Р Е Ш Е Н И Е
01.12
номер .................. град ПЛЕВЕН
В ИМЕТО НА НАРОДА
Плевенски районен съд на 6 октомври |
ХІІІ наказателен състав година 2020 |
В публично заседание в следния състав:
РАЙОНЕН СЪДИЯ: |
К. ДИМИТРОВ |
Секретар: Петя Каракопилева
Като разгледа докладваното от съдия ДИМИТРОВ
НАХД № 325 по описа за 2020 година
и на основание данните по делото и закона, за да се произнесе взе предвид следното:
ПРОИЗВОДСТВОТО е по реда на чл. 59 ал. І
от ЗАНН.
Постъпила е жалба от страна на ***, с ЕГН: **********, с административен адрес на управление *** против наказателно постановление № 35-0000036 от 27.01.2020 г. на ***ОО „Автомобилна администрация“ – град Плевен, с което на основание чл. 53 и чл. 178, ал. 7, т. 1, предл. 1 от ЗДвП е наложил *** Глоба в размер на 1500 /хиляда и петстотин/ лева, за извършено нарушение на чл. 43, ал. 1, т. 4, предл. 1 от Наредба № Н-32 от 16.12.2011 г. на МТИТС.
Недоволен от издаденото наказателно постановление е останал жалбоподателят, който го обжалва в срок.
В жалбата са наведени доводи за приложението на чл. 28 от ЗАНН, тъй като извършеното нарушение от страна на жалбоподателя е за първи път.
В съдебно заседание жалбоподателят редовно призован, не се явява, представлява се от адв. *** ***. Последният моли съда да отмени издаденото наказателно постановление.
За ответната страна по жалбата ОО “Автомобилна Администрация” – Плевен, редовно призована, не изпраща представител и не изразява становище по същество на спора.
Съдът въз
основа на императивно вмененото му задължение за цялостна проверка на
издаденото наказателно постановление относно законосъобразността му,
обосноваността му, и справедливостта на наложеното административно наказание и
предвид така установената фактическа обстановка направи следните правни изводи:
Жалбата е подадена в срока по чл.59 ал.2 от ЗАНН - ДОПУСТИМА Е, разгледана по същество е НЕОСНОВАТЕЛНА !!!
Обжалваното наказателно постановление № 35-0000036 от 27.01.2020 г. е издадено от ***ОО “Автомобилна Администрация” – гр. Плевен, в качеството на административно наказващ орган въз основа на Акт за установяване на административно нарушение Серия А-2019 № 272652 от 18.12.2019 г., от който е видно, че:
На 09.09.2019г. около 13:37 часа в ***
в качеството на председател на комисия за извършване на периодични прегледи на
ППС в КТП, с разрешение № ***на *** е извършил периодичен преглед за техническа
изправност на автомобил „***“, с рег. № ***, собственост на *** и не е въвел
правилно в протокол ***техническите данни за идентификация на превозното
средство /вместо категория М1 е въвел категория АВ1/ видно от справка за МПС по
регистрационен номер от информационната система REGIX и от протокол №***. За извършения
преглед е издаден знак №***.
Актосъставителят ***е квалифицирал
нарушението в АУАН-а по чл. 34, ал. 1, т.4 предл.1 от Наредба № Н-32 на МТИТС
На основание чл.53, ал.2 от ЗАНН, административно-наказващият орган е преквалифицирал нарушението по от чл. 34, ал. 1, т.4 предл.1 от Наредба № Н-32 на МТИТС в чл. 43, ал. 1, т. 4, предл.1 от Наредба № Н-32 на МТИТС.
Съдът счита, че образуваното административно-наказателно производство е проведено правилно и законосъобразно.
Наказателното постановление е издадено в шестмесечният преклузивен срок по чл.34 ал.3 от ЗАНН. Актът също е бил издаден в предвидения в чл.34 ал.1 от ЗАНН срок от извършване на нарушението. Спазени са нормите на чл.42 и чл.57 от ЗАНН, като съставеният АУАН и издаденото наказателно постановление съдържат всички реквизити, посочени в тези норми. Вмененото във вина на жалбоподателя нарушение е индивидуализирано в степен, позволяваща му да разбере какво е обвинението и срещу какво да се защитава. Същото е описано в пълнота и с необходимата конкретика.
Така изложената фактическа обстановка се подкрепя напълно от ангажираните в хода на съдебното производство гласни доказателства - показанията на актосъставителя *** и свидетеля ***, които съдът кредитира като последователни, логични и взаимообвързани с приетата от съда доказателствена основа.
На базата на всички събрани по делото доказателства, съдът намира за установена категорично описаната в АУАН и наказателното постановление фактическа обстановка по извършване и констатиране на нарушението.
Не се възприемат като основателни възраженията, изложени в жалбата от страна на жалбоподателя, а именно, че не е извършил вмененото м, нарушение, че нарушението не е извършено виновно и на трето място е посочил, че не е съгласен с наложената му глоба в размер на 1500 лв..
В хода на съдебното следствие по искане на процесуалния представител на жалбоподателя адв. *** е допуснат до разпит в качеството на свидетел ***.
В дадените пред съда показанията, свидетеля ***заявява, цитат: „В това падащо меню не може ръчно да се въвежда каквито и да било символи от клавиатурата, а може само да се избират такива, които ги има в програмата в това падащо меню.“
В показанията си същият заявява, че няма в падащото меню категория „АВ1“.
Съдът не кредитира дадените показания от страна на свидетеля Преслав Константинов, тъй като съдът счита, че същият е заинтересован от изхода на делото.
По делото е постъпила справка от ИА „Автомобилна администрация“ – гр. София, от която е видно, че:
„…Към дата 09.09.2019 г. е било възможно
въвеждането на категория на превозното средство „АВ1“ в информационната
система, като въвеждането става с избор на категорията на превозното средство
от падащо меню в системата“.
С оглед на гореизложеното съдът счита,
че на жалбоподателя, в качеството му на председател на комисия, е вменено, че е
допуснал извършване на периодичен преглед за проверка на техническата
изправност на ППС в нарушение на наредбата по чл.147.
В разпоредбата на чл. чл. 43, ал. 1, т.
4 от конкретната разпоредба, цитирана по – горе именно е предвидено задължение
за председателя на комисията да въведе в протокола техническите данни,
идентифициращи проверяваното ППС. Законосъобразно за това нарушение е наложено
наказание на основание чл. 178а, ал. 7, т. 1, предл. 1 от ЗДвП, в
която имено е установена санкцията за неизпълнение на горното задължение.
Съгласно разпоредбата на чл. 10 от ЗАНН
допустителството е наказуемо само в предвидените в закона случаи, а визираната
административно-наказателна разпоредба изрично предвижда това. Дали няма
да въведе идентифициращите ПС технически данни или ще ги
въведе некоректно, в случая като изпълнително деяние е равнозначно.
В случая не става въпрос и за това дали
за конкретното МПС са платени дължимите данъци-тогава действително нарушената
разпоредба би била друга. Едно от изискванията, за да бъде проведен технически преглед
е за МПС да е заплатен пътен данък. Ако такъв не е платен, системата за контрол
не позволява продължаване на техническия преглед. Въвеждането на грешен компонент
при индивидуализиране на МПС прави невъзможно за системата да провери
автоматизирано дали е платен или не пътния данък и по този начин става възможно
продължаване на процедурата по извършване на техническия преглед.
Именно
това нарушение на наредбата е допуснал жалбоподателят
като председател на комисията като е въвел некоректни данни за идентификация на
МПС.
Съдът намира, че административно-наказващият
орган при издаване на наказателното постановление не е нарушил процесуалните
правила, нито е приложил неправилно материалния закон. Макар да липсват
конкретни мотиви, защо не намира приложение разпоредбата на чл.28 ЗАНН, за настоящия състав също не са налице предпоставките за
маловажност на случая – липсват доказателства за по–ниска степен на обществена
опасност на деянието. Наказанието е определено според предвиденото в правната
норма, поради което не подлежи на изменение.
Водим от горното, съдът
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление №
35-0000036 от 27.01.2020 г. на ***ОО „Автомобилна администрация“ – град Плевен,
с което на основание чл. 53 и чл. 178, ал. 7, т. 1, предл. 1 от ЗДвП е наложил ***,
с ЕГН: **********, с административен адрес на управление *** е наложена Глоба в размер на 1500 /хиляда и петстотин/
лева, за извършено нарушение на чл. 43, ал. 1, т. 4, предл. 1 от Наредба №
Н-32 от 16.12.2011 г. на МТИТС, като ПРАВИЛНО
И ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване по реда на АПК пред Административен съд – Плевен в 14 дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: