Решение по дело №185/2021 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 22 юни 2021 г. (в сила от 16 май 2022 г.)
Съдия: Бисерка Любенова Бойчева
Дело: 20217140700185
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 април 2021 г.

Съдържание на акта

                                             Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е 

                                                             284/ 22.06.2021г.

                                                      В ИМЕТО НА НАРОДА

                      

АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪД  -  МОНТАНА ,ІІІ  СЪСТАВ, в ОТКРИТО съдебно заседание на четиринадесети юни,  през две хиляди двадесет и първа  година в състав :

                                                                                   

 

                                                                 Председател : БИСЕРКА БОЙЧЕВА

 

при секретаря Димитрана Димитрова ,като разгледа докладваното от съдия БОЙЧЕВА , административно дело№185/2021г., и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК.

 Делото е образувано по жалба на ЗК“К*** “ с Е*** ,със седалище и адрес на управление:***  ,представлявано от Т.Н.В. против Решение за прекратяване на договор№ 35/19/2/4.2/2/00075/04/01, с изх.№01-6400/22 от 17.03.2021г.на изпълнителния директор на ДФЗ-София ,с което е отказана изцяло одобрената финансова помощ и е прекратен Договор №BG06RDNP001-19.086-0001-С01 от 06.08.2020г.на Кооперация „К*** “,на основание чл.20,ал.2,т.2 от същия, поради незапочване изпълнението на инвестицията от страна на ползвателя на финансовата помощ в изрично уговорения срок-до 06.02.2021г.В жалбата се твърди, че оспореното решение е незаконосъобразно, немотивирано,необосновано и постановено в противоречие с материалния и процесуалния закон, и целта на закона. Посочва се, че незапочване на инвестицията в уговорения по договора срок ,се дължи на „непреодолима сила“ ,поради допълнителни изисквания от страна на кредитиращата банка,както и с оглед създалата се извънредна ситуация в страната,свързана с епидемията от COVID 19 . Иска се отмяна на оспореното решение, като постановено в нарушение на процесуалните правила и материалния закон.В съдебно заседание  представляващият дружеството  Т.В. не се явява и не се представлява.Представя писмени бележки ,вх.№1327/18.06.2021г. ,съдържащи подробни аргументи за отмяна на оспорения акт.

 Ответникът – Изпълнителен директор на ДФЗ-София, чрез представено по делото писмено становище ,вх.№1158/27.05.2021г./л.96/ от процесуалния си представител юрк.Д*** П*** излага съображения за неоснователност на жалбата и потвърждаване на оспорения акт. Претендира юрисконсултско възнаграждение в размер на 150лв.,  прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение на другата страна.Не представя писмени бележки в определения от съда срок.

По делото е приета и приложена административната преписка по оспорения акт.

Съдът, като прецени събраните по делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, във връзка с доводите и твърденията на страните, приема за установено следното:

 Жалбата е депозирана в законоустановения в чл. 149, ал. 1 АПК срок ,от надлежна страна, при което същата е процесуално ДОПУСТИМА.Решението е изпратено и връчено чрез ИСУН 2020 на 17.03.2021г.,/л.83/, а жалбата е изпратена чрез ИСУН 2020г. на 31.03.2021г./л.22/,при което е подадена в срок. Разгледана по същество, е НЕОСНОВАТЕЛНА.

 От приложените към административната преписка доказателства е видно, че на 06.08.2020 г. в гр.София е сключен и подписан административен договор между ДФЗ-София, представляван от изпълнителния директор В*** Г*** , Местна инициативна група „Берковица и Годеч“ ,със седалище и адрес на управление:*** ,представлявано от Д*** З*** К*** ,и  Кооперация „К*** “ , със седалище и адрес на управление:***  ,представлявано от Т.Н.В. ,за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по  Програма за развитие на селските райони  за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. /л.28-45/.Неразделна част от договора са и съответните приложения от 1 до 8 ,посочени в същия/л. 46-73/.Наименованието на проекта е „Обособяване на обект за търговия на дребно с преработка на собствено козе мляко по изискванията на Наредба №26/2010г.на МЗХ. Съгласно чл. 6, ал. 3, т. 1 от договора, бенефициентът/ползвателят на помощта/се задължава да започне реалното изпълнение на инвестицията в срок не по-дълъг от  6 месеца от датата на подписването му, за което да уведоми ДФ „Земеделие", като представи надлежни доказателства за това в същия срок/чл.6,ал.3,т.3/. При сключен договор на 06.08.2020г .реалното започване на инвестицията следва да е до 06.02.2021г.

 С писмо от 29.12.2020г. ЗК“К*** “с.Ягодово е поискала от изпълнителния директор на Сдружение МИГ „Берковица и Годеч“, на основание чл.6,ал.3,т.1 и чл.27,т.“г“ от договора , да одобри реално стартиране на инвестицията през месец май 2021г. Като причини е изтъкнала ,че Земеделска Кооперация „К*** “ не е кандидатствала за авансово плащане към ДФЗ и разчита основно на банков кредит от „У*** Б*** “ за изпълнението на проекта.Банката от своя страна е поискала заверени ГФО и ОПР за 2020г. ,а НАП ще приема ГФО за 2020г. не по-рано от 1 март 2021г. ,поради което не може да бъде спазен срока по чл.6,ал.3,т.1 от сключения тристранен договор.

В отговор ,със становище от 30.12.2020г. на Комисия за разглеждане на постъпили заявления за промяна на административен договор ,утвърдена с Решение на УС по Протокол №107/16.10.2020г. и след запознаване с представените факти и обстоятелства по исканата промяна на административния договор, Сдружение МИГ „Берковица и Годеч“ е одобрил подписване на допълнително споразумение към административния договор с мотиви ,че исканата промяна е основателна и допустима, не противоречи на законодателството и на чл.78,ал.2 и ал.4 от Наредба №22/14.12.2015г.за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР2014-2020г.

С уведомително писмо ,Сдружение МИГ „Берковица и Годеч“ е уведомил ЗК“К*** “ ,че одобрява подписване на допълнително споразумение към административния договор  за исканата промяна и ,че има право да подаде заявление до ДФЗ-София ,за промяна на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ/БФП/ чрез ИСУН2020.

С уведомително писмо ,изх.№01-6400/5 от 25.01.2021г./л.79/,ДФЗ е разгледал постъпилото писмо от 11.01.2021г. с искане за удължаване на срока по чл.6,ал.3,т.1 от договор BG06RDNP001-19.086-0001-С01 от 06.08.2020г.,поради разглеждане от страна на „У*** Б*** “ АД на искането за отпускане на кредит,като е поискал от ползвателя да представи надлежни документи ,пряко свързани с изпълнението на инвестицията ,от които да е видно ,че е извършил или извършва реални действия и започването  на изпълнението е предстоящо.Допълнил е ,че този срок може да бъде удължен по преценка на ДФЗ, но не с повече от 3 месеца.Уточнил е какво се има предвид под „надлежни доказателства за започване на изпълнението“,съгласно чл.27,т.“г“ от договора-това са документи за извършено авансово или частично плащане ,издадени фактури,приемо-предавателни протоколи или други подобни документи ,удостоверяващи ,че ползвателят е започнал изпълнението по отношение на инвестицията ,на стойност не по-малка от 20%от размера на субсидията.ДФЗ не е приел посочената причина за удължаване на срока за реално започване  на инвестицията за основателна,като е уточнил ,че към настоящия момент не са представени никакви доказателства за започване на реално изпълнение на инвестицията в размер не по-малък от 20% от размера на финансовата помощ .Предупредил е и за последиците –в  случай, че не бъдат представени надлежни доказателства в посочения срок-до 06.02.2021г. ,ДФЗ ще счете, че не е изпълнено задължението за стартиране на изпълнение  на инвестицията  в договорения срок и ще откаже изцяло финансовата помощ по договора на основание чл.20,ал.2,т.2 от същия.Писмото от 25.01.2021г е връчено чрез ИСУН 2020/л.78/.

С уведомително писмо-предизвестие,изх.№01-6400/12 от 16.02.2021г./л.82/, ДФЗ е уведомил ползвателя на помощта ,че срокът за представяне на надлежни доказателства за започване на реално изпълнение на инвестицията, съгласно чл.6,ал.2 от административния договор от 06.08.2020г., е изтекъл на 06.02.2021г.Не са представени никакви доказателства ,поради което е указал на бенефициента в 7- дневен срок от получаване на настоящето писмо ,да представи надлежни доказателства ,от които да е видно ,че в срока до 06.02.2021г. е започнало реално изпълнение на инвестицията в размер на поне 20 на сто от размера на  одобрената финансова помощ. В случай, че не бъдат представени надлежни доказателства в посочения срок ,ДФЗ –РА ще счете, че не е изпълнено задължението за стартиране на изпълнение  на инвестицията  в договорения срок и ще откаже изцяло финансовата помощ по договора на основание чл.20,ал.2,т.2 от същия и договорът ще бъде прекратен.Писмото от 16.02.2021г е връчено чрез ИСУН 2020/л.81/.

С оспореното в настоящето производство Решение за прекратяване на договор № 35/19/2/4.2/2/00075/04/01, с изх.№01-6400/22 от 17.03.2021г.на изпълнителния директор на ДФЗ-София , е отказана изцяло одобрената финансова помощ и е прекратен Договор №BG06RDNP001-19.086-0001-С01 от 06.08.2020г.на Кооперация „К*** “,на основание чл.20,ал.2,т.2 от същия, поради незапочване изпълнението на инвестицията от страна на ползвателя на финансовата помощ в изрично уговорения срок-най-късно до 06.02.2021г.Писмото е връчено чрез ИСУН 2020 /л.83/.

 При така установената фактическа обстановка, която не се оспорва от страните, съдът прави следните правни изводи:

 Съгласно изричната разпоредба на чл. 168, ал. 1 АПК съдът не се ограничава само с обсъждане на основанията, посочени от оспорващия, а е длъжен, въз основа на представените от страните доказателства да провери законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 ,т.1-5 от АПК, като съгласно ал. 2 на същия член съдът обявява нищожността на акта, дори да липсва искане за това.

 Настоящият съдебен състав счита, че оспорения в настоящото производство акт е издаден от компетентен орган, в рамките на предоставените му правомощия/чл. 20а от ЗПЗП/. В производството по издаване на оспореното решение не са допуснати съществени процесуални нарушения, водещи до неговата отмяна. Същото е издадено и в съответствие с материалния закон и с целта на закона.

 Не се оспорва по делото, че на 06.08.2020 г. е сключен и подписан административен договор между ДФЗ-София, представляван от изпълнителния директор В*** Г*** ,на основание Протокол №145 от заседание на УС на Фонда,състояло се на19.07.2019г. /л.98-99/ ,Местна инициативна група „Берковица и Годеч“ ,със седалище и адрес на управление:*** ,представлявано от Д*** З*** К*** ,и  Кооперация „К*** “ , със седалище и адрес на управление:***  ,представлявано от Т.Н.В. ,за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по  Програма за развитие на селските райони  за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. /л.28-45/.

Съгласно разпоредбата на чл. 6, ал. 3, т. 1 от договора ,БЕНЕФИЦИЕНЪТ се задължава да започне реалното изпълнение на инвестицията в срок не по-дълъг от шест месеца от датата на подписването му, за което съгласно т.3 следва да уведоми Фонда, като представи надлежни доказателства за това в същия срок. Договорът е подписан на 06.08.2020г.,като срокът за представяне на доказателства за стартиране на изпълнение на инвестицията е до 06.02.2021г. вкл.

 На основание чл.78,ал.3 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.е поискано удължаване на срока за представяне на доказателства за реално стартиране на изпълнение на инвестицията,с мотива ,че изпълнението й е зависимо от  средства ,които следва да бъдат получени чрез  банков кредит от У*** Б*** АД ,която от своя страна поставя изисквания за представяне назаверени ГФО и ОПР за 2020г. ,а НАП ще приема ГФО за 2020г. не по-рано от 1 март 2021г. ,при което не може да бъде спазен срокът по чл.6,ал.3,т.1 от сключения тристранен договор“.Взето е одобрение от Местна инициативна група „Берковица и Годеч“ .С писмо от 25.01.2021г. изрично е отказано удължаване на срока за представяне на доказателства с подробни мотиви ,че към писмото не са представени документи от банката ,издадени в срока за стартиране на инвестицията ,които да доказват ,че искането се разглежда от същата ,нито са представени доказателства за невъзможността за изпълнение на проекта ,или  условия ,доказващи „непреодолима сила“ или др. извънредни обстоятелства,които да бъдат разгледани от ДФЗ ,съгласно чл.27 ,б“г“ от сключения договор.

Съгласно чл. 73,ал.1  от посочената по-горе Наредба ,Получателят на помощта е длъжен да предоставя на УО на ПРСР 2014 – 2020 г. и на ДФЗ всяка поискана информация за осъществяването на дейността по проекта. Според разпоредбите на чл. 6, ал. 3, т. 1 от договора, ползвателят се задължава да започне реалното изпълнение на инвестицията в срок до 6 месеца от датата на сключване на договора, за което да уведоми ДФ „Земеделие", като представи доказателства за това в същия срок.В тази връзка, на ползвателя е изпратено уведомително писмо - предизвестие с изх. № 01-6400/12 от 16.02.2021 г., с което ДФ „Земеделие“ - Разплащателна Агенция го уведомява, че срокът за представяне на надлежни доказателства за започване на реалното изпълнение на съгласно чл. 6, ал. 3, т. 1 от договора е изтекъл на 06.02.2021 г., като към тази дата не са представени надлежни доказателства за стартиране на изпълнението, от които да е видно, че най-късно до изтичане на посочения срок е започнало реалното изпълнение на инвестицията. В писмото е посочено още, че в случай, че не се представят надлежни доказателства в посочения срок, ДФ „Земеделие" - Разплащателна Агенция ще счита, че не е изпълнено задължението за стартиране изпълнение на инвестицията в договорения срок и ще прекрати едностранно договор № BG06RDNP001- 19.086-0001-СО 1 от 06.08.2020 г. за предоставяне на финансова помощ по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие" от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. на основание чл. 20, ал. 2, т. 2 от същия.Писмото е публикувано в информационна система „ИСУН" в секция „Кореспонденция" на 16.02.2021 г./л.81/ ,но не е отворено от бенефициента. Видно от мотивите на органа в оспореното решение ,в указания в уведомителното писмо с изх. № 01-6400/12 от 16.02.2021 г. срок, както и към настоящия момент, в ДФ „Земеделие" не са постъпили никакви възражения и надлежни писмени доказателства, от които да е видно, че в срока, посочен в чл. 6. ал. 3. т. 1 от договора е започнало реалното изпълнение на инвестицията в размер на поне 20 на сто от размера на одобрената финансова помощ,поради което ДФЗ едностранно е прекратил договора и е отказал изцяло одобрената финансова помощ с оспореното в настоящето производство решение.

 В случая административният орган правилно е приел, че са налице предпоставките за отказ изцяло на одобрената финансова помощ и прекратяване на Договор №BG06RDNP001-19.086-0001-С01 от 06.08.2020г.  , тъй като нито след първото писмо от 25.01.2021г. ,нито след уведомителното писмо –предизвестие от 16.02.2021г. ,нито до датата на издаване на оспореното решение-17.03.2021г. в ДФЗ са постъпвали някакви  доказателства за започване на изпълнението по инвестицията по така сключения договор ,в указания срок в договора-до 06.02.2021г.. Липсват данни дали и двете писма са отворени от жалбоподателя и кога,но предвид разпоредбата на чл.9б,т.2 от ЗПЗП „За Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. производствата пред управляващия орган или Държавен фонд "Земеделие" – Разплащателна агенция, се провеждат посредством: Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕСИФ (ИСУН) по реда и при условията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове – за останалите мерки и подмерки“.Чл.22,ал.3 ЗУСЕСИФ допълва ,че „Когато производствата пред управляващите органи по този закон се провеждат посредством ИСУН, съобщаването на индивидуалните административни актове, издадени в тези производства, се извършва чрез съобщение в ИСУН до съответния кандидат или бенефициент, като към съобщението е прикачен съответния акт. Актът се счита за връчен с изпращането на съобщението в ИСУН“ ,т.е. счита се ,че съобщаването е редовно само с изпращането му ,за което са предоставени данни /л.78 и л.81/. Въпреки дадената възможност на дружеството от страна на ответника двукратно да представи доказателства в ДФЗ-РА за започване на изпълнението по договора в съответния срок,такива не са представени.Тежестта на доказване на тези факти и обстоятелства са на жалбоподателя и той следва да докаже , че е предоставил информация на органа за стартиране изпълнението на инвестицията с поне 20% от одобрената финансова помощ в указания срок ,съгласно чл.6,ал.3,т.1 от договора ,което в настоящето производство той не е доказал.Предоставена е възможност на жалбоподателя и от съда да представи надлежни документи ,които да удостоверят ,че жалбоподателя е подал съответни документи в банката ,в случая „У*** Б*** “ ,т.е. е направил  постъпления за получаване на банков кредит с цел стартиране на изпълнение по проекта ,но е представено само заявление до банката за изискване на съответни документи и то с дата 26.05.2021г. ,т.е. много след изтичане на срока по чл.6,ал.3,т.1 от договора-06.02.2021г./л.107/.Издадено е в тази връзка на жалбоподателя съдебно удостоверение от съда по негово искане ,но въпреки това отново не са представени никакви доказателства за изпълнение на задължението му по чл.6,ал.3,т.1 от договора.След като дружеството- жалбоподател не е уведомило ответника за започване на изпълнението по договора в предвидения срок  по чл. 6, ал. 3, т. 1 от договора и не е представило надлежни доказателства за това въпреки дадената му възможност с две писма от 25.01.2021г. и от 16.02.2021г. на ДФЗ - РА ,то правилно с оспореното решение ,ответника е отказал изцяло одобрената финансова помощ по Договор №BG06RDNP001-19.086-0001-С01 от 06.08.2020г.  и е прекратил  едностранно Договор№ BG06RDNP001-19.086-0001-С01 от 06.08.2020г. ,поради незапочване изпълнението на инвестицията от страна на ползвателя на финансовата помощ в изрично уговорения срок-до 06.02.2021г.,на основание чл.20,ал.2,т.2 от договора.За последиците от неизпълнение на това свое задължение е уведомен с цитираните по-горе писма.Ирелевантно за делото е защо органът не е удължил срока на реално изпълнение по договора ,поради затруднения ,свързани с допълнителни изисквания от банката или с пандемичната ситуация.

 Основното възражение в жалбата е за наличие на „непреодолима сила“,породена от извънредната ситуация в страната, вследствие на  COVID 19,която по българското право е основание временно да се спре изпълнението на договора ,респ. основание да се спрат всички установени срокове в него.В тежест на бенефициента е да докаже наличие на „непреодолима сила“ или други извънредни обстоятелства ,като позоваването на извънредна ситуация в страната е неоснователно,доколкото този факт засяга всички бенефициенти ,не само жалбоподателя.Изрично в чл.26,ал.2 от договора е записано какво се има предвид под понятието „непреодолима сила“-смърт на бенефициента,дългосрочна професионална нетрудоспособност на бенефициента,тежко природно бедствие,което е засегнало сериозно стопанството,случайно унищожение на постройките за животни в стопанството,епизоотия или болест по растенията,която е засегнала съответно част или всички селскостопански животни или земеделски култури на бенефициента и отчуждаване на цялото стопанство или на голяма част от стопанството ,ако това отчуждаване не е могло да бъде предвидено към деня на подаване на проектното предложение.Не се твърди да е налице нито едно от тези обстоятелства по делото.Освен това ,за всяко от тези обстоятелства бенефициентът следва да уведоми фонда в срок от 15 дни от датата, на която има възможност да го направи, съгласно чл.26,ал.3 от договора ,в противен случай не може да се позовава на „непреодолима сила“ , съгласно ал.4 на същия член.Не са представени никакви доказателства от бенефициента за наличие на „непреодолима сила“ или др. извънредно обстоятелство,при което това възражение в жалбата ,съдът намира за  неоснователно.

Обстоятелството ,че част от изпратените  писма не са отваряни от жалбоподателя в ИСУН 2020 е без значение ,доколкото  съгласно чл. 73,ал.1  Получателят на помощта е длъжен да предоставя на УО на ПРСР 2014 – 2020 г. и на ДФЗ всяка поискана информация за осъществяването на дейността по проекта. Започването на изпълнението на реалното изпълнение на инвестицията по договора произтича от самия договор и от Наредбата, поради което същият е следвало да следи стриктно своите задължения по договора ,и ДФЗ-РА  не е следвало да го уведомява да изпълни това свое договорно задължение. Въпреки това жалбоподателя е бил уведомен с горепосочените писма, по надлежния ред,чрез системата ИСУН 2020  да представи доказателства за реално започване на изпълнението по договора и му е даден срок за това, като до постановяване на оспореното решение не е представил такива доказателства.

Неоснователно е и възражението на жалбоподателя, че са налице „форсмажорни обстоятелства“, поради което не е могъл да започне изпълнението по договора . Изискването от страна на Банката на надлежни документи с цел отпускане на банков кредит, не може да се счете нито за „непреодолима сила“ ,нито за „форсмажорно обстоятелство“.Съгласно разпоредбата на чл.70,ал.1 и ал.2 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.“, страните по договора не отговарят за неизпълнение на задължение, ако то се дължи на „непреодолима сила“ или „извънредно обстоятелство“. „В случаите по ал. 1 получателят на помощта или упълномощено от него лице е длъжен да уведоми писмено ДФЗ, за възникването на непреодолима сила или извънредно обстоятелство и да приложи достатъчно доказателства във връзка с това в срок до 15 работни дни от датата, на която получателят или упълномощеното лице е в състояние да го направи. Срокът се смята спазен, ако информацията и/или документите са депозирани в деловодството на ДФЗ за ЕЗФРСР в посочения срок“. Тези изисквания са регламентирани и в чл. 19,ал.5 от договора, като при неизпълнение на задължението си ползвателя не може да се позовава на „непреодолима сила“. От административната  преписка е видно, че до датата на издаване на оспореното решение дружеството не е подало уведомление и не е представило доказателства за възникването на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства. Не се сочат никакви конкретни обстоятелства, а изтъкнатите по-горе са неоснователни ,не са направени и  постъпки от страна на оспорващия ,който е следвало да уведоми ответника за това, което в конкретния случай не е налице, видно от данните по преписката, както и не се твърди от страна на жалбоподателя, че са уведомили фонда за това. От друга страна ,наличието на форсмажорни обстоятелства ,не освобождава дружеството-жалбоподател от задължението да уведоми фонда за това, с оглед сключения договор и визирания в него срок за започване на инвестициите по него и поетите задължения по него.

 По изтъкнатите съображения настоящият съдебен състав приема, че оспореното решение е издадено от компетентен орган, в предписаната от закона форма, и при постановяването му не са допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила, същото е в съответствие с приложимите материално-правни норми, поради което следва да бъде потвърдено, а жалбата срещу него следва да бъде отхвърлена ,като неоснователна.

 С оглед изхода на делото е основателна претенцията за разноски на ответника, която е направена своевременно в писмена молба,вх.№1158/27.05.2021г.,на основание чл.143,ал.3 АПК във вр. с чл.37 от ЗПП във вр. с чл.25,ал.1 от  НЗПП и следва да бъде присъдена в минимален размер на 100лв. ,поради неявяване на процесуалния представител на ответника в съдебно заседание и депозиране само на писмено становище.Воден от горното и на основание чл. 172, ал. 2 АПК съдът

                                                       Р Е Ш И:

 ОТХВЪРЛЯ оспорването   по жалбата на ЗК“К*** “ с Е*** ,със седалище и адрес на управление:***  ,представлявано от Т.Н.В. против Решение № 35/19/2/4.2/2/00075/04/01,с изх.№01-6400/22 от 17.03.2021г.на изпълнителния директор на ДФЗ-София ,с което е отказана изцяло одобрената финансова помощ и е прекратен Договор №BG06RDNP001-19.086-0001-С01 от 06.08.2020г.на Кооперация „К*** “,на основание чл.20,ал.2,т.2 от същия, поради незапочване изпълнението на инвестицията от страна на ползвателя на финансовата помощ в изрично уговорения срок-до 06.02.2021г

 ОСЪЖДА ЗК“К*** “ с Е*** ,със седалище и адрес на управление:***  ,представлявано от Т.Н.В. да заплати на ДФЗ-София  разноски по делото ,представляващи юрисконсултско възнаграждение  в размер 100, 00/сто/лева.

 Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред ВАС, чрез АС –Монтана в 14-дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.

 

                                                                

                                                                  АДМ. СЪДИЯ: