O П Р
Е Д Е Л Е
Н И Е
№
19.06.2017г.
Административен съд - Монтана,
І-ви състав в закрито заседание на деветнадесети юни през две хиляди и
седемнадесета година в състав:
Председател : Огнян Евгениев
Производството е по реда на
чл.166, ал.4 във вр. с ал.2 от
Административно процесуален кодекс (АПК) във връзка с чл.65, ал.4 от Закон за общинската собственост (ЗОС)
По Административно дело №236/2017г.
по описа на Административен съд Монтана е постъпила молба вх.№937/16.06.2017г.,
с която оспорващата З.А.Р. *** е формулирала искане за спиране на допуснатото
по силата на закона предварително изпълнение на оспорваната Заповед
№1633/08.07.2013г. на Кмета на Община Монтана, като са изложени доводи, че от
изпълнението и ще настъпят непреодолими вредни последици, без да се
конкретизират какви и без да се сочат доказателства в подкрепа на това
твърдение.
Настоящата съдебна инстанция счита искането за спиране на допуснатото предварително изпълнение за процесуално допустима. Разгледано по същество искането е НЕОСНОВАТЕЛНО при следните доводи:
Съгласно разпоредбата на чл.65,
ал.4 ЗОС, Заповедта
по ал. 1 подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като обжалването не спира изпълнението на заповедта, освен
ако съдът разпореди друго. Законодателят изрично е предоставил на съда правната
възможност да спре изпълнението на административен акт, с
които се иззема общински имот.
Тъй като в специалния закон - ЗОС, не са предвидени
условията, при наличие на които може да бъде спряно изпълнението на административните актове, с
които се изземва имота, на
основание чл. 46, ал. 2 от Закона за нормативните актове (ЗНА), по аналогия на
закона следва да бъдат съобразени предпоставките, въведени в материалноправната
норма на чл. 166, ал. 2 АПК. Такива основания за спиране са посочените в същата
норма обстоятелства - наличието на значителни или трудно - поправими вреди,
които ще настъпят в патримониума на жалбоподателя от предварителното изпълнение
на акта. За да допусне законодателят предварително изпълнение по силата на
закона, е презумирал наличието на предпоставките по чл. 60, ал.1 АПК и тяхното
съществуване не следва да се доказват от органа. Жалбоподателят следва да
докаже наличието на някоя от посочените в същия чл. 60, ал.1 АПК предпоставки,
но в своя полза. Или следва да обоснове настъпването на значителни или трудно -
поправими вреди за себе си. Според правната теория за значителност се
преценяват вреди, които имат посочено материално изражение, а като трудно -
поправими вреди, които касаят ценности като живот и здраве. Съдът намира, че
жалбоподателят не е обосновал и доказал вероятното настъпване на значителни или
трудно – поправими вреди в своя и на семейството си патримониум. Като значителна и
трудно поправима вреда следва да се определи само такава, която не може да бъде
репарирана по обезщетителен ред, а в случая, ако административния акт бъде отменен като незаконосъобразен
за оспорващия е налице правна възможност да реализира правата си в рамките на
исково производство, в което да установи претърпени имуществени вреди за себе
си и членове от семейството му, респективно по делото не се установява, че
оспорващия би претърпял
значителна и трудно поправима вреда, която да обоснове основание за спиране на
предварителното изпълнение.
В случая искането за спиране на
допуснатото предварително изпълнение изхожда от оспорилия административния акт,
тоест е процесуално допустимо, но не е подкрепено от каквито и да е доводи и
доказателства от които може да се изведе извода, че от допуснатото
предварително изпълнение по силата на закона ще настъпят значителни или трудно
поправими за оспорващия вреди.
При тези доводи и на основание
чл.166, ал.4 във вр. с ал.2
Административно процесуален кодекс (АПК) и във връзка с чл.65, ал.4 ЗОС, като
прие искането за спиране на предварителното изпълнение на Заповед
№1633/08.07.2013г. на Кмета на Община Монтана за неоснователно, І-ви състав на
Административен съд Монтана
О
П Р Е
Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ
УВАЖЕНИЕ молба вх.№937/16.06.2017г., с която оспорващата З.А.Р. *** е
формулирала искане за спиране на допуснатото по силата на закона предварително
изпълнение на оспорваната Заповед №1633/08.07.2013г. на Кмета на Община Монтана.
Определението
подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в
седемдневен срок от съобщаване му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: