Определение по дело №330/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 397
Дата: 15 февруари 2021 г.
Съдия: Наталия Георгиева Дичева
Дело: 20217050700330
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 февруари 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

                                   О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

                                                   

 

                       гр.Варна, ……………………………г.

 

Варненският административен съд, XXIII-ти състав, в закрито заседание  на петнадесети февруари  две  хиляди двадесет и първа   година в състав:         

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: НАТАЛИЯ ДИЧЕВА

 

като разгледа докладваното от съдията Дичева  адм. дело N 330 по описа за 2021год., за да се произнесе, взе предвид:

 

Производството е с правно основание чл. 166, ал. 4 във вр. с ал. 2 и ал. 3 от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във вр. с  чл. 92. т.14 от ЗГР.

 

Образувано е по жалба на М.И.И. ***, с която е направено искане за спиране на предварителното изпълнение на Заповед №175/29.01.21г. на Кмета на община Несебър – В.Б., с която е заличена адресната регистрация по настоящ адрес на жалбоподателя в гр.Обзор, ***.

Твърди се, че допуснатото предварително изпълнение на заповедта ще нанесе значителни вреди за жалбоподателя, а именно няма да може да вземе участие в референдум  за населените места от община Несебър. Заличавайки адресна регистрация по настоящ адрес,***  е лишил жалбоподателя от възможността да упражни правото си на глас именно в насрочения за 28.02.2021г. местен референдум. Това е така, защото в срок до 14.02.2021г. може и той самия  да подаде заявление по образец от одобрените с цитираната по-горе заповед на областния управител изборни книжа.

Моли се съда да отмени допуснатото предварително изпълнение на заповедта.

Ответникът – Кмет на община Несебър с писмено становище оспорва искането за спиране като неоснователно.

Съдът, като взе предвид становището на жалбоподателя и след като обсъди представените с административната преписка писмени доказателства, приема от правна страна следното:

Предварителното изпълнение на административния акт е допуснато по силата на закона –  чл. 92, ал.14 от ЗГР.

Съгласно горепосочената разпоредба, подаването на жалбата не спира изпълнението на административния акт. При така установеното съдът приема, че предмет на настоящото производство е искане за спиране на предварителното изпълнение на Заповед №175/29.01.21г. на Кмета на община Несебър – В.Борисов , което е допуснато по силата на закона.

При липса на регламентирани в ЗГР материалноправни предпоставки за спиране на допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на акта, следва да се приложи разрешението, дадено в общата разпоредба на чл. 166, ал. 4 от АПК, предвиждаща, че допуснатото предварително изпълнение на административен акт по силата на отделен закон може да бъде спряно от съда по искане на оспорващия при условията на чл. 166, ал. 2 от АПК – а именно, когато предварителното изпълнение може да причини на жалбоподателя значителна или трудно поправима вреда, която да релевира осезателно застрашаване на частния интерес, като основание за прилагане на обезпечителната мярка, като това може стане "при всяко положение на делото до влизане в сила на решението".

При преценката на съда на направеното искане по чл. 166 от АПК следва да се установи дали е налице друг противопоставим интерес, произтичащ от значителна или трудно поправима вреда, която ще настъпи за лицето, срещу което е насочено изпълнението.

В конкретния случай съдът счита, че такъв противопоставим интерес е налице, заличавайки настоящия адрес на жалбоподателя се отнема конституционно право на глас,  да изрази чрез вота си своята позиция по въпроса на местния референдум.

Тази вреда категорично е непоправима, защото референдумът ще премине чрез гласуване на 28.02.2021г.

От изложеното следва да се направи извод, че искането за спиране на предварителното изпълнение е основателно. При спиране на предварителното изпълнение на заповедта няма да се затрудни или осуети реализирането на правата и задълженията, които ще произтекат в случай, че жалбата бъде отхвърлена, а от закъснението на изпълнението няма да се причинят вреди на общината, които да са трудно поправими.

По тези съображения, съдът счита, че предварителното изпълнение на обжалваната заповед следва да бъде спряно до решаване на въпроса за нейната законосъобразност с влязъл в сила акт. 

Предвид гореизложеното и на основание чл. 166, ал. 4 от АПК, съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

СПИРА по искане на М.И.И. ***, предварителното изпълнение на Заповед №175/29.01.21г. на Кмета на община Несебър – В.Борисов, с която е заличена адресната регистрация по настоящ адрес на жалбоподателя в гр.Обзор, ***.

 

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО  подлежи на обжалване в седмодневен срок от получаването му пред Върховен административен съд.

 

 

                                                                                  СЪДИЯ: