О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№
………………………………….г., гр.Варна
ВАРНЕНСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, Дванадесети
състав, в закрито заседание на осемнадесети юни, като разгледа докладваното от
съдия Д.Недева адм. дело №1727/2018г.
по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по
реда на чл.69-чл.77 от раздел ІІІ „Администриране на нередности и извършване на
финансови корекции“ на глава V „Финансово управление и контрол“ на Закона за
управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове
/ЗУСЕСИФ/ и е образувано въз основа на
жалба на Община Попово представлявана
от Кмета на Община Попово, депозирана
чрез адв.З.О. срещу решение №РД-02-36-522/22.05.2018г. на заместник
министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на УО на
ОПРР. Жалбата отговаря на изискванията за редовност, поради което делото следва
да се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание, като жалбоподател следва да бъде
конституирана Община Попово в качеството си на бенефициент и ответник заместник
министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на УО на
ОПРР в качеството му на ръководител на управляващия орган по програмата.
Водим от горното,
съдът,
Р А З П О Р Е Д И :
КОНСТИТУИРА страните в
производството по адм.дело №1727/2018г. по описа на Административен съд-Варна с
жалбоподател Община Попово и ответна страна заместник министъра на регионалното
развитие и благоустройството и ръководител на УО на ОПРР.
НАСРОЧВА производството по делото в открито съдебно заседание на 11.07.2018г. от 16.00 часа, за която
дата и час да се уведомят жалбоподателя и ответната страна.
На ответната страна
да се връчи препис от жалбата, ведно с представените доказателства, която има
възможност в 14-дневен срок от получаване на преписа да представи писмен
отговор и да посочи доказателства. Писмените доказателства, с които страната
разполага следва да се приложат към отговора.
УКАЗВА на ответника, че трябва да
установи съществуването на фактическите основания и изпълнението на законовите
изисквания при издаването на оспорения административен акт. Конкретно в негова тежест е да докаже наличието
на нередности; да посочи и докаже основанията за извършените финансови корекции
по реда на Закона за управление на средствата от европейските структурни и
инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/; да докаже, че извършената финансова корекция е
в съответствие с приложимото право на Европейския съюз и българското
законодателство; да докаже, че общият размер на финансовите корекции по проекта
не надвишава размера на реално предоставената финансова подкрепа по него; да
докаже, че за една и съща нередовност е приложена само веднъж финансова
корекция; да докаже, че при определяне
размера на финансовите корекции е отчетено естеството и сериозността на
допуснатото нарушение на приложимото право на Европейския съюз и българското
законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ; да докаже, че размерът на финансовата
корекция е равен на реално установените финансови последици на нарушението
върху изразходваните средства – допустими разходи; да докаже, че преди
издаването на обжалваното решение управляващият орган е осигурил осигури
възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде
по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и
размера на финансовата корекция и съответните доказателства; да докаже, че
финансовите корекции са само върху допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но
не и върху допустимите разходи, финансирани от държавния бюджет или
съфинансирани от бюджета на Община Попово по проекта.
УКАЗВА на жалбоподателя, че носи доказателствената
тежест за установяване на изложените в жалбата твърдения за необоснованост на наложената финансова корекция. В негова
тежест е да докаже, че в рамките на проекта, критериите за подбор и/или възлагане на
обществената поръчка са създавали условия за лоялна конкуренция без наличието
на дискриминация, която необосновано да ограничава участието на стопански
субекти, както и равнопоставеност за участие; критериите за подбор при
отварянето на офертите са били същите, каквито са били в обявлението за
обществената поръчка и в документацията за участие; критериите за подбор са
били съобразени с предмета и обема на поръчката и са били спазени условията на
Закона за обществените поръчки.
УКАЗВА на жалбоподателя, че следва да посочи
доказателствата, които иска да бъдат събрани и да представи писмените, с които
разполага.
УКАЗВА
на ответната страна, че следва в 7 дневен срок от съобщението изрично да уточни
дали представената по делото административна преписка е в цялост.
Препис от определението да се
връчи на жалбоподателя и ответната
страна.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: