Определение по дело №289/2018 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 530
Дата: 19 декември 2018 г. (в сила от 19 март 2019 г.)
Съдия: Диана Тонева Петкова
Дело: 20187280700289
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 ноември 2018 г.

Съдържание на акта

                                      О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ 530/19.12.2018г.                                 гр.Ямбол

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД-ЯМБОЛ,Втори административен състав

На осемнадесети декември 2018 год.

В публично  съдебно заседание в следния състав:

 

                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ:       ДИАНА П. 

                               

Секретар Ст.Гюмлиева

като разгледа докладваното от  съдия Д.П.

адм. дело № 289    по описа на 2018 г.

       За да се произнесе, взе предвид следното:

       Пред Административен съд-Ямбол е оспорено от А.М.Г. , в качеството му на ЕТ “А.М.Г.“ с адрес с.Иречеково Писмо изх.№02-283-6500/707 от 23.10.2018 год. на Зам.изпълнителния директор на ДФ “Земеделие“ гр.София.

       Жалбоподателят твърди, че обжалваното писмо съставлява индивидуален административен акт, обективиращ отказа на административния орган по мярка 10“ Агроекология и климат“ от ПРСР 2014-2020 год., направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“.Счита че  оспорения акт е постановен в нарушение на процесуалните и материално-правните норми поради което като незаконосъобразен следва да бъде отменен.

      В с.з. жалбоподателят чрез процесуалният си представител поддържа  становище относно характера на оспореното писмо респ. счита че жалбата срещу същото е допустима.

      Ответната страна-Зам.изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“-София,чрез процесуалният си представител счита жалбата за недопустима тъй като обжалваното писмо не носи белезите на индивидуален административен акт.

      При проверка допустимостта на жалбата,съдът взе пред вид следното:

      С Писмо от 28.03.2018 год. на ДФ“Земеделие“-София жалбоподателят е уведомен по че на осн.чл.50 ал.1 от Наредба №7/2015 год. за прилагане на мярка 10 “Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 год.-2020 год./Наредбата/ и в резултат на извършените административни проверки в съответствие с глава Пета от същата наредба по декларираните от лицето данни в Заявление УИН 28/150615/75604  е одобрен за участие по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“ от мярка10 “Агроекология и климат“. С писмо изх.№01-6500/4868 от 12.06.2018 год. на Зам.изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“лицето  е уведомено  на осн.чл.26 ал.1 АПК, че ДФ“Земеделие“ открива производство по издаване на административен акт за прекратяване на многогодишен ангажимент по мярка 10 “Агроекология и климат“,по направление „Поддържане на местообитанията на зимуващите видове гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с орнитологично значение“. В писмото е посочено ,че в резултат на административни проверки за спазване на поет петгодишен агроекологичен ангажимент по подаденото от жалбоподателя заявление за подпомагане за  кампания 2016 год.е установено че процента на допустимата заявена площ през текущата кампания спрямо размера на одобрената/референтна/площ за участие  по соченото направление е 17.22% ,при разрешено намаление съгласно чл.20 ал.4 от Наредба №7/2015 год. не повече от 10%  спрямо площта за която има поет агроекологичен ангажимент по реда на глава Пета или в случаите на ал.6. В последния абзац на писмото е посочено, при несъгласие с направените констатации лицето има право да представи в 7-дневен срок от получаването възражения и допълнителни доказателства .С вх.№02-283-6900707 от 3.07.2018 год. в ДФ“Земеделие“ е подадено възражение от А.Г. срещу производството  по издаване на административен акт за прекратяване на многогодишен ангажимент по мярка 10“Агроекология и климат“, направление “Поддържане на местообитанията на зимуващите гъски и ливаден блатар в обработваеми земи с оринтологично значение.“ Във връзка с постъпилото възражение ,с Писмо изх.№02-283-6500/707 от 23.10.2018 год. на Зам.изпълнителния директор на ДФЗ на жалбоподателят     на осн.чл.34 АПК  е дадена подробна информация относно  извършената проверка, както и относно изпълнение на предходно влязло в сила съдебно решение, касаещо кампания 2015 год.В писмото отново е посочена възможността ,в случай на несъгласие с направените констатации  лицето да направи възражение и посочи доказателства.

        При така установената фактическа обстановка съдът приема, че жалбата на А.Г., в качеството му на ЕТ“А.М.Г.“ срещу Писмо изх.№02-283-6500/707 от 23.10.2018 год.на Зам.изпълнителния директор на ДФЗ е недопустима на осн.чл.159 т.1  АПК.

       Съгласно разпоредбата на чл.145 ал.2 т.1 АПК на оспорване пред съда подлежи първоначалния индивидуален административен акт. Следователно за да подлежи на съдебно оспорване актът трябва да носи белезите на индивидуален административен акт.В Наредба №7/2015 год. се съдържат изискванията за кандидатстване, както и за отпускане на финансова помощ, различните етапи на административното производство, както и актовете с които то приключва.В чл.17 и чл.18 от същия нормативен акт са посочени случаите на отказ или намаляване на финансовата помощ, съответно-прекратяването на агроекологичния ангажимент по съответното направление и възстановяване на получената финансова помощ.Административните актове постановени по реда на чл.17 и чл.18 от Наредбата са индивидуални административни актове, тъй като с тях се засягат непосредствено правата и интересите на бенифициентите.В настоящия случай не са налице данни да е издаден такъв акт, а именно на осн.чл.18 от Наредбата,с който жалбоподателят да е уведомен че се прекратява агроекологичния ангажимент по съответното направление.В тази връзка оспореното писмо пред съда не носи белезите на акта по чл.18 от Наредбата,а на такъв по чл.21 ал.5 от АПК.Както е посочено в самото писмо то е издадено на осн.чл.34 АПК и с него на жалбоподателят е дадена допълнителна и по-подробна информация относно причините за откриване на производство по прекратяване на агроекологичния ангажимен.

       Пред вид на изложеното съдът счита, че в случая не се касае до оспорване на индивидуален административен акт по смисъла на чл.21 ал.1-4 АПК, а за волеизявление по чл.21 ал.5 АПК, представляващо част от производството по издаване на ИАА, което  не подлежи на оспорване.При това положение жалбата се явява недопустима и следва да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото да бъде прекратено.

       Водим от горното и на осн.чл.159 т.1 АПК,съдът

 

 

                                     О  П    Р    Е    Д    Е    Л   И

 

       ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на А.М.Г.,в качеството му на ЕТ“А.М.Г.“,с.Иречеково,съд.адрес ***, адв.Р.В. против Писмо изх;№02-283-6500/707 от 23.10.2018 год. на Зам.изпълнителния директор на ДФЗ-София.

        ПРЕКРАТЯВА   производството по адм.д.№289/2018 год. по описа на Адм.съд-Ямбол.

       Определението подлежи на обжалване  с частна жалба пред ВАС в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                                  АДМ.СЪДИЯ:/п/не се чете