Решение по дело №2450/2020 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 445
Дата: 23 март 2021 г. (в сила от 26 юли 2021 г.)
Съдия: Станимир Христов Христов
Дело: 20207040702450
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 ноември 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

       Номер 445                  от 23.03.2021 г.             град Бургас

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд – Бургас, втори състав, на двадесет и трети февруари две хиляди двадесет и първа година в публично заседание в следния състав:

                                                             

                                                              Председател: Станимир Христов

 

при секретаря Вяра Стоянова, като разгледа докладваното от съдия Христов административно дело номер 2450 по описа за 2020 година и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 118, ал. 2 от Кодекса за социално осигуряване (КСО), във вр. с чл. 145 и сл. от АПК.

Образувано е по жалба на Т.Х.И. с ЕГН ********** с постоянен адрес *** и съдебен адрес – правна кантора „И ЕЛ СИ“ с адрес гр. Бургас, ж.к. „Славейков“, бл. 126, вх. А, ет. 3, офис № 6 и № 7 против Решение № Ц1040-02-133/10.11.2020 год. на Директора на ТП на НОИ Бургас, с което са оставени в сила задължителни предписания № ЗД-1-02-00819420/02.10.2020 год. на контролен орган в ТП на НОИ Бургас, дадени на жалбоподателката, в качеството й на самоосигуряващо се лице – земеделски стопанин. В жалбата е заявено, че издаденото от Директора на ТП на НОИ Бургас решение е постановено в противоречие със закона, като в подкрепа на така заявеното твърдение са развити подробни доводи и аргументи. В съдебно заседание, жалбоподателката, чрез процесуалния си представител – адв. И.И.от Адвокатска колегия Бургас поддържа жалбата по изложените доводи и аргументи, не ангажира допълнителни доказателства, представя подробни писмени бележки по съществото на спора и претендира присъждане на разноски.

Ответникът - директорът на ТП на НОИ Бургас, чрез процесуалния си представител – главен юрисконсулт С.Ч.П.оспорва жалбата, като заявява твърдение, че оспореното решение е правилно и законосъобразно, не ангажира допълнителни доказателства и формулира искане за отхвърляне на жалбата. Прави възражение за прекомерност на претендираното адвокатско възнаграждение.

След като прецени твърденията на страните и събрания по делото доказателствен материалАдминистративен съд - Бургас намира за установено от фактическа и правна страна следното:

Жалбата е подадена в срока по чл. 118, ал. 1 от КСО, от надлежна страна, за която атакуваният административен акт е неблагоприятен и е съответна на изискванията за форма и реквизити, поради което е процесуално допустима.

Разгледана по същество е основателна.

От представените по делото доказателства се установява, че в сектор КП-2 при ТП на НОИ Бургас е постъпил сигнал от с изх. № Ц1042-02-102/04.08.2020 год. относно лицето Т.Х.И. с ЕГН ********** относно разходите на държавното обществено осигуряване. Във връзка с получения сигнал, с писмо изх. № Ц1042-02-102#1/18.09.2020 год. И. е била уведомена, че на основание чл. 107 от КСО следва да се извърши проверка по разходите на ДОО на самоосигуряващото се лице – земеделски производител, като за нужните на проверката следва да се яви в двудневен срок от датата на получаване на писмото пред контролния орган на ТП на НОИ Бургас. Указано е, че за извършване на проверката следва да бъдат представени следните документи: анкетни карти за регистрация като земеделски производител за 2018 год., 2019 год. и 2020 год.; зелено картонче с вписани дати на пререгистрация като земеделски производител за 2018 год., 2019 год. и 2020 год.; годишни данъчни декларации за 2018 год. и 2019 год.; документи удостоверяващи упражняване на дейност; документ за самоличност. Видно от приложеното по делото известие за доставяне, писмото е било получено от жалбоподателката на 28.09.2020 год., като от приложените по административната преписка писмени доказателства се установява, че същата е представила указаните й документи.

Със Заповед № ЗР-5-02-00817984/29.09.2020 год., ръководителя на ТП на НОИ Бургас е възложил извършване на проверка по разходите на държавното обществено осигуряване на Т.Х.И. с ЕГН ********** от контролен орган на ТП на НОИ – В.П.П. – старши инспектор по осигуряването. Указано е проверката да се извърши в срок от 21 работни дни, считано от датата на връчване на заповедта, като от екземпляра, приложен по делото се установява, че заповедта е връчена на Т.И. на 30.09.2020 год. Така указаната проверка е била извършена в периода 30.09.2020 год. до 02.10.2020 год., като резултатите от същата са били обективирани в Констативен протокол № КП-5-02-00819414\02.10.2020 год., в който, като установена е вписана следната фактическа обстановка:

Лицето Т.Х.И. е самоосигуряващо се лице – земеделски производител с БУЛСТАТ/ЕГН **********, като е избрала да се осигурява от 20.08.2018 год. за „всички осигурителни рискове, без трудова злополука и професионална болест“ – 18,3%. Посочено е, че в информационната система на НОИ има данни за пререгистрация на лицето в ОС „Земеделие“ като земеделски стопанин на 20.08.2018 год., която важи до 30.09.2018 год. и за стопанските 2018 год./2019 год. на 31.10.2019 год. Лицето е започнало да упражнява трудова дейност по заверена анкетна карта с регистрирани животни. Установено е, че Т.И. е представила болнични листи за бременност и раждане от *** год. до 18.04.2019 год. и е подала заявление-декларация по чл. 50 и чл. 51 от КСО от 19.04.2019 год. до 18.01.2020 год., като е подала и заявление-декларация по чл. 53 от КСО от 19.01.2020 год. Лицето е придобило изискуемия по чл. 48а от КСО 12-месечен стаж на 21.08.2019 год., след което й е било изплатено парично обезщетение за периода от 21.08.2019 год. до 29.02.2020 год.

В констативния протокол е вписано, че данните, подадени към РОЛ на НОИ за лицето Т.Х.И. за периода от 05.12.2018 год. до 20.08.2019 год. са подадени некоректно в т.16.2 на декларация обр. 1, а следва да са посочени в т.16.3 – съгласно указание за попълване на Декларация обр. 1 в т.16.3 се посочват и дните без право на обезщетение по КСО: в отпуск за бременност и раждане и/или… Посочено е, че на лицето са връчени предписания за корекция.

Посочено е също, че на 03.08.2020 год. от сектор КП2 при ТП на НОИ Бургас е издадено разпореждане за отказ за Т.Х.И., поради това, че лицето няма пререгистрация за стопанската 2019 год. – 2020 год., като е направено позоваване на чл. 53 от КСО – паричното обезщетение за отглеждане на дете до 2 години се изплаща на осигуреното за фонд „Общо заболяване и майчинство“ лице. Посочено е, че на основание § 1, ал. 1, т. 5 от ДР на КСО „регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители“ са физически лица, които произвеждат растителна и/или животинска продукция, предназначена за продажба и са регистрирани по установения ред. В констативния протокол е направено и позоваване на чл. 5, ал. 1 и ал. 3 от Наредба № 3 от 29.01.1999 год. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани, съгласно която норма, „Регистрирани земеделски стопани са земеделски стопани, които са се вписали в регистъра на земеделските стопани и представят ежегодно в срок от 1 октомври до края на срока по чл. 12, ал. 2 от Наредба № 5 от 2009 год. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания, актуална информация за дейността си чрез анкетна карта с анкетни формуляри. В разпоредбата на ал. 5 от същия член е регламентирано, че при неспазване на задължението по ал. 3, земеделския стопанин губи правата си по чл. 6 до заверка на регистрационната му карта за следващата стопанска година. Установено е, че съгласно данните в електронните регистри, последната регистрация на И. като земеделски стопанин е направена на 31.01.2019 год. за стопанската 2018 год./2019 год., която приключва на 30.09.2019 год. В този смисъл е прието, че лицето не е извършило пререгистрация за стопанската 2019 год./2020 год. в срока до 15.06.2020 год., поради което от 01.10.2019 год. е загубило правата си като земеделски стопанин. Въз основа на това е прието, че от 01.10.2019 год. Т.Х.И. не е осигурено лице по смисъла на чл. 10, ал. 2 от КСО, поради което няма право на парично обезщетение за отглеждане на дете до 2 години по чл. 53 от КСО. В подкрепа на така формирания извод, в констативния протокол е вписано, че лицето е представило анкетна карта и заверено зелено картонче от които е видно, че действително не е извършена пререгистрация за стопанската 2019 год.-2020 год. в срока до 15.06.2020 год. С оглед на това е указана необходимостта лицето да подаде в ТД на НАП декларация за регистрация на самоосигуряващо се лице обр. ОКД-5 за прекъсване на дейността като земеделски стопанин, считано от 01.10.2019 год., да заличи данните подадени с декларация обр. 1 към Регистъра на осигурените лица на НОИ за периода от 01.10.2019 год. до 31.08.2020 год., като е указано, че на лицето се връчват задължителни предписания за заличаване. Констативния протокол е изготвен в два екземпляра, като видно от положения подпис и ръкописно вписано име, единия екземпляр е връчен на Т.И..

Контролният орган на ТП на НОИ Бургас е съставил и Задължителни предписания № ЗД-1-02-00819420\02.10.2020 год., в които е указал на осигурителя Т.Х.И. да:

1. Да се подадат в ТД на НАП коригиращи данни с декларация обр.№1 към Регистъра на осигурените лица на НОИ за самоосигуряващо се лице – земеделски стопанин Т.Х.И., както следва:

- за м. 12-2018 год. в т.16.1 – 2 дни, в т.16.2 – 0 дни, в т.16.3 – 16 дни при осигурителен доход 38,89 лв., код 13;

- за м. 01-2019 год. в т.16.3 – 22 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13;

- за м. 02-2019 год. в т.16.3 – 20 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13;

- за м. 03-2019 год. в т.16.3 – 20 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13;

- за м. 04-2019 год. в т.16.3 – 20 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13;

- за м. 05-2019 год. в т.16.3 – 20 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13;

- за м. 06-2019 год. в т.16.3 – 20 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13;

- за м. 07-2019 год. в т.16.3 – 23 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13;

- за м. 08-2019 год. в т.16.1 – 0 дни, в т.16.2 – 8 дни, в т.16.3 – 14 дни при осигурителен доход 0,00 лв., код 13.

2. Да подаде в ТД на НАП за самоосигуряващо се лице – земеделски стопанин Т.Х.И. „декларация за регистрация на самоосигуряващо се лице“ – обр. ОКД-5, като се посочи прекъсване на дейността като земеделски стопанин, считано от 01.10.2019 год.

3. Да се подадат в ТД на НАП заличаващи данни с декларация обр. № 1 към Регистъра на осигурените лица на НОИ за самоосигуряващо се лице – земеделски стопанин Т.Х.И. за м. 10, м. 11, м. 12-2019 год. и м. 01, м. 02, м. 03, м. 04, м. 05, м. 06, м. 07 и м. 08 – 2020 год.

В задължителните предписания са посочени и мотивите за тяхното постановяване – по т. 1 – поради това, че са некоректни и по т. 2 и т. 3 – поради това, че лицето не е извършило пререгистрация за стопанската 2019 год.-2020 год. в срока до 15.06.2020 год., поради което от 01.10.2019 год. губи статута си на земеделски стопанин, въз основа на това от 01.10.2019 год. не е осигурено лице по смисъла на чл. 10, ал. 2 от КСО. Указан е и срока за изпълнение – 17 работни дни от получаването им, отговорното лице - Т.Х.И. и обстоятелството, че при неизпълнение следва съставяне на акт за установяване на административно нарушение по реда на чл. 350, ал. 1, във вр. с чл. 349 и чл. 349а от КСО. Указана е и възможността, предписанията да бъдат обжалвани по реда на глава осма от КСО в 14-дневен срок от връчването им. Видно от екземпляра на задължителните предписания, приложен по делото, същите са връчени на Т.И. на 02.10.2020 год.

Недоволна от така постановените задължителни предписания, Т.И. е оспорила същите пред Директора на ТП на НОИ Бургас с жалба вх. № Ц-1012-02-197/ 13.10.2020 год. По повод подадената жалба с Решение № Ц1040-02-133/10.11.2020 год. Директора на ТП на НОИ Бургас е оставил в сила Задължителни предписания № ЗД-1-02-00819420\02.10.2020 год. дадени на Т.Х.И. в качеството й на самоосигуряващо се лице – земеделски стопани. Фактическата обстановка и мотивите вписани в решението са идентични с тези, вписани в цитирания констативен протокол, като в заключение е прието, че Т.И. като земеделски стопанин не е изпълнила условието на чл. 5, ал. 5 от Наредба № 3 от 29.01.1999 год., поради което не попада в разпоредбата на чл. 10 от КСО, т.е. след като няма пререгистрация, лицето след 30.09.2019 год. няма качеството на осигурено лице и следва да подаде декларация ОКД-5 в ТД на НАП гр. Бургас за прекратяване дейността като земеделски стопанин, считано от 01.10.2019 год., както и да заличи данните в регистъра на осигурените лица за периода от 01.10.2019 год. до 31.08.2020 год.

Недоволна от постановеното потвърдително решение, Т.И. е оспорила същото, по повод което оспорване е образувано и настоящото съдебно производство. В жалбата е заявено, че оспореното решение е постановено в противоречие със закона, като в подкрепа на това твърдение са развити подробни доводи и аргументи. По същество жалбоподателката оспорва извода на административния орган, че след като не е изпълнила задълженията си по чл. 5, ал. 3 от Наредба № 3 от 29.01.1999 год. за създаване и поддържане на регистъра на земеделските стопани да подаде информация за дейността си чрез анкетна карта, то тя е загубила качеството си на земеделски стопанин. В този смисъл е направено позоваване на разпоредбата на чл. 5, ал. 5 от същата наредба, която указва, че при неизпълнение на това задължение, земеделския стопанин губи правата си по чл. 6, но не и качеството си на земеделски стопанин. В подкрепа на оспорването е развита и тезата за регламентиран специален ред (по инициатива на земеделския стопанин или служебно) за прекратяване на регистрацията, каквито данни в случая липсват.

При служебно извършената проверка за законосъобразност на обжалваното решение, настоящият съдебен състав констатира, че същото е произнесено от компетентен орган, в законоустановената форма, при спазване на административнопроизводствените правила за неговото издаване, но в противоречие с приложимите материалноправни норми. Този извод се налага по следните съображения:

Предмет на съдебен контрол в производството по чл. 118 от КСО е Решение № Ц1040-02-133/10.11.2020 г., издадено от Директора на ТП на НОИ Бургас, поради което преценката за законосъобразност се извършва по отношение него.

Оспореното решение е валидно и допустимо. Издадено е след надлежно сезиране с жалба вх. № Ц1012-02-197/13.10.2020 г., по реда на чл. 117, ал. 1 от КСО и в срока за обжалване по чл. 117, ал. 2, т. 2 от КСО. Постановено е в едномесечния срок по чл. 117, ал. 3, изр. 1 от КСО.

Решението е издадено от компетентен орган съгласно чл. 117, ал. 3 от КСО – директор на ТП на НОИ Бургас. Обективирано е в посочената в същата разпоредба писмена форма и е със съдържание, регламентирано в чл. 59, ал. 2 от АПК, като отговаря на изискването за мотивираност съгласно чл. 117, ал. 3 от КСО. В конкретния случай решението на директора на ТП на НОИ Бургас съдържа изложение на фактическите основания, анализ на събраните в хода на производството доказателства и формираните въз основа на тях правни изводи относно възраженията на И..

Независимо от горното, настоящия съдебен състав приема оспореното решение за незаконосъобразно, доколкото решаващият орган е приложил неправилно материалния закон, като мотивите в подкрепа на този извод са следните:

От анализа на представените по делото доказателства и установената въз основа на тях фактическа обстановка е видно, че липсва спор между страните относно обстоятелството, че жалбоподателката Т.И. е регистриран земеделски производител и като такъв подлежи на задължително осигуряване съгласно чл. 4, ал. 3, т. 1-4 от КСО. Видно от приложената по делото справка от Персоналния регистър на НОИ за осигурителните периоди от 01.01.2018 год. до 31.12.2020 год. се установява, че жалбоподателката е внасяла дължимите осигурителни вноски, като самоосигуряващо се лице – земеделски стопанин.

В нормата на чл. 1, ал. 1 от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица и българските граждани на работа в чужбина и морските лица (НООСЛБГРЧМЛ) е указано, че задължението за осигуряване за лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1-4 от КСО - еднолични търговци, съдружници в търговски дружества, собственици на ЕООД, физически лица - членове на неперсонифицирани дружества, регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители, лица, упражняващи по регистрация свободна професия или занаятчийска дейност, възниква от деня на започване или възобновяване на трудовата дейност и продължава до нейното прекъсване или прекратяване. Съгласно ал. 2, прекъсването, възобновяването или прекратяването на трудовата дейност се установяват с декларация, подадена до териториалното поделение на Националния осигурителен институт и подписана от осигурения в 7-дневен срок от настъпването на обстоятелството. В изр. 2 на чл. 1, ал. 2 от Наредбата изрично е указано, че декларация за прекъсване на дейността не се подава за периодите по чл. 9, ал. 2, т. 5 от КСО – през което самоосигуряващите се лица, които се осигуряват за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт и за общо заболяване и майчинство, са получавали парични обезщетения за временна неработоспособност, бременност и раждане и отглеждане на дете до 2-годишна възраст и при осиновяване на дете до 5-годишна възраст и периодите на временна неработоспособност, бременност и раждане и за отглеждане на дете до 2-годишна възраст и при осиновяване на дете до 5-годишна възраст, през които не са имали право на парично обезщетение.

От събраните по делото доказателства безспорно е установено, че за периода от 05.12.2018 год. до 18.04.2019 год. Т.И. е ползвала болнични за бременност и раждане. В този случай и в съответствие с цитираната норма на чл. 1, ал. 2, изр. 2 от НООСЛБГРЧМЛ, декларация за прекъсване на дейност не се подава. Установено е също, че лицето не е подавало и декларация за прекратяване на дейност като земеделски стопанин.

Съгласно чл. 5, ал. 3 от Наредба № 3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските производители (Наредба № 3), регистрираните земеделски производители или упълномощени от тях лица представят ежегодно в срок от 1 октомври до края на срока по чл. 12, ал. 2 от Наредба № 5 от 2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания актуална информация за дейността си чрез анкетна карта с анкетни формуляри. Въз основа на представената информация областна дирекция "Земеделие" заверява регистрационната карта на земеделския стопанин за срок до края на срока по изречение първо за следващата стопанска година и издава справка, генерирана от регистъра, за декларираната от него дейност. В нормата на чл. 5, ал. 5 от Наредба № 3 е указана и санкцията за неизпълнение на така вмененото задължение, а именно - при неизпълнението на това задължение земеделският производител губи правата си по чл. 6 до заверка на регистрационната му карта за следващата година.

Видно от приложеното по делото заверено копие от регистрационната карта на земеделския стопанин Т.Х., същата последно е заверена на 31.01.2019 год. за стопанската 2018 год./2019 год., която приключва на 30.09.2019 год. Лицето не е извършило пререгистрация за стопанската 2019 год./2020 год. в срока до 15.06.2020 год. Независимо от това, по мнение на настоящия съдебен състав, жалбоподателката не е загубила правата си на земеделски стопанин, както неправилно и необосновано е приел административния орган. Безспорно, в случая е налице неизпълнение на указаното в чл. 5, ал. 3 от Наредба № 3 задължение, но по смисъла на ал. 5 от същата норма земеделския стопанин губи само правата си по чл. 6, а именно: да кандидатства и да получава финансово подпомагане по съответните схеми и мерки от Европейските земеделски фондове чрез ДФ "Земеделие" или средства от централния бюджет за държавни помощи; да получават безплатно съвети от Националната служба за съвети в земеделието; да получават безплатна информация, анализи и прогнози от ОДЗ; да получават информация за цени и пазари на земеделски продукти от Националната служба за съвети в земеделието; да извършват търговия с произведената от тях земеделска продукция по реда на чл. 55 ЗСБТ и на чл. 10а ЗПЗП.

От друга страна следва да се има предвид и обстоятелството, че съгласно разпоредбата на чл. 11, ал. 6 от Наредба № 3, при прекратяване на дейността си земеделският производител е длъжен в едномесечен срок да подаде заявление до директора на Областна дирекция "Земеделие", за отписване от регистъра и да върне регистрационната си карта и анкетните карти с анкетните формуляри или официалната разпечатка, като за неизпълнението на това задължение санкция не е предвидена.

В хода на административното производство и на съдебното оспорване не са ангажирани доказателства, които да удостоверят, че Т.И. е отписана от регистъра на земеделските производители - нито по нейно искане, нито служебно. В този смисъл, извода на административния орган, че тя е загубила качеството си на земеделски производител се явява неправилен и незаконосъобразен, формиран в противоречие със събраните доказателства. Неправилно в мотивите на оспорения административен акт е развита тезата, че земеделски производител без подновена регистрация в Областна дирекция "Земеделие", в съответствие с разпоредбата на чл. 5, ал. 3 от Наредба № 3 губи правата си на земеделски стопанин, независимо, че не е прекратил дейността на основание чл. 1, ал. 2 от НООСЛБГРЧМЛ и няма нормативно основание за осигуряване, тъй като според легалната дефиниция на § 1, ал. 1, т. 5 от ДР на КСО, регистриран земеделски производител е физическо лице, което произвежда продукция и е регистрирано по установения ред.

Разпоредбата на чл. 11, ал. 1 от Наредба № 3 изисква всеки регистриран земеделски производител или упълномощено от него лице ежегодно, в нормативно определен срок, да подава информация за обстоятелствата по чл. 7, ал.1 в съответната Областната дирекция "Земеделие", но при неизпълнение на това задължение санкцията е единствено загуба на правата по чл. 6, не и служебно отписване от регистъра или прекратяване на дейност. Ако се пропусне срокът за пререгистрация земеделския производител губи възможността да се ползва само от правата си по чл. 6 от Наредба № 3.

Следва да се има предвид и обстоятелството, че с подаване на декларация за пререгистрация, лицето декларира актуална информация за дейността си, чрез анкетна карта с анкетни формуляри, т.е. то следва да декларира, че ще осъществява дейност през годината. В настоящия случай, такова деклариране се явява недопустимо, предвид настъпилото осигурително събитие – бременност и раждане. По същество, подаването на такава декларация, означава, че лицето ще осъществява дейност през годината, и не би имало право на обезщетение, което е в противоречие и с целта на закона.

По изложените съображения, настоящия съдебен състав приема, че оспореното решение на Директора на ТП на НОИ гр. Бургас и оставеното с него в сила разпореждане на ръководителя на контрола по разходите на ДОО, следва да бъдат отменени, като постановени при неправилно приложение на материалния закон. 

По делото е направено искане от процесуалния представител на жалбоподателката за присъждане на направените по делото разноски. Като съобрази изхода на спора пред настоящата инстанция и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК в полза на жалбоподателката следва да се присъди сумата от 420,00 лева за адвокатско възнаграждение. В хода по същество, процесуалния представител на ответника направи възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение, като формулира искане до съда да определи такова в минимален размер. Настоящият съдебен състав намира така направеното възражение за неоснователно, доколкото от доказателствата по делото се установява, че заплатеното от жалбоподателката адвокатско възнаграждение е именно в нормативно определения минимален размер. Съгласно разпоредбата на чл. 8, ал. 2, т. 2 от Наредба № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, за процесуално представителство, защита и съдействие по административни дела без определен материален интерес за дела по Кодекса за социално осигуряване, адвокатското възнаграждение е в размер на 350 лв. Видно от приложения по делото договор за правна защита и съдействие между жалбоподателката и правна кантора „И ЕЛ СИ“ ЕООД с ЕИК *********, договореното възнаграждение е именно 350,00 лева без ДДС. От приложената вносна бележка се установява, че И. е привела по сметка на адвокатското дружество сумата от 420,00 лева, което съставлява данъчната основа от договореното възнаграждение – 350,00 лева, ведно с дължимото върху тази данъчна основа ДДС в размер на 70,00 лева.

Мотивиран от изложеното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПКАдминистративен съд - Бургас, втори състав

 

 

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ Решение № Ц1040-02-133/10.11.2020 год. на Директора на ТП на НОИ Бургас и потвърдените с него Задължителни предписания № ЗД-1-02-00819420/02.10.2020 год. на контролен орган в ТП на НОИ Бургас.

ОСЪЖДА ТП на НОИ Бургас да заплати на Т.Х.И. с ЕГН ********** с постоянен адрес *** и съдебен адрес – правна кантора „И ЕЛ СИ“ с адрес гр. Бургас, ж.к. „Славейков“, бл. 126, вх. А, ет. 3, офис № 6 и № 7 сумата от 420,00 (четиристотин и двадесет)лева разноски по делото.

 

Решението  може да се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховен административен съд.

 

 

                                                                                  СЪДИЯ: