Р
Е Ш Е
Н И Е
№
05.02.2021г. град Стара Загора
В И
М Е Т
О Н А
Н А Р
О Д А
Старозагорският
административен съд, V състав, в публично съдебно заседание на тринадесети
януари през две хиляди двадесет и първа година, в състав:
СЪДИЯ: РАЙНА
ТОДОРОВА
при
секретар Пенка Маринова и с участието
на прокурора като разгледа
докладваното от съдия Р. ТОДОРОВА
административно дело № 203 по описа за 2020г., за да се произнесе, съобрази
следното:
Производството е по реда на чл.145 и сл. от
Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във вр. с чл. 33а, ал.6 от Закона за
подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/.
Образувано е по жалба на А.С.С. ***, подадена чрез пълномощника му адв. Д.Д.
***, против Заповед № РД-09-228 от 28.02.2020г., издадена от Министъра на
земеделието, храните и горите, с която е одобрен окончателния специализиран
слой „Площи, допустими за подпомагане“ за Кампания 2019, в частта й, с която извън
обхвата на одобрения специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания
2019, са останали заявени за подпомагане от земеделския производител А.С. площи
- 1.84ха, съставляващи парцел 87182-60-1-1, в землището на с. Яворово, общ.
Стара Загора.
В
жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на административния акт в
оспорената му част, по съображения за постановяването му при допуснати
съществени нарушения на административно-производствените правила; при
неспазване на императивните изисквания по чл.59, ал.2, т.4 от АПК досежно
съдържанието на акта; в противоречие и при неправилно приложение на материалния
закон и в несъответствие с целта на закона. Жалбоподателят поддържа, че упражненото
административно правомощие е необосновано от фактическа страна, тъй като от
съдържанието на заповедта по никакъв начин не могат да бъдат установени фактическите
основания, съотв. мотивите за невключването в одобрения окончателен специализиран слой „Площи,
допустими за подпомагане“ за кампания 2019 на площта от 1.84ха – парцел 87182-60-1-1,
с. Яворово, общ. Стара Загора. Твърди, че в
нарушение на процесуалните изисквания по чл. 35 и чл.36 от АПК,
административният акт е издаден без да са изяснени всички факти и обстоятелства
от значение за случая и без да е обсъдено подаденото от земеделския стопанин
възражение срещу невключването на заявените за подпомагане площи с специализирания
слой „Площи, допустими за подпомагане“. Счита, че неизвършването на проверка на
място, е довело до формирането на неправилен и необоснован извод, че заявените
за подпомагане площи не се поддържат в добро земеделско състояние и съотв. че са
недопустими за подпомагане. По подробно изложени в жалбата съображения, вкл. и
такива за неспазване на основни принципи на административния процес, е
направено искане Заповед №
РД-09-228 от 28.02.2020г. на Министъра на земеделието, храните и горите, да
бъде отменена в оспорената й част, като незаконосъобразна и преписката да бъде
върната на административния орган за произнасяне съобразно дадени указания за
тълкуването и прилагането на закона.
Ответникът
по жалбата – Министър на
земеделието, храните и горите, чрез процесуалния си представител по делото, в
съдебно заседание и в представеното писмено становище оспорва жалбата като
неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Поддържа, че оспореният
административен акт е издаден при спазване на регламентираните процесуални правила
и формални изисквания и в съответствие с
приложимата материалноправна регламентация. С подробно изложени съображения
обосновава, че от събраните по делото доказателства по несъмнен начин се
установява, че заявеният от А.С. за подпомагане по схеми и мерки за директни
плащания на площ парцел 87182-60-1-1 в землището на с. Яворово, общ. Стара
Загора с обща плащ от 1.84ха и култура „площи с угар“, не отговаря на
нормативно предвидените в Наредба № 2 от 26 март 2018г. изисквания за подпомагане,
съотв. правилно и законосъобразно този парцел е останал извън одобрения с
оспорената заповед специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за
кампания 2019г.
Въз
основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът
приема за установено следното от фактическа страна по административно-правния
спор:
Жалбоподателят в настоящото
производство - А.С.С. е земеделски стопанин
по смисъла на §1, т.23 от ДР на Закона за подпомагане на земеделските
производители (ЗПЗП) във вр. с чл.4, параграф 1, б. ”а” от Регламент (ЕС)
№1307/ 2013, регистриран с УРН 367481 в ИСАК.
На 13.05.2019г. А.С. е подал Общо
заявление за подпомагане вх. № 19066489/
13.05.2019г. и Заявление за подпомагане 2019 форма за физически лица с УИН: 24/210519/12635
за кампания 2019г. Със същото е заявил подпомагане по Схемата за единно плащане
на площ (СЕПП), по Схемата за преразпределително плащане (СПП), по Схемата за
плащане на селскостопански практики, които са благоприятни за климата и
околната среда – зелени директни плащания (ЗДП), по Схема за преходна
национална помощ за земеделска земя на хектар (ПНДП) и Компенсаторни плащания
за други райони, засегнати от значителни природни ограничения (Подмярка 13.2/
НР2). Искането за подпомагане по СЕПП, по ПНДП и по подмярка 13.2/ НР2, е било
обвързано със заявена за финансова помощ площ, включваща /под № 4 в приложената
таблица на използваните парцели 2019г. – л.23 по делото/ и БЗС 87182-60-1
/парцел № 87182-60-1-1 от ИСАК/ с площ от 1.84ха. заявен като култура с код
190000 /„угар“/. Към заявлението са приложени и съответните относими към
подпомагането по посочените схеми и мерки декларации, подписани от А.С.С..
На въведените в заявлението за
подпомагане данни е извършена автоматична проверка, като съгласно „Резултати от
автоматични проверки на въведените данни в заявление за подпомагане по директни
плащания за кампания 2019“ /л.28 по делото/, в раздел „грешки“ е отразена
констатация, че БЗС № 87182-60-1 представлява фермерски блок без физически
блок, а в раздел „предупреждения“ – че парцел № 87182-60-1-1 попада във
физически блок с НТП „Трайно неподходящи за подпомагане“.
Със
Заповед № РД 46-485 от 27.11.2019г. на Министъра на земеделието, харните и
горите, на основание чл.16б, ал.1 от Наредба № 105 от 2006г. за условията и
реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за
администриране и контрол, е одобрен проект на специализиран слой "Площи,
допустими за подпомагане" за кампания 2019, като част от Системата за
идентификация на земеделските парцели (СИЗП), обновен за 2019г. Разпоредено е
заповедта да се публикува на интернет страницата на МЗХГ и Държавен фонд
„Земеделие“, като бъдат уведомени кандидатите за подпомагане по схемите и
мерките за плащане на площ през 2019г. за възможността да се запознаят с
актуализирания специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания
2019г. и да подадат възражение срещу конкретни части от него, по реда на
чл.16б, чл.16в и чл.16г от Наредба № 105/ 2006г.
С вх. № РД-12-02-665/ 06.12.2019г.,
чрез ОД „Земеделие“ – Стара Загора, А.С. е подал възражение до Министъра на
земеделието, храните и горите, против обхвата на проекта на специализирания
слой „Площи, допустими за подпомагане“, в частта, касаеща декларирани от него
за подпомагане площи със Заявление УИН 24/210519/12635, като е посочено, че се
иска преразглеждане на обхвата на специализирания слой по отношение на
физическите блокове, в които попадат парцелите, за които е установено несъответствие
между декларираната и допустимата за подпомагане площ /представени в табличен
вид с посочване на идентификатор на декларирания парцел, площ на декларирания
парцел, съотв. допустима и недопустима площ в ха/, вкл. по отношение на парцел
№ 87182-60-1-1 с площ от 1.84ха, недопустима площ 1.84ха /л.88 по делото/.
С оспорената в
настоящото съдебно производство Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020г. на
Министъра на земеделието, храните и горите, на основание чл. 25, ал. 4
от Закона за администрацията, чл. 33а, ал. 2
от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22 август 2006г. за
условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната
система за администриране и контрол, е одобрен окончателния специализиран слой
„Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019, като част от Система
за идентификация на земеделските парцели (СИЗП), който е актуализиран за 2019г.
чрез дешифрация на нова цифрова ортофото карта на страната по самолетно и
сателитно заснемане от 2019г.; отразяване на резултатите от теренни проверки,
извършени през годината от Техническия инспекторат на ДФЗ-РА и областните и
общински структури на МЗХГ, както и чрез проверка на получени възражения срещу обхвата
на проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане",
одобрен със Заповед № РД 46-485 от 27.11.2019г. на Министъра на земеделието,
храните и горите. В одобрения със
заповедта окончателен специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за
кампания 2019, не са включени 1.84ха – заявени за подпомагане от земеделския производител А.С. площи,
съставляващи парцел 87182-60-1-1, в землището на с. Яворово, общ. Стара Загора.
По делото е представено писмо № 93-2600 от 01.06.2020г. на Директора на
Дирекция "Идентификация на земеделските парцели" в Министерството на
земеделието, храните и горите /л.90/, изготвено по повод жалбата на А.С., в
което е посочено, че за кампания 2019 бенефициентът е заявил за подпомагане 35
парцела, като обект на възражението на кандидата са 19 парцела, а на жалбата до
Административен съд – Стара Загора – един от тях - парцел 87182-60-1-1, находящ
се в землището на с. Яворово, общ. Стара Загора. Парцелът попадал в частта от
територията на страната покрита със сателитни снимки от 05.07.2019г. и за тази
територия е извършена дешифрация на актуална /релевантна за кампанията/ цифрова ортофото карта (ЦОФК), в резултат на
която дешифрация целият парцел, заявен с обща площ от 1.84 ха и с култура
„Площи с угар“, попадал извън обхвата на слой „Площи, допустими за
подпомагане“, тъй като е оценен като негоден за подпомагане на основание чл.6 и
чл.10, ал.2, т.1 от Наредба № 2 от 26 март 2018г. – неподдържани площи, без
наличието на земеделска дейност и минимални обработки, заети от висока тревна
растителност. Сочи се, че в резултат на извършена допълнителна, трета проверка
по казуса, се потвърждава коректността на извършената дешифрация и на
отразяването на констатациите в СИЗП за кампания 2019 по отношение на конкретния
парцел.
Представени и приети като
доказателства са заварени копия от подаденото от А.С. Заявление за подпомагане
2019 форма за физически лица с УИН: 24/210519/12635, ведно с таблица на
използваните парцели 2019г., декларации, Резултати от автоматични проверки на
въведените данни в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания
2019 и др. Като доказателства са приети и Заповед № № 10-00-2056 и Заповед №
10-00-206 на Кмета на Община Стара Загора, за предоставяне под наем за срок от
осем години на поземлени имоти – частна общинска собственост, за отглеждане на
едногодишни полски култури, на ЗП А.С.С. – поземлен имот с идентификатор
87182.174.2, номер по предходен план 174002, с площ от 43685кв.м, местност
„Бошнакова кория“ в землището на с Яворово, общ. Стара Загора, ТПТ – земеделска
и НТП – Нива 9 категория и поземлен имот с идентификатор 87182.174.20, номер по
предходен план 174020, с площ от 25 590кв.м, местност „Бошнакова кория“ в
землището на с Яворово, общ. Стара Загора, ТПТ – земеделска и НТП – Нива 9
категория, както и сключените въз основа на посочените заповеди Договор за наем
на земеделски земи – частна общинска собственост № 471/ 18.02.2019г. и Договор
за наем на земеделски земи – частна общинска собственост № 472/ 18.02.2019г.
Назначена,
изпълнена и изслушана е съдебно-техническа експертиза, заключението по която,
неоспорено от страните, съдът възприема като компетентно, обективно и
обосновано. Съгласно заключението със Заявление за подпомагане 2019 с УИН:
24/210519/12635, за кампания 2019г., заявителят е заявил за подпомагане площи
по Схемата за единно плащане на площ (СЕПП), по Схемата за преразпределително
плащане (СПП), по Схемата за плащане на селскостопански практики, които са благоприятни
за климата и околната среда – зелени директни плащания (ЗДП), по Схема за
преходна национална помощ за земеделска земя на хектар (ПНДП) и Компенсаторни
плащания за други райони, засегнати от значителни природни ограничения
(Подмярка 13.2/ НР2), като при съпоставка между приложените към това заявление
Таблица за използваните парцели 2018 и Таблица за използваните парцели
2019, е констатирано, че парцел №
87182-60-1-1 /под № 4 в Таблицата за използваните парцели 2019/, за първа
година е заявен от ЗП А.С. за подпомагане - по СЕПП, по ПНДП и по подмярка 13.2/ НР2, като заявената култура за
обработване на посочения парцел е „Площи с угари“. Заявеният за подпомагане
парцел с композитен № 87182-60-1-1 /с площ от 1.84 ха/, обхваща части от площи
на два имота – 1.48 ха от ПИ 87182.174.2, целият с площ от 43 695кв.м, с
Трайно предназначение на територията: Земеделска и с Начин на трайно ползване:
Нива и 0.36 ха от ПИ 87182.174.20, целият с площ от 25 590кв.м, с Трайно
предназначение на територията: Земеделска и с Начин на трайно ползване: Нива,
предоставени под наем за срок от 8 стопански години на А.С. с Договор за наем
на земеделски земи – частна общинска собственост № 471/ 18.02.2019г. и Договор
за наем на земеделски земи – частна общинска собственост № 472/ 18.02.2019г. Поземлен
имот с идентификатор 87182.174.2 и ПИ с идентификатор 87182.174.20, не са били заявявани за
подпомагане в предишни кампании /т.е преди кампания 2019/, нито от
жалбоподателя А.С., нито от други ЗП, нито са били включвани в специализирания
слой „Площи, допустими за подпомагане“. Заявеният за подпомагане от А.С. за
кампания 2019 земеделски парцел 87182-60-1-1 с площ от 1.84ха в землището на с.
Яворово, като площи с угари, попада извън окончателния специализиран слой
„Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019г., като недопустимата за
подпомагане площ от 1.84ха (т.е целият парцел 87182-60-1-1), е била установена
въз основа на канцеларско дешифриране на сателитни изображения на извършено на
05.07.2019г. сателитно заснемане. По отношение на заявените от А.С. за
подпомагане площи не са извършвани теренни проверки, тъй като от ортофото картите
по направеното на 05.07.2019г. заснемане е било установено по безспорен начин,
че парцел 87182-60-1-1 с площ от 1.84 ха не представлява допустими за
подпомагане площи с угар. Заключението на изпълнилото СТЕ вещо лице е, че от
цифровата ортофот окарта (Приложение № 1 към заключението), на която са
отразени земеделски парцел 87182-60-1-1 /с жълт цвят/; Физически блок 67182-60
/с червен цвят/, както и границата на окончателния специализиран слой „Площи,
допустими за подпомагане“ за кампания 2019 г. /със син цвят/ 9“, площта от 1.84
ха, определена като недопустима за подпомагане, не представлява допустими за
подпомагане площи с угар.
Съдът,
като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в
жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна
проверка на законосъобразността на оспорения административен акт в обжалваната
му част на основание чл. 168, ал.1 във връзка с чл.146 от АПК, намира за
установено следното:
Съгласно
разпоредбата на чл. 33а, ал.
6 от ЗПЗП /в приложимата й редакция ДВ, бр. 77 от 2018 г., в сила от
01.01.2019 г.), заповедта на министъра на земеделието, храните и горите, с
която се одобрява или изменя окончателният специализиран слой „Площи, допустими
за подпомагане", подлежи на обжалване пред съответния административен съд
по реда на Административнопроцесуалния кодекс, от което следва, че заповедта подлежи
на обжалване в установения в чл. 149, ал.
1 от АПК 14-дневен срок, считано от датата на
съобщаването/обнародването й в Държавен вестник, както е указано и в самата
заповед. Оспорената Заповед № РД-09-228 от 28.02.2020г. на Министъра на
земеделието, храните и горите е обнародвана в ДВ, бр. 21 от 13 март 2020г., а
жалбата срещу заповедта е постъпила в Административен съд – Стара Загора на
26.03.2020г. Жалбата е подадена от лице, чиито права и законни интереси са
неблагоприятно засегнати от заповедта в оспорената й част. С оглед на което
съдът приема че оспорването, като направено от легитимирано лице с правен
интерес, в законово установения преклузивен срок и против административен акт,
подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално
допустимо.
Разгледана по същество жалбата е неоснователна.
Оспорената Заповед № РД 09-228 от
28.02.2020г. за одобряване на окончателния специализиран слой „Площи, допустими
за подпомагане" за кампания 2019, е издадена от материално компетентния
административен орган по чл. 33а,
ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22 август 2006 г.
за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на
Интегрираната система за администриране и контрол - Министъра на земеделието,
храните и горите, при упражняване на законово регламентирано правомощие.
Неоснователно е възражението на
жалбоподателя, че съдържанието на оспорената заповед не съответства на
императивните законови изисквания по чл.59, ал.2, т.4 от АПК. Посочени са както
материалноправните основания за упражненото административно правомощие - чл. 33а, ал. 2 от ЗПЗП и чл. 16г, ал.
4 от Наредба № 105 от 22 август 2006 г. за условията и реда за
създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за
администриране и контрол, така и фактическото основание за извършеното
одобряване на окончателния специализиран слой „Площи, допустими за
подпомагане" за кампания 2019, като част от СИЗП, а именно: актуализация
на обхвата на специализирания слой за 2019г. чрез дешифрация на нова цифрова
ортофото карта на страната по самолетно и сателитно заснемане от 2019г.;
отразяване на резултатите от теренни проверки, извършени през годината от
Техническия инспекторат на ДФЗ-РА и областните и общински структури на МЗХГ и
проверка на получени възражения срещу обхвата на проекта на специализирания
слой „Площи, допустими за подпомагане", одобрен със Заповед № РД 46-485 от
27.11.2019г. на Министъра на земеделието, храните и горите. С оглед спецификата
на административния акт /за одобряване на окончателния специализиран слой „Площи,
допустими за подпомагане" за територията на цялата страна за съответната
кампания/, очевидно е обективно невъзможно излагането на мотиви за невключването
в специализирания слой на заявени за подпомагане площи по отношение на всеки
един парцел, останал извън обхвата на одобрения специализиран слой „Площи, допустими за
подпомагане“, като е достатъчно
да се съдържат данни за начина, по-който е определен специализираният слой
"Площи, допустими за подпомагане". Константна е съдебната практика, че съображенията за
изключване на парцели /части от парцели/ от одобрения специализиран слой се
съдържат в дешифрираните цифрови ортофото карти /изображения от самолетно или
сателитно заснемане/, като именно данните от последните позволяват на съда с
помощта на специалисти да извърши проверка за материалната законосъобразност на
акта. В случая съображенията
за невключването в одобрения специализиран слой „Площи, допустими за
подпомагане“ за кампания 2019 на заявени за подпомагане от А.С. площи - 1.84ха,
съставляващи парцел БЗС 87182-60-1-1 в землището на с. Яворово, се съдържат в
дешифрираната цифрова ортофото карта – дешифрираната снимка от извършеното на
05.07.2019г. сателитно заснемане, представена като файл на CD.
Съгласно чл.30, ал.1 от ЗПЗП, за
изпълнение на функциите на Разплащателна агенция се създава Интегрирана система
за администриране и контрол (ИСАК), състояща се от отделни системи, една от
които е Системата за идентификация на земеделските парцели /СИЗП/ - чл.30,
ал.2, т.2 от ЗПЗП. Съгласно разпоредбата на чл. 33, ал. 1 от ЗПЗП /в
приложимата й редакция/, Системата за идентификация на земеделските парцели е
географска информационна система и се създава въз основа на ортоизображения
чрез дигитализиране на физическите блокове и блоковете на земеделските
стопанства. В системата се включват данни от картата на възстановената
собственост и регистрите към нея или от кадастралната карта и регистрите към
нея. В ал. 2 на чл.33 от ЗПЗП е предвидено, че Министърът на земеделието,
храните и горите организира създаването и актуализирането на цифрова ортофото карта
за територията на страната. Съответно в разпоредбата на чл. 33а, ал. 1 от ЗПЗП
е регламентирано, че Министерството на земеделието, храните и горите създава в
системата за идентификация на земеделските парцели специализиран слой
"Площи, допустими за подпомагане", който включва площите, допустими
за подпомагане в рамките на всеки физически блок, въз основа на критериите,
определени в наредбата по чл. 40, а именно Наредба № 2 от 26.03.2018г. за
критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки
за плащане на площ. Според ал. 2 на чл.33а от ЗПЗП /в приложимата й редакция/,
данните в системата за идентификация на земеделските парцели, които се отнасят
до физическите блокове и специализирания слой „Площи, допустими за
подпомагане", се обновяват ежегодно чрез дешифриране (компютърно
разчитане) на актуална цифрова ортофото карта на страната по самолетно и
сателитно заснемане, чрез извършване на специализирани теренни проверки на
референтни парцели и чрез отразяване на резултатите от проверките на място по
чл. 37 от ЗПЗП с цел отразяване на реалното състояние и ползване на площите,
като обхватът на специализирания слой се одобрява със заповед на министъра на
земеделието, храните и горите по ред, определен в наредбата по чл. 30, ал. 6 /Наредба
№ 105 от 2006г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване
на Интегрираната система за администриране и
контрол. Съгласно разпоредбата на чл. 9 от Наредба № 105 от
22.08.2006г., Министърът на земеделието, храните и горите организира
актуализирането на ЦОФК за територията на цялата страна в СИЗП за период не
повече от четири години. Ежегодно, с цел отразяване на реалното състояние и
ползване на площите, цифровите географски и атрибутивни данни за референтни
парцели – физически блокове, слой "Площи, допустими за подпомагане" и
екологично насочени площи, се обновяват в т.ч чрез дешифриране на актуална
ЦОФК, изготвена чрез самолетно или сателитно заснемане; отразяване на резултати
и констатации от специализирани теренни проверки на референтни парцели по чл. 33а, ал.
2 от ЗПЗП и отразяване, след
анализ и при съществуваща техническа възможност за това, на резултатите от
проверките на място по чл. 37, ал. 3 от ЗПЗП, които предоставят допълнителна,
различна и непротиворечива информация спрямо съществуващите към момента данни в
СИЗП /чл.15, ал.2 от Наредба № 105/ 2006г./ Съответно процедурата за одобряване
на специализиран слой „Площи,
допустими за подпомагане", е разписана в чл.16б, чл.16в и чл.16г. от
Наредба № 105/ 2006г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и
ползване на Интегрираната система за администриране и
контрол.
Въз основа на така очертаната правна уредба, съдът
приема, че в случая са спазени нормативно регламентираните процесуални правила
и изисквания за образуването, провеждането и приключването на административното
производство по одобряване на
специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019г. След
извършено обновяване на данните съгласно чл.15, ал.2, т.1 и т.2 от Наредба №
105/ 2006г., чрез дешифрация /разчитане/ на нова цифрова ортофото карта на
страната по самолетно и сателитно заснемане от 2019г. и чрез отразяване на резултатите
от теренни проверки, проведени през годината от страна на областните и
общинските структури на МЗХГ, със Заповед № РД 46-485 от 27.11.2019г. на
Министъра на земеделието, храните и горите, на основание чл.16б, ал.1 от
Наредба № 105 от 22 август 2006 г. за условията и реда за създаване,
поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и
контрол, е одобрен проект на обновения специализиран слой "Площи,
допустими за подпомагане" за кампания 2019, като част от СИЗП. Заповедта е
публикувана на интернет страницата на МЗХГ на 02.12.2019г., с предоставена на
кандидатите за подпомагане по схемите и мерките за плащане на площ през
2019г. възможност да се запознаят с
актуализирания специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания
2019 и да подадат възражение срещу конкретни части от него, по реда на чл.16б,
чл.16в и чл.16г. от Наредба № 105/ 2006г. Жалбоподателят А.С. не твърди
служители от Общинска служба по земеделие – Стара Загора, по някакъв начин да
са възпрепятствали възможността да се запознае с обхвата на проекта на специализиран слой „Площи,
допустими за подпомагане" чрез преглед на съответните физически блокове или части от тях
върху ЦОФК, като в срока по чл. 16б, ал. 2 от
Наредба № 105/ 2006г., земеделският стопанин е упражнил правото
си да подаде възражение чрез ОД „Земеделие“ –
Стара Загора, до Министъра на земеделието, храните и горите, против обхвата на
проекта на специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“, в частта,
касаеща декларирани от него за подпомагане площи със Заявление УИН
24/210519/12635, с искане за преразглеждане на обхвата на специализирания слой
по отношение на физическите блокове, в който попадат парцелите, за които е
установено несъответствие между декларираната и допустимата за подпомагане
площ, вкл. за парцел № 87182-60-1-1 с площ от 1.84ха. В изпълнение на
изискването по чл. 16г от Наредба № 105/ 2006г., по възражението е извършена
проверка, като доколкото площите са попадали под актуално за годината сателитно
заснемане /на 05.07.2019г./, проверката е извършена чрез преглед на
коректността на направената дешифрация /чл.16г, ал.2, т.1 от Наредба № 105/
2006г./. Съгласно писмо №
93-2600 от 01.06.2020 г. на Директора на Дирекция „Идентификация на
земеделските парцели" в МЗХГ, в резултат на извършена допълнителна
проверка се потвърждава коректността на направената дешифрация на сателитни
снимки и на отразяването на констатациите в СИЗП за кампания 2019 по отношение
на парцел 87182-60-1-1, находящ се в землището на с. Яворово, общ. Стара
Загора. Парцелът попадал в частта от територията на страната покрита със
сателитни снимки от 05.07.2019г. и за тази територия е извършена дешифрация на
актуална /релевантна за кампанията/ ЦОФК,
в резултат на която дешифрация целият парцел, заявен с обща площ от 1.84 ха и с
култура „Площи с угар“, попада извън обхвата на слой „Площи, допустими за
подпомагане“, тъй като е оценен негоден за подпомагане на основание чл.6 и
чл.10, ал.2, т.1 от Наредба № 2 от 26 март 2018г. – неподдържани площи, без
наличието на земеделска дейност и минимални обработки, заети от висока тревна
растителност.
Абсолютно неоснователно е възражението на жалбоподателя
за допуснато съществено нарушение на административно-производствените правила,
основано на съображения, че не са извършени административни проверки по чл.37
от ЗПЗП и чл.24 от Наредба № 105/ 2006г., вкл. проверка на място по подаденото Заявление за подпомагане 2019 с УИН:
24/210519/12635, за установяване дали заявените за подпомагане площи се
поддържат в добро земеделско състояние и дали са допустими за подпомагане. На
първо място следва да се отбележи, че процедурата по одобряване на
специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“ за съответната кампания,
не изисква извършването на административни проверки по чл.37 от ЗПЗП и чл.24 от
Наредба № 105/ 2006г. Посочените проверки, вкл. проверката на място, се
свързват с проверката на заявените данни във връзка с плащанията по
подадените заявления от гл.т на това дали заявените за подпомагане площи
отговарят на условията за допустимост за подпомагане, респ. дали е налице
правото за получаване на помощта. В този смисъл всички изложени от
жалбоподателя съображения, основани на неизвършена проверка на място, съотв.
неизвършване на други подходящи административни проверки и процедури, в
нарушение на чл.37 от ЗПЗП; чл.24 от Наредба № 105/ 2006г.; чл.20 § 2 от Регламент (ЕО) № 73/2009 от
19.01.2009г; чл.28 ал.1 и чл.32 от
Регламент (ЕО) №1122/2009 на Комисията от 30.11.2009г. и т.н, доколкото са свързани с
преценката за допустимостта на заявените за подпомагане площи при произнасянето
на ДФЗ – РА по подадените заявления за подпомагане т.е за оторизация на
плащанията по схеми и
мерки за директни плащания, респ. за отказ на заявеното подпомагане, не следва да
бъдат разглеждани и обсъждани. Нормативно, в разпоредбите на чл.33а, ал.2 от
ЗПЗП /в приложимата й редакция/ и в чл.15, ал.2 от Наредба № 105 от 2006г. за
условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и
контрол, е регламентирано че ежегодното обновяване на данните в
системата за идентификация на земеделските парцели, които се отнасят до
физическите блокове и специализирания слой "Площи, допустими за
подпомагане", се извършва чрез дешифриране (компютърно разчитане) на
актуална цифрова ортофото карта на страната по самолетно и сателитно заснемане,
чрез извършване на специализирани теренни проверки на референтни парцели и чрез
отразяване на резултатите от проверките на място по чл. 37 от ЗПЗП с цел
отразяване на реалното състояние и ползване на площите. От анализа на
цитираните разпоредби следва извода, че административният орган може
алтернативно да избере един от посочените способи, като извършването на
специализирани теренни проверки и проверки на място не е задължително. Нещо
повече – след като процесният парцел е попадал в частта от територията на страната покрита
със сателитни снимки от 05.07.2019г., именно дешифрирането на актуалната
/релевантна за кампанията/ цифрова ортофото карта е бил приложимия способ за обновяването за
кампания 2019 на данните в СИЗП отнасящи се за специализирания слой
"Площи, допустими за подпомагане", тъй като данните от ЦОФК, получени
чрез дешифриране на сателитните изображения, са отразявали актуалното състояние
на парцела. Следва да се отбележи че теренните проверки по чл.33а, ал.2 от ЗПЗП
/в приложимата й редакция/ и по чл.15, ал.2, т.2 от Наредба № 105 от 2006г.,
извършвани за нуждите на ежегодното обновяване на данните в системата за
идентификация на земеделските парцели, които се отнасят до физическите блокове
и специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане", не са проверки на
място по смисъла на чл. 37 ЗПЗП,
не касаят оценка на конкретни заявени за подпомагане площи и за резултатите от
тях не се изпращат контролни листове или доклади на кандидатите от ДФ
"Земеделие" или МЗХГ /чл.15, ал.4 от
Наредба № 105 от 2006г/. Министърът на земеделието, храните и горите възлага
извършването на специализирани теренни проверки със заповед, като за тази цел
ежегодно утвърждава методика за избор на референтни парцели за теренни проверки
по чл.15, ал. 2, т. 2 от Наредба № 105 от 2006г. и методически указания за
тяхното провеждане. Специализираните
теренни проверки определят чрез използване на устройство за позициониране и
измерване, чието допустимо отклонение на измерване отговаря на указанията на
ЕК, необходимостта от актуализиране, вида и обхвата на промените на
характеристиките на референтните парцели – граници и начин на трайно ползване,
както и на допустимите площи в тях, като в
зависимост от установеното на място състояние на проверяваните площи и
необходимостта от промени се извършват измервания (линейни или полигонови) за
нови граници или съществуващите граници се потвърждават /чл.15, ал.3 и ал.4 от Наредба № 105 от
2006г./. В случая
очевидно заявените и декларирани за подпомагане от земеделския производител А.С.
площи - 1.84ха, съставляващи парцел 87182-60-1-1, в землището на с. Яворово,
общ. Стара Загора,
не са били включени със заповедта на
Министъра на земеделието, храните и горите по чл.15, ал.3 от Наредба № 105 от
2006г. в референтните парцели за 2019г. – физически блокове, определени за
специализирани теренни проверки по чл.15, ал. 2, т. 2 от Наредба № 105 от 2006г., поради което извършването на такава теренна
проверка не се е следвало и съотв. неизвършването на теренна проверка не
представлява нарушение на административно-производствените правила в
процедурата по одобряване на специализирания слой „Площи, допустими за
подпомагане“ за кампания 2019г.
Действително, съгласно чл.33а, ал.2 от ЗПЗП
/в приложимата й редакция/ и чл.15, ал.2 от Наредба № 105 от 2006г., е
предвидено ежегодното обновяване на данните в системата за идентификация на
земеделските парцели, които се отнасят до физическите блокове и специализирания
слой "Площи, допустими за подпомагане", да се извършва и чрез
отразяване на резултатите от проверките на място по чл. 37 от ЗПЗП. В случая,
по изложените по горе съображения относно същността на проверките на място по
чл.37 от ЗПЗП /за оценка на конкретни заявени за подпомагане
площи/ и предвид обстоятелството, че съгласно посоченото от жалбоподателя и
потвърдено от заключението на СТЕ, заявеният от А.С. за подпомагане със Заявление
за подпомагане 2019 с УИН: 24/210519/12635. парцел № 87182-60-1-1 с площ от
1.84 ха, не е бил заявяван за подпомагане в предишни кампании /т.е преди кампания
2019/, нито от жалбоподателя, нито от други ЗП, нито е бил включван в
окончателния специализирания слой „Площи, допустими за подпомагане“, очевидно
по отношение на заявените за подпомагане за кампания 2019г. площи няма как да е
извършвана проверка на място по чл.37 от ЗПЗП преди издаването на заповедта за
одобряване на специализирания
слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019 – извършването на
проверките на място следва по време обновяването на създадения в Системата за
идентификация на земеделските парцели, като част от ИСАК, специализиран слой „Площи,
допустими за подпомагане“ за съответната кампания. В този смисъл и при условие,
че парцелът е попадал в частта от територията на страната, покрита със
сателитни снимки от 05.07.2019г., именно дешифрирането
(компютърно разчитане) на актуалната цифрова ортофото карта по извършеното
сателитно заснемане, е бил приложимия в случая способ по чл.33а, ал.2 от ЗПЗП и
по чл.15, ал.2 от Наредба № 105 от 2006г. за обновяване на данните в системата
за идентификация на земеделските парцели, отнасящи се до специализирания слой
"Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019г. Съответно проверката
на подаденото от жалбоподателя възражение срещу проекта на специализирания
слой, при прилагането на чл.16г, ал.2, т.1 от Наредба № 105 от 2006г., е
следвало да се направи чрез проверка на извършената дешифрация, тъй като
площите попадат под актуално за годината заснемане. Доколкото нормативно е
регламентиран начинът, по който следва да се провери подаденото възражение /в
зависимост от приложения за съответните земеделски площи способ за обновяването на данните в СИЗП
отнасящи се за специализирания слой "Площи, допустими за
подпомагане"/, противно на
твърденията на жалбоподателя, за изясняване на релевантните факти и
обстоятелства, не се е следвало извършването на „проверка на място“ по чл.37 от
ЗПЗП, или друг вид проверка, или събирането на „нови доказателства“ за
„верността на установените несъответствия“, тъй като за процесния парцел
допустимият слой е актуализиран чрез дешифрация на нова ортофото карта по
сателитно заснемане през 2019г.
С оглед на гореизложеното съдът
приема, че хода на проведеното производство по издаването на обжалваната
заповед в оспорената й част, не са допуснати съществени нарушения на нормативно
регламентираните общи /по АПК/ и специални /по ЗПЗП и Наредба № 105/ 2006г./ административно-производствени
правила, които да обуславят отмяната на акта като незаконосъобразен на това
основание.
Заповед №
РД-09-228 от 28.02.2020г. на Министъра на земеделието, храните и горите, с
която е одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за
подпомагане“ за кампания 2019, в частта й, с която извън обхвата на одобрения
специализиран слой са останали заявени за подпомагане от земеделския производител
А.С. площи - 1.84ха, съставляващи парцел 87182-60-1-1, в землището на с.
Яворово, общ. Стара Загора, е постановена в съответствие и при правилно
приложение на материалния закон, като съображенията за това са следните:
Критериите, на
които трябва да отговарят площите, за определянето им като допустими за
подпомагане за целите на създавания специализиран слой „Площи, допустими за
подпомагане“, са регламентирани в Наредба № 2 от 26.03.2018г. за критериите за
допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на
площ. В чл.4, ал.1 от Наредба № 2 от 26.03.2018г., е регламентирано, че
допустимите за подпомагане земеделски площи съгласно чл. 32,
параграф 2 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 на Европейския парламент и
на Съвета от 17 декември 2013 г. за установяване на правила за директни
плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в рамките на общата
селскостопанска политика и за отмяна на Регламент
(ЕО) № 637/2008 на Съвета и Регламент
(ЕО) № 73/2009 на Съвета (ОВ L 347, 20.12.2013 г.) (Регламент
(ЕС) № 1307/2013), които: т.1. се поддържат в състояние, годно за
производство, трябва да отговарят на изискванията на чл. 5,
6
и 9
и т.2 се използват за производство, трябва да отговарят на изискванията на чл. 7
– 9. За поддържането на земеделските площи в състояние, годно за производство
по смисъла на чл. 4,
параграф 1, буква "в", подточка "ii)" от Регламент (ЕС) №
1307/2013, трябва да бъде приложена поне една от следните дейности
на обработваеми земи – изораване, дисковане, косене на тревата без изнасяне на
сено/сенаж, обработка с хербициди /чл.5 от Наредба № 2 от 26.03.2018г./. Земите
под угар са допустими за подпомагане, когато: 1. върху тях е извършена
най-малко една почвена обработка (изораване, дисковане) от 1 януари до 31 май
на годината на кандидатстване и следи от дейностите по чл. 5, т. 1
са разпознаваеми през цялата календарна година /чл. 6 Наредба № 2 от
26.03.2018г./.
В
случая от фактическа страна не е спорно по делото, а и се потвърждава от
заключението на изпълнената СТЕ, че за кампания 2019 земеделски парцел 87182-60-1-1
с площ от 1.84ха в землището на с. Яворово, общ. Стара Загора, е заявен за
подпомагане от ЗП А.С. като култура с код 190000 т е като площи с угари. Още
към момента на извършената автоматична проверка на въведените данни в
подаденото от А. С. Заявление за подпомагане 2019 с УИН: 24/210519/12635,
съгласно „Резултати от автоматични проверки на въведените данни в заявление за
подпомагане по директни плащания за кампания 2019“, е констатирано, че парцел №
87182-60-1-1 попада във физически блок с НТП „Трайно неподходящи за
подпомагане“, с която констатация заявителят е запознат. По смисъла на чл.10,
ал.1 от Наредба № 2 от 26.03.2018г. трайно неподходящи за подпомагане са
земеделските площи или части от тях, заети от: 1 дървесна и храстовидна
растителност; 2. нежелана растителност – орлова папрат, чемерика, айлант,
къпина, клек, хвойна, аморфа; 3. бързорастящи дървесни видове с кратък
цикъл на ротация извън изброените в приложение № 1 на Наредба № 3 от 2015г. за
условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания и 4. сгради,
съоръжения, скали, скални участъци, ерозирали или оголени терени. Както беше
посочено, парцел 87182-60-1-1 с площ от 1.84ха в землището на с. Яворово, общ.
Стара Загора, попада в частта от територията на страната покрита със сателитни
снимки от 05.07.2019г. и за която територия е извършена дешифрация на актуална
/релевантна за кампанията 2019/ ЦОФК, в резултат на която дешифрация е
констатирано, че целият парцел от 1.84 ха, заявен за подпомагане като „площи с
угар“, е определен като негоден за подпомагане на основание чл.6 и чл.10, ал.2,
т.1 от Наредба № 2 от 26.03.2018г. – неподдържани площи, без наличието на
земеделска дейност и минимални обработки, заети от висока тревна растителност.
Констатациите, получени след дешифриране на ЦОФК относно състоянието на
заявения парцел, не са били оборени от земеделския производител в
производството пред административния орган при подаване на възражението, нито
са оборени по надлежния ред и в производството пред съда по оспорване на
заповедта за одобряване на окончателния специализиран слой "Площи,
допустими за подпомагане" за кампания 2019г. Заключението на изпълнената
по делото СТЕ потвърждава констатацията, че площта от 1.84 ха, определена като
недопустима за подпомагане, коректно е отразена в ЦОФК и не представлява
допустими за подпомагане площи с угар, като недопустимите площи, попадащ извън
окончателния слой „Площи, допустими за подпомагане“, са правилно определени.
Следва да се отбележи, че противно
на твърдяното от жалбоподателя, парцел 87182-60-1-1 с площ от 1.84ха в
землището на с. Яворово, е преценен като недопустими за подпомагане площи с
угар, не поради обстоятелството, че този парцел не е бил включен в
одобрения специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2018;
нито поради обстоятелството, че парцелът не се стопанисва и ползва от заявилия
подпомагане ЗП; нито поради „извършена кръстосана проверка върху данни, които
не са били актуални към момента на извършването й“, а с оглед обстоятелството,
че въз основа на релевантната и актуална за кампания 2019 ЦОФК, е констатирано,
че площите не отговарят на нормативно регламентираните критерии за „допустими
за подпомагане земи под угар“. Всъщност оспорващият нито твърди, нито сочи
данни, още по-малко ангажира доказателства, че процесният парцел отговаря на
изискванията на чл.6 от Наредба № 2 от 26.03.2018г. за определянето му като
допустими за подпомагане площи с угар. А дори и да е вярно твърдението на
пълномощника на жалбоподателя, че след извършеното на 05.07.2019г. сателитно заснемане,
са били предприети действия по обработка на площите, това обстоятелство не би
довело до друг правен извод, различен от направения такъв, че парцел 87182-60-1-1
с площ от 1.84ха в землището на с. Яворово, общ. Стара Загора, заявен за
подпомагане като площи с угар, не представлява земи под угар, допустими за
подпомагане по см. на чл.6 от Наредба № 2 от 26 март 2018г. Посочената
разпоредба определя като допустими за подпомагане земи под угар когато върху
тях е извършена най-малко една почвена обработка (изораване, дисковане) от 1 януари до 31 май на годината на
кандидатстване и следи от дейностите по чл. 5, т. 1
/изораване, дисковане, косене на тревата без изнасяне на сено/сенаж, обработка
с хербициди/ да са разпознаваеми през цялата календарна година. В случая сателитното заснемане е
направено след нормативно определената като релевантна крайна дата /31 май на годината на
кандидатстване/ за
извършване на една
почвена обработка (изораване, дисковане), за определянето като допустими за
подпомагане на заявените за кампания 2019 за подпомагане като площи с угар
земеделски земи. След като данните в системата за идентификация на земеделските парцели са преминали
обновяване чрез дешифриране /компютърно разчитане/ на актуалната цифрова
ортофото карта, изготвена въз основа на това сателитно заснемане и доколкото
ЦОФК, отразяваща реалното състояние и ползване на площите към 05.07.2019г. не
сочи наличието на изпълнени в парцел 87182-60-1-1 в землището на с. Яворово,
агротехнически дейности по чл.6 от Наредба № 2/ 26.03.2018г., релевантни за
определянето на заявените за подпомагане площи като допустими за подпомагане
„земи под угар“, следва извода, че обосновано е прието, че парцел 87182-60-1-1
в землището на с. Яворово с обща плащ от 1.84ха и култура „площи с угар“, не е
бил обработен съгласно изискванията на чл.6, т.1 от Наредба № 2/ 26.03.2018г.
към датата на извършеното на 05.07.2019г. сателитно заснемане и съотв. към
31.05.2019г. Доколкото проведени след тази дата агротехнически мероприятия са
ирелевантни за преценката за спазване на посоченото по-горе изискване, противно
на твърдяното от жалбоподателя, предприемането от страна на администрацията на
МЗГХ на допълнителни действия по извършване на проверки за състоянието на
площите, не се е следвало. Отделно от това приложимата нормативна регламентация
/чл.4, ал.1, т.1 от Наредба № 2/ 26.03.2018г./ изисква заявените за подпомагане
по схеми и мерки за директни плащания площи да са в добро земеделско състояние
към датата на заявяването им за подпомагане и да се поддържат в състояние,
годно за производство по см. на чл.5, чл.6 и чл.9 от Наредба № 2 от 26.03.2018г. до края на
календарната година. В случая съгласно Резултати от автоматични проверки на
въведените данни в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания
2019, парцел № 87182-60-1-1, към датата на подаване на Заявление за подпомагане
2019 с УИН: 24/210519/12635, е попадал във физически блок с НТП „Трайно
неподходящи за подпомагане“ и съотв. към датата на извършеното сателитно
заснемане /05.07.2019г./ определените като трайно неподходящи за подпомагане земеделски
площи на са били приведени в съответствие с изискванията за подпомагане като
площи с угар по см. на чл. 6 Наредба № 2/ 26.03.2018г.
С оглед
на гореизложеното обосновано, от гл.т на доказателствата и правилно от гл.т на
материалния закон, заявеният от А.С. за подпомагане по схеми и мерки за
директни плащания на площ парцел 87182-60-1-1 в землището на с. Яворово, общ.
Стара Загора с обща площ от 1.84ха и култура „площи с угар“, като неотговарящ
на нормативно регламентираните в Наредба № 2 от 26 март 2018г изисквания за
подпомагане, е останал извън одобрения с оспорената заповед специализиран слой
„Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019.
Останалите
изложени от жалбоподателя доводи /за липса на недобросъвестност при заявяването
на недопустими за подпомагане площи, за неуведомяването му за констатирани
грешки и нередности в заявените площи и за възможността за подаване на коригиращо
заявление или за оттеглянето на част от него/, очевидно са ирелевантни за
преценката за материалната и/или процесуалната законосъобразност на оспорения
административен акт за одобряване на окончателния специализиран слой „Площи,
допустими за подпомагане“. А и както беше посочено, противно на твърдяното от
жалбоподателя, още при подаване на заявлението за подпомагане след извършената
автоматична проверка на декларираните данни, земеделският производител е бил
запознат с констатацията /удостоверено с положен от заявителя подпис/, че
заявеният за подпомагане парцел 87182-60-1-1
в землището на с. Яворово, общ. Стара Загора, попада във физически блок със
земи с НТП „Трайно неподходящи за
подпомагане“.
Обжалваната заповед е съответна и на
целта на закона, а именно създаденият в системата за идентификация на
земеделските парцели специализиран слой "Площи, допустими за
подпомагане", да включва единствено площите, допустими за подпомагане в
рамките на всеки физически блок, въз основа на критериите, определени в Наредба
№ 2/ 26.03.2018г. за критериите за допустимост на земеделските площи за
подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ.
С
оглед на гореизложеното съдът приема, че оспорената Заповед № РД-09-228 от 28.02.2020г.
на Министъра на земеделието, храните и горите за одобряване на окончателния
специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019, в
обжалваната й част, е правилна и законосъобразна - издадена е от
компетентен орган и в изискуемата от закона форма; постановена е при спазване на
административно-производствените правила, в съответствие и при правилно
приложение на материалния закон и при съблюдаване целта на закона. Жалбата се
явява неоснователна и като такава, следва да бъде отхвърлена.
Предвид
изхода на делото искането на ответника за присъждане на разноски следва
да бъде уважено, като в тежест на жалбоподателя А.С.С. следва да бъде възложено
заплащането на разноски за възнаграждение за осъществената от юрисконсулт
правна защита на административния орган, определено в размер на 100лв.,
съгласно чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ във връзка с
чл.78, ал.8 от ГПК и чл.37 от ЗПП.
Водим от горните мотиви и на
основание чл.172, ал.2, предл. четвърто от АПК, Старозагорският административен
съд
Р Е Ш
И :
ОТХВЪРЛЯ жалбата на А.С.С. ***, против Заповед №
РД-09-228 от 28.02.2020г., издадена от Министъра на земеделието, храните и
горите, с която е одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за
подпомагане“ за кампания 2019, в частта й, с която извън обхвата на одобрения
специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за кампания 2019, са останали
заявени за подпомагане от земеделския производител А.С. площи - 1.84ха,
съставляващи парцел 87182-60-1-1, в землището на с. Яворово, общ. Стара Загора,
като неоснователна.
ОСЪЖДА А.С.С. ***, ЕГН **********, да заплати на Министерство
на земеделието, храните и горите сумата от 100 /сто/ лева, представляваща
разноски за юрисконсултско възнаграждение.
Решението
подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14
дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: