Определение по дело №236/2017 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 19 юни 2017 г.
Съдия: Огнян Методиев Евгениев
Дело: 20177140700236
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 юни 2017 г.

Съдържание на акта

    O   П   Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е

                       

                                    19.06.2017г.                        

 

Административен съд - Монтана, І-ви състав в закрито заседание на деветнадесети юни през две хиляди и седемнадесета година в състав:  

 

                                                                  Председател : Огнян Евгениев

 

Производството е по реда на чл.166, ал.4 във  вр. с ал.2 от Административно процесуален кодекс (АПК) във връзка с чл.65, ал.4 от  Закон за общинската собственост (ЗОС)

По Административно дело №236/2017г. по описа на Административен съд Монтана е постъпила молба вх.№937/16.06.2017г., с която оспорващата З.А.Р. *** е формулирала искане за спиране на допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на оспорваната Заповед №1633/08.07.2013г. на Кмета на Община Монтана, като са изложени доводи, че от изпълнението и ще настъпят непреодолими вредни последици, без да се конкретизират какви и без да се сочат доказателства в подкрепа на това твърдение.

Настоящата съдебна инстанция счита искането за спиране на допуснатото предварително изпълнение за процесуално допустима. Разгледано по същество искането е НЕОСНОВАТЕЛНО при следните доводи:

Съгласно разпоредбата на чл.65, ал.4 ЗОС, Заповедта по ал. 1 подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като обжалването не спира изпълнението на заповедта, освен ако съдът разпореди друго. Законодателят изрично е предоставил на съда правната възможност да спре изпълнението на административен акт, с които се иззема общински имот. Тъй като в специалния закон - ЗОС, не са предвидени условията, при наличие на които може да бъде спряно изпълнението на административните актове, с които се изземва имота, на основание чл. 46, ал. 2 от Закона за нормативните актове (ЗНА), по аналогия на закона следва да бъдат съобразени предпоставките, въведени в материалноправната норма на чл. 166, ал. 2 АПК. Такива основания за спиране са посочените в същата норма обстоятелства - наличието на значителни или трудно - поправими вреди, които ще настъпят в патримониума на жалбоподателя от предварителното изпълнение на акта. За да допусне законодателят предварително изпълнение по силата на закона, е презумирал наличието на предпоставките по чл. 60, ал.1 АПК и тяхното съществуване не следва да се доказват от органа. Жалбоподателят следва да докаже наличието на някоя от посочените в същия чл. 60, ал.1 АПК предпоставки, но в своя полза. Или следва да обоснове настъпването на значителни или трудно - поправими вреди за себе си. Според правната теория за значителност се преценяват вреди, които имат посочено материално изражение, а като трудно - поправими вреди, които касаят ценности като живот и здраве. Съдът намира, че жалбоподателят не е обосновал и доказал вероятното настъпване на значителни или трудно – поправими вреди в своя и на семейството си патримониум. Като значителна и трудно поправима вреда следва да се определи само такава, която не може да бъде репарирана по обезщетителен ред, а в случая, ако административния акт бъде отменен като незаконосъобразен за оспорващия е налице правна възможност да реализира правата си в рамките на исково производство, в което да установи претърпени имуществени вреди за себе си и членове от семейството му, респективно по делото не се установява, че оспорващия би претърпял значителна и трудно поправима вреда, която да обоснове основание за спиране на предварителното изпълнение.

В случая искането за спиране на допуснатото предварително изпълнение изхожда от оспорилия административния акт, тоест е процесуално допустимо, но не е подкрепено от каквито и да е доводи и доказателства от които може да се изведе извода, че от допуснатото предварително изпълнение по силата на закона ще настъпят значителни или трудно поправими за оспорващия вреди.

При тези доводи и на основание чл.166, ал.4 във  вр. с ал.2 Административно процесуален кодекс (АПК) и във връзка с чл.65, ал.4 ЗОС, като прие искането за спиране на предварителното изпълнение на Заповед №1633/08.07.2013г. на Кмета на Община Монтана за неоснователно, І-ви състав на Административен съд Монтана

 

                                          О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И:

        

         ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ молба вх.№937/16.06.2017г., с която оспорващата З.А.Р. *** е формулирала искане за спиране на допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на оспорваната Заповед №1633/08.07.2013г. на Кмета на Община Монтана.

         Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в седемдневен срок от съобщаване му.

 

 

                                                          ПРЕДСЕДАТЕЛ: