ОПРЕДЕЛЕНИЕ №......
гр.
Добрич, 17.10.2023 г.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД - ДОБРИЧ, четвърти състав, в закрито заседание на седемнадесети октомври две
хиляди двадесет и трета година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ЛЮБОМИР ГЕНОВ
като
разгледа административно дело №495 по описа на ДАС за 2023 г. и за да се
произнесе, взе предвид следното:
В откритото съдебно заседание на 09.10.2023 г. на ответника
е дадена възможност в 7-дневен срок да постави нови или да преформулира
задачите към поисканата от жалбоподателя съдебно – счетоводна експертиза.
На 16.10.2023 г. е получена писмена молба
от ответника, в която са поставени допълнителни въпроси, като се възразява на
относимостта към спора на поставените от жалбоподателя последни две задачи.
С оглед на изложеното и за изясняването на
фактическата страна по делото трябва да бъде допусната исканата съдебно –
счетоводна експертиза, която да отговори на всички поставени от страните
задачи.
Водим от горното, Добричкият
административен съд
ОПРЕДЕЛИ:
ДОПУСКА съдебно – счетоводна експертиза, при която вещото
лице след запознаване с материалите по делото, както и извършването на
необходимите справки в счетоводството на жалбоподателя, в ТД на НАП – Варна и
другаде, където е необходимо, да отговори на следните въпроси, посочвайки
документите, въз основа на които е изготвило заключението си:
1. Заведена ли е от дружеството – жалбоподател за
отчетните 2021 г. и 2022 г. счетоводна отчетност по смисъла на Закона за
счетоводството, позволяваща проследимост на счетоводните операции? Водени ли са
хронологични и аналитични регистри на счетоводните сметки, отчитащи приходите и
разходите на дружеството, както и регистър „главна книга“? Отговаря ли
заведената счетоводна отчетност на изискванията на Закона за счетоводството и
приложимите счетоводни стандарти?
2. Дружеството – жалбоподател водило ли е регистър на
клиенти с карти/талони, на които е правена отстъпка от цената на ГТП? Воденото
счетоводство дава ли информация за установяването на броя ГТП, за които са
ползвани отстъпки; за вида на автомобилите, за които са ползвани отстъпки,
както и кои точно клиенти са ползвали отстъпка?
3. Съгласно информацията от фискалната памет на ЕКАФП
налице ли са маркирани приходи от продажби на услуги за клиенти, ползващи
отстъпки на стойности, по-ниски от обявените по ценоразписите за съответните
данъчни периоди, т.е. по цени от 10 лева, 12 лева, 15 лева, 20 лева и 24 лева?
Какво е съотношението на отразените приходи с отстъпка спрямо останалите такива
за 2020 г. и за 2021 г. като периоди?
4. В ЕКАФП има ли създадена функция за отстъпки? Цените
от 10 лева, 12 лева, 15 лева и 24 лева чрез функцията за отстъпки ли са
маркирани?
5. Да се изчисли какъв би бил размерът на приходите на
дружеството – жалбоподател за ревизираните периоди, като се вземе предвид броят
на извършените годишни технически прегледи съобразно получената от официални
органи информация и се приложи към установеното в задача 3 съотношение.
6.
Съобразно
установените приходи да се изчислят дължимите данъци и следващите се лихви за
забава.
НАЗНАЧАВА за
вещо лице по експертизата Теодора Петрова Драгнева.
ОПРЕДЕЛЯ възнаграждение за вещото лице в размер на 600 (шестстотин)
лева, от които 400 лева вносими от жалбоподателя и 200 лева вносими от ответника
в 7-дневен срок от получаването на съобщенията, като в същия срок по делото
бъдат представени доказателства за внесените депозити.
ДА
СЕ ИЗПРАТЯТ съобщения на страните с
преписи от настоящото определение в 7-дневен срок от получаването на
съобщенията да внесат определените депозити.
ДА
СЕ УВЕДОМИ след представянето на
доказателства за внесени депозити вещото лице за задължението му за изготвянето
на заключението и да се призове за датата на следващото съдебно заседание.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО
не подлежи на обжалване.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: