния състав:
Председател: АНТОНИЯ ТОНЕВА
Секретар: ТЕОДОР
ПЕТКОВ
Прокурор:
като разгледа докладваното от СЪДИЯ АНТОНИЯ ТОНЕВА
гр.дело № 74 по описа за 2021 година и за да се произнесе,
съобрази:
Производството е с правно основание чл.422 ГПК.
Ищецът „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ” ЕАД София твърди в исковата си молба, че
ответникът Г.И. М. е абонат на дружеството, с клиентски номер №********* със
сключени договори, както следва:
-Договор за мобилни услуги от 11.08.2018г., за ползване на мобилен номер
+359********* с избран абонаментен план Тотал 24,99лв., с неограничени
национални минути и роуминг в зона ЕС, с уговорен срок на действие за 24
месеца, до 11.08.2020г. и договор за лизинг от същата дата 11.08.2018г.,
съгласно който е взето мобилно устройство NOKIA 3 Blue, с отстъпка в размер на
191,04лв., на изплащане посредством 23 месечни вноски в размер на 5,89лв.
всяка.
-Договор за мобилни услуги от 21.08.2018г., за ползване на мобилен номер
+359********* с избран абонаментен план Интернет 15,99лв, с уговорен срок на
действие за 24 месеца, до 21.08.2020г.
-Договор за мобилни услуги от 22.09.2018г., за ползване на мобилен номер
+359********* с избран абонаментен план Тотал 24,99лв., с неограничени
национални минути и роуминг в зона ЕС, с уговорен срок на действие 24 месеца до
22.09.2020г. и сключен договор за лизинг от същата дата 22.09.2018г., съгласно
който е взето мобилно устройство NOKIA 3.1 Black, с отстъпка в размер на
184.74лв., на изплащане посредством 23 месечни вноски в размер на 7,09лв.
всяка.
Сочи, че съгласно чл.26 от Общите условия на мобилния оператор, при
ползване на услуги чрез индивидуален договор заплащането на ползваните услуги
се извършва въз основа на фактура, която се издава ежемесечно на името на
потребителя. При сключване на индивидуален договор всеки потребител -страна по
договора бива уведомен за датата от месеца, на която ще му бъде издавана
фактура. Неполучаването на фактурата не освобождава потребителя от задължението
му за плащане на дължимите суми.
Твърди също, че за отчетния период на потребление 25.08.2018г. -
24.11.2018г. абонатът не е изпълнил задължението си да заплати на ищеца
дължимите месечни абонаменти, съобразно използваните от него услуги в общ
размер на 343,90лв., за който период са издадени фактури, както следва:
- Фактура №**********/25.09.2018г. за отчетния период на потребление 25.08.2018г.
- 24.09.2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в
размер на 119,45лв. /с ДДС/, от които: За мобилен номер 0892/355016: 20,82лв./без
ДДС/ за месечен абонаментен план Тотал 24,99лв., за лизингова вноска 5,89лв.,
за Други услуги (номера 0700/0800/08000) 12,47лв., за Други услуги с добавена
стойност 17,50лв., за Кратки текстови съобщения (SMS) 0,57лв., за Мултимедийни
съобщения (MMS) 0.49лв., за Разговори към „грижа за клиента“ 0,70лв.; За
мобилен номер 0893/783226: 22,90лв./без ДДС/ за пропорционален месечен
абонаментен план Тотал 24,99лв., за лизингова вноска 7,09лв.; За мобилен номер
0894/631883: 13,32лв./без ДДС/ за месечен абонаментен план Интернет 15,99лв.
Дължимата сума е платима в срок 10.10.2018г. Към фактурата е приложено
извлечение от потреблението на ползваните мобилни номера.
- Фактура №**********/25.10.2018г. за отчетния период на потребление 25.09.2018г.
– 24.10.2018г. с начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в
размер на 150,12лв. /с ДДС/, от които: За мобилен номер 0892/355016:
20.82лв./без ДДС/ за месечен абонаментен план Тотал 24,99лв., за временно
възстановяване на изходящия трафик 1.24лв., за лизингова вноска 5,89лв., за
Други услуги (номера 0700/0800/08000) 7.54лв., за Кратки текстови съобщения
(SMS) 0,38лв., за Разговори към „грижа за клиента“ 0,68лв., за Услуги с
добавена стойност (SMS) 0,50лв.; За мобилен номер 0893/783226: 20,82лв./без
ДДС/ за месечен абонаментен план Тотал 24.99лв., за лизингова вноска 7,09лв.,
за Други услуги (номера 0700/0800/08000) 9,86лв., за Други услуги с добавена
стойност 25,00лв., за Разговори към „Грижа за клиента“ 0,12лв.; За мобилен
номер 0894/631883: 13,32лв./без ДДС/ за месечен абонаментен план Интернет 15,99лв.
Дължимата сума е платима в срок 09.11.2018г. Към фактурата е приложено
извлечение от потреблението на ползваните мобилни номера.
- Фактура №**********/25.11.2018г. за отчетния период на потребление 25.10.2018г.
– 24.11.2018г. е начислена за периода сума за разговори и месечни абонаменти в
размер на 78,93лв. /с ДДС/, от които: За мобилен номер 0892/355016: 20,82лв./без
ДДС/ за месечен абонаментен план Тотал 24,99лв., за лизингова вноска 5,89лв.;
За мобилен номер 0893/783226: 20,82лв./без ДДС/ за месечен абонаментен план
Тотал 24,99лв., за лизингова вноска 7,09лв.; За мобилен номер 0894/631883: 13,32лв./без
ДДС/ за месечен абонаментен план Интернет 15,99лв. Дължимата сума е платима в
срок 10.12.2018г. Към фактурата е приложено извлечение от потреблението на
ползваните мобилни номера.
Абонатът потребил и не е заплатил мобилни услуги на обща стойност 343,90лв.,
фактурирани за три последователни месеца - за месец 09.2018г., за месец 10.2018г.
и за месец 11.2018г. Неизпълнението на абоната-ответник да заплати стойността
на потребените и фактурирани услуги на стойност 343,90лв., ангажирало
договорната отговорност на абоната по т. 11 от процесния договор за услуги,
като във връзка с чл.75, вр.с чл.196в от ОУ на мобилния оператор, Теленор е
прекратил едностранно индивидуалните договори на ответника за ползваните
абонаменти и е издал крайна фактура №**********/25.01.2019г. на обща стойност
1199,30лв., от които: 601,69лв. - неустойка за предсрочно прекратяване на
договорни услуги /която сума не е процесна в настоящото производство/; 253,71
лв. - незаплатени лизингови вноски и 343,90 лв. - за незаплатени месечни
абонаментни такси и за потребление на мобилни услуги извън абонамента.
Ищецът сочи, че датата на деактивация на процесния абонамент е
17.12.2018г., като същата се генерира автоматично по вградената електронна
система на Оператора при нерегистрирано плащане и наличието на незаплатени суми
след изтичането на предвидените в месечните фактури срокове за заплащане и
съобразно уговорения краен срок на действие на ползвания абонамент. Освен това,
поради прекратяване на договорите на мобилни услуги и преустановяване на
предоставяните услуги, на основание т. 12, ал. 2 от Общите условия, приложени
към лизинговите договори дължимите месечни вноски са обявени за предсрочно
изискуеми за предоставените на абоната мобилни устройства, както следва:
- Мобилно устройство NOKIA 3 Blue, по договор за лизинг от дата 11.08.2018г.,
сключен във връзка с договорен абонамент за мобилен номер 0892/355016.
Мобилно устройство NOKIA 3.1 Black, по договор за лизинг от дата
22.09.2018г., сключен във връзка с договорен абонамент за мобилен номер
0893/783226.
Съгласно чл.3(2) от договора за лизинг, сключен към абонамента за мобилен
номер 0892/355016 и мобилен номер 0893/783226 „Месечните лизингови вноски се
фактурират от лизингодателя и заплащат от лизингополучателя съгласно сроковете,
условията и начина за плащане на задълженията на лизингополучателя в качеството
му на абонат на мобилни услуги, съгласно сключения между страните договор за
предоставяне на такива услуги и Общите условия на „Теленор България“ ЕАД“. При
сключване на процесния договор е посочена предпочетена дата на фактуриране на
услугите 25-то число от месеца. Така, падежът на лизинговите вноски е указания
в месечните фактури срок за заплащане на фактурираните услуги. Поради
неизпълнението на абоната да заплати в указаните срокове дължими към оператора
месечни плащания, довело до предсрочното прекратяване по вина на абоната на
индивидуалния му абонамент за ползвания мобилен номер, на основание чл.12, ал.2
от Общите условия към договора за лизинг /„Месечните вноски и други плащания
стават предсрочно изискуеми в случай на прекратяване на договорите за мобилни
или фиксирани услуги, както и в случай на забава на дължими съгласно тези
договори плащания“/, са обявени за предсрочно изискуеми лизинговите вноски,
дължими след месец 01.2019г., когато е издадена крайната фактура №**********/25.01.2019г.,
съгласно уговорения погасителен план, както следва:
За устройство NOKIA 3 Blue, се дължи сумата в размер на 111,91 лв. по
Договор за лизинг от дата 11.08.2018г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер 0892/355016. Длъжникът не е заплатил 18бр. лизингови вноски
на обща стойност в размер на 106,02лв., дължими за периода от месец 01.2019г.
до месец 07.2020г., нито е върнал мобилното устройство на Лизингодателя при
условията на чл.1, ал. 3 от договора за лизинг, поради което е дължима и
допълнителната сума в размер на 5,89лв. по чл.1, ал.2 от договора. Общо
дължимата от длъжника сума възлиза в размер на 111,91 лв.
За устройство NOKIA 3.1 Black, се дължи сумата в размер на 141,80 лв., по
Договор за лизинг от дата 22.09.2018г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер 0893/783226. Длъжникът не е заплатил 19 бр. лизингови вноски
на обща стойност в размер на 134,71лв., дължими за периода от месец 01.2019г.
до месец 08.2020г., нито е върнал мобилното устройство на Лизингодателя при
условията на чл.1, ал. 3 от договора за лизинг, поради което е дължима и
допълнителната сума в размер на 7,09лв. по чл.1, ал.2 от договора.
Общодължимата от длъжника сума възлиза в размер на 141,80 лв.
Като абонат на обществената телекомуникационна мрежа на мобилния оператор
„ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ“ ЕАД ответникът се е съгласил и е приел Общите Условия на
Оператора за взаимоотношения с потребителите на мобилни телефонни услуги.
Съгласно чл.49 от Общите Условия, Теленор има право да получава в срок всички плащания,
дължими от потребителя в уговореното количество и на уговореното място. Според
чл.71 „Потребителят е длъжен да заплаща определените от Теленор цени по начин и
в срокове за плащане, посочени в т. 27 от тези Общи условия, а именно в срока,
указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й“.
Незаплащането в срок на издадените от Оператора на абоната фактури за
ползваните мобилни услуги е обусловило правото на Теленор /чл.75 от ОУ/ да
прекрати едностранно индивидуалния договор на Г.И. Маринков. При неспазване на
което и да е задължение по част XIII от тези Общи условия или в случай, че е
налице неизпълнение на някое от другите задължения на потребителя, Теленор има
право незабавно да ограничи предоставянето на услугите, или при условията на т.
196, в) да прекрати едностранно индивидуалния договор с потребителя или да
откаже сключване на нов договор с него“.
Съгласно сключените договори за мобилни услуги, страните имат права и
задължения, описани в тях и общите условия на доставчика на мобилни услуги. Към
индивидуалните договори се прилагат клаузите на публикуваните общи условия и те
са неразделна част към него. По силата на същите, индивидуалният договор влиза
в сила от момента на подписването му от страните, а за неуредените случаи в
индивидуалния договор са в сила общите условия на договора за предоставяне на
мобилни услуги.
В чл.20 от Общите условия е посочено, че, всички услуги се заплащат в
зависимост от техния вид и специфика по цени, съгласно действащата ценова листа
на Теленор. Съгласно чл. 23, б) месеченния абонамент осигурява достъп до
услугите, за които е сключен индивидуален договор и включва разходите за
поддръжка на Мрежата и се предплаща от потребителя ежемесечно, в размери
съобразно избрания от потребителя абонаментен план/програма/пакет. По силата на
чл. 26 неполучаването на фактура, не освобождава потребителя от задължението му
за плащане на дължимата сума. Потребителят отговаря и дължи връщане на
оператора и на всякакви допълнителни /извънредни/ разходи, свързани със
събирането на вземания, които са присъдени по съдебен ред. Съгласно чл. 27 от
Общите условия плащането на посочената във фактурата сума се извършва в срока
указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й. При
неспазване на срока, потребителят дължи неустойка за забава в размер на
законната лихва за всеки ден закъснение.
В чл.20 от Общите условия е посочено, че, всички услуги се заплащат в
зависимост от техния вид и специфика по цени, съгласно действащата ценова листа
на Теленор. Съгласно чл. 23, б) месеченния абонамент осигурява достъп до
услугите, за които е сключен индивидуален договор и включва разходите за
поддръжка на Мрежата и се предплаща от потребителя ежемесечно, в размери
съобразно избрания от потребителя абонаментен план/програма/пакет. По силата на
чл. 26 неполучаването на фактура, не освобождава потребителя от задължението му
за плащане на дължимата сума. Потребителят отговаря и дължи връщане на
оператора и на всякакви допълнителни /извънредни/ разходи, свързани със
събирането на вземания, които са присъдени по съдебен ред. Съгласно чл. 27 от
Общите условия плащането на посочената във фактурата сума се извършва в срока
указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й. При
неспазване на срока, потребителят дължи неустойка за забава в размер на
законната лихва за всеки ден закъснение.
В конкретният случай ответникът Г.И.М. подписал договори за услуги с
мобилния оператор, ползвал е процесиите мобилни номера и не е изпълнил
задължението си по договорите да заплаща стойността на предоставените услуги,
като с това си поведение е изпаднал в забава. Моли съда да постанови решение, с
което да признае за установено по отношение на ответника Г.И. Маринков, че към
него съществува изискуемо вземане на ищеца „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ“ ЕАД София, в
размер на 597,61 лв., от които:
- 343,90 лв., представляваща дължими и незаплатени месечни абонаментни
такси за потребление на мобилни услуги, за които са издадени фактури
№**********/25.09.2018г., №**********/25.10.2018г., №**********/ 25.11.2018г.
за периода от 25.08.2018г. до 24.11.2018г.
- 253,71 лв., представляваща незаплатени лизингови вноски по Договор за
лизинг от 11.08.2018г. и по Договор за лизинг от 22.09.2018г. Претендира
направените по настоящото дело разноски.
Ответникът Г.И.М. представя писмен отговор в срока по чл.131 ГПК, чрез
назначения особен представител, в който взема становище, че оспорва изцяло
предявените искове.
Оспорва посоченото в исковата молба относно отношенията между страните,
както и твърдените задължения на ответника към ищеца. Оспорва, че на ответника
са предоставяни твърдените услуги; твърдяното виновно неизпълнение от страна на
ответника; че на ответника са връчвани посочените фактури. Сочи, че
представените фактури са едностранно съставени от ищеца, не са подписани от
ответника и не са му връчвани, т.е. не е възникнало задължение за плащане,
поради което оспорва истинността, верността на съдържанието на всички
представени с исковата молба фактури. Възразява, че на ответника не са пращани
никакви известия, покани, фактури, предупреждения и уведомления, включително за
разваляне на договора по негова вина; не са предоставени Общите условия на
оператора-ищеца и няма данни той да се е съгласил с тях и да ги е приел. Няма
никакви данни за прекратяване на договора по вина на ответника. Няма твърдения
и доказателства за изявление на ищеца за прекратяване на договора, който е
писмен, и което прекратяване следва да е в същата форма. Няма данни такова
изявление да е достигнало до ответника, няма данни договорът да е прекратен по
вина на ответника, поради което не са налице основания за дължимост и на неустойка.
Сочи също, че при сключването е процедирано по обичайния стандартен начин от
страна на оператора, без право и възможност на потребителя за индивидуално
договаряне, а с предоставяне за подписване на бланкетни документи. Начина на
попълване на договорите от представител на оператора-ищец в изготвения като
бланка договор показва, че ответникът не е имал възможност да изрази воля и
съгласие по отношение на клаузите за неустойка, поради което те не са
индивидуално уговорени между страните.
Ответникът възразява, че в началото на исковата молба се твърди, че е
издадена Заповед за изпълнение на парично задължение в размер на 597,61 лева за
дължима договорна неустойка за предсрочно прекратяване на договорни абонаменти,
което не съответства на отразеното в самата заповед. Въпреки че в исковата
молба има изрично изявление, че неустойка за предсрочно прекратява на договорни
услуги не е процесна, в петитума на исковата молба се претендира неустойка в
размер на 193,96 лева за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от
11.08.2018г. За такава неустойка освен че няма изложени фактически твърдения,
тя е необоснована, облагодетелства оператора, сочи на нелоялна търговска
практика и е в нарушение на разпоредбите на Закона за защита на потребителите.
Няма съответствие между твърденията в заявлението по чл.410 ГПК, в
обстоятелствената част на исковата молба и в петитума й. В заявлението по
чл.410 ГПК се претендират суми по фактури, докато в исковата молба претенцията
се основава на договори. В петитума на исковата молба се претендира неустойка в
размер на 193,96 лева, каквото искане не е заявено в заявлението по чл.410 ГПК.
В т.14 от заявлението по чл.410 ГПК не е посочено сумата от 253,71 лева за
какви неплатени лизингови вноски се претендира. Отделно от това, липсва
приемно-предавателен протокол за предаване на мобилни устройства, от който да е
видно дали ответникът е получил такива и поради това счита, че няма основание
да се претендират лизингови вноски.
Моли съда да постанови решение, с което да отхвърли исковете и да присъди
на ответника разноските по делото.
Съдът като обсъди събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната
съвкупност и като взе предвид становищата и доводите на страните, приема за
установена следната фактическа обстановка:
Видно от приложеното ч.гр.дело №3515/2020г. по описа на СтРС, на основание
чл.411 ал.3 ГПК, съдът е издал заповед за изпълнение, съгласно която е
разпоредил длъжникът Г.И.М. да заплати на кредитора „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ” ЕАД
София сумата от общо 597,61 лв., от които 343,90 лв., представляваща дължими и
незаплатени месечни абонаментни такси за потребление на мобилни услуги, за
които са издадени фактури №**********/25.09.2018г., №**********/25.10.2018г.,
№**********/ 25.11.2018г. за периода от 25.08.2018г. до 24.11.2018г. и 253,71
лв., представляваща незаплатени лизингови вноски по Договор за лизинг от
11.08.2018г. и по Договор за лизинг от 22.09.2018г., ведно със законна лихва върху главницата от 10.09.2020г.
до изплащане на вземането, както разноски – 25,00 лева държавна такса и 120,00
лева адвокатско възнаграждение. С разпореждане на
основание чл.415 ал.1 т.2 ГПК на заявителя е указано, че може да предяви иск
относно вземането си в едномесечен срок от връчване на разпореждането. В
указания срок заявителя е предявил иск относно вземането си.
От представените писмени доказателства се установява, че страните са били в
договорни отношения по: Договор за
мобилни услуги от 11.08.2018г., съгласно който ищецът, в качеството му на
оператор е предоставил на ответника - потребител услуги за мобилен телефонен
номер 0359892355016 при условия съгласно Общите условия и клаузите на договора;
Договор за мобилни услуги от 21.08.2018г., съгласно
който ищецът, в качеството му на оператор е предоставил на ответника - потребител услуги за мобилен телефонен номер 0+359********* при условия
съгласно Общите условия и клаузите на договора; Договор за
мобилни услуги от 22.09.2018г., съгласно който
ищецът, в качеството му на оператор е предоставил на ответника -
потребител услуги за мобилен телефонен номер 0359893783226 при условия съгласно
Общите условия и клаузите на договора; Договор за лизинг от 11.08.2018г.,
съгласно който на клиента е предоставено мобилно устройство NOKIA 3 Blue с
тел.номер 0359892355016 при обща лизингова цена 172,97 лв. с ДДС; и Договор за
лизинг от 22.09.2018г., съгласно който на клиента е предоставено мобилно
устройство NOKIA 3.1 Black с тел.номер 0359893783226 при обща лизингова цена 208,07
лв. с ДДС.
По делото не се оспорва, че ищецът е изпълнил задълженията си по договорите
и е предоставил договорените услуги, от което следва, че в тежест на ответника
възниква задължението за заплащане на цената на всички предоставени услуги в
сроковете съгласно Общите условия и сключените между страните договори.
За предоставените услуги ищецът е издал следните фактури: Фактура
№**********/25.09.2018г. за отчетния период 25.08.2018г. - 24.09.2018г. за
сумата от 119,45лв. с ДДС /месечен абонамент, ползвани услуги, лизингова
вноска/; Фактура №**********/25.10.2018г. за отчетния период 25.09.2018г. –
24.10.2018г. за сумата от 150,12лв. с ДДС /месечен абонамент, ползвани услуги,
лизингова вноска/ и Фактура №**********/25.11.2018г. за отчетния период
25.10.2018г. – 24.11.2018г. за сумата от 78,93лв. с ДДС /месечен абонамент,
ползвани услуги, лизингова вноска/ и крайна Фактура №**********/25.01.2019г. на
обща стойност 1199,30лв. с ДДС, от които: 601,69лв. - неустойка за предсрочно
прекратяване на договорни услуги /не е процесна/; 253,71 лв. - незаплатени
лизингови вноски и 343,90 лв. - за незаплатени месечни абонаментни такси и
потребление на мобилни услуги.
По делото не се оспорва от ответника, че последния не е
изпълнил задължението си по цитираните договори за заплащане в договорените
срокове на цената на предоставените услуги, поради
което и в съответствие с уговореното в договорите и регламентираното в Общите
условия, ищецът е прекратил едностранно същите.
От
представения по делото Договор за лизинг от 11.08.2018г.
е видно, че ищецът се е задължил да предостави на ответника за временно
възмездно ползване следното устройство - NOKIA 3 Blue, а ответникът се е
задължил да заплати обща лизингова цена в размер на 172,97 лв. с ДДС, платима както
следва – първоначална вноска в размер на 37,50лв. с ДДС, платима при сключване
на договора и 23 месечни лизингови вноски от по 5,89 лв. с ДДС. С подписа си
ответникът е удостоверил, че е получил устройството във вид, годен за употреба,
функциониращо и в съответствие с договорените технически характеристики /чл.4
от договора/. Ответникът не е ангажирал доказателства, че е изпълнил
задължението си за заплащане на месечните лизингови вноски, като непогасения
остатък възлиза на 111,91 лв. Освен това ответникът не ангажира доказателства,
че е върнал вещта. С оглед неизпълнение на задълженията по договора за лизинг,
на основание чл.12 ал.2 от ОУ към договора за лизинг месечните лизингови вноски
за изплащане на устройството са станали предсрочно изискуеми и са дължими в
пълен размер. Нещо повече, договорът е със срок от 23 месеца и срокът му към депозиране
на заявлението за издаване на заповед за изпълнение /10.09.2020г./ е изтекъл.
От представения по делото договор за лизинг от 22.09.2018г. е видно, че
ищецът се е задължил да предостави на ответника за временно възмездно ползване
следното устройство: NOKIA 3.1 Black, а ответникът се е задължил да заплати
обща лизингова цена в размер на 208,07 лв. по начина, посочен в договора –
първоначална лизингова вноска от 45,00лв. с ДДС, при сключване на договора и 23
броя месечни лизингови вноски от по 7,09 лв. С подписа си ответникът е
удостоверил, че е получил устройството във вид, годен за употреба,
функциониращо и в съответствие с договорените технически характеристики /чл.4
от договора/. Ответникът не е ангажирал доказателства, че е изпълнил
задължението си за заплащане на месечните лизингови вноски, като непогасения
остатък възлиза на 141,80 лв. Освен това ответникът не ангажира доказателства,
че е върнал вещта. С оглед неизпълнение на задълженията по договора за лизинг,
на основание чл.12 ал.2 от ОУ към договора за лизинг месечните лизингови вноски
за изплащане на устройството са станали предсрочно изискуеми и са дължими в
пълен размер. Нещо повече, договорът е със срок от 23 месеца и срокът му към
депозиране на заявлението за издаване на заповед за изпълнение е изтекъл.
Предвид
изложеното съдът намира, че предявените искове за установяване вземането от общо
343,91 лв. за неизпълнено задължение за заплащане на мобилни услуги и от общо 253,71
лв. за неплатени лизингови вноски по договор за лизинг от 11.08.2018г. и договор
за лизинг от 22.09.2018г., за което е издадена заповед за изпълнение по чл.410 ГПК по ч.гр.дело №3515/2020г. по описа на РС Ст.Загора, се явяват основателни и
доказани.
Съгласно т.12 ТР №4/18.06.2014г. на ВКС по тълк.дело №4/2013г. на ОСГТК,
съдът следва да се произнесе с осъдителен диспозитив с настоящото решение и по
дължимостта на разноските в заповедното производство. В изпълнение горното
съдът намира, че на ищеца следва да бъдат присъдени направените в заповедното
производство разноски за държавна такса и адвокатско възнаграждение общо в
размер на 145,00 лв.
На основание чл.78 ал.1 ГПК ответникът следва да бъде осъден да заплати на
ищеца направените по настоящото дело разноски за държавна такса, адвокатско
възнаграждение и възнаграждение за особен представител общо в размер на 505,00
лв.
Водим от горните
мотиви, съдът
Р Е Ш И :
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО по отношение на Г.И.М., ЕГН **********, с постоянен и настоящ адрес ***,
представляван на основание чл.47 ал.6 ГПК от адв.Д.П., АК Ст.Загора, че същия дължи на „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ” ЕАД София, ЕИК
*********, със седалище и адрес на управление гр.София, район Младост,
ж.к.Младост 4, Бизнес парк София, сграда 6, сумата от общо 597,61 лв., от които 343,90 лв. - неизпълнено задължение за
заплащане на цената на предоставени мобилни услуги по Договори за мобилни
услуги и 253,71лв. - неплатени лизингови вноски по договори за лизинг от 2018г.,
ведно със законната лихва върху
главницата от 10.09.2020г., за изпълнението
на което парично задължение е издадена в полза на „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ” ЕАД София,
с п.а. против Г.И.М., с п.а.
заповед №1695/15.09.2020г. за
изпълнение на парично задължение по чл.410 ГПК по ч.гр.дело №3515/2020г. по описа
на СтРС.
ОСЪЖДА Г.И.М., ЕГН **********, с постоянен и настоящ адрес ***, представляван на
основание чл.47 ал.6 ГПК от адв.Д.П., АК Ст.Загора, да заплати на „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ” ЕАД София, ЕИК *********, със седалище
и адрес на управление гр.София, район Младост, ж.к.Младост 4, Бизнес парк
София, сграда 6, направените по настоящо делото разноски в размер на 505,00 лв., както и сумата 145,00 лв. разноски в заповедното
ч.гр.д. №3515/2020г. по описа на Районен съд Ст.Загора.
Решението подлежи на въззивно обжалване в двуседмичен срок от връчването му
на страните, пред Старозагорски Окръжен съд.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: