Р Е Ш Е Н И Е :260012
гр. Пещера, 14.05.2021
г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЕЩЕРСКИ РАЙОНЕН СЪД, първи наказателен
състав в публично заседание на двадасет и четвърти март през две хиляди и двадесет
и първа година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Атанаска Павлова
при секретаря Евгения Млячкова, като
разгледа докладваното от съдия Павлова АНД № 216 по описа на съда за 2020 г.,
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Образувано е
по жалба на „ЛУКОЙЛ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД ЕИК
*********, седалище гр. София,бул.“Тодор Александров“ № 42, представлявано от
Булат Субаев, против Наказателно постановление № 496939-F519870/26.02.2020г.
на Началник на отдел „Оперативни
дейности“- Пловдив в Централно управление на
НАП, с което на основание чл. 185 ал.2 във вр ал.1 от ЗДДС му е наложена имуществена санкция в размер на 500 лева за нарушение на чл. 16А ал. 2 от Наредба Н-18 от 13.12.2006г. на МФ, във
вр. параграф 31 ал. 3 от ПР Наредба за изменение и допълнение на Наредба Н-18
от 13.12.2006г във вр с чл. 118 ал.4 т.5 от ЗДДС.
В депозирана жалба се навеждат доводи за
необоснованост и незаконосъобразност на НП, като се излагат подробни доводи в
тази посока, а именно, че дружеството е изпълнило задължението си и е изпратило
по електронен път коригирана блок-схема, както и твърди че е нарушен срокът
по чл. 34 от ЗАНН. Ангажират доказателства.
Иска се неговата отмяна.
В съдебно заседание жалбоподателят,
редовно призован, не се явява, не се представлява.
Ответникът по жалбата, редовно
призован, се представлява от юрк.Вл.П..
Поддържат тезата, че НП е правилно и законосъобразно и следва да бъде
потвърдено. Ангажират доказателства.
Съдът, като съобрази доводите изложени в
жалбата и събраните по делото писмени и гласни доказателства поотделно и в
тяхната съвкупност, прие за установено следното:
На жалбоподателя е съставен от св. Е.Ф., инсп. по приходите, в ЦУ на НАП,
АУАН № F519870/29.10.2019г., за това, че на 29.10.2019 г. в 08:00 часа във връзка с
извършена проверка на обект - Бензиностанция Б159, находящ се на гр. Пещера,
ул. „Михаил Такев" № 9, стопанисван от „Лукойл България" ЕООД с ЕИК
*********, документирана с ПИП № 0030849/17.10.2019 г„ е констатирано, че дружеството,
в качеството си на лице по чл. 3 от Наредба Н-18 от 2006 г. на МФ, е допуснало
нарушение на същата, като не е предоставило в срок по електронен път блок-схема
на ЕСФП, регистрирана в обекта. При проверката е установено, че лицето,
стопанисващо обекта и използващо регистрирана ЕСФП, не е подало заявление по
образец, съгласно разпоредбата на чл. 16а, ал. 2 от Наредба Н-18/2006 г. на МФ
и приложение № 2Б, в срок по електронен път, с посочена блок-схема на ЕСФП,
съдържаща всички нейни компоненти (централно регистриращо устройство, средства
за измерване на разход, нивомерна измервателна система,
концентратор/преобразуващо устройство, както и всички допълнителни модули) и
връзките между тях, както и местата на пломбиране. Съгласно параграф 31, ал. 3
от Преходните разпоредби към Наредба за изменение и допълнение на Наредба Н-18
от 2006 г. на МФ, лицата по чл. 3 от Наредба Н-18/2006 г., използващи ЕСФП, в
тридневен срок от датата на регистрация на ЕСФП подават в НАП блок-схема по чл.
16а от Наредба Н-18/2006 г. Видно от свидетелство за регистрация на ЕСФП,
представено по време на проверката, фискалното устройство функционира в обекта
от 18.06.2019 г. Заявлението е следвало да се подаде в срок до 24.06.2019 г.
Същото е подадено по електронен път на 05.08.2019 г. и е с вх. № 000029-44861
от 07.08.2019 г.
ЕСФП е
въведено в експлоатация на 18.06.2019 г. с ФПр Datecs с ИН на ФУ DT791478 и ИН на ФП 02791478, регистрирано в
НАП със свидетелство № 4252703/18.06.2019 г. На 10.09.2019 г. се е наложила
смяна на фискален принтер. Представи се протокол за демонтаж на фискална памет
№ 381/10.09.2019 г. Издадено е ново свидетелство № 4335827/10.09.2019 г. за
регистрация на фискално устройство Datecs с ИН на ФУ DT422357 и ИН на ФП 02422357. На 25.09.2019 г. има втори
протокол за демонтаж на фискална памет № 383-19/25.09.2019 г. Регистрирано е
ново фискално устройство Datecs с ИН на ФУ DT791782 и ИН на ФП 02791782 със свидетелство № 4342311/25.09.2019
г.От констатацията следва, че „Лукойл България" ЕООД с ЕИК ********* не е
спазило реда и начина за подаване на данни по чл. 118 от ЗДДС в Национална
агенция за приходите.
Нарушението
е извършено на 24.06.2019 г. в гр. Пещера и е установено на 29.10.2019 г. и не
води до неотразяване на приходи.
Посочено
е че е нарушен чл. 16А ал.
2 от Наредба Н-18 от 13.12.2006г. на МФ,
във вр. параграф 31 ал. 3 от ПР Наредба за изменение и допълнение на Наредба
Н-18 от 13.12.2006г във вр с чл. 118 ал.4 т.5 от ЗДДС.
Посочено
е че нарушението е извършено за първи път.
Актът
е съставен в присъствие на представител на жалбоподателя и не е вписал
възражения. Такива са депозирани в тридневен срок.
Оспорваното
НП е издадено въз основа на АУАН № F519870/29.10.2019г.
Приета
е по делото Заповед № ЗЦУ- ОПР-17/17.05.2018г. на Изпълнителния директор на НАП
,от която се установява, че наказващият
орган е компетентен да издаде оспорваното наказателно постановление.
Приета
е по делото извадка от електронна кореспонденция между жалбоподателя и НАП от дата 14.06.2019г. , в което се сочи ,
че се изпраща блок схема за обект в кв. Дружба гр.София.
Приет
е по делото Протокол за извършена проверка в обект от дата 29.10.2019г., с
което е установено извършеното нарушение от страна на наказващия орган.
Протоколът е съставен в присъствието на упълномощен представител на
жалбоподателя, който е подписал същия без възражение.
Приет
е по делото Протокол за извършена проверка от 17.10.2019г. отново за обект на
жалбоподателя в град Пещера, с указание за представяне на документи.
Приети
са по делото протоколи за демонтаж на фискална памет от 10.09.2019г.
25.09.2019г.
Прието
е заявление за първоначална проверка на системата с вх. №
00029-44861-07-08-2019г. за обект на жалбоподателя в гр. Пещера, ул. Михаил Такев,
Разпитана
е в съдебно заседание актосъставителката Ел. Ф., която потвърждава
констатациите по акта.
Съдът
намира жалбата за допустима като
подадена в преклузивния 7 - дневен срок за обжалване, изхождаща от
надлежна страна.
Разгледана по същество, съдът намира жалбата за неоснователна,
по следните съображения :
Съдът намира възражението на процесуалния представител
на жалбоподателите, че не е спазен срокът по на чл. 34 от ЗАНН за неоснователно, тъй като
проверката е направена на 17.10.2019г., на 25.10.2019г. е следвало да се
предоставят допълнително документи от проверяваното дружество и актът за установяване
на административно нарушение е издадена на 29.10.2019г., като е установено
извършено нарушение от жалбоподателя на
дата 24.06.2019г. тоест срокът от
установяване на нарушението до издаването на акта е спазен, тъй като най- рано
на 17.10.2019г. наказващият орган е разбрал за извършеното нарушение.
По отношение на възражението, че блок- схемите били
изпратени, то и това възражение се явява неоснователно доколкото от
представената кореспонденция са изпратени блок схеми, но не за обект в град
Пещера.
От събраните по делото писмени и гласни доказателства
се установява фактическа обстановка, такава каквато е посочена от наказващия
орган.
Следва да се отбележи и, че в така
подадената жалба липсва изрично оспорване на това обстоятелство- неподаване на
блок схема в указания срок. Съгласно разпоредбите на чл. 16а, ал.1 и ал.2 от Наредба № Н-18/
13.12.2006 г. на МФ: „Преди
регистрацията на ЕСФП лицата по чл. 3
подават заявление за първоначална проверка на ЕСФП в БИМ по образец, утвърден
от неговия председател и публикуван на интернет страницата на института, за
извършване на проверка на място в обекта. Българският институт по метрология
препраща по електронен път заявлението в НАП. Заявлението по ал. 1 трябва да е
придружено с блок-схема на ЕСФП, съдържаща всички нейни компоненти (централно
регистриращо устройство, средства за измерване на разход, нивомерна
измервателна система, концентратор/преобразуващо устройство, както и всички
допълнителни модули) и връзките между тях, както и местата на пломбиране.
Заявлението по ал. 1 и придружаващата го блок-схема могат да бъдат подадени и
по електронен път“…
Съгласно § 31. (1) (Изм.
- ДВ, бр. 80 от 2018 г., в сила от
28.09.2018 г.)
„Лицата, които използват ЕСФП, привеждат дейността си в съответствие с
изискванията на тази наредба в срок до
30 юни 2019 г., като до привеждането в съответствие, но не по-късно от 30
юни 2019 г. прилагат досегашния ред за регистриране и отчитане на продажбите в
търговските обекти. (2) В срок до един месец от влизане в сила на тази наредба
лицата по ал. 1 предоставят по електронен път в НАП блок-схема по чл.
16а, ал. 2.(3) (Изм. – ДВ, бр. 80 от 2018 г.) В срока по ал. 1 ЕСФП се регистрира в НАП по
досегашния ред, като чл. 16а, ал. 1 не се прилага. В тридневен срок от датата
на регистрацията на ЕСФП лицето по чл. 3 подава блок-схема по чл. 16а, ал. 2“.
Предвид на
изложеното жалбоподателят е извършил вмененото му нарушение, тъй като не е
подал в тридневен срок блок-схема на ЕСФП .
Настоящият съдебен състав намира, че в хода
на административно-наказателното производство не са допуснати процесуални
нарушения, които да са основание за отмяна на атакуваното НП. АУАН и НП са
издадени от компетентни лица. Предвид на което наказателното постановление
следва да бъде потвърдено.
По делото не се установиха и обстоятелства,
които да обуславят приложението на чл. 28 ЗАНН.
Нарушението не се отличава с обществена опасност, която да е незначителна,
сравнена с други нарушения от подобен тип. Процесното нарушение е такова на
простото извършване. Нарушението не води до неотразяване на приходи и оттам до
липса на вреди за фиска. Установено е и че нарушението е първо. Точно заради
това и законодателят е предвидил в изр. второ от чл. 185, ал.1 от ЗДДС, че когато нарушението не води до неотразяване на
приходи, се налагат по- ниските санкции
по ал.1, а не въобще до отпадане на отговорността.
При определяне на наказанието
административно-наказващият орган е съобразил с разпоредбата на чл. 27 от ЗАНН,
и определяния размер на наказание съответства на минимума предвиден от
законодателя, а именно от 500 (петстотин) лева.
По отношение на направеното искане за
присъждане на разноски, то такива се дължат на въззиваемата страна съобразно
изхода на делото, като съгласно чл. 27е НЗПП, в полза на въззиваемата страна
следва да се присъдят 80лв. за
юрисконсултско възнаграждение, предвид приключването на делото в едно заседание.
Предвид че само агенцията е юридическо лице съгласно
ЗНАП, а не териториалното й поделение, съдът намира, че следва да присъди
разноските именно в полза на НАП
Водим от горното и на основание чл. 63, ал.1 от ЗАНН Районен съд Пещера
Р Е Ш
И:
ПОТВЪРЖДАВА
Наказателно постановление № 496939-F519870/26.02.2020г. на Началник на отдел „Оперативни дейности“- Пловдив в
Централно управление на НАП, с което на
основание чл. 185, ал.2,
вр. чл.185 ал.1 от ЗДДС
е наложена имуществена санкция в размер на 500 лева на „ЛУКОЙЛ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД ЕИК *********, седалище гр. София,бул.“Тодор
Александров“ № 42, представлявано от Булат Субаев, за нарушение на чл. 16А ал.
2 от Наредба Н-18 от 13.12.2006г. на МФ,
във вр. параграф 31 ал. 3 от ПР Наредба за изменение и допълнение на Наредба
Н-18 от 13.12.2006г във вр с чл. 118 ал.4 т.5 от ЗДДС.
ОСЪЖДА ЛУКОЙЛ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД
ЕИК *********, седалище гр. София,бул.“Тодор Александров“ № 42,
представлявано от Булат Субаев, да заплати на
Национална агенция за приходите,
сторените разноски в размер на 80 лева.
Решението подлежи на обжалване в 14-дневен
срок от съобщаването му на страните пред Административен съд Пазарджик.
Районен
съдия :