РЕШЕНИЕ
№ 604
Ямбол, 17.04.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Ямбол - III състав, в съдебно заседание на двадесет и пети март две хиляди двадесет и пета година в състав:
Съдия: | ВАНЯ БЯНОВА-НЕЙКОВА |
При секретар СТЕЛА ГЮМЛИЕВА като разгледа докладваното от съдия ВАНЯ БЯНОВА-НЕЙКОВА административно дело № 20257280700063 / 2025 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба на Д. С. Д. от [населено място], [улица], депозирана чрез пълномощник адвокат Х. К. от *, против Уведомително писмо изх. № 02-280-6500/2023 от 14.11.2024 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2022, издадено от Заместник-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, в частта на извършено намаление на заявените плащания по заявление с УИН 28/230522/08371 за кампания 2022, както следва: по Схема за единно плащане на площ (СЕПП) в размер на 308,62 лева; по Схема за преразпределително плащане (СПП) в размер на 221,78 лева, по Схема за обвързано подпомагане за плодове (СП-основна) в размер на 3 114,53 лева; по ЗДП в размер на 110,73 лева; наложена санкция, подлежаща на прихващане за бъдещи плащания по СП (основна) в размер на 1 658,62 лева.
Твърдят се допуснати съществени процесуални нарушения, липса на мотиви по какъв начин са формирани намаленията, представят се писмени доказателства. Иска се отмяна на акта в частта на намаленията и санкцията за бъдещи плащания.
В съдебно заседание жалбоподателят се явява лично и с адвокат Х. К. от *. Жалбата се поддържа на посочените в нея основания. Счита се, че от доказателства по делото по безспорен начин се установява, че правното основание на процесния имот в ИСАК 80217-608-4-1 е на оспорващия, който е декларирал имота пред Общинска служба по земеделие „Тунджа“ - Ямбол в декларацията си по чл. 69; имотът е включен в тази декларация, но явно при отразяването му от общинската служба по земеделие към ДФЗ е допусната техническа грешка и имотът не е включен в правното основание за оспорващия. Твърди се, че грешката не е по вина на Д. и че след като е разбрал за допускането й, многократно е сезирал и компетентните органи (ДФЗ и Министерство на земеделието и храните), но въпреки своевременния сигнал в откритото административно производство тази техническа грешка не е отстранена. Оспорват се твърденията на ответника, че жалбоподателят е подписал заявлението с отчетените грешки - в двете подадени заявления за кампания 2022 този имот не е включен. Иска се съдът да извърши проверка на всички основания за отмяна, както и да даде указания по законосъобразността на акта. Претендира се отмяната уведомителното писмо, ведно с присъждане на разноските по производството.
Ответната страна Заместник-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, редовно призован, не изпраща представител. В депозирана по делото Молба с вх. № 746/25.03.2025 г. е поискано даване ход на делото в негово отсъствие, ангажират се доказателства. По съществото на спора се застъпва становище за неоснователност на жалбата, като се иска отхвърлянето й, ведно с присъждане на разноските по делото; прави се и възражение за прекомерност по смисъла на чл. 78, ал. 5 от ГПК.
По делото са събрани писмени доказателства, приобщена е в цялост административната преписка по издаване на процесния акт, постъпила в съда с Писмо вх. № 376 от 14.02.2025 г. Допълнително с Писмо вх. № 470/24.02.2025 г. е постъпило становище от ответната страна, ведно с копие на Доклад за проверка на площи от 20.10.2022 г.
Като взе предвид становищата на страните, събраните по делото доказателства и отдели спорното от безспорното, съдът приема за установено следното:
Предмет на съдебен контрол е Уведомително писмо изх. № 02-280-6500/2023 от 14.11.2024 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2022, издадено от Заместник-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, в частта на извършено намаление на заявените плащания по заявление с УИН 28/230522/08371 за кампания 2022 по: Схема за единно плащане на площ (СЕПП) в размер на 308,62 лева; Схема за преразпределително плащане (СПП) в размер на 221,78 лева, Схема за обвързано подпомагане за плодове (СП-основна) в размер на 3 114,53 лева; ЗДП в размер на 110,73 лева; наложена санкция, подлежаща на прихващане за бъдещи плащания по СП-основна в размер на 1 658,62 лева.
Уведомително писмо изх. № 02-280.6500/2023 от 14.11.2024 г. е надлежно съобщено на адресата Д. С. Д. на 19.01.2025 г. (л. 73). В него се съдържат указания за начина и срока на обжалването му. След съобщаването на УП срещу него е подадена жалба вх. № 245 от 30.01.2025 г. от Д. пред съда, въз основа на която е образувано настоящото съдебно производство. Жалбата е редовна по отношение на форма и съдържание. Предвид наличните данни за съобщаване на процесния индивидуален административен акт на 19.01.2025 г. и датата на постъпване на жалбата срещу в съда (30.01.2025 г.), съдът приема, че същата е подадена в законоустановения срок по чл. 149, ал. 1 от АПК. Жалбата е подадена пред местно компетентния съд, от лице с активна процесуална легитимация - адресат на оспорения акт, за което той създава задължения, с правен интерес от търсената защита. Уведомително писмо изх. № 02-280.6500/2023 от 14.11.2024 г. е индивидуален административен акт, засягащ по неблагоприятен начин правната сфера на своя адресат и подлежи на оспорване по съдебен ред относно законосъобразността му. По изложените съображения жалбата е процесуално допустима.
По съществото на спора съдът взе предвид следното:
Жалбоподателят Д. С. Д. е регистриран като земеделски стопанин Уникален регистрационен номер (УРН) 230062. На 29.04.2022 г. същият подал Заявление за подпомагане с Уникален идентификационен номер (УИН) 2823052208371 (л. 74-81) за кампания 2022, като декларирал за подпомагане следните схеми: Схема за единно плащане на площ (СЕПП), Схема за преразпределително плащане (СПП); Схема за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда (ЗДП), „Схема за обвързано подпомагане за плодове (основна група) – СП (основна), Схема за преходна национална помощ за земеделска земя на хектар (ПНДП) в землище с. Чарган, община „Тунджа“. Към заявлението са приложени таблица на използваните парцели 2022 и таблица на заявените площи по схеми и мерки 2022, ведно с декларация за запознаване с определенията за нередност и декларации във връзка с обработваните лични данни на заявителя. Според приложените към заявлението таблици по СЕПП е декларирана обща площ от 9,06 ха, включваща парцели с номера по ИСАК: 80217-197-2-2 с площ от 3,72 ха и култура код 111011 в землището на с. Чарган; 80217-198-1-1 с площ от 1,85 ха и култура код 211000 в землището на с. Чарган; 80217-198-2-1 с площ от 2,70 ха и култура код 211000 в землището на с. Чарган; 80217-608-1-1 с площ от 0,79 ха и култура код 222040 в землището на с. Чарган. Същата площ, парцели и култури са декларирани и по ЗДП. По ПНДП е декларирана обща площ от 4,51 ха, образувана от парцели с номера по ИСАК: 80217-197-2-2 с площ от 3,72 ха и култура код 111011 в землището на с. Чарган и 80217-608-1-1 с площ от 0,79 ха и култура код 222040 в землището на с. Чарган. По СП (основна) е декларирана площ от 0,79 ха, образувана от парцел с номер по ИСАК 80217-608-1-1 с площ от 0,79 ха и култура код 222040 в землището на с. Чарган. Според приложените в преписката резултати от извършени автоматични проверки на въведените данни (л. 76) грешки не са открити. На 26.05.2022 г. от Д. е извършена редакция на общо заявление за подпомагане УИН 2823052208371 (л. 82 - 105). Приложена към заявлението е таблица на използвните парцели 2022 (л. 93), според която освен посочените в първоначално подаденото заявление площи са декларирани и още три парцела в землището на с. Чарган по СЕПП, ПНДП, СП (основна) и СП (други), с номера по ИСАК, както следва: парцел 80217-608-3-1 с площ от 0,66 ха и заявена култура сливи; 80217-608-4-1 с площ от 0,9 ха и заявена култура череши; 80217-606-1-1 с площ от 0,43 ха и заявена култура сливи. Така, съобразно отразеното в таблица на използавните парцели 2022 (л. 101) и таблица на заявените площи по схеми и мерки 2022, общата площ по СЕПП и ЗДП е 11,05 ха, образувана от парцели с номера по ИСАК 80217-197-2-2, 80217-198-1-1, 80217-198-2-1, 80217-608-1-1, 80217-606-1-1, 80217-608-3-1 и 80217-608-4-1 – всички в землището на с. Чарган; общата площ по ПНДП е 6,5 ха, включваща парцели с номера по ИСАК 80217-197-2-2, 80217-608-1-1, 80217-606-1-1, 80217-608-3-1 и 80217-608-4-1 – всички в землището на с. Чарган; общата площ по СП (основна) е 1,69 ха, включваща парцели с номера по ИСАК 80217-608-1-1, 80217-606-1-1, 80217-608-3-1 и 80217-608-4-1 – всички в землището на с. Чарган; общата площ по СП (други) е 1,09 ха, включваща парцели с номера по ИСАК 80217-606-1-1 и 80217-608-3-1 – и двата в землището на с. Чарган. Според резултатите от извършените автоматични проверки на заявлението (л. 94) са открити две несъответствия, едното с посочен вид на грещшката „декларирани площи, за които няма регистрирано правно основание за ползване“, а другото с посочен вид на грешката „заявена площ или част от нея, попадащи извън полигона с правно основание“ с посочване на парцели по ИСАК в землището на с. Чарган с номера 80217-606-1-1 и 80217-608-3-1.
По силата на нотариален акт за замяна на недвижим имот от 14.04.2016 г . № 147, том 3, рег. 19944, дело 335, вписан под вх. № 2649, акт № 57, том 8, дело № 1483/2016 г. на АВ, Д. С. Д. е придобил право на собственост върху имот № 024089, представляващ нива с площ от 9,169 дка в землището на с. Чарган в местността „Мишилийца“. На 23.11.2016 г. между Д. Д. в качеството му на наемодател и Р. П. като наемател е сключен Договор за наем на земеделска земя, въз основа на който посоченият имот е предоставен за ползавне от наемателя за срок от 10 стопански години. Договорът е вписан в АВ под № 9802 том 9 стр. 130 (л. 16). На 29.04.2022 г. между двете страни по договора - Д. Д. и Р. П., е подписан анекс, (вписан в СлВп-Ямбол под № 2403 от 29.04.2022 г., акт № 197, том 2), по силата на който сключеният между тях договор с peг. № 9802, том 9, стр 130 от 23.11.2016 г. на СлВп-Ямбол е прекратен, като имотът е описан по следния начин: овощна градина с площ 9 168 кв. м., трета категория, съставляваща ПИ № 80217.24.89 в с. Чарган, местност „Мишилийца“ с номер по предходен план 24089.
По подаденото заявление от Заместник-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ е постановено Уведомително писмо изх. № 02-280-6500/2023 от 14.11.2024 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2022, обжалвано в частта на извършено намаление на заявените плащания по заявление с УИН 28/230522/08371 за кампания 2022, както следва: по СЕПП в размер на 308,62 лева; по СПП в размер на 221,78 лева, по СП-основна в размер на 3 114,53 лева; по ЗДП в размер на 110,73 лева, и в частта на наложена санкция, подлежаща на прихващане за бъдещи плащания по СП-основна в размер на 1 658,62 лева. Общо намаленията възлизат на стойност 3 755,66 лева. В поясненията към колона 3 на таблица 1 е посочено, че при намаленията се отчитат: намаления на субсидията след извършени административни проверки, при които са установени всички недопустими за подпомагане площи в съответното заявление - проверки за площи, заявени от повече от един кандидат, проверки на място или автоматизирани проверки спрямо данните в слоя с допустими площи от СИЗП и предоставени данни от МЗм и МОСВ; намаление на субсидията в случаите, когато не са спазени сроковете за подаване и/или редакция на заявлението, съгласно чл. 12 от Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания; наложена ставка на корекция „финансова дисциплина“ (ФД), определена съгласно чл. 26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 и член 8, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013; за кампания 2022 е определен процент нула (0%), т.е. не е налагана корекция ФД; линейно намаление съгласно чл. 51, параграф 2 от Регламент (ЕС) № 1307/2013, налагано съгласно чл. 6, параграф 2, буква е), т. i) от Регламент за изпълнение (ЕС) № 809/2014 на Комисията за кампания 2022 не е налагано такова; линейно намаление съгласно чл. 65, параграф 2, буква в) от Регламент (ЕС) № 1307/2013, налагано съгласно чл. 6, параграф 2, буква е), т. iii) от Регламент за изпълнение (ЕС) № 809/2014 на Комисията; за кампания 2022 не е налагано такова. По отношение на наложената санкция, подлежаща на прихващане от бъдещи плащания по СП (основна) за кампания 2022 в размер на 1 658,62 лева е отбелязано, че този размер на санкция се налага по схемите, базирани на площ, администрирани съгласно чл. 19 от Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията са наложени санкции, подлежащи на прихващане от бъдещи плащания, като е направено позоваване на чл. 28, ал. 1 от ЗПЗП с посочване, че информация в тази връзка е налична в профила на кандидата в системата за електронни услуги (СЕУ),секция „Справки“ - Неудържани санкции.
При горната фактическа установеност съдът намира жалбата за основателна предвид следното:
Оспореното уведомително писмо е издадено от компетентен административен орган в рамките на правомощията му. Съобразно регламентацията на чл. 11а, ал. 1, т. 1 от ЗПЗП Разплащателната агенция приема, проверява и взема решение по заявления за подпомагане, формуляри за кандидатстване, искания и заявки за плащане по схеми, мерки и интервенции за подпомагане на Общата селскостопанска политика и приема, проверява и взема решение по заявки за плащане по схеми, мерки и интервенции на Общата политика по рибарство. Според разписаното в чл. 11, ал. 2, т. 4 от ЗПЗП създаденият Държавен фонд „Земеделие“ (фондът) изпълнява функциите на Разплащателна агенция от датата на издаване на акта за акредитация. Съгласно Съгласно чл. 20а от ЗПЗП и Устройствения правилник на ДФЗ изпълнителният директор на ДФЗ е и изпълнителен директор на Разплащателната агенция, който я представлява, организира и ръководи дейността й, като взема и решения за одобряване или отхвърляне на заявления по схемите и мерките на Общата селскостопанска политика, прилагани от Разплащателната агенция. Нормата на чл. 20а, ал. 4 от ЗПЗП дава възможност на изпълнителния директор да делегира със заповед правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, както и такива, делегирани на основание чл. 2д, ал. 2, както и на основание чл. 84, ал. 2, включително за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления за подпомагане и формуляри за кандидатстване и/или сключване на договори за финансово подпомагане, административни договори по Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление и по този закон и по подадени заявки и искания за плащане, на заместник-изпълнителните директори и на директорите на областните дирекции на фонда. В случая е налице издадена такава заповед (л. 106 - 107), според т. 1 от която на П. Д. С., в качеството й на Заместник-изпълнителен директор на „Земеделие“ са делегирани правомощия да издава и подписва всички уведомителни писма по схемите и мерките за директни плащания във връзка с подадени заявления за подпомагане. В този смисъл актът е произнесен от компетентен орган.
Съдът намира, че актът е издаден при неспазване на установената форма поради липса на мотиви, което е съществено нарушение и основание за отмяната му по чл. 146, ал. 1, т. 2 АПК. Съгласно чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК, когато административният акт се издава в писмена форма, той трябва да съдържа фактическите и правни основания за издаването му. Разпоредбата е императивна и нарушаването й е самостоятелно основание за отмяна на оспорения административен акт. За да бъде спазено изискването за форма, актът следва да съдържа ясно и недвусмислено изложение на фактическите основания, въз основа на които е постановен, докато в процесното уведомително писмото не е посочено какви фактически обстоятелства са взети предвид за достигане на посочения резултат и кои са приложените правни норми.
Като съображения за издаването му в УП е посочено само, че общата оторизирана сума е изчислена чрез Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК) след извършването на задължителни административни проверки и/или проверки на място (в съответствие с чл. 37 ЗПЗП) на данните в подаденото заявление за подпомагане, тези данни са сравнени със съответната налична информация, съдържаща се във външните регистри на ИСАК, поддържани на основание чл. 30 ЗПЗП. Посочено е, че въз основа на това е изчислен размера на финансово подпомагане по схемите и мерките, базирани на площ в подаденото заявление за подпомагане. При тези данни следва извод, че в процесния акт липсват фактически основания за издаването му. Конкретни фактически нито от съдържанието на включените в писмото таблици, които показват единствено схемата или мярката, исканата сума, намаленията, оторизираната сума и изплатената сума, нито от съдържащите се под тях обяснения, които сочат понятията и правната им регламентация, но не и защо административният орган приема, че са приложими, към кой от конкретно заявените парцели, на какво основание и на база какви доказателства, за да се обоснове приложимата правна норма, даваща основание за направените изводи и постановения резултат, което да обуслови мотивираността и законосъобразността на процесния административен акт.
От мотивите към оспореното уведомително писмо трябва да е ясно защо следва да бъде намалено заявеното финансово подпомагане, съответно налагането на санкция за бъдещ период, както и да се посочи актът или проверката, въз основа на която това е направено. Мотивирането на акта е една от гаранциите за неговата законосъобразност, тъй като с излагането на мотиви се довеждат до знанието на страните в административното производство съображенията, по които административният орган издава или отказва да издаде акта си, което подпомага страните в избора им на защита и съответно при обжалване прави възможен контрола за законосъобразност. Същото би позволило на жалбоподателя да упражни правото си на защита срещу оспорения административен акт и би дало възможност на съда да извърши контрол за законосъобразността върху намаляването на заявеното финансово подпомагане и наложената санкция за бъдещ период.
Допустимо е мотивите към акта да се съдържат в друг документ, съставен с оглед предстоящото му издаване, респ. - в друг официален документ, изхождащ от същия или помощен на него административен орган, но следва да е налице изрично препращане и позоваване на съображенията, изложени в такъв документ в мотивите на издадения административен акт. Допълнителното излагане на мотивите позволява на страните своевременно да се запознаят със съображенията, по които е издаден актът, и да организират защитата си срещу него, съответно – горестоящият административен орган и съдът, пред който актът е обжалван, ще разполагат с необходимата основа за правилно извършване на проверката на законосъобразността и правилността на обжалвания акт. За да се счита още, че е отстранено допуснатото нарушение, (каквото представлява неизлагането на мотиви към основния акт), и че актът е саниран, следва допълнително изложените мотиви да изхождат от същия административен орган, който го е издал. Административният орган, издал акта, може да допълни мотивите си със съпроводителното писмо, с което административната преписка се изпраща на по-горестоящия административен орган, т. е. при оспорване на акта по административен ред, тъй като в този случай адресатът на акта би имал възможност да го оспори и по съдебен ред, след като вече се е запознал с допълнително изложените мотиви при оспорването му по административен ред.
В конкретния казус едва след постъпване на жалбата в съда и изискване на преписката административният орган представя по делото Становище с изх. № 02-280-6500/2023#3 от 18.02.2025 г., в което са посочени детайлни данни за площите с констатирани несъответствия по съответните схеми след извършени проверки за допустимост и от което става ясно, че причината за намаление на финансирането и за наложената санкция е липсата на правно основание досежно заявения от Д. парцел с номер по ИСАК 80217-608-4-1 (ПИ № 80217.24.89) в землището на с. Чарган местност „Мишилийца“ с площ от 0,9 ха. Въпреки, че становището е от издателя на оспорения акт и е представено с административната преписка, то е изготвено по повод депозираната до съда жалба, с която е оспорено вече издаденото уведомително писмо, поради което адресатът на акта не е бил запознат с посочените в становището фактически основания и съответно не е могъл да ги оспори с подадената жалба и адекватно да организира защитата си. В този смисъл не би могло да се приеме, че процесният акт е мотивиран след издаването му, тъй като липсва оспорване по административен ред и адресатът на акта не е бил запознат с допълнително изложените във въпросното становище мотиви преди да упражни правото си на оспорване на акта по съдебен ред.
Освен изложеното до тук съдът намира, че при издаване на оспореното уведомително писмо органът не е обсъдил всички факти и обстоятелства от значение за случая. Както се посочи по-горе, въз основа на нотариален акт от 14.04.2016 г. жалбоподателят е придобил собственост върху процесния парцел, който е отдал под наем с вписан в СлВп-Ямбол Договор за наем на земеделска земя от 23.11.2016 г., впоследствие прекратен съобразно сключения между страните по договора анекс с дата 29.04.2022 г. С подаденото на 26.05.2022 г. от Д. заявление, с което е извършена редакция на общо заявление за подпомагане УИН 2823052208371 от 29.04.2022 г., имотът с номер по ИСАК 80217-608-4-1 (ПИ № 80217.24.89, стор номер 024089) в землището на с. Чарган местност „Мишилийца“, е деклариран пред ОСЗ „Тунджа“ - Ямбол за кампания 2022 г. В. Д. устоановил, че е налице допусната техническа грешка от оператора на ОСЗ „Тунджа“ - Ямбол при въвеждане в информационните масиви на правното основание, въз основа на което се обработва парцела. В проведеното административно производство по издаване на оспореното уведомително писмо Д. многократно депозирал възражения, адресирани до ОД на ДФЗ-Ямбол, до ДФ „Земеделие“ - София и до Министерство на земеделието, с които информирал за пропуск при въвеждане на правното основание за декларирания от него имот 024089 в землището с. Чарган, общ. „Тунджа“, заявен за подпомагане като имот с номер по ИСАК 80217-608-4-1. По внасяните възражения са изготвяни отговори, обективирани в наличните по делото писма (л. 40 - 60), изхождащи от компетентните органи, от чието съдържание се установява, че всички ангажирани с казуса институции са уведомени и са наясно с допуснатата грешка при въвеждане на правното основание за заявения от Д. имот 024089 (ПИ № 80217.24.89) в землището с. Чарган, община „Тунджа“, деклариран като имот с номер по ИСАК 80217-608-4-1. Въпреки знанието за допусната техническа грешка от ОСЗ „Тунджа“ – Ямбол тази грешка не е отстранена, вследствие на което е извършено намаление на плащанията по заявените схеми, съответно е наложена санкция, подлежаща на прихващане за бъдещи плащания по СП-основна, както става ясно от становището на органа, изготвено във връзка с жалбата. С оглед наличните по делото категорични доказателства, че имотът се ползва на валидно правно основание предвид титула за собственост и данните за сключен договор за наем на ПИ, който впоследствие е прекратен, се налага извод за постановен при неизяснена фактическа обстановка административен акт, който следва да бъде отменен, а преписката – върната на административния орган за ново произнасяне при съобразавяне с мотивите на настоящото съдебно решение.
Изложеното до тук е достатъчно да обоснове незаконосъобразността на издаденото уведомително писмо в обжалваната му част. Жалбата се явява основателна и следва да бъде уважена.
Изходът на спора обуславя основателност на претенцията за разноски на жалбоподателя. По делото такива са сторени за заплатена държавна такса от 10 лева и адвокатско възнаграждение в размер на 1 000 лева. Направеното възражение за прекомерност на платеното от жалбоподателя адвокатско възнаграждение съдът намира за неоснователно.Съобразно правилата на чл. 8, ал. 1, вр. чл. 7, ал. 2, т. 2 от Наредба № 1/2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, предвид материалния интерес от 5 414,28 лева (извършени намаления и наложена санкция за бъдещ период), съдът намира, че размерът на договореното и заплатено в случая възнаграждение от 1 000 лева не е прекомерен, минималното възнаграждение е в размер от 842 лева, от процесуалния представител на жалбоподателя е проявена активност не само за изготвяне на жалбата, но и за представяне на доказателства и за явяване в открито съдебно заседание.
Водим от горното, съдът
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ Уведомително писмо изх. № 02-280-6500/2023 от 14.11.2024 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2022, издадено от Заместник-изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, в частта на извършено намаление на заявените плащания по заявление с УИН 28/230522/08371 за кампания 2022 по: Схема за единно плащане на площ (СЕПП) в размер на 308,62 лева; Схема за преразпределително плащане (СПП) в размер на 221,78 лева, Схема за обвързано подпомагане за плодове (СП-основна) в размер на 3 114,53 лева; ЗДП в размер на 110,73 лева, и на наложена санкция, подлежаща на прихващане за бъдещи плащания по СП (основна) в размер на 1 658,62 лева.
ВРЪЩА преписката на Държавен фонд „Земеделие“, за ново произнасяне по заявление с УИН 28/230522/08371 за кампания 2022 в частта на извършените намаления на заявените плащания по заявление с УИН 28/230522/08371 за кампания 2022 по: Схема за единно плащане на площ (СЕПП); Схема за преразпределително плащане (СПП), Схема за обвързано подпомагане за плодове (СП-основна) ; ЗДП, и на наложена санкция, подлежаща на прихващане за бъдещи плащания по СП (основна), при съобразяване на дадените с мотивите на решението указания по тълкуване и прилагане на закона.
ОСЪЖДА ДЪРЖАВЕН ФОНД „ЗЕМЕДЕЛИЕ“, ГР. СОФИЯ, да заплати на Д. С. Д. от [населено място], [улица], разноски в размер на 1010.00лв.(хиляда и десет лева) .
Решението може да бъде обжалвано с касационна жалба пред Върховен административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му.
Съдия: | |