РЕШЕНИЕ
№ 17
гр. В., 20.05.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ОКРЪЖЕН СЪД – В. в публично заседание на петнадесети април през
две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:В.Й.М.
при участието на секретаря А.А.Т.
като разгледа докладваното от В.Й.М. Търговско дело № 20211300900027 по
описа за 2021 година
Делото е образувано по искова молба от Община В., ЕИК *, с адрес:
гр. В., пл. „Б. №2, представлявана от д-р Ц.Ц. кмет на Община В. срещу „В и
К - В.“ ЕООД, ЕИК * с адрес: гр. В., ул. „Ш.“ №18, представлявано от
управителя - инж. Георги Владов ПРАВНО ОСНОВАНИЕ: чл. 59 ЗЗД с
ЦЕНА НА ИСКА: 84 288.71 лв. От които главница: 82 411.56 лв. Лихва за
забава: 1877.15 лв. / от 18.02.2021 г.. датата, на която е изтекъл 14-дневният
срок за доброволно изпълнение/ до 21.05.2021 г.
Посочват, че на 14.03.2016г. е сключен Договор за стопанисване,
поддържане и експлоатация на ВИК системите и съоръженията и
предоставяне на водоснабдителни и канализационни услуги, между
.“Асоциация по ВИК на обособена територия, обслужвана от .“В и К - гр. В."
ЕООД / наричана за краткост АВиК /, която действа от името и за сметка на
собствениците на Публични активи, и .“В и К - гр. В." ЕООД / наричана за
краткост Оператора /.
На основание чл. 2.1 от договора АВиК възлага на Оператора да стопанисва,
поддържа и експлоатира Публичните активи / Публичните активи - са всички
активи, намиращи се в Обособената територия/. Тези активи по съществото си
са: самата .“Пречиствателна станция за отпадъчни води / ПСОВ/ -гр. В..
1
На 27.09.2019г. Пречиствателна станция за отпадъчни води / ПСОВ/ - гр. В. е
въведена в експлоатация, видно от Разрешение за ползване на №СТ-05-
1168/27.09.2019г.. издадено от Дирекция за Национален строителен контрол.
С Решение №32, взето с Протокол №4/30.12.2019г. на Общински съвет В. е
дадено съгласие Община В. да предаде за управление активи - публична
общинска собственост на Асоциацията по ВиК на обособена територия,
обслужвана от оператора ..В и К- В." ЕООД за стопанисване, поддържане и
експлоатация от оператора ..В и К - В." ЕООД.
С Уведомление с изх. №АС0104/21 от 02.03.2020г. от Председателя на
Асоциацията по ВиК на обособена територия, обслужвана от ..В и К - В.”
ЕООД до инж. Г.В. - управител на ..В и К - В.” и с копие до кмета на Община
В.. Асоциацията на основание чл. 4.4 от Договора предоставя на ..В и К - В.”
ЕООД за стопанисване, поддържане и експлоатация следните публични
активи, собственост на Община В.: Пречиствателна станция за отпадъчни
води / ПСОВ/ - гр. В., находяща се в поземлен имот с идентификатор
1097Е51.175 па КК на гр. В.-представляваща публичен актив на обща
балансова стойност 22 374 762.5 лв.
Поддържат, че от този момент на сетне същият следва и да понесе всички
задължения, свързани с тези дейности, в частност и заплащането на
консумираната от ПСОВ с абонатен номер 81500031 електрическа
енергия за периода от 04.2020г. до 07.2020г.. когато ПСОВ вече е била
предоставена за стопанисване на Оператора по силата на горецитираното
уведомление.
Сочи се, че Община В. е заплатила на ..ЧЕЗ Е.Б.” АД за периода от
01.04.2020г. до 31.07.2020г. за абонатен номер 81500031 за ПСОВ за
използвана електрическа енергия сумата в размер на 82 411.56 лв., видно
от приложената счетоводна справка.
Поддържа се, че тази сума за изразходвана електрическа енергия за ПСОВ е
следвало да бъде заплатена от Оператора , тъй като на основание чл. 2.1 вр.
чл. 4.4 от договора АВиК възлага на Оператора да стопанисва, поддържа и
експлоатира Публичните активи.
С Писмо с изх. № РД-02-09-75/1/26.11.2020г. е уведомен Оператора, че
следва да възстанови по сметка на Община В. изплатените суми за
изразходваната електрическа енергия за абонатен номер 81500031 за ПСОВ с
2
приложени фактури. Но Операторът така и не ги възстановил.
С Покана за доброволно изпълнение изх. № РД-02-09-75/3/02.02.2021 г. от
4
страна на Община В. до Оператора ..В и К - В.' ЕООД са го поканили в 14-
дневен срок от получаване й да заплати на Община В. дължимото
задължение. Същата е получена от Оператора на 04.02.2021 г. До 18.02.2021 г.
- датата, на която изтича 14-дневният срок за доброволно изпълнение не са
получили от страна на Оператора възстановяване на дължимите суми.
Посочват, че поради това за Община В. е налице правен интерес за
депозиране на настоящата искова молба и осъждане на ответника да ни
заплати дължимите по-горе суми за изразходвана електрическа енергия.
Поддържа се искане за назначаването на Съдебно-счетоводна експертиза
Молят съда да постанови решение, с което да осъди ответника ..В и К –
В.“ ЕООД с ЕИК *********. представлявано от инж. Г.В.. със седалище и
адрес на управление: гр. В.. ул. Ш." № 18 да заплати на Община В. сумата в
размер на 84 288.71 лв., представляваща дължимо парично задължение за
заплатена от страна на Община В. електрическа енергия за абонатен номер
81500031 на ..Пречиствателна станция за отпадъчни води / ПСОВ/ - гр. В., с
идентификатор 10971.510.175 по КК на гр. В. за периода от 01.04.2020г. до
31.07.2020г., от които главница - 82 411.56 лв. ведно със лихва за забава в
размер на 1877.15 лв. / от 18.02.2021 г.. датата, на която е изтекъл 14-дневният
срок за доброволно изпълнение/ до 21.05.2021 г.
Представени са : Заверено копие на Договор от 14.03.2016г. за
стопанисване, поддържане и експлоатация на ВИК системите и съоръженията
и предоставяне на водоснабдителни и канализационни услуги, между
..Асоциация по ВИК на обособена територия, обслужвана от ..В и К - гр. В.“
ЕООД / наричана за краткост АВиК /, която действа от името и за сметка на
собствениците на Публични активи, и „В и К - гр. В." ЕООД / наричана за
краткост Оператора /;
Заверено копие на разрешение за ползване на №СТ-05-1168/27.09.2019г.,
издадено от ДИСК
Постъпил е Отговор на Искова Молба От ответника „В и К - В.“
ЕООД. гр. В. ЕИК ********* със седалище и адрес на управление гр. В., п.к.
3700 ул. Ш. № 18 чрез инж. Г.В.В. - управител и представител, в който
оспорва допустимостта и основателността на предявения иск.
3
Поддържа се, че в процесният казус липсва фактически състав на
неоснователно обогатяване, тъй като не се сочат общи имуществени
размествания довели до твърдяното обогатяване, а се твърди изпълнение/ не
изпълнение на договорни отношения, като за соченото обедняване на ищеца
съществува друга правна възможност за защитата на
интересите на ищеца, а именно на базата на сочените договорни отношения и
на базата на не посочените, но съществуващи предходни договорни
отношения.
Поддържа се, че не е представен цитирания договор наречен Договорно
споразумение №АО-02-15-201/04.10.2017г., между община В. и „Х.“ АД за
„Доизграждане и въвеждане в експлоатация на пречиствателна станция за
отпадъчни води /ПСОВ/ - гр. В. — Втора фаза“, по проект по оперативна
програма .,Околна среда 2014-2020г.“ и Договор за безвъзмездна помощ.
Отговорността за стопанисването, поддържането и експлоатацията на
публичните активи, включително на отделните им компоненти, до въвеждане
в експлоатация /невъведените в експлоатация/ са за техния собственик.
Член 4.1.б.„б“ изрично посочва, че Публичните активи остават собственост на
съответните членове на АВиК.
Член 4.1.6. „д“ определя, че ВиК оператора заплаща всички данъци, публични
такси и санкции във връзка с използваните активи, но не е посочено никъде в
договора не е определено, че ВиК оператора заплаща разходите за
електричество за предадените му публични активи.
Твърдят, че Ищецът е следвало да предяви претенциите си към
изпълнителя на обекта Х. АД, което не е направил, а ответникът няма
отговорност и не се е обогатявал за сметка на ищеца.
Поради горното, молят съда да отхвърли предявения иск.
Постъпила е ДОПЪЛНИТЕЛНА ИСКОВА МОЛБА ОТ ОБЩИНА
В., ЕИК *, с адрес: гр. В., пл. „Б. №*, представлявана от д-р Ц.Ц. Кмет на
Община В. , с която поддържа предявения срещу ищеца иск с правно
основание чл. 59 от ЗЗД и цена на иска 82 869.40 лв.. както и направените с
него доказателствени искания.
Твърди се, че Спорът между Община В. и „В и К – В.“ ЕООД е
възникнал поради незаплащането от страна на ответника на дължими разходи
4
за изразходвана електрическа енергия за публичен актив, чийто собственик
безспорно е Община В., но който съгласно изискванията на Договор за
стопанисване, поддържане и експлоатация на ВИК системите и съоръженията
и предоставяне на водоснабдителни и канализационни услуги, сключен между
..Асоциация по ВИК на обособена територия, обслужвана от ..В и К - гр. В."
ЕООД / наричана за краткост АВиК /. която действа от името и за сметка на
собствениците на Публични активи, и ..В и К - гр. В." ЕООД / наричана за
краткост Оператора / е предоставен на ответника да го стопанисва,
поддържа и експлоатира. Посочва се, че в съдържанието на дейностите по
стопанисването, поддържането и експлоатирането се включват и поемане на
разходите за изразходване на електрическа енергия с оглед функциониране и
експлоатирането на Пречиствателната станция.
Съгласно чл.4.1, буква а) от горецитирания договор АВиК предоставя на
Оператора изключителното право да стопанисва, поддържа и
експлоатира всички съществуващи и бъдещи публични активи / на
ответника, като чрез предоставяне на изключителното право на ответника, за
него възникват задължения за заплащане както на всички данъци /
включително данъка върху недвижимите имоти и публичните такси във
връзка с ползването на активите и предоставянето на услугите, така и
задълженията за поемане на разходите за разходваната електрическа енергия.
В чл.3.1, буква а) от горецитирания договор е уговорено изрично, че
АВиК упълномощава Оператора / ответника по делото /, да упражнява от
името на АВиК и всеки един от нейните членове всички права, конто
законът дава на собствениците на публичните активи, които са
необходими за стопанисването, поддържането и експлоатацията на
активите и предоставянето на услугите, включително без да се
ограничава до това, правото да застрахова активите и др. Посочват, че
поради това може да се направи единствено верният извод, че
ответникът е упълномощен да извършва всички действия и да разполага
с правата, които има един собственик на даден актив, в това число и да
заплаща разходи, свързани със стопанисването, поддържането и
експлоатацията на публичния актив.
Посочват, че в договора изрично е предвидено какъв е редът за предоставяне
на публичните активи за експлоатация от Оператора. Същият е спазен от
5
страна както на община В., така и на АВиК, като изрично в договора в чл. 4.4
е уговорено как и по какъв ред се извършва предоставянето на публичните
активи на Оператора.
С приемо-предавателен протокол, копие от който представят към
допълнителна искова молба на инж. Ц.В. - началник ПСОВ към ..В и К“
ЕООД са му били предадени 21 бр. класьори със съдържание на цялата
екзекутивна документация, отнасяща се до стопанисването, експлоатацията
на публичния актив.
СЪДЪТ като взе предвид постъпилата искова молба, становището
на ответната по делото страна и съобразявайки всички доказателства по
делото в тяхната съввупност, прие за установено следното :
Исковата претенция е предявена от ОБЩИНА В., ЕИК *, С АДРЕС:
ГР. В., ПЛ. „Б. №2, ПРЕДСТАВЛЯВАНА ОТ Д-Р Ц.Ц. КМЕТ НА ОБЩИНА
В. СРЕЩУ „В и К - В.“ ЕООД, ЕИК * с адрес: гр. В., ул. „Ш.“ №18,
представлявано от управителя - ннж. Г.В. с ПРАВНО ОСНОВАНИЕ: чл. 59
ЗЗД с ЦЕНА НА ИСКА: 84 288.71 лв лв. От които главница: 82 411.56 лв.
Лихва за забава: 1877.15 лв. / от 18.02.2021 г.. датата, на която е изтекъл 14-
дневният срок за доброволно изпълнение/ до 21.05.2021 г. / датата на
депозиране на исковата молба в съда/.
От данните по делото се установи, че На 14.03.2016г. между
„Асоциация по ВИК на обособена територия, обслужвана от „В и К - гр. В.“
ЕООД , която действа от името и за сметка на собствениците на Публични
активи, и „В и К - гр. В.“ ЕООД е сключен Договор за стопанисване,
поддържане и експлоатация на ВИК системите и съоръженията и
предоставяне на водоснабдителни и канализационни услуги.
На 04.10.2017г. между Община В., в качеството на възложител и „Х.“ АД, в
качеството на изпълнител, е възложена обществена поръчка с предмет
„Доизграждане и въвеждане в експлоатация на Пречиствателна станция за
отпадъчни води / ПСОВ/ - гр. В. - Втора фаза“ по проект „Доизграждане на
Пречиствателна станция за отпадъчни води /ПСОВ/ - гр. В. - Втора фаза“
№В016М10Р002-1.005-0007 по Оперативна програма „Околна среда -2014-
2020г.“ и Договор за безвъзмездна помощ № Вв 16МЮР002-1.005-0007-С01 /
ДБФП/ с №Д-34-32/11.08.2016г. с Договорно споразумение №АО -02-15-
201/04.10.2017г.
6
На 27.09.2019г. „Пречиствателна станция за отпадъчни води / ПСОВ/ - гр. В. е
въведена в експлоатация, видно от Разрешение за ползване на №СТ-05-
1168/27.09.2019г., издадено от Дирекция за национален строителен контрол.
С Решение №32, взето с Протокол №4/30.12.2019г. на Общински съвет В. е
дадено съгласие Община В. да предаде за управление активи - публична
общинска собственост на Асоциацията по ВиК на обособена територия,
обслужвана от оператора „В и К- В.“ ЕООД за стопанисване, поддържане и
експлоатация от оператора „В и К - В.“ ЕООД. Със същото решение е дадено
съгласие Община В. да предаде за управление на Асоциацията по ВиК на
обособена територия Пречиствателна станция за отпадъчни води. Дадено е
съгласие Асоциацията на ВиК по силата на договора от 14.03.2016г. да
предаде на „В и К - В.“ ЕООД за стопанисване, поддържане и експлоатация
ПСОВ по актуална балансова стойност. Със същото решение Общински съвет
В. упълномощава кмета на Община В. да предприеме необходимите действия
по уведомяване на Асоциацията по ВиК с прилагане на необходимите
документи за преминаване на управлението на активите на ПСОВ.
В изпълнение на решението на Общински съвет В., кметът на Община В.
изпраща Уведомление с изх. №РД-02-09-75/04.02.2020г. до Председателя на
Асоциацията по ВиК, с което го уведомява, че на основание §9, ал.10 от
Преходните и заключителни разпоредби на Закона за водите „ ...собственикът
на ВиК системите и съоръженията - публична общинска собственост ....,
незабавно уведомява асоциацията по ВиК за датата на въвеждането им в
експлоатация и й изпраща копия от документите, свързани с изграждането и
собствеността им.
В този случай ВиК системите и съоръженията - публична общинска
собственост преминават в управление на асоциацията по ВиК на съответната
обособена територия от датата на получаване на уведомлението и
документите“. Със същото са приложени и необходимите документи.
С Уведомление с изх. №АС0104/21 от 02.03.2020г. от Председателя на
Асоциацията по ВиК на обособена територия, обслужвана от „В и К - В.“
ЕООД до инж. Г.В. -управител на „В и К - В.“ и с копие до кмета на Община
В., Асоциацията на основание чл. 4.4 от Договора предоставя на „В и К - В.“
ЕООД за стопанисване, поддържане и експлоатация следните публични
активи, собственост на Община В.: Пречиствателна станция за отпадъчни
7
води / ПСОВ/ - гр. В., находяща се в поземлен имот с идентификатор
10971.51.175 па КК на гр. В.- представляваща публичен актив на обща
балансова стойност 22 374 762.5 лв. На основание чл. 2.1 от договора АВиК
възлага на Оператора да стопанисва, поддържа и експлоатира Публичните
активи / Публичните активи - са всички активи, намиращи се в Обособената
територия/. Тези активи по съществото си са: самата „Пречиствателна
станция за отпадъчни води / ПСОВ/ -гр. В.. От това следва изводът, че
съгласно разпоредбите на закона, установени в §9, ал.Ю от Закона за водите и
във връзка с чл.2.1 и чл. 4.4 от Договор за стопанисване, поддържане и
експлоатация на ВИК системите и съоръженията и предоставяне на
водоснабдителни и канализационни услуги, между „Асоциация по ВИК на
обособена територия, обслужвана от „В и К - гр. В.“ ЕООД / наричана за
краткост АВиК /, която действа от името и за сметка на собствениците на
Публични активи, и „В и К - гр. В.“ ЕООД / наричана за краткост Оператора/,
от датата на уведомлението Операторът стопанисва, поддържа и
експлоатира Пречиствателна станция за отпадъчни води / ПСОВ/ - гр. В..
От този момент на сетне същият следва и да понесе всички задължения,
свързани с тези дейности, в частност и заплащането на консумираната от
ПСОВ с абонатен номер 81500031 електрическа енергия за периода от
04.2020г. до 07.2020г., когато ПСОВ вече е била предоставена за
стопанисване на Оператора по силата на горецитираното уведомление.
Видно от приложената счетоводна справка и фактури, Община В. е
заплатила на „ЧЕЗ Е.Б.“ АД за периода от 01.04.2020г. до 31.07.2020г. за
абонатен номер 81500031 за ПСОВ за използвана електрическа енергия
сумата в размер на 82 411.56 лв. Това задължение за изразходвана
електрическа енергия е следвало да бъде заплатено от ответника за процесния
период, тъй като видно от всички доказателства по делото, както и от
приетата Съдебно-икономическа експертиза, от 01.04.2020г. ПСОВ е
заведена в баланса на ответника и същият от този момент е стопанисвал,
поддържал и експлоатирал ПСОВ.
При така установената фактическа обстановка, ВдОс приема за
установено следното от правна страна :
Предявеният иск с правно основание чл.59 ЗЗД е основателен и доказан
по следните съображения :
8
ФС на чл. 59. ал.1 от ЗЗД, включва следнитеи предпоставки: наличие
на неоснователно обогатяване на „В и К-В. „ЕООД за сметка на Общината,
задължението на ответника - дължи да му върне онова, с което се е обогатил,
но само до размера на обедняването, наличието на общ факт. или обща група
от факти, от които произтича обедняването и обогатяването, липса на правно
основание за имущественото разместване и липса на друго основание за
защита на правата на обеднелия ищец по отношение на неоснователно
обогатилия се ответник.
По безспорен начин се установи, че ответникът дължи на Община В. за
периода от 01.04.2020г. до 31.07.2020г. платените разходи за електрическа
енергия за ПСОВ.
Видно от приетата съдебно-икономическа експертиза се установи,
че размерът на дължимите от ответника парични задължения / видно от
представената счетоводна справка и фактури / са: главница в размер на 82
411.56 лв. за консумирана ел. енергия за ПСОВ, записана с абонатен номер
81500031 и 1877.15 лв. лихва за забава върху главницата за периода от
18.02.2021г. / датата на изтичане на 14- дневния срок за доброволно
заплащане на паричното задължение/ до 10.05.2021 г. / датата на депозиране
на исковата молба в съда/.
Съгласно разпоредбата на чл. 59 от ЗЗД е предвидена възможност за
ангажиране отговорността на всеки правен субект, който се е обогатил за
сметка на другиго, като определените от законодателя граници на
отговорността са съизмерими с обогатяването, но до размера на обедняването.
При хипотезата на чл. 59, ал.1 от ЗЗД неоснователно обогатилият се за сметка
на другиго дължи да му върне онова, с което се е обогатил, но само до
размера на обедняването, като от значение е не причинната връзка между
обедняването на ищеца и обогатяването на ответника, а наличието на общ
факт, или обща група от факти, от които произтича обедняването и
обогатяването.
В конкретния случай този общ факт е предоставянето на
Пречиствателната станция за отпадъчни води гр. В.. С предоставянето й за
стопанисване, поддържане и експлоатация от страна на Асоциацията на ВиК ,
тя е заведена в баланса на дружеството и същата е на стопанисване от страна
на Оператора. От този факт следва единствено че Община В. е заплатила
9
разноските за изразходвана електрическа енергия за периода от 01.04.2020г.
до 31.07.2020г. за ПСОВ, макар че Операторът на 01.04.2020г. е завел ПСОВ
в баланса на дружеството ответник, и въпреки обстоятелството, че на него
вече му е била предоставена ПСОВ за стопанисване, поддържане и
експлоатация.
Операторът си е спестил заплащането на тези разноски, въпреки че е
бил задължен да ги заплати след предоставянето на ПСОВ за стопанисване, а
именно за периода от 01.04.2020г. до 31.07.2020г., но същият не го е
извършил. С факта на предоставяне на публичния актив за стопанисване
/ съгласно чл.4.1, буква а) от горецитирания договор АВиК предоставя на
Оператора изключителното право да стопанисва, поддържа и
експлоатира всички съществуващи и бъдещи публични активи / на
ответника, като чрез предоставяне на изключителното право на
ответника, за него възникват задължения за заплащане както на всички
данъци / включително данъка върху недвижимите имоти и публичните
такси във връзка с ползването на активите и предоставянето на
услугите, така и задълженията за поемане на разходите за разходваната
електрическа енергия.
Нещо повече, в чл.3.1, буква а) от горецитирания договор е уговорено
изрично, че АВиК упълномощава Оператора / ответника по делото /, да
упражнява от името на АВиК и всеки един от нейните членове всички
права, които законът дава на собствениците на публичните активи,
които са необходими за стопанисването, поддържането и експлоатацията
на активите и предоставянето на услугите, включително без да се
ограничава до това, правото да застрахова активите и др. От тази
разпоредба следва, че ответникът е упълномощен да извършва всички
действия и да разполага с правата, които има един собственик на даден актив,
в това число и да заплаща разходи, свързани със стопанисването,
поддържането и експлоатацията на публичния актив.
Видно от гореизложеното сумата в размер на 82 411.56 лв. за
изразходвана електрическа енергия за ПСОВ е следвало да бъде заплатена от
Оператора , тъй като на основание чл. 2.1 вр. чл. 4.4 от договора АВиК
възлага на Оператора да стопанисва, поддържа и експлоатира Публичните
активи и С Уведомление с изх. №АС0104/21 от 02.03.2020г. АВиК е
10
предоставила на Оператора за стопанисване, поддържане и експлоатация
Пречиствателна станция за отпадъчни води / ПСОВ/.
С Писмо изх. № РД-02-09-75/1/26.11.2020г. Община В. уведомява
Оператора, че следва да възстанови по сметка на Община В. изплатените
суми за изразходваната електрическа енергия за абонатен номер 81500031 за
ПСОВ с приложени фактури.
С Покана за доброволно изпълнение с изх. № РД-02-09-75/3/02.02.2021г.
от страна на Община В. до Оператора „В и К - В.“ ЕООД , ответника е
следвало в 14-дневен срок от получаване й да заплати на Община В.
дължимото задължение.
Същата е получена от Оператора на 04.02.2021г.
До 18.02.2021 г. - датата, на която изтича 14-дневният срок за доброволно
изпълнение липсва от страна на Оператора възстановяване на дължимите
суми.
По тези съображения, предявеният иск се явява основателен и доказан.
Съгласно изискванията на Договор за стопанисване, поддържане и
експлоатация на ВИК системите и съоръженията и предоставяне на
водоснабдителни и канализационни услуги, сключен между ..Асоциация по
ВИК на обособена територия, обслужвана от ..В и К - гр. В." ЕООД , която
действа от името и за сметка на собствениците на Публични активи, и на ..В
и К - гр. В." ЕООД е предоставена Пречиствателна станция за отпадъчни
води / ПСОВ/ - гр. В. , въведена в експлоатация, с Разрешение за ползване на
№СТ-05-1168/27.09.2019г.. издадено от Дирекция за Национален строителен
контрол и е възникнало задължение да го стопанисва, поддържа и
експлоатира. В съдържанието на дейностите по стопанисването,
поддържането и експлоатирането се включват и поемане на разходите за
изразходване на електрическа енергия с оглед функциониране и
експлоатирането на Пречиствателната станция.
С оглед основателността на предявеният иск , основателен се явява и
предявеният акцесорен за заплащане на обезщетение за забава.
Размерът на акцесорният иск е установен от изготвената по делото
икономическа експертиза.
Ответникът следва да заплати обезщетение за забава в размер на
11
1877.15 лв. / хиляда осемстотин седемдесет и седем лева и 0.15 ст./, от
18.02.2021г. / денят в който изтича 14-дневният срок за доброволно
изпълнение на паричното задължение / до 10.05.2021 г. /, както и направените
по делото разноски на основание чл.78 ал.1 ГПК и в размер , установен с
представеният по делото списък.
С оглед горното, съдът ,
РЕШИ:
ОСЪЖДА „ „В и К - В.“ ЕООД, с ЕИК * представлявано от инж. Г.В.,
със седалище и адрес на управление: гр. В., ул. Ш.“ № 18 да заплати на
Община В. сумата в размер на 84 288.71 лв. /осемдесет и четири хиляди
двеста осемдесет и осем лева и 0.71 ст./, представляваща дължимо парично
задължение за заплатена от община В. електрическа енергия за абонатен
номер 81500031 на Пречиствателна станция за отпадъчни води / ПСОВ/ - гр.
В. /, с идентификатор 10971.510.175 по КК на гр. В., за периода от
01.04.2020г. до 31.07.2020г., от които главница - 82 411.56 лв. / осемдесет и
две хиляди четиристотин и единадесет лева и 0.56 ст. / ведно със законната
лихва върху главницата, считано от 10.05.2021 г. до окончателното
заплащане на паричното задължение, както и обезщетение за забава в размер
на 1877.15 лв. / хиляда осемстотин седемдесет и седем лева и 0.15 ст./, от
18.02.2021г. / денят в който изтича 14-дневният срок за доброволно
изпълнение на паричното задължение / до 10.05.2021 г. /
ОСЪЖДА „ „В и К - В.“ ЕООД, с ЕИК * представлявано от инж. Г.В.,
със седалище и адрес на управление: гр. В., ул. Ш.“ № 18 да заплати на
Община В. разноски в размер на -3514.80 лв. -д.т и възнаграждение за в.л,
както и и юрисконсултско възнаграждение в размер на 300 лв.
Решението подлежи на обжалване пред САС в двуседмичен срок от
съобщението до страните.
Съдия при Окръжен съд – В.: _______________________
12