ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№____________
гр. Варна, 19 август 2021г.
Варненският административен съд - VІІІ състав, в закрито заседание на
деветнадесети август две хиляди двадесет и първа година в състав:
Административен
съдия: ИСКРЕНА ДИМИТРОВА
като разгледа докладваното от съдията
Димитрова адм.дело № 1604 по описа
за 2021год. за да се произнесе, взе
предвид:
Производството е по реда
на чл.145, ал.2, т.1, вр.ал.1 вр.чл.58, ал.1 от АПК.
Образувано е по жалбата на
Б.С.И., ЕГН: **********,***, против мълчалив отказ за издаване на заверени
копия на документи от техническия архив на Община-Варна, дирекция Управление на
човешките ресурси и административни услуги, по заявление рег.№
АУ060995ВН/17.06.2021г., а именно: заверено копие на влязъл в сила ПУП-ПРЗ за
ПИ 10135.2508.393, в кв.32, УПИ ІV-393; копие от виза за проектиране №
АУ1027/22.10.2018г; влязло в сила Решение № 1725-6/м.07.2005г. на ОбС; копие от
разрешение за строеж № 14/06.02.2020г. за жилищна сграда; копие от архитектурен
проект за жилищната сграда.
С Разпореждане №
9747/26.07.2021г. жалбата е оставена без движение с указания към
жалбоподателката да представи доказателства за внесена държавна такса по сметка
на Адм.съд-Варна в размер на 10лв. Нередовностите
са отстранени с молба С.д. № 11312/27.07.2021г. - в указания седмодневен
срок.
Със същото разпореждане съдът
е изискал от Община-Варна, дирекция „Управление на човешките ресурси и
административни услуги“, в 3-дневен срок от получаване на съобщението, информация
и доказателства за това, кой е административният орган /респ. длъжностното
лице, на което са делегирани правомощия/, компетентен да се произнася по
заявление за извършване на административни услуги № 39004 - заверяване на
преписи от документи и копия от планове и документация към тях. С Разпореждане
№ 10157/03.08.2021г. е предоставен нов тридневен срок за изпълнение на
указанията.
В тази връзка е постъпил
отговор С.д. № 11969/11.08.2021г., според който съгласно Наредбата за
определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на
територията на Община-Варна, административна услуга № 39004 „Заверяване на
преписи от документи и копия от планове и документация към тях“, се предоставя
от Дирекция „Управление на човешките ресурси и административни услуги“, редът
за което е подробно разписан в представена технологична карта за услуга №
39004.
С Разпореждане №
10650/16.08.2021г. съдът е констатирал, че заверката на преписи от документи и
на копия от планове и документацията към тях е административна услуга по
чл.107, т.6 от ЗМДТ с № 39004. Същата е техническа услуга и съгласно чл.53 от
Наредбата на ОбС-Варна за определянето и администрирането на местните такси и
цени на услуги на територията на община-Варна, се извършва от общините,
районите и кметствата към Община-Варна. Услугите се извършват по
местонахождението на имотите, съгласно Устройствения правилник на община Варна
и правомощията, дадени в случая по §1, ал.3 от ДР на ЗУТ - кметът на общината
или оправомощени негови заместници, главния архитект и др.длъжностни лица от
общинската/районната администрация. Съгласно представена технологична карта за
услуга № 39004, орган, който предоставя услугата са: експерти и специалисти от
„Архив“.
Съгласно чл.58, ал.1 от
Наредбата на ОбС-Варна за определянето и администрирането на местните такси и
цени на услуги на територията на община-Варна, услугата по чл.56, т.5 - за
заверяване на преписи от документи и на копия от планове и документацията към
тях, се извършва от дирекция "АГУП", дирекция "ИИБ",
дирекция "ОС" и дирекция "УЧРАУ" и районите.
С оглед гореизложеното и
за определянето на надлежните страни в производството, съдът е задължил
Община-Варна, Дирекция „Управление на човешките ресурси и административни
услуги“, в 3-дневен срок от
получаване на съобщението, да представи доказателства
за акта на кмета на Община-Варна, с който на експертите и специалистите от
служба „Архив“ при Дирекция „Управление на човешките ресурси и административни
услуги“ се предоставят правомощия за произнасяне по заявления и извършване на
услуга № 39004.
В тази връзка е постъпил
отговор С.д. № 12266/18.08.2021г., с който се представя повторно Технологична
карта за услуга код по ИМЕОН 39004 на Дирекция „Управление на човешките ресурси
и административни услуги, според т.3 от която, услугата се предоставя от
експерт и/или специалист от „Архив“.
При така постъпилите
отговори и представени доказателства, като ответник в производството следва да
се конституира кмета на Община-Варна.
Водим от горното и на
основание чл.154, ал.1 и чл.163, ал.2 от АПК, Варненският административен съд,
VІІІ-ми състав
ОПРЕДЕЛИ:
КОНСТИТУИРА страните по адм.д. № 1604/2021г. по описа на Адм.съд-Варна: жалбоподател - Б.С.И.,*** и ответник - кмета на Община-Варна.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответната страна в 14-дневен срок от получаване на съобщението да представи писмен отговор по жалбата.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на жалбоподателката в 7-дневен срок от получаване на съобщението, да посочи доказателствата, които иска да бъдат събрани - с писмена молба, с препис за другата страна.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 28.09.2021г. от 10,00 часа, за когато да се призоват страните.
Административен
съдия: