Решение по дело №181/2019 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 181
Дата: 19 юли 2019 г. (в сила от 4 февруари 2020 г.)
Съдия: Ваня Стоянова Иванова
Дело: 20197280700181
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 май 2019 г.

Съдържание на акта

                                              Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 181/19.7.2019г.                                             гр. Ямбол

 

В  ИМЕТО НА НАРОДА

 

Ямболският АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД   четвърти административен     състав

На  дванадесети юли        2019 година

В открито съдебно заседание в следния състав:

 

                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВАНЯ СТОЯНОВА

                                              

Секретар Велина Митева

Прокурор

като разгледа докладваното от съдия В. Стоянова

Административно дело № 181  по описа на 2019 година.

            За да се произнесе, взе предвид следното:          

            Производството по делото е образувано по жалба на П.С.И. ***, със съдебен адрес:***,  *, чрез адвокат Х.К. против Акт за установяване на публично държавна вземане № 28/06/1/0/01006/2/01/04/01  от 11.03.2019 г. на  Директора на ОД на ДФЗ, гр. Ямбол.

            В жалбата се твърди, че оспореният административен акт е  неправилен, незаконосъобразен и немотивиран, постановен в нарушение на административно-производствените правила и материалния закон. Излагат се подробни съображения за незаконосъобразността на оспорения административен акт. Прави се и искане оспорваният акт да бъде отменен като незаконосъобразен, алтернативно се иска обявяването му за нищожен.

В съдебно заседание оспорващият, редовно призован, се явява лично и с адвокат К., редовно упълномощена, която поддържа депозираната жалба. Счита, че от представената административна преписка, както и от становището на Министерство на земеделието, храните и горите по безспорен и категоричен начин се установява, към настоящия момент, че в България не са налице контролиращи лица, които да притежават лиценз за контролиране на дейността по отглеждането на био зайци. Не са разписани общи правила във връзка с европейското законодателство и поради липсата на тези правила няма как да се издават и съответните лицензи на контролиращите лица. Именно това е предпоставката, поради което и доверителят й е представил договор с контролиращото лице, но същият след като няма лиценз за лицензиране на био зайци, няма как да извършва тази дейност. Единственото, което е могло в тази ситуация да се предложи е за отглеждане на био люцерна, което обаче не е прието като възможност от административния орган.

Счита, че по безспорен начин се доказва от доказателствата по делото, че оспорващият е добросъвестен. Същият изпълнява бизнес плана си, започнал е отглеждането на био зайци, открил е фермата си, поради което съвсем правилно и законосъобразно административният орган е оторизирал първата сума по заложения бизнес план по мярката. С оглед 3-годишния преход, който е заложен по бизнес плана е нямало как да знае, че България няма да разпише тези правила, с оглед новия програмен период по мярката и няма да има контролиращи лица, които да извършват проверка и да изготвят доклади и документи относно начина на отглеждане на зайците. Поради това счита, че в настоящото производство доверителят й няма вина за неизпълнение на поетия бизнес план и не следва да търпи санкция, с оглед основните принципи, заложени в АПК, а именно чл. 6, чл. 9, чл. 11 и чл. 12 за предвидимост, последователност на административния процес. Иска присъждане на направените по делото разноски за заплатена държавна такса и адвокатски хонорар.

Ответната страна, чрез ст. юрисконсулт Б. счита, че от събраните в хода на съдебното дирене доказателства, както и изявленията на жалбоподателя и процесуалния му представител, по никакъв начин не са опровергани фактическите установявания на административния орган, които в пълна степен съответстват на коректно посочените правни основания за издаване на оспорения в настоящото производство акт.

В случая, че основанието, на което се отказва второ плащане и се иска връщане на полученото от П.И. първо плащане, е в съответствие с  Наредба № 14 от 28.05.2015 г. Сочи, че жалбоподателят не е проучил в началото има ли такива фирми за сертифициране на био зайци, с оглед връзката на това изявление с липсата на представен документ за сертифициране към заявката за второ плащане. Счита, че по този начин безспорно се доказва, че с оглед спецификата на предмета на договора за процесната мярка, земеделският стопанин се е съгласил, че ще изпълни поетите от него задължения пълно, точно и своевременно, именно с оглед и в зависимост от сбъдването на едно бъдещо несигурно събитие.

В случая, заявлението на кандидата за финансово подпомагане е класирано и одобрено заедно с бизнес план, в който сам кандидатът е посочил постигане на специфични цели, а именно увеличаване на броя на животните в животновъдното стопанство и преминаване към биологично производство. В тази връзка задълженията на административния орган се свеждат именно до това да извърши оценка на заявлението за подпомагане, съгласно критериите за подбор и тяхната тежест, посочени в Приложение № 3 към Наредба № 14 от 2015 г. и по никакъв начин административният орган няма задължение, нито може да му се вмени такова, да извършва проучване на дейността, изобщо каквото и да било проучване на фирмите за контролиране и сертификация, тъй като по-нататъшните отношения между тези фирми и земеделските стопани са с чисто облигационноправен характер.

Счита, че в този случай административният орган е действал добросъвестно, последователно и предвидимо, и отговорността за изпълнението на бизнес плана и на задълженията, скрепени в договора се носи единствено от лицето, което е искало да се ползва от финансирането по тази мярка и съответно в тази връзка е предприело поведение, което да отговаря на критериите и изискванията по мярката, за да може да участва в процедурата по кандидатстване и да отговори на изискванията към кандидатите и проектите и съответно проектът му да бъде одобрен и класиран.

В тази връзка счита, че жалбата на П.И. е неоснователна, иска присъждане на  направените по делото разноски за процесуално представителство, съгласно Наредбата за правната помощ. В условията на евентуалност прави възражение за прекомерност на адвокатския хонорар.

         ЯАС, като взе предвид разпоредбата на чл. 168 от АПК и  прецени събраните по делото доказателства, ведно с доводите  и изразените становища прие за установено следното:

Оспорващият е подал Заявлението за подпомагане за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от ПРСР за периода 2014-2020 г., съфинансирана от ЕЗФРСР, чл. 34,ал. 2 и ал. 4 вр. ал. 1 от Наредба № 14 от 28.05.2015 г. за прилагане на подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. /наричана за краткост Наредба № 14/28.05.2015 г./. и е с идентификационен номер 28/06/1/0/01006.  Със заповед на изпълнителния директор на фонда е одобрен за финансиране по подаденото от него заявление за подпомагане с общ размер на финансовата помощ 48895 лева. На основание на издадената заповед е сключил Договор № 28/06/1/0/01006 от 14.04.2016 г. с Държавен фонд „Земеделие“.

       На 14.04.2016 г. е сключен Договор № 28/06/1/0/01006 за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по подмярка 6.3 „Стартова помощ за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони между  ДФ „Земеделие“ - София и П.И.. По силата на същия фондът предоставя на оспорващия безвъзмездна  финансова помощ  по процесната подмярка за изпълнение на одобрен Проект № 28/06/1/0/01006 в размер на  48895 лева. Договорено е първото плащане, съставляващо 24447,50 лв. да се извърши в срок до два месеца от сключване на договора, а второто плащане в размер на 24447,50 лв. в срок до три месеца след издаване на УИН на окомплектованата с всички изискуеми документи, съгласно Приложение № 7 към Наредба № 14 от 28.05.2015 г., заявка за второ плащане. В чл. 3, ал. 3 от процесния договор е посочено, че заявката за второ плащане се подава в срок до 10.10.2018 г.

   С Писмо изх.№ 01-283-6500/923 от 05.11.2018 г., Уникален номер 28/06/3/0/01006/2/01/22/01 П.И. е уведомен на основание чл .26 ал. 1 във вр. с чл. 34, ал. 3 от АПК, че ДФ „Земеделие“ открива производство по издаване на акт за установяване на публично държавно вземане. Производството е открито във връзка с подадена от И. заявка за плащане по мярка 6.3 от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г., входирана във връзка с Договор № 28/06/1/0/01006 от 14.04.2016 г.

С писмото жалбоподателя е уведомен, че при извършване на административни проверки по повод предприети действия за подаване на заявка за второ плащане е установено неспазване на разпоредбите на чл.3, ал.3 вр. ал.2, т.2 от Договор № 28/06/1/0/01006/14.04.2016 г. за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от ПРСР за периода 2014-2020 г., съфинансирана от ЕЗФРСР, чл. 34,ал. 2 и ал. 4 вр. ал. 1 от Наредба № 14 от 28.05.2015 г. за прилагане на подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. /наричана за краткост Наредба № 14/28.05.2015 г./.

В писмото се сочи, че при явяването му на 10.10.2018 г., в присъствие на П.И. е направен преглед на приложените към заявката за второ плащане документи и е установена липсата на представен договор за сертифициране на зайкини – майки /изискуем документ, съгласно Приложение № 7 – специфични документи към биологично производство, към чл. 34, ал. 1 от Наредба № 14/28.05.2015 г. „Копие от договор за контрол по чл.18 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице“/, поради което заявката за плащане не е приета. За целта е съставен Контролен лист РРА 1 М6.1 за окомплектованост, подписан от И.. С оглед на направените констатации от административния орган в писмото е изведен извод, че подадената  заявка за второ плащане, не е  окомплектована с всички изискуеми, съгласно Приложение № 7 към Наредба № 14 от 28.05.2015 г. документи в срока по чл. 3, ал. 3 от договора и чл. 34, ал.4 от Наредбата, което представлява неизпълнение на договорно и нормативно задължение. Административният орган се позовава на чл. 9, ал.1, т.1, предл.1, респ. чл.38, ал.1, т.1 от Наредба № 14/28.05.2015 г. и извежда извод, че ползвателят на помощта няма право да получи второто плащане и дължи връщане на полученото първо плащане по договора за предоставяне на финансова помощ. В отговор на горецитираното писмо, с което е открито производство по чл. 26 ал. 1 от АПК, П.И. депозира възражение, в което сочи, че към момента на сключване на договора от 14.04.2016 г. не се е изисквало стопанството да е био сертифицирано. Създал е стопанство и започнал стриктно да отглежда зайци, изпълнявайки бизнес плана. Сочи, че в договора и бизнес плана е предвиден 3-годишен срок за преминаване към отглеждане на био зайци, като акцентува, че към момента на поемане на ангажимента не  е могъл да предвиди, че до 3-тата година от мярката няма да има сертифициращи фирми с лиценз за контролиращо лице за био зайци, както и няма да има разписани критерии за отглеждане и контролиране на био зайци. Административният орган е отбелязал, че бенефициентът не е сключил договор за сертифициране на зайкини-майки.

Възражението на П.И. не е уважено. От друга страна, видно от приложения контролен лист РРА1 М6.1 за окомплектованост при кандидатстване за второ плащане, в последния абзац - преминаване към биологично производство, срещу графата - копие от договор за контрол по чл.18 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти от ЕС с контролиращо лице е посочено - НЕ.

Въз основа на изложените по горе констатации, както и неуважаване на възражението на оспорващия, административният орган е издал оспорения административен акт.

Жалбата е подадена директно в Административен съд –Ямбол  с вх.№  1086 от 15.05. 2019 г.

        При така изяснената фактическа обстановка и след проверка на оспорвания административен акт, съобразно чл.168, ал.1 АПК, съдът прави следните правни изводи:

           Жалбата е процесуално допустима, като подадена от надлежна страна с правен интерес от обжалването и в преклузивния срок по чл.149, ал.1 от АПК. Разгледана по същество жалбата се явява основателна по следните съображения:

           Проверката за законосъобразност на оспорения в настоящото производство административен акт, съобразно разпоредбата на чл. 168, ал.1 от АПК следва да бъде извършена на всички основания по чл. 146 от АПК, а не само на тези посочени от оспорващия в жалбата му.

С Акт за установяване на публично държавно вземане № 28/06/1/0/01006/2/01/04/01  от 11.03.2019 г. на  Директора на ОД на ДФЗ, гр. Ямбол е отказано пълно изплащане на финансовата помощ общо в размер на 24447,50  лева, представляваща второ плащане по Договор № 28/06/1/0//01006 от 14.04.2016 г. и е определено на П.И., подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер на 24447,50 лева, представляващо първо плащане по цитирания договор.

Съгласно чл. 20а, ал. 1 и ал. 2 от ЗПЗП, изпълнителният директор на ДФ "Земеделие" е изпълнителен директор на Разплащателната агенция, който организира и ръководи нейната дейност, а съгласно ал.4 от същия текст може да делегира със заповеди част от предоставените му правомощия  на заместник-изпълнителните директори и на директорите на областните дирекции на фонда съобразно териториалната им компетентност, включително и правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления и/или сключване на договори за финансово подпомагане. Така, с цитираната в процесния административен акт и служебно известна на съда Заповед № 03-РД/286 от 01.02.2017 г. на изпълнителния директор на ДФЗ, на директорите на ОД на ДФЗ са делегирани изрично посочените в нея правомощия, сред които и да издават решения за финансова корекция по чл. 73, ал.1 от ЗУСЕСИФ и  актове за установяване на публично държавно вземане по отношение на ползватели по подмярка 6.3 „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. Следователно оспореният адм. акт е издаден от оправомощен и териториално компетентен директор на ОД на ДФЗ, гр.Ямбол.            Условията и редът за прилагане на подмярка 6.3 „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., са регламентирани в  Наредба № 14 от 28.05.2015 г. за прилагане на подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. /наричана за краткост Наредба № 14/28.05.2015 г./.  Съгласно чл. 10, от Наредбата изплащането на помощта  по процесната подмярка се извършва на два етапа: 1. първо плащане в размер на левовата равностойност на 12500 евро – след сключване на договора за предоставяне на финансова помощ. 2. второ плащане в размер на левовата равностойност на 12500 евро – когато след извършена проверка РА установи точно изпълнение на бизнес плана.

         Видно от разпоредбата на чл.34, ал.1 от Наредба № 14, при кандидатстване за второто плащане по чл. 10, т. 2 ползвателят на помощта подава заявка за плащане по образец, утвърден от изпълнителния директор на РА и публикуван на електронната страница на РА, в съответната регионална разплащателна агенция и прилага всички изискуеми документи съгласно приложение № 7. В ал.4 на същия текст е разписано, че  ползвателите на помощта подават заявка за второ плащане не по-късно от посочения в заявлението за подпомагане и договора за предоставяне на финансова помощ срок.

В случая, адм. орган се е позовал на констатираното неизпълнение  на задълженията на оспорващия по чл. 3, ал.3 вр. с ал. 2 т. 2 от Договора № 28/06/1/0/01006/14.04.2016 г. за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от ПРСР за периода 2014-2020 г., съфинансирана от ЕЗФРСР, чл. 34,ал. 2 и ал. 4 вр. ал. 1 от Наредба № 14 от 28.05.2015 г. за прилагане на подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. /, изразяващо се в установена липсата на представен договор за сертифициране на зайкини – майки /изискуем документ, съгласно Приложение № 7 – специфични документи към биологично производство, към чл.34, ал.1 от Наредба № 14/28.05.2015 г. „Копие от договор за контрол по чл.18 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице“/, подадената заявка за второ плащане, не е окомплектована с всички изискуеми, съгласно Приложение № 7 към Наредба № 14 от 28.05.2015 г. документи в срока по чл.3, ал.3 от договора и чл.34, ал.4 от Наредбата, което представлява неизпълнение на договорно и нормативно задължение. Адм. орган се позовава на  чл.9, ал.1, т.1, предл.1, респ. чл.38, ал.1, т.1 от Наредба № 14/28.05.2015 г. и извежда извод, че ползвателят на помощта няма право да получи второто плащане и дължи връщане на полученото първо плащане по договора за предоставяне на финансова помощ.

         Това е и основния довод, поддържан от административния орган, с който обосновава извода си, че ползвателят няма право да получи второ плащане, както и да върне първото, а именно, че не доказва преминаване към биологично производство, за което се изисква сключване на договор със сертифицираща фирма за био зайци. За да попълни делото с доказателствен материал за правилното му решаване, ЯАС изиска и получи от МЗХ писмо вх. № 1531/27.06.2019г./стр. 364/, в което се посочи, че в България не са одобрени национални технически стандарти или частни такива за биологично отглеждане на зайци, съгласно общите стандарти и принципи, определени в Регламент /ЕО/ № 834/2007 г. на Съюза и регламентите за неговото прилагане. Цитира се и чл. 1, пар. 2, буква „а“ от Регламент /ЕО/ № 889/2008 г. на Комисията от 05.09.2008 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент № 834/2007 г. на Съвета относно биологичното производство, като се сочи, че зайците попадат в обхвата на Регламент № 83482007 г. като живи животни, но не са разписани подробни правила за отглеждането им по биологичен начин в Регламент /ЕО/ № 889/2008 г.

         В този смисъл адм. орган е следвало да вземе предвид възражението на кандидата във връзка с откритото производство по издаване на АУПВ. ЯАС счита, че адм. орган е издал адм. акт при неизяснена фактическа обстановка, като е извършил и съществено нарушение на процесуалните правила като не е обсъдил всички факти и обстоятелства от значение за случая, с което съществено е нарушено правото на защита на оспорващия. Именно поради  непълнота в правната уредба, адм. орган е следвало да обсъди има ли данни за недобросъвестно поведение от страна на оспорващия, следвало е да преразгледа и собствените си критерии в Бизнес плана. След като адм. орган е знаел, че не съществува сертифицираща фирма за био зайци, защо в бизнес плана е заложено като критерий преминаване към биологично производство за зайци, по който критерий кандидатите получават и повече точки при оценяването на проекта.

          В случай, че е налице пропуск, който се дължи на неяснота, произтичаща от непълнота в нормативната уредба или липса на ред, по който да се издава сертификат за отглеждане на био зайци, би било абсолютно несправедливо и в разрез с целта на закона да се издава процесния адм. акт.

Помощта предоставяна на малките стопанства е насочена към осигуряване на тяхното устойчиво развитие и растеж. По мярката се подпомагат всички дейности, които могат да гарантират това развитие, които са включени в бизнес плана. Това включва инвестиции в малкото стопанство, свързани с неговото развитие и модернизация, а също и текущи разходи необходими за изпълнението на бизнес плана. като основната цел е наистина стимулиране на младите земеделски стопани за развитие на стопанствата им, а не при осъществен бизнес план и извършване на инвестиция в пълен размер да се лишават същите от подпомагане. В случай, че кандидатът стриктно е изпълнявал задълженията си по договора и бизнес плана, адм. орган е следвало да вземе предвид възражението му, още повече че полученото първо плащане по договора е добросъвестно получено, а и невъзможността да премине към биологично производство на зайци не е по негова вина, от което следва изводът за незаконосъобразност на издадения административния акт. В този смисъл съдът намира, че като не е обсъдил задълбочено всички факти и обстоятелства от значение за случая, адм. орган е издал оспорения адм. акт на формално основание.

Следва да се има предвид, че издадения контролен лист РРА1 М6.1 за окомплектованост при кандидатстване  за второ плащане, в последния абзац - преминаване към биологично производство, срещу графата - копие от договор за контрол по чл.18 от Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти от ЕС с контролиращо лице ще бъде с отговор НЕ. Следователно, още при приемане на заявлението и бизнес плана, дори още със заявката за първо плащане по договора е следвало да се прецизира изобщо възможността за преминаване към биологично производство на зайци, при наличната нормативна уредба и спецификата на животните.

В заключение, налице е невиновно неизпълнение на цитирания договор. Зайците попадат в обхвата на Регламент ЕО №834/20017 г., но по отношение на тях в периода на сключване на договора до момента на изтичане на срока на подаване на заявката за второ плащане, липсват разписани такива правила, т.е. в националното законодателство не се предвиждала идентификация на оглежданите биологично зайци. Това поставя в невъзможност, който и да било контролен орган да гарантира произхода и качеството на съотв. биологична единица /заек или зайци/  и дали същата се отглеждала по биологичен начин. На територията на страната не съществуват организации и дружество, които да извършвали сертифициране по чл.18, ал.1, от ЗПООПЗПЕС /Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз/ по отношение отглеждането на зайци по биологичен начин. Тази законодателна празнота е довела оспорващия до невъзможността да представи изискуемия се документ – договор за контрол с контролиращо лице или сертификат от такова за отглеждане по биологичен начин на животни. За това обаче оспорващия не следва да носи отговорност и да бъде санкциониран.

Действително основния мотив на адм. орган за отказ за второ плащане е, че не са представени всички изискуеми документи по наредбата, но адм. орган не е взел предвид възражението на оспорващия, че непредставянето им не е по негова вина и не следва да носи отговорност като добросъвестна страна по договора.

Предвид изложеното ЯАС намира, че адм. орган е допуснал съществени нарушения на административнопроизводствените правила,  съответно нарушение на материалния закон и на целта на закона. Освен това, нарушени са основни принципи на адм. процес - чл. 6, ал. 2 от АПК, а именно адм. акт и неговото изпълнение не могат да засягат права и законни интереси в по-голяма степен от най-необходимото за целта, за която актът се издава.

Поради изложеното настоящият съдебен състав счита, че следа да се отмени оспорения административен акт като незаконосъобразен на основанията, посочени в чл.146,  т.3, т. 4 и т. 5  от АПК.

С оглед изхода от спора, както и на основание чл.143, ал.1 от АПК, жалбоподателят има право на доказаните разноски по делото, които в конкретния случай са 10 лева - внесена държавна такса и 800 лева -адвокатско възнаграждение, тъй като по делото е представен договор за правна помощ от 15.05.2019 г. С оглед разпоредбата на чл. 8, ал. 1, т. 7 от Наредбата за минималните размери на адвокатските възнаграждения по ЗПЗП, то е 500 лева. ЯАС счита, че е налице фактическа и правна сложност на делото. Освен това, договореният хонорар не надвишава дори двукратно минималния. В този смисъл, съдът намира за неоснователно направеното възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение.

Водим от горното ЯАС, четвърти административен състав

Р Е Ш И :

          ОТМЕНЯ по жалба на П.С.И.  Акт за установяване на публично държавна вземане № 28/06/1/0/01006/2/01/04/01  от 11.03.2019 г. на Директора на ОД на ДФЗ, гр. Ямбол.

 

            ОСЪЖДА ДФ “Земеделие“, гр. София да заплати на П.С.  И. с ЕГН: **********,***, сумата от 810 /осемстотин и десет/ лева, направени разноски по делото. 

         Решението може да бъде обжалвано с касационна жалба в 14 – дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховния административен съд на Република България.

 

                                                                    СЪДИЯ:/п/не се чете