Решение по дело №221/2018 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 15 май 2018 г.
Съдия: Бисерка Любенова Бойчева
Дело: 20187140700221
Тип на делото: Касационно административно наказателно дело
Дата на образуване: 24 април 2018 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

№ 277/15.05.2018 г.

 

 Административен съд - Монтана, в публичното съдебно заседание на  единадесети май ,през две хиляди и  осемнадесета година в състав:

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:ОГНЯН ЕВГЕНИЕВ                                                                           Членове:   БИСЕРКА БОЙЧЕВА

                   МАРИЯ НИЦОВА

 

при секретаря……...А.Л*** и с участието на прокурора……...Галя Александрова…като разгледа...........докладваното от съдията………….БИСЕРКА БОЙЧЕВА....КАНД№221/2018г. по описа на Административен съд-Монтана............................. взе предвид следното:

 

 Производството е по реда на чл.208 и сл АПК във връзка с чл.63 ,ал.1 ЗАНН.

С решение №106/28.03.2018г., постановено по АНД№368/2018г., Районен съд-Монтана е потвърдил наказателно постановление №0006/ 19.02.2018г. на Директора на Областна дирекция по безопасност на храните /ОДБХ/ ,с което на А.И.С. *** е наложено административно наказание „глоба” в размер на 1500лв.,на основание чл.42,ал.1 от Закона за храните/ЗХ/  ,за нарушение на  чл.12,ал.1 от ЗХ.

Горното решение е обжалвано с касационна жалба от касатора С.,с искане да бъде отменено решението на МРС като неправилно и незаконосъобразно. В съдебно заседание моли да се отмени решението,като неправилно,по съображения, изложени в писмена защита.

Ответникът по касацията- Директора на Областна дирекция по безопасност на храните /ОДБХ/  не изпраща представител и не взема становище.

 Представителят на Окръжна прокуратура Монтана счита жалбата за неоснователна,а решението на съда за правилно.

         Настоящият състав на Административен съд Монтана, като взе в предвид  оплакванията в жалбата, доводите на страните,събраните по дело-то доказателства и приложимата нормативна уредба намира за установено следното:

         Касационната жалба е подадена от надлежна страна,в срока по чл.211 АПК ,поради което се  явява процесуално допустима,а разгледана по същество се явява  неоснователна ,по посочените по-долу съображения.

Решението на Районния съд е правилно и законосъобразно.От фактическа страна по делото е установено,че на касатора в настоящето производство, е съставен акт за установяване на  административно нарушение№0000546/05.02.2018г. и наказателно постановление №0006/19.02.2018г. ,за това ,че при извършена проверка от контролните органи на ОБДХ на 05.02.2018г.в склад за фуражи ,стопанисван от „Л*** “ЕООД ,находящ се в гр.Монтана ул.“И*** “№* е установено ,че А.И.С. извършва търговия с храни-бяло брашно-15 чувала по 25кг.-375кг.и 7 опаковки по 5кг..-35кг в нерегистриран по ЗХ обект,с което е нарушен чл.12 ,ал.1 от ЗХ ,за което на нарушителя е наложено наказание „глоба“ в размер на 1500лв. на основание чл.42,     ал.1 от ЗХ. От тази фактическа обстановка съдът  прави следните правни изводи.

За да потвърди наказателното постановление ,съдът е приел ,че нарушението е доказано с всички допустими по закон писмени и гласни доказателства ,като съдът е направил обоснования извод за доказаност на извършеното административно нарушение.Съгласно разпоредбата на чл.12,ал.1 от ЗХ Производство и търговия с храни в страната се извършва само в обекти, регистрирани по реда на закона, които:1. отговарят на хигиенните и/или на ветеринарно-санитарните изисквания, определени с нормативен акт;2. имат разработена технологична документация за групите храни, които ще се произвеждат в обекта или прилагат национални стандарти или стандарти, разработени от браншови организации и одобрени от компетентен орган;3. имат въведени:а) добри практики за производство и търговия с храни и система за анализ на опасностите и критични контролни точки или процедури в съответствие с нейните принципи, когато цялостното внедряване на системата е неприложимо;б) система за управление на безопасността на храните.Безспорно е установено по делото ,че обекта ,в който контролните органи са установили ,че се извършва търговия с храни не е регистриран по ЗХ ,при което правилно е наложена санкция на виновното лице.Правилно е определен и размерът на наложената санкция от административно-наказващия орган ,при спазване разпоредбата на чл.27,ал.2 от ЗАНН ,при което решението на съда ,като правилно и законосъобразно следва да се потвърди.Водим от гореизложеното, административният съд

                                     

                                    Р   Е   Ш   И   :

 

 ОСТАВЯ В СИЛА решение №106/28.03.2018г., постановено по АНД№368/2018г.по описа на Районен съд-Монтана.

РЕШЕНИЕТО е окончателно и не подлежи на обжалване.

 

                                                                   

      ПРЕДСЕДАТЕЛ:                          ЧЛЕНОВЕ:1.                       2.