Решение по дело №11/2022 на Районен съд - Петрич

Номер на акта: 125
Дата: 19 юли 2022 г.
Съдия: Божана Цветанова Манасиева
Дело: 20221230200011
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 10 януари 2022 г.

Съдържание на акта


РЕШЕНИЕ
№ 125
гр. Петрич, 19.07.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЕТРИЧ, ВТОРИ НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на двадесети юни през две хиляди двадесет и втора
година в следния състав:
Председател:Божана Цв. Манасиева
при участието на секретаря Десислава Домусчиева
като разгледа докладваното от Божана Цв. Манасиева Административно
наказателно дело № 20221230200011 по описа за 2022 година
Производството е с пр.основание чл.59,ал.1 ЗАНН,във вр. с чл.151, ал.2, т.6
във връзка с чл.19, ал.3, т.15 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ и е
образувано по жалба на Д.П. Б., ЕГН **********, в качеството си на Кмет на
Община Петрич, ЕИК ****, със седалище и адрес гр. П., ул. „Ц.Б. III“ № *,
против Наказателно постановление № 3-03/14.12.2021 г. на Директора на
Регионална инспекция по околната среда и водите /РИОСВ/ – гр.Благоевград.
С жалбата се изразява становище за неправилност и незаконосъобразност на
обжалваното наказателно постановление като издадено при допуснати
съществени нарушения на процесуалните правила.Излагат се доводи, че
административнонаказателната процедура е опорочена, което е довело до
ограничаване правото на защита на жалбоподателя. Твърди се, че няма
извършено деяние, което да представлява административно нарушение и
същото да е извършено виновно.
Иска се от съда да постанови решение, с което да отмени изцяло атакуваното
НП като неправилно и незаконосъобразно.
В съдебно заседание за жалбоподателя се явява юрисконсулт А. К., редовно
упълномощена, която поддържа жалбата и навежда допълнителни доводи за
незаконосъобразност на обжалвания акт в депозирани писмени бележки.
Моли съда да отмени процесното наказателно постановление.
За административнонаказващия орган – Директора на РИОСВ-гр. Благоевград
се явява юрисконсулт Б.Б. Т., редовно упълномощен. Последният моли съда
да отхвърли депозираната жалба като неоснователна и да потвърди
1
процесното наказателно постановление като правилно и законосъобразно по
подробно изложени съображения в депозирани писмени бележки.Претендира
заплащане на юрисконсултско възнаграждение.
Районна прокуратура – Благоевград, ТО - Петрич, редовно уведомена, не
изпраща представител и не взема становище по делото.
По делото са събрани писмени доказателства. В качеството на свидетели са
разпитани Ю. С. М.,Д. М. С.,М.Л.К.-Г.,Р. П. К. и В. А. Т..
Съдът, като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в
тяхната съвкупност,установи за безспорно от фактическа страна
следното:
На 05.10.2021г. главен експерт Ю. С. М.,съвместно с младши експерт Д. М. С.
и в присъствие на представител на Община Петрич-свид.Р. П. К.,в качеството
му на главен специалист „Екология“ при Общинска администрация Петрич,
извършили проверка на нерегламентирани замърсявания, находящи се в
землището на с.Марикостиново,с. Кавракирово и с.Първомай,общ. Петрич. В
хода на проверката проверяващите извършили обход на замърсяванията,
описани в КП № 50-03/05.10.2021 г., при който установили следното:
- в част от поземлени имоти с идентификатори: -47189.121.7, обл.
Благоевград, общ. Петрич, с. Марикостиново; -7189.121.8, обл. Благоевград,
общ. Петрич, с. Марикостиново; 47189.121.9, обл. Благоевград, общ. Петрич,
с. Марикостиново; - 47189.301.3, обл. Благоевград, общ. Петрич, с.
Марикостиново; - 47189.301.19, обл. Благоевград, общ. Петрич, с.
Марикостиново; - 47189.301.15, обл. Благоевград, общ Петрич, с.
Марикостиново и 47189.301.15, област Благоевград, община Петрич, с.
Марикостиново, е констатирано незаконно сметище, съставено от строителни
отпадъци /тухли, керемиди, едри скални късове, изкопни земни маси, късове
бетон/ опаковки от картон, пластмаса, стъкло, стари битови вещи и мебели,
битови отпадъци/, с размери -дължина около 500 м и широчина 5 м;
-в част от поземлен имот с идентификатор 59077.100.132, област Благоевград,
община Петрич, с. Първомай, държавна публична собственост, територия
заета от води и водни обекти, НТП за водностопанско, хидромелиоративно
съоръжение, по левия бряг на р. Струмешница, замърсяване на площ от 200
2
м, с налични отпадъци: полиетилени, пластмасови изделия (маркучи от
селското стопанство), следи от горене на отпадъци, строителни отпадъци -
бетонови късове, интернит, стъкла, растителни отпадъци;
-в част от поземлен имот с идентификатор 59077.68.8, област Благоевград,
община Петрич, с. Първомай, м.“Трапо", частна собственост, земеделска
територия, категория 6, НТП нива, замърсяване на площ от около 300 м2,
отделни купчини полиетилени, пластмаси, строителни отпадъци;
-в част от поземлен имот с идентификатор -35081.33.3, област Благоевград,
община Петрич, с. Кавракирово, м. „Беляница", частна собственост,
земеделска територия, категория 6, НТП неизползвана нива, наличие на
битови отпадъци (три курса);
-в част от поземлен имот с идентификатор 35081.32.6, област Благоевград,
2
община Петрич, с. Кавракирово, м. „Беляница", общинска частна
собственост, земеделска територия, категория 5, НТП пасища, замърсяване на
2
площ 100 м с налични стари автомобилни гуми, строителни отпадъци /вар,
керемиди, бетон/, отделно около 1 дка изкопни земни маси;
-в част от поземлен имот с идентификатор 35081.59.3, област Благоевград,
община Петрич, с. Кавракирово, м. „Лъката", общинска публична
собственост, територия заета от води и водни обекти, НТП водоем, сметище,
частично почиствано по предписание на РИОСВ, площ около 1 дка, налични
отпадъци - строителни, пластмасови опаковки, изкопни земни маси.
Достигайки до извод за извършено нарушение на чл.151, ал.2, т.6 във връзка с
чл.19, ал.3, т.15 от ЗУО /обн. ДВ, бр.53/2012г./, а именно кметът на Община
Петрич не е предприел мерки за предотвратяване изхвърлянето на отпадъци
на неразрешени за това места/подробно описани в съставения констативен
протокол/,с които са създадени незаконни сметища,поради която причина в
съставения констативен протокол №50-03/05.10.2021г е отправена покана до
кмета Д.Б. като представляващ общината да се яви на 15.10.2021г в сградата
на РИОСВ-Благоевград за съставянето на АУАН.Препис от констативния
протокол е връчен на представителя на Община Петрич и е входиран със
съответния номер от датата на съставянето му-05.10.2021г.Същевременно със
съставения констативен протокол са дадени и предписания до кмета на
Общината-да се извърши почистване на замърсяваните терени ,описани в
протокола и отпадъците да се предадат за последващо третиране като
директора на РИОСВ-Благоевград бъде уведомен за извършеното почистване
с представянето на съответните писмени документи.В отсъствие на
нарушителя,на посочената дата главен експерт инж.Ю. С. М.,в присъствието
на свидетелите Д. М. СТ. и М.Л.К.-Г. съставил АУАН №03-03/15.10.2021г на
Д.Б.,в качеството му на кмет на Община Петрич.АУАН е връчен лично на
кмета на Общината-Д.Б. на 21.10.2021г. от полицай В.Т..
Въз основа на така съставения акт е издадено атакуваното НП №03-
03/14.12.2021 г. на Директора на РИОСВ – Благоевград, в което
административнонаказващият орган е възприел изцяло залегналата в акта
фактическа обстановка и след като е приел, че е налице нарушение на чл.151,
ал.2, т.6 във вр. с чл.19, ал.3, т.15 от ЗУО от страна на Д.П. Б., в качеството му
на Кмет на Община Петрич, на основание чл.151, ал.2, т.6 от Закона за
управление на отпадъците е наложил административно наказание „Глоба“ в
размер на 3 000 /три хиляди/ лева. НП е връчено на 16.12.2021 г., видно от
известие за доставяне, а жалбата е депозирана в законоустановения срок на
21.12.2021 г. пред РС-Петрич.
Описаната в Акта и в НП фактическа обстановка безспорно се установи от
събраните по делото писмени и гласни доказателства.Съдът напълно
кредитира показанията на свидетелите относно обстоятелствата, свързани с
извършване на процесната проверка, констатациите,които са направени като
всички доказателства са безпротиворечиви, поради което съдът ги възприема
при обосноваване на фактическите си изводи по делото, като спор относно
осъществената фактическа обстановка не е налице. Възраженията направени
3
от страна на процесуалния представител на жалбоподателя касаят
обстоятелствата,че сметища са констатирани и върху имоти посочени като
частни такива,а не само общински.От показанията на свидетелите се
установява,че проверката в описаните райони е извършена по повод на два
сигнала, получени в рамките на месец на зелен телефон в РИОСВ-
Благоевград.По отношение на констатираните незаконни сметища в района на
землището на с.Марикостиново се установи от показанията на свидетелите,че
това не са отделни купчини от изхвърлени отпадъци,а от изхвърлените
боклуци се е образувало цяло сметище с дължина около 500м и ширина около
5м ,попадащо в района на марикостинските бани,в близост до хотел „М.“
покрай пътя ,който преминава през хотела и продължава към баните.Така
образуваното сметище обхваща имоти, различни по собственост,подробно
описани като координати и разположение в АУАН и в НП.Установените
отпадъци са от всякакво естество - битови, полиетилени, пластмаси,огромни
чували с дунапрен от предприятие, ядреномагнитни
отпадъци.Разположението на образувалото се сметище и имотите,в които
попада е установено по снетите географски координати с джи пи ес
приложение.Въпреки факта,че част от образувалото се сметище попада и
върху имоти частна собственост, сметището е образувано по протежение на
пътя като имотите не са заградени,а по това време земите не са били заети с
насаждения.В землището на село Кавракирово и с.Първомай са установени на
пет места отделни сметища,които са заформени по левия бряг на река
Струмешница- на места дигата е разрушена, преди дигата, около дигата, както
и към водното течение на реката.В този район като отпадъци преобладават
растителните отпадъци, полиетилени, пластмаси от оранжериите, строителни
отпадъци.
В хода на съдебното следствие се събраха доказателства по отношение на
извършени други проверки от компетентните лица при РИОСВ-Благоевград
по отношение на констатирани незаконни сметища на територията на
Община-Петрич и предприетите в тази насока действия от Общината.
Интересуващите процеса писмени доказателства представляват писмо от
кмета на Община Петрич до Директора на РИОСВ от 05.11.2021 г.,с
приложени кантарни бележки за извършено почистване по отношение на
констатираните незаконни сметища в землището на с. Кавракирово.
Установява се,че не е предприемано почистване по отношение на
констатираното сметище в землището на с.Марикостиново.
Представена е заповед №IVА-85/17.03.2021г ,издадена на основание
чл.44,ал.1,т.1 и ал.2 от ЗМСМА,чл.15,ал.1 и ал.2 от ЗООС и чл.112,ал.1 от
ЗУО ,с която кметът на Община Петрич е възложил на кметовете и кметските
наместници на населените места на територията на Община Петрич функции
по контрол на събирането,включително разделното, транспортиране на
битови и строителни отпадъци/т.1/,опазването и поддържането на елементите
на зелената система в населените места и крайселищните територии,както и
опазването на биологичното разнообразие,на ландшафта и на природното и
културното наследство в тях/т.3/.Тази заповед е връчена на кметовете на
с.Първомай , с.Кавракирово и с.Марикостиново.
4
Представените от страна на процесуалния представител на кмета на Община
Петрич договор за възлагане на обществена поръчка
№193/17.12.2020г,сключен между Община Петрич и „А.-А“ЕООД има за
предмет „Експлоатация и стопанисване на Регионално депо за неопасни и
инертни отпадъци за община Петрич“,а договор №143/02.09.2021г,сключен
между Община Петрич и „Т М-Б.“ЕООД има за предмет разработване на
програма за управление на отпадъците на Община Петрич за периода 2021г-
2028г.С оглед на посочения предмет тези писмени доказателства,съдът прави
извод ,че не са свързани пряко с предмета на спора в настоящото
производство.

При така установеното от фактическа страна,съдът приема от правна
страна следното:
Относно допустимостта на жалбата
Последната е подадена от надлежно лице,имащо качеството на
нарушител,срещу което е издадено НП.Освен това е депозирана в
законоустановения срок. НП е връчено на 16.12.2021 г., видно от известие за
доставяне, а жалбата е депозирана на 21.12.2021 г. пред РС-Петрич. Ето защо
жалбата е допустима.
Относно основателността на жалбата:
Съдът намира подадената жалба за неоснователна по следните съображения:
Административнонаказателната отговорност на кмета на Община-Петрич е
ангажирана за нарушение на чл.19, ал.3, т.15 ЗУО, която норма регламентира
в задължение на кмета да отговаря за предотвратяване на изхвърлянето на
отпадъци на неразрешени за това места и/или създаването на незаконни
сметища както и да организиране почистването им като предприеме
съответните мерки за това. Като е допуснал замърсяването и натрупването на
отпадъци в подробно посочените в АУАН и НП места, които се намират на
територията на община Петрич,а именно в землището на
с.Марикостиново,с.Кавракирово и с.Първомай и като не е предприел мерки
/напр. поставяне на насипи за ограничаване на достъпа, охрана,
информационни табели, забраняващи изхвърлянето на отпадъци и др./ за
предотвратяване изхвърлянето на отпадъци на неразрешени за това места,
както и не е организирал почистването им, с което са създадени незаконни
сметища, кметът на Община Петрич - жалбоподателят Д.Б. безспорно е
реализирал състава на горното нарушение. Съдът приема, че са налице
всички елементи от фактическия състав на вмененото на жалбоподателя
нарушение на чл.19, ал.3, т.15 ЗУО. В случая се касае за форма на
изпълнително деяние, изразяваща се в бездействие, с оглед което до
извършване на дължимото действие, нарушението се осъществява от субекта.
Нарушението по чл.19, ал.3, т.15 ЗУО се осъществява със самото изхвърляне
на отпадъците и тяхното непочистване, установено при извършената
проверка.Следва да се отбележи,че констатираните незаконни сметища
,особено това в землището на с.Марикостиново е образувано в
продължителен период от време,след като е достигнало размери от 500м
5
дължина и 5м. ширина,намиращо се по протежението на самия път.
Ето защо съдът е на мнение,че правилно е била ангажирана
административнонаказателната отговорност и е наложена санкцията,
визирана в чл.151, ал.2, т.6 ЗУО спрямо жалбоподателя. Конкретно, не се
спори по делото, че при извършената проверка от служители на РИОСВ –
Благоевград на 05.10.2021г на територията на Община Петрич, и по-
конкретно в землището на с. Кавракирово,с.Първомай и с.Марикостиново в
присъствието на представител на Община Петрич и на лицата подали сигнала
на зелен телефон в РИОСВ Благоевград са установени създадени незаконни
сметища с отпадъци от различен произход- в част от поземлени имоти с
идентификатори: -47189.121.7, обл. Благоевград, общ. Петрич, с.
Марикостиново; -7189.121.8, обл. Благоевград, общ. Петрич, с.
Марикостиново; 47189.121.9, обл. Благоевград, общ. Петрич, с.
Марикостиново; - 47189.301.3, обл. Благоевград, общ. Петрич, с.
Марикостиново; - 47189.301.19, обл. Благоевград, общ. Петрич, с.
Марикостиново; - 47189.301.15, обл. Благоевград, общ Петрич, с.
Марикостиново и 47189.301.15, област Благоевград, община Петрич, с.
Марикостиново, е констатирано незаконно сметище, съставено от строителни
отпадъци /тухли, керемиди, едри скални късове, изкопни земни маси, късове
бетон/ опаковки от картон, пластмаса, стъкло, стари битови вещи и мебели,
битови отпадъци, с размери -дължина около 500 м и широчина 5 м;
-в част от поземлен имот с идентификатор 59077.100.132, област Благоевград,
община Петрич, с. Първомай, държавна публична собственост, територия
заета от води и водни обекти, НТП за водностопанско, хидромелиоративно
съоръжение, по левия бряг на р. Струмешница е констатирано замърсяване на
2
площ от 200 м, с налични отпадъци - полиетилени, пластмасови изделия
(маркучи от селското стопанство), следи от горене на отпадъци, строителни
отпадъци - бетонови късове, интернит, стъкла, растителни отпадъци;
-в част от поземлен имот с идентификатор 59077.68.8, област Благоевград,
община Петрич, с. Първомай, м. .,Трапо", частна собственост, земеделска
територия, категория 6, НТП нива, е констатирано замърсяване на площ от
около 300 м2, отделни купчини полиетилени, пластмаси, строителни
отпадъци;
-в част от поземлен имот с идентификатор -35081.33.3, област Благоевград,
община Петрич, с. Кавракирово, м. „Беляница", частна собственост,
земеделска територия, категория 6, НТП неизползвана нива,са констатирани
битови отпадъци;
-в част от поземлен имот с идентификатор 35081.32.6, област Благоевград,
община Петрич, с. Кавракирово, м. „Беляница", общинска частна
собственост, земеделска територия, категория 5, НТП пасища, е констатирано
2
замърсяване на площ 100 м с налични стари автомобилни гуми, строителни
отпадъци /вар, керемиди, бетон/, отделно около 1 дка изкопни земни маси;
-в част от поземлен имот с идентификатор 35081.59.3, област Благоевград,
община Петрич, с. Кавракирово, м. „Лъката", общинска публична
6
собственост, територия заета от води и водни обекти, НТП водоем, сметище,
частично почиствано по предписание на РИОСВ, площ около 1 дка са
констатирани налични отпадъци - строителни, пластмасови опаковки,
изкопни земни маси.
Били са предприети действия за почистване на сметищата,констатирани на
територията на с.Първомай и с.Кавракирово ,но не и това на територията на
с.Марикостиново. По безспорен начин се установява от показанията на
свидетелите, както и от съставния констативен протокол от 05.10.2021 г., че
вмененото от закона на кмета на общината задължение не е изпълнено, като
поведението му се е изразило в бездействие – от една страна не е препятствал
изхвърлянето на отпадъци, в резултат на което са създадени незаконни
сметища и не са предприемани действия по почистването им,а се е стигнало
да сигнализиране на РИОСВ-Благоевград за констатираните
замърсявания,натрупвани в продължителен период от време.
Ирелевантно в случая е позоваването от страна на жалбоподателя, че е
предприел действия по почистване на констатираните незаконни сметища,
представяйки кантарни бележки, отразяващи извозването на отпадъци на
дата, следваща извършената проверка.С това свое действие жалбоподателят е
целял изпълнение на дадените му с КП от 05.10.2021 г. указания, но със
същото не може да санира бездействието си до посочената дата. В конкретния
случай, за съставомерността на деянието има значение фактът, че е допуснато
натрупване на отпадъци и създаването на незаконни сметища, като не е
организирано почистването им и то на територията на три села.
Неоснователно е и възражението на жалбоподателя, че последният в
качеството си на кмет на общината е делегирал част от задълженията си по
спазването разпоредбите на ЗУО на кметовете и кметските наместници на
съответните населени места на територията на Община Петрич. Издаването на
заповеди към кметовете на конкретните населени места нито освобождава
кмета на общината от активен ангажимент за изпълнение на предписанията на
контролните органи, чийто единствен адресат е, нито освобождава същия от
административнонаказателна отговорност при неизпълнение.С делегирането
на правомощията си по ЗУО на други длъжностни лица,съгласно
представената Заповед № IV-А-85 от 17.03.2021 г. ,кметът на общината не
може да бъде освободен от възложените му със закон задължения,доколкото
не може да делегира отговорности при неизпълнение на задълженията,поради
което той е субект на административнонаказателна отговорност,определен по
силата на закона,а не въз основа на упълномощителна заповед.
Правилно описаното нарушение е отнесено към съответстващата му
санкционна разпоредба на чл.151, ал.2, т.6 ЗУО, която предвижда
административно наказание глоба за кмет на община и/или длъжностно лице,
което не предприеме мерки за предотвратяване изхвърлянето на отпадъци на
неразрешени за това места и/или създаването на незаконни сметища и/или
организиране на почистването им. В конкретния случай извършването на
нарушението е установено по несъмнен начин, тъй като при проверката на
място на 05.10.2021 г. е било констатирано, че кметът на Община Петрич не е
организирал почистването на отпадъци, изхвърлени на неразрешени за целта
7
места на процесните имоти и създадените поради това незаконни сметища.
Посоченото се потвърждава напълно и от събраните гласни доказателства
при разпита на явилите се по делото свидетели. Правилно е определен и
субекта на административнонаказателната отговорност, а именно кметът на
Община Петрич – Д.Б., тъй като той е адресат на посочената по-горе норма и
въведеното с нея правило за поведение.
Съдът намира, че не са допуснати съществени процесуални нарушения при
издаване на АУАН и НП, които да опорочат процедурата и да доведат до
невъзможност наказаното лице да разбере в какво се изразява нарушението
му, нито се касае за неправилно посочване на правната квалификация. Съдът
счита, че при издаване на НП от страна на АНО е приложен правилно
материалния закон. Актът за установяване на административното нарушение
и издаденото въз основа на него наказателно постановление отговарят на
императивните изисквания на чл.42 и чл.57, ал.1 ЗАНН.
Съдът счита, че процесното административно нарушение няма
характеристиките на маловажен случай, по смисъла на чл.28 ЗАНН и не
представлява такъв, доколкото не се установиха каквито и да било
фактически обстоятелства с ефект на смекчаващи, които да характеризират
конкретно деяние като отличаващо се със значително по-ниска степен на
обществена опасност от типичната за този род административни
нарушения.Със ЗУО се уреждат обществени отношения,свързани с мерките и
контрола за защита на околната среда и човешкото здраве,чрез
предотвратяване или намаляване на вредното въздействие от образуването и
управлението на отпадъците.Предвиденият контрол е засилен,съответно и
отговорността за нарушенията по закона е по-строга,с оглед на предвидената
и по-висока санкция за тях,поради което конкретно извършеното деяние не се
отличава с по-ниска степен на обществена опасност.
С оглед доказаността на нарушението и правилното му квалифициране, АНО
правилно и законосъобразно е ангажирал административнонаказателната
отговорност на жалбоподателя и му е наложил санкцията по чл.151, ал.2, т.6
ЗУО - административно наказание „Глоба“ в минималния предписан от
нормата размер – 3000 лева.
По тези съображения съдът прецени атакуваното НП за правилно и
законосъобразно и в санкционната му част, поради което достигна до извод за
неговото потвърждаване.

С оглед изхода от спора, основателно е направеното искане от юрисконсулт
Б. Т.,в качеството му на процесуален представител на Директора на РИОСВ-
Благоевград за присъждане на юрисконсултско възнаграждение за
процесуално представителство. Размерът на присъденото възнаграждение не
може да надхвърля максималния размер за съответния вид дело, определен по
реда на чл. 37 от Закона за правната помощ, който от своя страна препраща
към чл. 27е от Наредба за заплащането на правната помощ, съгласно който
възнаграждението е в размер от 80 до 150 лева. На основание чл. 63д, ал. 1 и
ал.4 от ЗАНН във вр. с чл.143,ал.4 от АПК вр. чл. 27е от Наредбата за
8
заплащането на правната помощ, предвид правната сложност и извършените
действия,съдът счита, че справедлив размер на конкретното възнаграждение
за процесуално представителство следва да бъде определен на 100.00 лв.

Водим от горното и на основание чл.63,ал.2,т.5,във вр. с ал.9,във вр. с
чл.58д,т.1 ЗАНН,във вр. с чл.151, ал.2, т.6 ЗУО,Съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 3-03/14.12.2021 г. на
Директора на РИОСВ – гр.Благоевград, с което на Д.П. Б., ЕГН **********, в
качеството му на кмет на Община Петрич, ЕИК ****, със седалище и адрес
гр. П., ул. „Ц.Б. III“ № *, за административно нарушение на чл.19, ал.3, т.15 от
Закона за управление на отпадъците, на основание чл.151, ал.2, т.6 от Закона
за управление на отпадъците, е наложено административно наказание
„Глоба“ в размер на 3 000 /три хиляди/ лева.

ОСЪЖДА Д.П. Б., ЕГН **********, в качеството му на кмет на Община
Петрич, да заплати на Министерството на околната среда и водите, сумата от
100/сто/ лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.

Решението подлежи на обжалване по касационен ред по реда на АПК, пред
Административен съд-Благоевград ,в 14 дневен срок от съобщаването му на
страните.
Съдия при Районен съд – Петрич: _______________________
9