Определение по дело №540/2017 на Районен съд - Радомир

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 18 юли 2017 г.
Съдия: Татяна Иванова Тодорова
Дело: 20171730100540
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 14 юли 2017 г.

Съдържание на акта

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  Е  Н  И  Е

 

Номер                                          18.07.2017 г.                                                      Град Радомир

Радомирският районен съд                                                                                        ІІІ състав

На осемнадесети юли                                                                                               Година 2017

В закрито заседание в следния състав:

                                                                         Районен съдия: Татяна Тодорова

като разгледа докладваното от председателя гражданско дело № 540 по описа на съда за 2017 година, за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано въз основа разпореждане от 10.07.2017 г., постановено по ч.гр.д. № 6028/2016 г. на САС и определение № 871 от 24.10.2016 г., постановено по гр.д. № 581 по описа на ПОС за 2016 г.

Р.Б.М. е предявила иск против К.н.О.Р. със седалище и адрес на управление:***, пл. „С.“ № .. за заплащане на сумата в размер на 13 988.10 лева, представляваща обезщетение за претърпени неимуществени вреди.

В исковата молба ищцата твърди, че е налице неправомерно поведение на кмета и на служителите на О.Р., поради злоупотреба с власт, превишаване на пълномощията им или поради наличие на конфликт на интереси, действали в противоречие с разпоредбите на европейското законодателство и общите принципи на правото на Съюза и нарушаване принципите, целите и задачите на ДФЕС, Хартата на основните права на ЕС, Директива 2000/78/ЕО и Директива 2006/123/ЕО, като са допуснати следните нарушения на основните правни и общи принципи на правото на Съюза: нарушаване на правото на равно третиране; нарушаване на принципа на недискриминация, нарушаване на принципа на прозрачност. Твърди, че служители в ответната Община, при осъществяване на своята дейност са нарушили чл.6, ал.7; чл.56, ал.2, чл.140, ал.1 от Закон за устройство на територията; чл.4; чл.10, ал.1 и ал.2; чл.13; чл.15 и чл.16, ал.1 от Закон за дейностите по предоставяне на услуги; чл.1, чл.2, т.1 и т.2; чл.4, ал.1; чл.17, ал.1, т.1 и чл.21от Наредба № 29 от 11.08.2008 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по мярка „Подкрепа за създаване и развитие на микропредприятия от Програма за развитие на селските райони за периода 2007 г.-2013 г.; чл.27, ал.1 и чл.31, ал.1 Наредба за преместваеми обекти на територията на Община Радомир, приета с решение № 81, по протокол № 6/09.06.2006 г. на Общински съвет Радомир; чл.2, ал.1 и ал.2; чл.3, ал.1; чл.4, ал.1, ал.2 и ал.3 от Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация; чл.10, ал.1, ал.2, ал.4; чл.10а, ал.1, ал.2; чл.81б, ал.1 и ал.2 от Закон за държавния служител; чл.32, ал.1; чл.43, ал.1, чл.44, ал.1, т.1 и т.2 от Закон за местното самоуправление и местната администрация; чл.5, ал.4, ал.5, чл.6, ал.2, чл.139, ал.2 и чл.146 от Конституция на Република България и чл.20, чл.21 и чл.41 от Хартата на основните права на Европейския Съюз. Сочи, че иска да се установи нейното право на обезщетение за вредите, нанесени и от К.н.О.Р. и неговия представител, който в същото време е и представител на УС на СНЦ „МИГ-Радомир-Ковачевци-Земен“, произтичащо от чл.41, пар.3 от Хартата на основните права на ЕС. Твърди, че Община Радомир е нарушила правото на ищцата за добра администрация, посредством следните извършени неправомерни действия: умишлено изопачаване предмета на исканата услуга по подадено заявление № АБ-94-00-94/29.01.2013 г., касаещо издаване на виза за проектиране; скриване наредбата за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти на територията на общината от представители на местната общност; неспазване заложените изисквания произтичащи от нормите на Директива 2006/123/ЕС, касаещи условията за предоставяне на разрешителни и процедурата по тяхното издаване; забавяне издаването на разрешение за поставяне на преместваем по заявление № АБ-94-00-1841/18.11.2013 г.; симулиране заседание на ОЕСУТ при изготвянето на протокол № 4/23.01.2013 г. по заявление № АО-94-12/10.01.2013 г. за становище на общината; прилагане на двоен стандарт, спрямо представителите на местната общност при администрирането на входираните заявления, в т.ч. и при издаването на разрешителни; подаване на необосновани доклади от кмета до ОбС Радомир за предоставяне на безлихвени заеми на СНЦ „МИГ-Радомир Ковачевци-Земен“ с представяне на фиктивни мотиви, като писма от ДФЗ, таблици за одобрени дейности осигурени от В. Т., негов представител в дружеството; неколкократно удължаване срока за връщане на предоставените безлихвени заеми на МИГ-а, отказ н.к.н.О.Р. да включи в тръжна процедура за отдаване под наем терен общинска собственост, находящ се в кв. „Тракия“, за който ищцата твърди, че е подала заявление, които доводи настоящия съдебен състав намира, че са във връзка с извършваната от ответника административна дейност и услуги.

Настоящият съдебен състав, след като съобрази изложеното по исковата молба и уточненията към нея намира, че повдигнатия правен спор следва да бъде разгледан от Административен съд - Перник. Това е така, тъй като определящ за подсъдността на спора е предметът на делото - видът на правоотношението, чиято защита се търси, с неговите индивидуализиращи белези въз основа на твърденията на ищеца в исковата молба.

Съдът като взе предвид, че в настоящия случай се касае за предявен иск за присъждане на неимуществени вреди, вследствие на действия и бездействия н.К.н.О.Р. ***, осъществени при и по повод изпълнение на административна дейност на ответника, характеризираща се с властнически правомощия, в който смисъл е и ТР № 6/10.12.2008 г. на ВАС, и като взе предвид, че се касае за дейност, която се изпълнява от орган на местната власт (какъвто е кмета на общината), който е овластен с административни (властнически) правомощия да действа въз основа и в рамките на закона и едностранно да предизвиква правни последици, обвързващи отделни граждани или организации или определена или неопределена група правни субекти, като Община Радомир е овластена да извършва административни услуги, и като взе предвид, че в случая не се касае за иск по чл.45 от ЗЗД, нито пък за иск по чл.2 от ЗОДОВ, намира че РС гр. Радомир е некомпетентен да разгледа делото, а производството по него следва да бъде прекратено, като делото бъде изпратено по компетентност на АС гр. Перник.

Воден от горните мотиви Радомирският районен съд

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

Прекратява производството по гр.д. № 540 по описа на РдРС за 2017 г.

Изпраща гр.д. № 540 по описа на РдРС за 2017 г. по компетентност на АС гр. Перник.

Определението подлежи на обжалване пред Окръжен съд гр. Перник в седмодневен срок от съобщението му до ищцата.

В случай, че не постъпи жалба, след изтичане на срока делото да се изпрати на Административен съд-гр. Перник.

 

                                                                       РАЙОНЕН СЪДИЯ:/ п/

Вярно с оригинала,

Секретар:/И.С./