Решение по дело №186/2020 на Окръжен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 6 юли 2020 г.
Съдия: Симона Димитрова Миланези
Дело: 20204200500186
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 15 юни 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

№ 143

гр.Габрово, 06.07.2020 г.

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

          Габровският окръжен съд в публично съдебно заседание на двадесет и трети юни през две хиляди и  двадесета  година, в състав:

                                           ПРЕДСЕДАТЕЛ: ПОЛИНА ПЕНКОВА

                                                         ЧЛЕНОВЕ: КРЕМЕНА ГОЛЕМАНОВА

                                                                            СИМОНА МИЛАНЕЗИ

при секретаря М. Шаханова, като разгледа докладваното от съдия Миланези в. гр. д. № 186 по описа за 2020 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

          Производството е по реда на чл.258 и сл. от ГПК.

          Образувано е по въззивна жалба на ищеца М.Г.М., подадена чрез процесуалния представител адв. Р. –М. Х.-К. срещу решение № 145/21.05.2020г. постановено по гр. д. № 2348/2019 г. на Габровски районен съд, с което е отхвърлен предявения от жалбоподателя иск за заплащане на сумата от 1 964,26 лв., представляваща възнаграждение за положен извънреден труд вследствие преобразуване на нощен към дневен такъв за периода 29.11.2016 г. - 29.11.2019 г., ведно със законната лихва от предявяване на исковата молба до окончателното изплащане на сумата и жалбоподателят е осъден да заплати на ответната ОД МВР Габрово сумата от 150 лв.- разноски по делото

В жалбата се излагат доводи за незаконосъобразност и необоснованост на обжалваното решение. Оспорва се правилността на изводите на съда относно приложимостта на разпоредбите на КТ и издадената въз основа на него Наредба за структурата и организацията на работната заплата,както и ЗДСл, към възникналотото между страните по делото правоотношение по ЗМВР. Жалбоподателят счита,че в специалния закон липсва правна норма, която да касае компенсиране на положения извънреден труд между 22.00 и 06.00 часа /нощен труд/. Позовава се  на мотивите на решение № 311 от 08.01.2019 г. на ВКС по гр.д. № 1144/2018 г. и на ТР № 6 от 06.11.2013 г. по т. д. №6/2012 г. на ОСГТК на ВКС, т. 23. Твърди, че след отмяната на Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г. е останала законова празнина относно регламентирането на преобразуването на часовете положен нощен труд към дневен такъв с конкретен коефициент и липсва специална норма спрямо общата такава по чл. 9, ал. 2 НСОРЗ. С оглед на това следва да се приложи чл. 46, ал. 2 от ЗАН. Това обосновава и субсидиарното прилагане на регламентираното в НСОРЗ, в който смисъл има установена трайна съдебна практика на Окръжните съдилища. Действалата през процесния период Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г., в която няма разпоредба, аналогична на чл. 31, ал. 2 от отменената Наредба от 11.08.2014 г., не следва да се приеме като законодателно решение, за  което жалбоподателят се позовава на чл. 67, ал. 3 от ЗДСл, решението на ВКС по гр. д. № 1144/2018 г. Счита, че е налице колизия между разпоредбата на чл. 188, ал. 2 ЗМВР и чл. 179, ал. 2 ЗМВР, а не както е прието от първоинстанционния съд, че към служебните правоотношения на служителите на МВР единствено приложим е специалният закон – ЗМВР и че чл. 188, ал. 2 ЗМВР не е относим към настоящия спор. Излагат се доводи за незаконосъобразност на изводите на съда, че различно е уреден въпросът за нощния труд по КТ и ЗМВР, при което коефициентът за служителите,работещи в системата на МВР е 1 при съотношение 8:8, а не 1,143. Жалбоподателят счита, че липсва специална норма в ЗМВР, дерогираща общата по чл. 140, ал. 1 КТ и доколкото нощният труд от 8 часа е над нормалната му продължителност  от 7 часа, същият се явява извън установеното за служителя работно време и подлежи на обезщетяване като извънреден труд по смисъла на чл. 143, ал. 1 КТ, при коефициент 1.143 съгласно чл. 9, ал. 2 НСОРЗ. Намира за неправилно приетото от първоинстанционния съд, че чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ е неприложим относно държавните служители  в МВР. Излагат се доводи, че първоинстанционният съд е изтълкувал превратно закона, защото всички работници имат гарантирани права на заплащане, което да съответства на извършената от тях работа, което е основен правен пинцип, прогласен от Конституцията на РБ – чл. 48, ал. 5. Твърди се, че предявеният иск е основателен и доказан. Моли да се отмяни обжалваното решението и да се постанови ново по същество на спора, с което искът да бъде уважен, ведно със законните последици.

          В депозирания по делото отговор на исковата молба ответникът по жалбата я оспорва, по подробно изложени аргументи и моли да се потвърди обжалваното решение, като правилно и законосъобразно и да им се присъди юрисконсултско възнаграждение. 

          Всяка от страните е представила и писмено становище по делото.

Въззивният съд, като взе предвид наведените от страните доводи и събраните по делото доказателства,приема за установено следното:

Въззивната жалба е подадена в законния срок,от надлежна страна и срещу подлежащ на обжалване акт, поради което същата е процесуално допустима и следва да бъде разгледана по същество.

От данните по делото се установява,че първоинстанционното производство пред Габровски районен съд е образувано по предявен осъдителен иск срещу ответника ОДМВР-Габрово за заплащане на ищеца възнаграждение за положен извънреден труд вследствие на преобразуване на нощен към дневен такъв за периода 29.11.2016 г. - 29.11.2019 г., в размер на 1964, 26 лв. съгласно направеното изменение на иска в хода на делото, като е претендирано и присъждане на  законната лихва от предявяване на иска. В исковата молба се твърди, ищецът като служител в РУ-Габрово при ОДМВР-Габрово, е заемал длъжността  „старши полицай водач на патрулен автомобил“, при режим на смени – дневна и нощна от 22.00-6.00 ч.,с продължителност 12 ч. всяка смяна, при сумарно изчисляване на работното време съгласно чл. 187, ал. 3 ЗМВР. Работил е между 7 и 8 нощни дежурства месечно, за което не е получил трудово възнаграждение за положения извънреден труд  вследствие на преобразуването на нощен към дневен такъв. Позовава се на празнота в уредбата на реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсиране на работата извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето на отдих и почивките съгласно действалата през исковия период Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г., в която липсва изрична норма за преизчисляване на нощния труд в дневен. При приложение на чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ, за изработените през исковия период  часове  нощен труд, след преобразуване с коефициент 1,143, получената разлика от приравнените часове нощен труд, претендира да бъдат заплатени от ответника като извънреден труд.

Искът е оспорен от ответника, като неоснователен и недоказан. Позовал се е на приложимостта на разпоредбите на специалния  ЗМВР и издадената въз основа на него  Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г.

За да отхвърли предявения  иск, първоинстанционният съд е приел, че за съществуващото между страните правоотношение не следва да намери приложение НСОРЗ, доколкото е дадена изчерпателна регламентация в ЗМВР за извънредния и нощния труд, и допълнителните възнаграждения, следващи се за извънреден труд. Не е налице нормативна празнота, която  да налага субсидиарно приложение на НСОРЗ. Съдът е приел,че липсва препращане  или основание  за прилагане по аналогия или субсидиарно на КТ и НСОРЗ, касаещи нощния и извънредния труд на държавните служители в МВР. В ЗМВР са предвидени специфични условия на труд, които са компенсирани по друг, различен начин и съответно работещите получават редица други привилегии, от каквито работниците по трудово правоотношение не се ползват. В ЗМВР е заложен 8 часа нощен труд за всеки 24 часов период. Законодателят е допуснал съотношение на нормалната продължителност на дневното работно време към нормалната продължителност на полагания през нощта труд от държавните служители, работещи на смени в системата на МВР,  да е 8:8, което води до коефициент 1, а не както е предвидено за работещи по трудово правоотношение 8:7, при което изработените нощни часове да се приравняват с коефициент 1,143. Общата трудов норма на чл. 9, ал. 2 НСОРЗ не намира приложение за служители в МВР, работещи на смени и не е налице празнина в правото, която да бъде запълнена от нея, предвид специалната уредба в ЗМВР.

Постановеното от първоинстанционния съд решение, предмет на въззивно обжалване, е  валидно и допустимо.

Не се спори по делото, че за исковия период ищецът е заемал длъжността „***" в РУ- Габрово при ОДМВР- Габрово. От представените писмени доказателства се установява, че ищецът е работил на 12 часови смени – дневна  и нощна, определени с издадени заповеди от директора на ОДМВР, приложени към писмения отговор на ответника. Представени са седмични графици и протоколи за   месечно отчитане на  отработеното време между 22.00 ч. и 06.00ч. в РУ- Габрово за исковия период, в които е включен и  ищецът.

Не се оспорва от ответника, че часовете нощен труд, положени от ищеца през исковия период, не са преизчислявани в дневни с коефициент 1,143. Такива констатации са направени и от приетата по делото ССчЕ.

Съгласно заключението на приетата по делото и неоспорена ССчЕ, през периода 22.11.2016г.-29.11.2019г. положеният от ищеца нощен труд е 2002 часа. При преизчисляването на нощния труд за исковия период  с коефициент 1,143  за превръщането му в дневен такъв -  получените часове са 2288,286. За получената вследствие преизчисляването разлика от 286,286ч., по ставката за извънреден труд, е дължима сумата от 1964, 26лв.

Спори се по делото дали положеният от ищеца нощен труд за исковия период следва да бъде преизчислен в дневен с коефициент 1,143 и да бъде заплатен от ответника извънредния труд  при това преобразуване .

Всяка от страните по делото се позовава на правни норми и актове, като приложими за процесното правоотношение, с които обосновава, съответно ищецът твърденията си за дължимост на исковата сума, а ответникът възраженията си, че не дължи на ищеца претендираното възнаграждение. Страните се позовават и на съдебна практика.

Сочената съдебна практика на районни и окръжни съдилища по идентични казуси /която не е със задължителен характер/, установява същестуването на противоречива съдебна пратика, при която едни от съдилищата уважават, а други отхвърлят исковете, поради което въз основа на нея не може да се приеме, че към момента има трайно установена съдебна практика относно отчитането и заплащането на положените часове нощен труд от служители на МВР. Създадената противоречива съдебна практика е и повод за образуване на тълкувателно дело № 1/2020г. на ОСГК на ВКС за произнасяне: „При отчитане и заплащане на положените часове нощен труд от служители на Министерството на вътрешните работи приложими ли са разпоредбите на Кодекса на труда и на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (в частност разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от същата наредба) или следва да се прилагат разпоредбите на специалния Закон за Министерството на вътрешните работи и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове?“. Към момента няма произнасяне на ВКС по този въпрос, като практиката,на която се е позовал първоинстанционният съд, както и страните  не е по идентични казуси.

За исковия период ,с оглед заеманата дължност,ищецът е бил със статут  на държавен служител в хипотезата на чл. 142, ал. 1, т. 1 от ЗМВР, за които  съгласно ал. 2 на чл. 142 се прилага ЗМВР. С разпоредбите на чл. 176 и сл и чл. 187 и сл. от ЗМВР са регламентирани начина на формиране на брутното трудово възнаграждение на държавните служители на МВР, включващо основно месечно възнаграждение и допълнителни възнаграждения, и работното време и отпуските на държавните служители в МВР.

 В разпоредбите на чл. 178, ал. 1, т. 3 и чл. 179, ал. 1 от ЗМВР е предвидено изплащане на допълнително възнаграждение към основното месечно възнаграждение на държавните служители , за извънреден труд и  изплащане на допълнително възнаграждение за полагане на труд през нощта от 22.00 до 6.00ч.

  С разпоредбата на чл. 187, ал. 1 ЗМВР е регламентирано изчисляването на работното време на държавните служители в МВР да става по два начина – подневно и сумарно за тримесечен период, за работещите на смени /подневното и сумарно отчитане  са приети като начин на отчитане и в чл.142 КТ/.

 В чл. 187, ал. 1 от ЗМВР е предвидено, че нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 седмично при 5-дневна работна седмица. За работещите на 8, 12 или 24-часови смени, то се изчислява сумирано за тримесечен период, с възможно полагане на труд и през нощта между 22:00 и 06:00 часа, като работните часове не следва да надвишават средно 8 за всеки 24-часов период. В ал. 5, т. 2 е предвидено, че за служителите, работещи на смени, работата извън редовното работно време, до 280 часа годишно, се компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период, който се заплаща с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение – ал. 6.

Съгласно чл. 187, ал. 9 от ЗМВР редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с наредба на министъра на вътрешните работи. През исковия период е действала Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016 г., издадена от министъра на вътрешните работи, уреждаща реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на вътрешните работи

По отношение на ищеца  за процесния период отчитането на работното време  е сумарно. От доказателствата по делото се установява,че при това отчитане не е извършвано превръщане на отработените от ищеца нощни часове в дневни.

Ищецът претендира, че такова превръщане следва да бъде извършено, позовавайки се на празнота в нормативната уредба, уреждаща служебните правоотношения на държавните служители в МВР и прилагане субсидиарно на чл. 9, ал. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата. Ответникът противопоставя възражения за приложимостта на ЗМВР като специален закон и издадената Наредба №8121з-776/29.07.2016 г., в която е регламентиран начинът на отчитане на работното време и в която липсва разпоредба съответна на чл. 31, ал. 2 от  отменената Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г., което не е празнота в закона, а законодателно решение.

В Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г.  е предвидено, че при работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22:00 и 06:00 часа, като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период .Съгласно чл. 31 от наредбата отработеното време между 22:00 и 06:00 часа се отчита с протокол, който се изготвя до десето число на месеца, следващ месеца на полагане на труда. В Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. липсва изрична норма,  съответстваща на чл.31,ал.2 от  отменената Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г.,съгласно която при сумирано отчитане на отработеното време, общият брой часове положен труд между 22:00 и 06:00 часа за отчетния период, се умножава по 0,143, като полученото число се сумира с общия брой отработени часове за отчетния период. Тази липса не е законово въведена забрана за преизчисляване на положените от служителите на МВР часове нощен труд в дневен при сумарно отчитане на работното време,а нормативна празнота. Както отменената Наредба №8121з-407/11.08.2014 г.,така и действалата през исковия период Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. ,са издадени  на основание делегацията по чл. 187, ал. 9 ЗМВР и при действието на разпоредбата на чл. 187, ал. 1 и ал. 3 ЗМВР. При една и съща законова делегация и една и съща регламентация на работното време по чл. 187, ал. 1 и ал. 3 ЗМВР, липсата на изрична норма в Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г.,  съответстваща на чл. 31, ал. 2 от  отменената Наредба № 8121з-407/11.08.2014 г., не е в резултат на настъпила законодателна промяна, преуреждаща тези правоотношения, поради което е налице празнота, а не законодателно решение . След  като в ЗМВР и Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. не съществува разпоредба, с която да е определена методология за превръщане на отработените нощни часове в дневни при сумарно отчитане на работното време по отношение на държавните служители в МВР, то не може да се говори за наличие на правна уредба в специалния закон, която да дерогира приложението на общия закон –  КТ и правилото на чл. 9, ал. 2 НСОРЗ. Тази липса сочи, че не е налице конкуренция между правни норми от общия и специалния закон, в който случай вторите да се ползват с предимство. При наличие на такава непълнота в специалната уредба, следва субсидиарно да се приложи общата Наредба за структурата и организацията на работната заплата, издадена на основане чл. 261 КТ. В чл. 9,ал. 2 от същата е предвидено при сумарно изчисляване на работното време  нощните часове да се превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, установени за подневно отчитане на работното време за съответното работно място. Разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ се отнася  за изчисляване на положения труд като стойност в часове при сумирано изчисляване на работно време. Това правило е общо, а не специално, поради което не може да се сподели тълкуването, че е приложимо единствено при "трудово възнаграждение, заработено по трудови норми" и при "продължителност на нощното време, по-малка от продължителността на дневното". С оглед на това  не може да се приеме становището, че целта на  посоченият в този текст коефициент е да определи така възнаграждението на работника или служителя, че когато той работи 7 часа през нощта, да получава трудово възнаграждение за 8 часа, а когато се работи 8 часа през нощта- няма какво да се "приравнява". По тази логика служител, който полага повече от 7 часа труд през нощта, ще бъде поставен в по-неблагоприятно правно положение, защото за него "приравняване" няма да е налице, което е недопустимо. Също така липсата на приравняване ще постави в неравностойно положение държавните служители в МВР спрямо работниците по трудови правоотношения, чиито правоотношения се регулират от КТ. Предвиденото в чл. 3, ал. 3 от Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г., че за държавните служители в МВР е възможно полагането на труд и през нощта между 22:00 и 6:00ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период /въпроизвеждащ като съдържание чл. 87, чл. 3 ЗМВР/, не установява нормална продължителност на нощния труд, а само определя максималния брой часове нощен труд, допустим за полагане от служителите в МВР /а не да е точно осем часа/. Правната регламентация с разпоредбата на чл. 187, ал. 1 и ал. 3 ЗМВР и предвид чл. 136 и чл. 140, ал. 1 КТ, няма основание да се приеме, че изключва при сумарно отчитане на работното време на държавните служители в МВР, да бъде приложена разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ., при наличната празнота в  Наредба № 8121з-776/29.07.2016 г. относно превръщане на отработените нощни часове  в дневни при това отчитане.

Доводите за компенсации с други привилегии са неоснователни. Доколкото за служителите в МВР са предвидени по-високи размер на допълнителното възнаграждение за прослужено време, на основен платен годишен отпуск, на обезщетение при прекратяване на служебното правоотношеие,по-ранно пенсиониране и др., същите представляват различни трудовоправни отношения, които нямат нищо общо и не са свързани със заплащането и изчисляването на  положен труд, както и не могат да се обвързват и компенсират взаимно. Право на всеки работник е да получи заплащане на труда си към момента на полагането му, съобразно  действащите правила и законови норми на начисляване на този труд. Самият законодател с разпоредбата на чл. 187, ал. 5 ЗМВР е визирал начина на компенсиране на работата извън работното време, като за служителите, работещи на смени изрично е посочено, че това  е  с възнаграждение за извънреден труд.

 Заплащането на нощния труд в размер на 0, 25 лв. е дължимо на основание чл. 179, ал. 1 ЗМВР като допълнително трудово възнаграждение на държавните служители за полагане на нощен труд. Същото  е различно от изплащането на допълнителни възнаграждения към основното месечно възнаграждение по чл. 178, ал. 1 ЗМВР, едно от които е за извънреден труд. Преизчисляването при сумирано изчисляване на работното време на  нощните часове в дневни с коефициент 1.143, на основание чл. 9, ал. 2 НСОРЗ и заплащането на  допълнително трудово възнаграждение за нощен труд за същите тези нощни часове, произтичат от различни правни основания, като едното не изключва другото .

Съответствието на  разпоредбата на чл. 187, ал. 3 ЗМВР на чл. 8, б “а“ и б “б“ от Директива 2003/88/ЕО, на което се позовава ответникът, е относно изискването обичайната продължителност на нощния труд да не надвишава средно 8 часа за всеки период от 24 часа. Същата не регламентира отчитането и  заплащането на положените часове нощен труд при сумарно изчисляване на работното време.

От събраните доказателства е безспорно установено,че за исковия период, при сумарно отчитане на работното време за заеманата от ищеца длъжност в МВР, същият е положил нощен труд, който не е преизчисляван от ответника с коефициент 1,143 за превръщането му в дневен и заплащан. Такова преизчисляване следва да бъде извърщено на основание разпоредбата  на чл. 9, ал. 2 НСОРЗ, по изложените по -горе съображения за субсидираното й приложение за процесното правоотношение. От заключенето на ССчЕ се установява, че получената при това преизчисляване разликата от часове, по ставката за извънреден труд е 1 964, 26 лв. С оглед изложеното, исковата претенция за заплащане на извънреден труд за процесния период, получен след преобразуване на положените часове нощен труд в дневен с коефициент 1.143, се явява доказана по своето основание и по размер съгласно приетата ССчЕ.

Поради несъвпадане изводите на двете инстанции, обжалваното решение следва да бъде отменено  и предявеният иск уважен ,ведно със законната лихва от датата на предявяване на иска 29.11.2019 г.

Предвид изхода на спора и на основание чл.78,ал.1 ГПК, ответникът следва да бъде осъден да заплати на ищеца направени по делото разноски в размер на 300 лв. за първоинстанционното производство за заплатено адвокатско възнаграждение, и на основание чл. 38 ЗА и Наредбата за минималните размери на адвокатските възнаграждения, да заплати на пълномощника на ищеца адвокатско възнаграждение за въззивната инстанция  в размер на 150 лв.

Ответникът, на основание чл. 78, ал. 6 ГПК, следва да заплати по сметка на Габровски окръжен съд  дължима по делото държавна такса   в размер на 117,86 лв. за двете инстанции - 78,57 лв. за първата и 39,29 лв. за въззивната и разноски  за изготвяне на експертиза в размер на 150 лв.

Воден от гореизложенот, Габровският окръжен съд

 

 

 

 

                            Р      Е      Ш      И     :

 

          ОТМЕНЯ решение № 145 от 21.05.2020 г. по гр. д. № 2348/2019г. на  Габровски районен съд,  ВМЕСТО КОЕТО ПОСТАНОВИ:

            ОСЪЖДА Областна дирекция на МВР– Габрово, със седалище: гр. Габрово и адрес: ул. "Орловска" № 50, да заплати на М.Г.М., ЕГН **********, с адрес: *** сумата 1 964, 26 лв. (хиляда деветстотин шестведесет и четири лв. и 59 ст.)- представляваща незаплатено допълнително възнаграждение за положен извънреден труд за периода 29.11.2016 г.- 29.11.2019 г., ведно със законната лихва върху главницата, считано от датата на подаване на исковата молба 29.11.2019 г. до окончателното заплащане на сумата, на осн. чл. 178, ал. 1, т. 3 ЗМВР.

          ОСЪЖДА Областна дирекция на МВР– Габрово, със седалище: гр.Габрово и адрес: ул. "Орловска" № 50 да заплати на М.Г.М., ЕГН **********, с адрес: *** 300лв. (триста лева)- разноски в първоинстанционното производство.

          ОСЪЖДА Областна дирекция на МВР– Габрово, със седалище: гр. Габрово и адрес: ул. "Орловска" № 50, да заплати в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на ГОС сумата от 117,86 лв. -държавна такса за двете инстанции.

          ОСЪЖДА Областна дирекция на МВР– Габрово, със седалище: гр. Габрово и адрес: ул. "Орловска" № 50 да заплати  в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на ГОС сумата от 150 лв. -съдебно – деловодни разноски за изготвяне на експертиза, заплатени от бюджета на съда

          ОСЪЖДА Областна дирекция на МВР– Габрово, със седалище: гр. Габрово и адрес: ул. "Орловска" № 50 да заплати  в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на ГОС сумата от 5 лв. (пет лева)- държавна такса при служебно издаване на изпълнителен лист, на осн. чл. 78, ал.6 ГПК.

          ОСЪЖДА Областна дирекция на МВР– Габрово, със седалище: гр. Габрово и адрес: ул. "Орловска" № 50 да заплати на адв. Р.- М. Х. *** адвокатско възнаграждение за въззивната инстанция в размер на сумата 150 лв. (сто и петдесет лева), определено на осн. чл.38 от ЗА вр. с Наредба №1/2004г. за минималните адвокатски възнаграждения.

РЕШЕНИЕТО  не подлежи на обжалване.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ :                                 ЧЛЕНОВЕ :