Определение по дело №1604/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 2086
Дата: 19 август 2021 г.
Съдия: Искрена Илийчева Димитрова
Дело: 20217050701604
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 23 юли 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

 

____________

 

 

гр. Варна, 19 август 2021г.

 

 

Варненският административен съд - VІІІ състав, в закрито заседание на деветнадесети август две хиляди двадесет и първа година в състав:

           

                        Административен съдия: ИСКРЕНА ДИМИТРОВА

                                                                                                                                        

като разгледа докладваното от съдията Димитрова адм.дело № 1604 по описа
за 2021год. за да се произнесе, взе предвид:

           

 

Производството е по реда на чл.145, ал.2, т.1, вр.ал.1 вр.чл.58, ал.1 от АПК.

Образувано е по жалбата на Б.С.И., ЕГН: **********,***, против мълчалив отказ за издаване на заверени копия на документи от техническия архив на Община-Варна, дирекция Управление на човешките ресурси и административни услуги, по заявление рег.№ АУ060995ВН/17.06.2021г., а именно: заверено копие на влязъл в сила ПУП-ПРЗ за ПИ 10135.2508.393, в кв.32, УПИ ІV-393; копие от виза за проектиране № АУ1027/22.10.2018г; влязло в сила Решение № 1725-6/м.07.2005г. на ОбС; копие от разрешение за строеж № 14/06.02.2020г. за жилищна сграда; копие от архитектурен проект за жилищната сграда.

С Разпореждане № 9747/26.07.2021г. жалбата е оставена без движение с указания към жалбоподателката да представи доказателства за внесена държавна такса по сметка на Адм.съд-Варна в размер на 10лв. Нередовностите са отстранени с молба С.д. № 11312/27.07.2021г. - в указания седмодневен срок.

Със същото разпореждане съдът е изискал от Община-Варна, дирекция „Управление на човешките ресурси и административни услуги“, в 3-дневен срок от получаване на съобщението, информация и доказателства за това, кой е административният орган /респ. длъжностното лице, на което са делегирани правомощия/, компетентен да се произнася по заявление за извършване на административни услуги № 39004 - заверяване на преписи от документи и копия от планове и документация към тях. С Разпореждане № 10157/03.08.2021г. е предоставен нов тридневен срок за изпълнение на указанията.

В тази връзка е постъпил отговор С.д. № 11969/11.08.2021г., според който съгласно Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община-Варна, административна услуга № 39004 „Заверяване на преписи от документи и копия от планове и документация към тях“, се предоставя от Дирекция „Управление на човешките ресурси и административни услуги“, редът за което е подробно разписан в представена технологична карта за услуга № 39004.

С Разпореждане № 10650/16.08.2021г. съдът е констатирал, че заверката на преписи от документи и на копия от планове и документацията към тях е административна услуга по чл.107, т.6 от ЗМДТ с № 39004. Същата е техническа услуга и съгласно чл.53 от Наредбата на ОбС-Варна за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община-Варна, се извършва от общините, районите и кметствата към Община-Варна. Услугите се извършват по местонахождението на имотите, съгласно Устройствения правилник на община Варна и правомощията, дадени в случая по §1, ал.3 от ДР на ЗУТ - кметът на общината или оправомощени негови заместници, главния архитект и др.длъжностни лица от общинската/районната администрация. Съгласно представена технологична карта за услуга № 39004, орган, който предоставя услугата са: експерти и специалисти от „Архив“.

Съгласно чл.58, ал.1 от Наредбата на ОбС-Варна за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община-Варна, услугата по чл.56, т.5 - за заверяване на преписи от документи и на копия от планове и документацията към тях, се извършва от дирекция "АГУП", дирекция "ИИБ", дирекция "ОС" и дирекция "УЧРАУ" и районите.

С оглед гореизложеното и за определянето на надлежните страни в производството, съдът е задължил Община-Варна, Дирекция „Управление на човешките ресурси и административни услуги“, в 3-дневен срок от получаване на съобщението, да представи доказателства за акта на кмета на Община-Варна, с който на експертите и специалистите от служба „Архив“ при Дирекция „Управление на човешките ресурси и административни услуги“ се предоставят правомощия за произнасяне по заявления и извършване на услуга № 39004.

В тази връзка е постъпил отговор С.д. № 12266/18.08.2021г., с който се представя повторно Технологична карта за услуга код по ИМЕОН 39004 на Дирекция „Управление на човешките ресурси и административни услуги, според т.3 от която, услугата се предоставя от експерт и/или специалист от „Архив“.

При така постъпилите отговори и представени доказателства, като ответник в производството следва да се конституира кмета на Община-Варна.

Водим от горното и на основание чл.154, ал.1 и чл.163, ал.2 от АПК, Варненският административен съд, VІІІ-ми състав

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

КОНСТИТУИРА страните по адм.д. № 1604/2021г. по описа на Адм.съд-Варна: жалбоподател - Б.С.И.,*** и ответник - кмета на Община-Варна.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответната страна в 14-дневен срок от получаване на съобщението да представи писмен отговор по жалбата.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на жалбоподателката в 7-дневен срок от получаване на съобщението, да посочи доказателствата, които иска да бъдат събрани - с писмена молба, с препис за другата страна.

 

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 28.09.2021г. от 10,00 часа, за когато да се призоват страните.

 

                                                           

Административен съдия: