Определение по дело №3178/2018 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2334
Дата: 20 ноември 2018 г.
Съдия: Таня Борисова Комсалова
Дело: 20187180703178
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 23 октомври 2018 г.

Съдържание на акта

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  Е  Н  И  Е

 

Номер    2334              Година    2018, 20.11.          Град ПЛОВДИВ

 

Административен Съд – Пловдив,  Първо отделение, ІІІ състав

 

на   20   Ноември  Година 2018

 

в  закрито заседание в следния състав :

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ : ТАНЯ КОМСАЛОВА

 

като разгледа докладваното от СЪДИЯ ТАНЯ КОМСАЛОВА

адм. дело номер 3178 по описа за  2018 година

 

Делото е висящо по жалба на Д.Т.С. в ЧАСТТА й против Акт за установяване на задължения по чл.107 ал.3 от ДОПК  № 2457-1 от 19.10.2017г. на гл. инспектор „Ревизии и контрол“ при Община „Родопи“, в ЧАСТТА му, потвърде­на в хода на административното му обжалване с Решение № 145 от 18.09.2018г. на Началника на Отдел „Финансова Политика“ при Община „Родопи“ в относно устано­вените на Д.С. публични задължения, както следва: 1. Лихви за забава за несвоевременното разчитане с бюджета на задълженията за данък недвижими имоти за 2012г., 2013 г., 2014г. и 2015г. в размер общо на 67,75 лева; 2. Задълже­нието за такса за битови отпадъци за компонента поддържане чистотата на терито­риите за обществено ползване за 2012г. в размер на 90,87 лева главница и 47,40 ле­ва лихви; 3. Задължението за такса битови отпадъци за компонента поддържане чи­стотата на териториите за обществено ползване за 2013г. в размер на 90,87 лева главница и 38,18 лева лихви; 4. За такса битови отпадъци за компонента поддържане чистотата на териториите за обществено ползване за 2014г. в размер на 7,27 лева главница и 2,31 лева лихви; 5. За такса битови отпадъци за 2015г. в компонентите й обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения в размер на 10,90 лева главница и 2,36 лева лихва и поддържане чистотата на териториите за общест­вено ползване в размер на 7,27 лева главница и 1,58 лева лихва и 6. За такса бито­ви отпадъци за 2016г. в компонентите й обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения в размер на 3,64 лева главница и 0,42 лева лихва и поддър­жане чистотата на териториите за обществено ползване в размер на 10,90 лева глав­ница и 1,25 лева лихва.

Следва да се посочи, че в останалата й част жалбата бе приета за про­цесуално недопустима, съответно оставена без резглеждане и производството по де­лото бе прекратено с Определение на съда от 20.11.2018г.

В жалбата до съда е формулирано и искане да бъде спряно изпълнението на административния акт до размера на оспореното задължение – главница и лихви, по повод на което към оспорващата бяха дадени изрични указания от съда с Разпореж­дане № 6731 от 23.10.2018г., постановено по настоящото дело, препис от който акт е редовно връчен на страната на 08.11.2018г., като в предоставения за това срок по то­ва искане не бяха ангажирани доказателства, съобразно така дадените изрични ука­зания.

От страна на ответника не е взето становище по това искане в дадения му срок.

Административен съд – гр.Пловдив, първо отделение, трети състав като пре­цени данните по делото, намери следното:

В случая е издаден акт по ЗМДТ, като съобразно чл.4 ал.1 ЗМДТ установява­нето, обезпечаването и събирането на местни данъци се извършват от служителите на общинската администрация по реда на ДОПК; обжалването на свързаните с тях актове се извършва по същия ред; според ал.3 в производствата по ал.1 служителите на общинската администрация имат правата и задълженията на органи по приходите; според ал.5 кметът на общината упражнява правомощията на решаващ орган по чл.152, ал.2 от ДОПК, а ръководителят на звеното за местни приходи в съответната община – на териториален директор на Националната агенция за приходите.

Съответно чл.9б от ЗМДТ изцяло препраща относно реда за установяването, обезпечаването и събирането на местните такси по този закон към този по чл. 4, ал. 1 – 5, както и такова препращане е сторено и относно обжалването на свързаните с тях актове.

Т.е. в тези случаи изцяло приложим е редът по ДОПК.

В тази смисъл и молбата е подадена надлежно пред Административен съд – Пловдив и при на­личието на правен интерес, при което положение се явява допус­тима на основание чл.157 ал.2 изр. първо от ДОПК.

Формулираното искане за спиране на изпълнението на обжалвания АУЗД до приключване на съдебното производство по обжалване на съ­щия на основа­ние чл. 157 от ДОПК е неоснователно.

За да се удовлетвори  искането за спиране изпълнението на атакувания адми­нистративен акт, наложително е съобразно разпоредбата на чл.157 ал.3 във връзка с чл.153, ал.3 от ДОПК да се представят доказателства за обезпечение в размер на глав­ницата и лихвите към датата на подаване на искането, а в случаите, когато не е на­ложено обезпечение, искането трябва да съдържа предложение за обезпечение в съ­щия размер.

По смисъла на посочената разпоредба следва да е представено доказателство за обезпечаване на размера на публичното вземане – главница и лихви, касателно обжалваната му част и то в частта, която е неизпълнена към момента на подаване на искането.

Всъщност констатира се от съда, че по делото нито се твърди, нито са ангажи­рани доказателства от оспорващата за наложено такова обезпечение, респ. не се предлага такова.

Т.е. достига се до извода, че към настоящия момент не са наложени обезпечи­телни мерки, които да обезпечават събирането конкретно на задълженията по про­цесния АУЗД и то върху имущество,чиято стойност да е достатъчна да покрие размер на непога­се­ната част от задължението – главница и лихви, по процесния АУЗД, нито е направено такова предложение, което да бъде преценено от съда по правилото на чл.153 ал.5 във вр. с чл.157 ал.3 изр. последно от ДОПК.

Или в обобщение не са на ли­це условията на чл.157 от ДОПК във вр. с чл.4 и чл.9б от ЗМДТ за спиране из­пълнението на поцесния АУЗД и също­то искане следва да бъде оставено без уважение

Ето защо на основание чл.157, ал.4 от ДОПК във вр. с чл.4 и чл.9б от ЗМДТ, Съдът:

 

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И

 

ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искането на Д.Т.С.,***, за спиране на допуснатото по закон предварително изпълнение на Акт за установяване на задължения по чл.107 ал.3 от ДОПК  № 2457-1 от 19.10.2017г. на гл. инспектор „Ревизии и контрол“ при Община „Родопи“, в ЧАСТТА му, потвърдена в хода на административното му обжалване с Решение № 145 от 18. 09.2018г. на Началника на Отдел „Финансова Политика“ при Община „Родопи“ относ­но установените на Д.С. публични задължения, както следва: 1. Лихви за забава за несвоевременното разчитане с бюджета на задълженията за данък нед­вижими имоти за 2012г., 2013 г., 2014г. и 2015г. в размер общо на 67,75 лева; 2. За­дължението за такса за битови отпадъци за компонента поддържане чистотата на те­риториите за обществено ползване за 2012г. в размер на 90,87 лева главница и 47,40 лева лихви; 3. Задължението за такса битови отпадъци за компонента поддържане чистотата на териториите за обществено ползване за 2013г. в размер на 90,87 лева главница и 38,18 лева лихви; 4. За такса битови отпадъци за компонента поддържане чистотата на териториите за обществено ползване за 2014г. в размер на 7,27 лева главница и 2,31 лева лихви; 5. За такса битови отпадъци за 2015г. в компонентите й обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения в размер на 10,90 лева главница и 2,36 лева лихва и поддържане чистотата на териториите за общест­вено ползване в размер на 7,27 лева главница и 1,58 лева лихва и 6. За такса битови отпадъци за 2016г. в компонентите й обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения в размер на 3,64 лева главница и 0,42 лева лихва и поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в размер на 10,90 лева главница и 1,25 лева лихва, до приключване на делото с влязъл в сила съ­­дебен акт, като НЕОС­НОВАТЕЛНО.

 

Определението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в седмодневен срок от получаване на съобщението от страните.

 

            Да се изпрати препис от настоящото на страните.

 

 

                                            АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :   /П/