Р Е Ш Е Н И Е
№ 07.05.2019 година
град Стара Загора
В ИМЕТО НА НАРОДА
Старозагорски районен съд ОСМИ наказателен състав
На четвърти април Година: 2019
В публичното заседание в следния състав:
Председател: МИЛЕНА
РИБЧЕВА
Съдебни заседатели:
Секретар: МАРИАНА ПЕНЕВА
Прокурор:
разгледа докладваното от съдията Милена Рибчева
а.н.дело № 2610 по описа за 2018 година
и за да се произнесе, съобрази:
Обжалвано е наказателно
постановление (НП) № 355069-F394346 от 24.08.2018 год. на Началник отдел
”Административни дейности” Пловдив в ЦУ на НАП.
Жалбоподателят ”Глобул рейсинг ойл” ЕООД Стара
Загора, представлявано от Десислава Янкова Иванова твърди, че НП е
незаконосъобразно и моли същото да бъде отменено.В съдебно заседание чрез
упълномощения си представител поддържа направеното с жалбата искане.
Въззиваемата страна ТД на НАП град Пловдив
счита, че НП е законосъобразно и моли същото да бъде потвърдено.
Съдът, като прецени събраните доказателства
и служебно провери изцяло законосъобразността на НП, намери за установено
следното:
С обжалваното НП, издадено въз основа на акт за установяване на
административно нарушение (АУАН) № F394346 от 12.07.2018 год., жалбоподателят е
санкциониран на основание чл.185, ал.2 от ЗДДС - Закон за данък върху добавената стойност (”Извън случаите по ал. 1 на лице, което извърши или допусне извършването на
нарушение по чл.118 или на нормативен акт по неговото прилагане, се налага
глоба - за физическите лица, които не са търговци, в размер от 300 до 1000 лв.,
или имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер
от 3000 до 10 000 лв. Когато нарушението не води до неотразяване на приходи, се
налагат санкциите по ал.1. (”лице, което не издаде
документ по чл. 118, ал. 1, се налага глоба - за физическите лица, които не са
търговци, в размер от 100 до 500 лв., или имуществена санкция - за юридическите
лица и едноличните търговци, в размер от 500 до 2000 лв.”) за нарушение на чл.7, ал.1 от Наредба № Н-18/13.12.2006
год. на МФ за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез
фискални устройства – според заглавието й към момента на извършване на
нарушението, а според действащата му към момента редакция – за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в
търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания
към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин (”Лицата по чл.3 са длъжни да монтират, въведат в експлоатация и използват регистрирани в
НАП ФУ/ИАСУТД от датата на започване на дейността на обекта”) във връзка с чл.118, ал.4, т.1 от ЗДДС (”Министърът на финансите издава наредба, с която се определят условията, редът и начинът за одобряване или отмяна на
типа, за въвеждане/извеждане във/от експлоатация, регистрация/дерегистрация,
отчитане, съхраняване на документи, издавани от/във връзка с фискално
устройство и интегрирана автоматизирана система за управление на търговската
дейност”), извършено
на 07.07.2018 год. в 13,10 часа на обект магазин за строителни материали и
домашни потреби, находящ се в с.Калояновец, общ.Стара Загора е констатирано, че
в обекта се осъществява търговска дейност баз да е монтирано, въведено в
експлоатация и използвано регистрирано в НАП фискално устройство /ФУ/ от датата
на започване на дейността – 11.12.2015 год., като е направена контролна покупка
на 1 брой шпатула на стойност 1,50 лева, платени в брой, за което не е издаден
фискален бон от ЕКАФП.
Описаното в НП нарушение и извършването му
от жалбоподателя се потвърждават изцяло от показанията на актосъставителя Н.Х.Г.
и свидетелите по акта В.К.Б. и С.Б. Чапразов, които съдът кредитира с доверие
като непротиворечиви и кореспондиращи помежду си, още повече, че не се
ангажираха доказателства, които да ги оборват, поради което и съдът намира
конкретното административно-наказателно обвинение за доказано по несъмнен и
безспорен начин.
В чл.3,
ал.1 от Наредба № Н-18/13.12.2006 год. е предвидено, че всяко лице е длъжно да
регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или
от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ.
С
обжалваното НП е вменено на жалбоподателя извършване на нарушение на чл.7, ал.1
от Наредба Н-18/13.12.2006 г. на министъра на финансите, издадена въз основа на
законовата делегация по чл.118, ал.4 от ЗДДС.
Безспорно
е в случая, че при извършената проверка е направена контролна покупка на 1 брой
шпатула на стойност 1,50 лева, за която покупка не е издаден фискален бон от
ЕКАФП, при проверка в информационната система на НАП е установено, че
няма данни за регистрирано в НАП ФУ за горепосочения обект, на което да се
отчитат оборотите от извършените продажби; нарушението е констатирано с ПИП № 0225114/07.07.2018
год. и по този начин е нарушен състава на чл.7, ал.1 от Наредба Н –
18/13.12.2006 г. на МФ за регистриране и отчитане на продажби в търговските
обекти чрез фискални устройства, във връзка с чл.118, ал.4, т.1 от ЗДДС.
Следователно актосъставителят и наказващият
орган са дали правилна правна квалификация на нарушението, която съответства на
фактическото му описание. Посочени са датата и мястото на извършване на
нарушението и обстоятелствата, при които е извършено и установено.
Неоснователно се явява направеното възражение за неточно посочен адрес на
търговския обект. Същият в издаденото наказателно постановление е
индивидуализиран в достатъчна степен с посочване на населеното място и вида на
проверявания обект, стопанисван от дружеството-жалбоподател с посочен ЕИК на
обекта.
Доколкото
е ангажирана административнонаказателната отговорност на юридическо лице, чиято
отговорност е обективна и безвиновна, не следва да се обсъжда въпроса за
субективната страна на деянието.
Правилно,
в случая е определена и санкционната норма – чл.185, ал.2 от ЗДДС, доколкото
изрично е посочено в атакуваното НП, че установеното и описано нарушение води
до неотразяване на приходи.
По тези съображения съдът намира, че обжалваното
НП се явява законосъобразно и следва да бъде потвърдено.
Водим от горните мотиви и на основание чл.63, ал.1, т.3 от ЗАНН,
съдът
Р
Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА
наказателно постановление (НП) № 355069
-F394346 от 24.08.2018 год. на Началник отдел
”Административни дейности” Пловдив в ЦУ на НАП, като законосъобразно.
Решението подлежи на касационно обжалване в
14-дневен срок от получаване на съобщението, че е изготвено, пред
Административен съд Стара Загора.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: