Р Е Ш Е Н И Е
Гр. К., 14.10.2019 година
В И М Е Т
О Н А
Н А Р О Д А
КАРЛОВСКИ РАЙОНЕН СЪД, втори
наказателен състав в публично съдебно заседание на първи октомври две хиляди и деветнадесета
година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Анна Донкова- Кутрова
с
участието на секретаря Петя Василева, като разгледа НАХД № 372 по описа на
Карловски районен съд за 2019 година, докладвано от съдията, за да се произнесе
взе предвид следното:
Производството е по реда на глава ІІІ,
раздел V от ЗАНН.
С
наказателно постановление № ****/****г. на Директора на ***(***) – С., на
основание чл. 129 ал. 1 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) –отм., на Е.С.К.
***, ЕГН **********,***, е наложено
административно наказание глоба в размер
на 3000 лв. за нарушение на чл. 43 ал. 1 от ЗОП(отм.).
Недоволен от наказателното
постановление е останал жалбоподателят Е.С.К. и е депозирал жалба срещу него
пред съда в законоустановения 7-дневен срок. В
жалбата се сочи, че наказателното постановление е неправилно и незаконосъобразно,
издадено при съществено нарушение на
административно-производствените правила, оспорва извършване на
нарушението. Моли наказателното постановление да бъде отменено. В съдебно
заседание жалбоподателят, чрез процесуалния си представител поддържа жалбата.
Ответната по жалбата страна – ***- С.
взема становище за неоснователност на жалбата.
Жалбата е подадена в срок, срещу
подлежащ на съдебен контрол акт, поради което и допустима.
Разгледана по същество е основателна.
След като обсъди събраните по делото
гласни доказателства чрез разпита като свидетел на актосъставителя
Д., свидетеля по акта Х., свидетелите, ангажирани от жалбоподателя, Ш.и С. и
приложените и приети писмени такива – наказателно постановление № ****/2017 от ****г.,
известие за доставянето му, заповед № ЗМФ-458/11.05.2017 г. на Министъра на
финансите, възражение срещу АУАН, АУАН № ****/11.10.2017
г., констативен протокол от 11.10.2017 г., покана за явяване за съставяне на
АУАН, справка за отговорните длъжностни лица при Общинска администрация- К.,
решение за публикуване за откриване на процедура за възлагане на обществена
поръчка от 30.06.2014 г. на О. К., решение № **/17.10.2014 г. на О. К., договор № *** от 12.11.2014 г., техническо
предложение за изпълнение на обществена поръчка с предмет „Сметосъбиране, сметоизвозване, машинно поддържане на Ч. на териториите за
обществено ползване на територията на О. К. и снегопочистване в
населените места на О. К.“, ценово
предложение за изпълнение на обществена поръчка с предмет „Сметосъбиране, сметоизвозване, машинно поддържане на Ч. на териториите за
обществено ползване на територията на О. К.и снегопочистване
в населените места на О.К.“, документация за участие в открита процедура за
възлагане на обществена поръчка с предмет „Сметосъбиране, сметоизвозване,
машинно поддържане на Ч. на териториите за обществено ползване на територията
на О. К.и снегопочистване в населените места на О. К.“,
възлагателно писмо № 93-00-55 от 13.01.2015 г.,
удостоверение за получаване на възлагателното писмо,
заповед № ФК-10-458/17.05.2017 г. на Директора на ***, заповед №
ФК-10-552/15.06.2017 г. на Директора на ***, заповед № ФК-10-630/03.07.2017 г.
на Директора на ***, заповед № ФК-10-804/16.08.2017 г. на Директора на ***,
заповед № ФК-10-871/04.09.2017 г. на Директора на ***, заключението на допусната и приета съдебно- икономическа
експертиза, изготвена от вещото лице М. и приложените към нея писмени доказателства,
съдът намира за установено следното:
Със заповед № ФК-10-458/17.05.2017г. на
Директора на ***, на основание чл. 10 ал. 1 т. 3 и чл. 5 ал. 1 т. 4 от ЗДФИ,
във връзка с писма изх. № 93-14-74/12.12.2016г. и
изх. № 93-14-36/04.04.2017г. на министъра на
финансите било възложено на Н.Д., старши финансов инспектор, да извърши
финансова инспекция на О. К., като една от
задачите била проверка за законосъобразност
при възлагането и изпълнението на обществени поръчки с предмет, свързан
с дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване,
обезвреждане на битовите отпадъци в депа и други съоръжения и чистота на териториите
за обществено ползване. Срокът за извършването на инспекцията бил от 25.05.2017г.
до 05.07.2017г., като впоследствие бил удължаван.
В изпълнение на заповедта свидетелката Д.
***. При проверката установила, че с Решение № 21/30.06.2014 г. Д. З.- Л.- заместник-кмет на О.К., упълномощена със Заповед № 826/27.06.2014 г. на кмета
на О.та, на основание чл.16 ал.8 от ЗОП (отм.) открила процедура за възлагане
на обществена поръчка с предмет- „Сметосъбиране, сметоизвозване,
машинно поддържане Ч. на териториите за обществено ползване на територията на О.
К.и снегопочистване в населени места на О. К.“. В резултат от проведената процедура бил сключен
писмен договор № *** от 12.11.2014 г. между О. К.като възложител,
представлявана от заместник- кмета Д.З.- Л. и определения
за изпълнител Консорциум „Ч.К.“, гр. С.. Съобразно клаузите на чл.1 ал.2 и чл.20 от
така сключения договор, количествата на извършваните дейности, подлежащи на
плащане се определяли съгласно техническите изисквания от документацията,
техническата и ценовата оферта на изпълнителя, като изискванията на възложителя
от „Техническото задание” на обществената поръчка били задължителни за
изпълнителя. Страните се договорили, че в случай на недостиг, по предложение на
изпълнителя или трети лица, възложителят може да увеличи броя на съдовете,
както и да промени точките за събиране /чл. 8, ал. 2/. Рамките, в които
възложителят можел да извършва промени в броя и кратността на обслужване на
съдовете за битовите отпадъци били конкретизирани в „Техническото задание“ на
обществената поръчка и техническата оферта на изпълнителя. Съгласно техническото
задание и техническата оферта, възложителят си запазвал правото, за срока на
действие на договора да увеличи или намали броя на наличните съдове за битови
отпадъци тип „Бобър“ 1,1 куб. м., както и да променя
честотата на обработване на съдовете в рамките на 15% от първоначално
договорените. Според техническата оферта на изпълнителя и техническото задание
на възложителя, първоначално уговореният брой съдове за обслужване и честота на
извозването им, както и максималният им брой били определени, както следва- за
контейнер тип „Бобър“ общо брой съдове по договор- 1581, при първоначален
минимален брой вдигания- 8324 и максимален брой обслужване на съд, включващ
първоначално уговорения брой +15%- 9573. За гр. К.- 500 броя съдове при
минимална честота на извозване /месечно/ по договор 8 пъти, с 4000 броя
вдигания, съставляващи първоначален минимален брой вдигания и 4600 максимален
брой обслужване на съдовете, включващ първоначално уговорения брой +15%. За
населените места- 1081 броя съдове по договор, с минимална честота на извозване
/месечно/ по договор 4 пъти, с 4324 първоначален минимален брой вдигания и 4973
максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорения брой + 15%;
за кофи тип "Мева", общо брой съдове по
договор- 9050, при първоначален минимален брой вдигания- 57600 и максимален
брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорен брой +15%- 66240. За гр.
К.- 5350 броя съдове при минимална честота на извозване /месечно/ по договор- 8
пъти, с 42800 броя първоначален минимален брой вдигания и 49220 максимален брой
обслужване на съдовете, включващ първоначално уговорения +15%. За населените
места- 3700 броя съдове по договор, с минимална честота на извозване /месечно/
по договор 4 пъти, с 14800 първоначален минимален брой вдигания и 17020
максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорения брой + 15%;
за контейнер 4 куб.м.- общо брой съдове по договор- 140, при първоначален
минимален брой вдигания- 404 и максимален брой обслужване на съд, включващ
първоначално уговорен брой +15%- 465. За гр. К.- 88 броя съдове при минимална
честота на извозване /месечно/ по договор- 4 пъти, с 352 броя първоначален
минимален брой вдигания и 405 максимален брой обслужване на съдовете, включващ
първоначално уговорения +15%. За населените места- 52 броя съдове по договор, с
минимална честота на извозване /месечно/ по договор 1 пъти, с 52 първоначален
минимален брой вдигания и 60 максимален брой обслужване на съд, включващ
първоначално уговорения брой + 15%;
За периода от 01.01.2015 г.
до 31.12.2016 г., въз основа на уведомителни и възлагателни
писма, изпратени от О. К.до Консорциум „Ч.К.“, гр. С. и докладни записки от
изпълнителя, били извършвани промени в броя на съдовете за битови отпадъци и
честотата на извозването им. При анализа на изброените документи било
установено, че с възлагателно писмо изх. №
93-00-55/13.01.2015 г. кметът на О. К., жалбоподателят К. възложил на фирмата-
изпълнител контейнерите тип 4м3, разположени в населените места на О.та да се
събират и извозват четири пъти месечно. По този начин честотата на извозване на
тези контейнери за населените места извън гр. К.била променена от 1 път
месечно, както било договорено първоначално, на 4 пъти месечно, което според
свидетелката Д. било противоречие с техническото задание на възложителя и
техническото предложение на Консорциум „Ч.К.“, гр. С.. С оглед на определените
с договора 140 бр. контейнери тип 4 куб.м., в т.ч. 88 бр. за гр. К.и 52 бр. за
останалите населени места, и предложената минимална честота на извозване от 4
пъти месечно за гр. К.и един път месечно за населените места, то първоначално
уговорения брой вдигания за тези съдове бил изчислен в размер на 404 бр.
обслужване/вдигане месечно. Предвид това, максималният брой обработки на
контейнерите тип 4 куб.м. се явявал 465 бр. /404 бр. + 15%/ месечно. Било
счетено, че с възлагателно писмо изх. № 93-00-55/13.01.2015
г., кметът на О. К.възложил 560 бр. /140 бр. х 4 пъти/ обслужване на контейнери
4 куб. м. месечно, с което изменил с повече от 15% първоначално уговорената
честота на обработване на тези съдове, без да са били налице изискванията на чл.43
ал. 2 от ЗОП /отм./. В резултат на това изменение на договора- промяната в
кратността на извозване на контейнерите тип 4 куб.м., за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2016 г. ежемесечно били фактурирани
брой обработки на посочените съдове над максимално определените с договора. За
2015 г. били фактурирани 10 266 бр. вземания, за 2016 г.- 7 210 бр. вземания,
при максимално допустим брой от 5 580 бр. вземания годишно за този вид съдове
/12 м. х 465 бр./.
Въз основа на горното бил направен извода, че за посочения
период били фактурирани 17 476 бр. вземания за контейнери 4 куб. м., при
максимално договорени 11 160 бр. вземания, или допълнително били възложени 6
316 бр. вземания над максимално уговорените за този вид съдове. По този начин
бил изменен основният договор, като били възложени допълнителни количества
работи, което довело и до увеличение на общата стойност на договора.
Било прието от свидетелката Д., че жалбоподателят, в
качеството му на кмет на О. К.и възложител на обществени поръчки по чл. 7 т. 1
от ЗОП (отм.) е нарушил
разпоредбата на чл. 43 ал. 1 от ЗОП (отм.), тъй като на 13.01.2015г. с възлагателно
писмо № 93-00-55/13.01.2015г. е възложил
на консорциум „Ч.К.“ да събира и извозва контейнерите тип 4 куб. м. , разположени
в населените места на О. К.четири пъти месечно вместо веднъж месечно, с което е
изменил Договор № ***/12.11.2014г. Поради което на 11.10.2017 г. в административната сграда на
О. К.в отсъствието на жалбоподателя, който не се явил, въпреки, че бил надлежно
поканен за целта с връчена му на 02.10.2017г. лично покана, съставила Акт за
установяване на административно нарушение № ****/11.10.2017 г., в който
отразила установеното при проверката, като нарушението било квалифицирано по чл.
43 ал. 1 от ЗОП (отм.).
АУАН бил подписан от актосъставителя,
както и от един свидетел, като препис от
същия бил връчен на К. на следващия ден - 12.10.2018 г., удостоверено с подписа
му.
В срока по чл. 44 ал.1 от ЗАНН от жалбоподателя било
депозирано писмено възражение.
Въз основа на съставения АУАН и събраните в хода на
производството писмени доказателства, приложени към АУАН и преписката, на ****г.
Директорът на ***, е издал атакуваното наказателно постановление, с което на
жалбоподателя, в качеството на кмет на О. К., на основание чл. 129 ал. 1 от
Закона за обществените поръчки (ЗОП) –отм., е
наложено административно наказание глоба
в размер на 3000 лв. за нарушение на чл. 43 ал. 1 от ЗОП(отм.)., като
фактите по извършване на нарушението са описани по идентичен начин с тези в
АУАН.
Според заключението на съдебно-икономическата
експертиза, на база/ брой и вид съдове посочени в Договор № *** от 12.11.2014
г. сключен между О. К.и Консорциум „Ч.К.“, гр. С., ЕИК ***** и заложена в
Договор № *** от 12.11.2014 г. сключен между О.К. и Консорциум „Ч.К.“, гр. С.,
ЕИК *****, минималната честота на дейностите по извозването на генерираните
отпадъци, както следва:
за гр. К.:
- за
контейнери тип „Бобър" с вместимост 1100 л. - два пъти седмично;
- за кофи
тип “Мева“ с вместимост 110 л. - два пъти седмично;
- контейнери
с вместимост 4 куб.м. - един път седмично по схема;
за останалите населени места на територията на О. К.:
- за
контейнери тип „Бобър” с вместимост 1100 л. - четири пъти месечно;
- за кофи
тип “Мева“ с вместимост 110л. - четири пъти месечно;
- контейнери
с вместимост 4 куб.м. - един път месечно
в/ брой седмици в периода на действие на Договор № ***
от 12.11.2014 г., както следва: за
2015 г - 52 седмици, за 2016 г- 52
седмици, за 2017 г- 52 седмици, за
2018 г — 52 седмици и за 2019 г - 52 седмици, максимално допустимите
количествени стойности при промяна от 15 % в честотата на обработване на всички
съдове за битови отпадъци (1.1 куб.м., 0.11 куб.м, и 4 куб.м ), при заложена
минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за период
от 1 година, са както следва:
общо брой вземания за всички съдове 969551 бр.,
обслужвания при заложени минимално 843088 бр., както следва по видове съдове:
за Контейнер тип "Бобър” общо 119471 бр.
обслужвания при заложени минимално 103888 бр., като следва:
за гр.К.- 59800 бр. обслужвания при заложени минимално
520000 бр. за останалите населени места - 59671 бр. обслужвания, при заложени
минимално 51888 бр.
Кофи тип “Мева" общо
844100 бр. обслужвания при заложени минимално 734000 бр., като следва:
за гр.К.- 639860 бр. обслужвания при заложени
минимално 556400 бр. за останалите населени места - 204240 бр. обслужвания, при
заложени минимално 177600 бр.
За Контейнери 4 куб. м общо 5980 бр. обслужвания при
заложени минимално 5200 бр., като следва:
за гр.К.- 5262 бр. обслужвания при заложени минимално
4576 бр. за останалите населени места - 718 бр. обслужвания, при заложени
минимално 624 бр.
Максимално допустимите количествени стойности при
промяна от 15 % в честотата на обработване на всички съдове за битови отпадъци
(1.1 куб.м., 0.11 куб.м, и 4 куб.м ), при заложена минимална честота на
дейностите по извозване на генерираните отпадъци за целия срок на договора -
период от 5 години, са както следва:
общо брой вземания за всички съдове 4847756 бр.,
обслужвания при заложени минимално 4215440 бр., както следва по видове съдове:
за Контейнер тип "Бобър" общо 597356 бр.
обслужвания при заложени минимално 519440 бр., като следва:
за гр.К.- 299000 бр. обслужвания при заложени
минимално 260000 бр. за останалите населени места - 298356 бр. обслужвания, при
заложени минимално 259440 бр.
Кофи тип "Мева"
общо 4220500 бр. обслужвания при заложени минимално 3670000 бр., като следва:
за гр.К.- 3199300 бр. обслужвания при заложени
минимално 2782000 бр. за останалите населени места - 1021200 бр. обслужвания,
при заложени минимално 888000 бр.
За Контейнери 4 куб. м общо 29900 бр. обслужвания при
заложени минимално 26000 бр., като следва:
за гр.К.- 26312 бр. обслужвания при заложени минимално
22880 бр. за останалите населени места - 3588 бр. обслужвания, при заложени
минимално 3120 бр.
2. На база брой
и вид съдове посочени в Договор № *** от 12.11.2014 г. сключен между О. К.и
Консорциум „Ч.К.“, гр. С., ЕИК ***** и заложена в Договор № *** от 12.11.2014
г. сключен между О. К.и Консорциум „Ч.К.“, гр. С., ЕИК *****, минималната
честота на дейностите по извозването на генерираните отпадъци, както следва: за
гр. К.:
- за
контейнери тип „Бобър” с вместимост 1100 л. - два пъти седмично;
- за кофи
тип “Мева“ с вместимост 110 л. - два пъти седмично;
- контейнери
с вместимост 4 куб.м. - един път седмично по схема; за останалите населени
места на територията на О. К.:
- за
контейнери тип „Бобър” с вместимост 1100 л. - четири пъти месечно;
- за кофи
тип “Мева“ с вместимост 110 л. - четири пъти месечно;
- контейнери
с вместимост 4 куб.м. - един път месечно.
в/ брой седмици в периода на действие на Договор № ***
от 12.11.2014 г., както следва: за
2015 г - 52 седмици, за 2016 г - 52 седмици, за 2017 г-52 седмици, за 2018 г -
52 седмици и за 2019 г - 52 седмици
г/ Средна цена за еднократно събиране и извозване на
кофа „Мева” - 0,49 лв без ДДС.
контейнер тип „Бобър” с вместимост 1,1 куб.м - 5,30 лв. без ДДС. контейнер с вместимост 4 куб.м
-12,50 лв. без ДДС.
максимално допустимите парични стойности при промяна от
15 % в честотата на обработване на всички съдове за битови отпадъци (1.1
куб.м., 0.11 куб.м, и 4 куб.м.), при заложена минимална честота на дейностите
по извозване на генерираните отпадъци за период от 1 година са както следва:
общо максимална цена за всички съдове 1121556.36 лв.
при заложена минимална цена 975266.40 лв., както следва по видове съдове:
за Контейнер тип "Бобър“ общо 633197.36 лв. при
заложена минимална цена 550606.40 лв.,
като следва:
за гр.К.- 316940.00 лв. при заложена минимална цена
275600.00 лв.
за останалите
населени места - 316257.36 лв. при заложена минимална цена 275006.40 лв.
Кофи тип "Мева"
общо 413609.00 лв. при заложена минимална цена 359660.00 лв., като следва:
за гр.К.- 313531.40 лв. при заложена минимална цена 272636.00
лв., за останалите населени места - 272636.00 лв. при заложена минимална цена 87024.00 лв.
За Контейнери 4 куб. м общо 74750.00 лв., при заложена
минимална цена 65000.00лв., като следва:
за гр.К.- 65780.00 лв. при заложена минимална цена
57200.00 лв., за останалите населени места - 8970.00 лв., при заложена
минимална цена 7800.00 лв.
Максимално допустимите парични стойности при промяна
от 15 % в честотата на обработване на всички съдове за битови отпадъци (1.1
куб.м., 0,11 куб.м, и 4 куб.м.), при заложена минимална честота на дейностите
по извозване на генерираните отпадъци за срока на договора - период от 5
години, са както следва:
общо максимална цена за всички съдове 5607781.80 лв.
при заложена минимална цена 4876332.00 лв., както следва по видове съдове:
за Контейнер тип "Бобър” общо 3165986.80 лв. при
заложена минимална цена 2753032.00 лв.,
като следва:
за гр.К.- 1584700.00 лв. при заложена минимална цена
1378000.00 лв., за останалите населени места - 158***6.80 лв. при заложена
минимална цена 1375032.00 лв.
Кофи тип "Мева"
общо 2068045.00 лв. при заложена минимална цена 1798300.00 лв., като следва:
за гр.К.-1567657.00 лв. при заложена минимална цена
1363180.00 лв., за останалите населени места - 500388.00 лв. при заложена
минимална цена 435120.00 лв.
За Контейнери 4 куб. м общо 373750.00 лв., при
заложена минимална цена 325000.00 лв.,
като следва:
за гр.К.- 328900.00 лв. при заложена минимална цена
286000.00 лв., за останалите населени места - 44850.00 лв., при заложена минимална
цена 39000.00 лв.
Максимално допустимите количествени стойности при
промяна от 15% в честотата на обработване на контейнери с вместимост 4 куб.м.,
при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните
отпадъци :
за гр.К.контейнери с вместимост 4 куб.м - един пъти
седмично; за останалите населени места на О. К.: контейнери с вместимост 4
куб.м - един пъти месечно; за период от 1 година са както следва: общо 5980 бр.
обслужвания при заложени минимално 5200 бр., като следва за гр.К.- 5262 бр.
обслужвания при заложени минимално 4576 бр. за останалите населени места -718
бр. обслужвания, при заложени минимално 624 бр.
Максимално допустимите количествени стойности при
промяна от 15% в честотата на обработване на контейнери с вместимост 4 куб.м.,
при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните
отпадъци:
за гр. К.контейнери с вместимост 4 куб.м - един път
седмично; за останалите населени места на О. К.: контейнери с вместимост 4
куб.м - един пъти месечно; за целия срок на договора - период от 5 години, са
както следва:
общо 29900 бр. обслужвания при заложени минимално
26000 бр., като следва за гр.К.- 26312 бр. обслужвания при заложени минимално
22880 бр. за останалите населени места - 3588 бр. обслужвания, при заложени
минимално 3120 бр.
Максимално допустимите парични стойности при промяна
от 15 % в честотата на обработване на контейнери 4 куб. м,, при заложена
минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за период
от 1 година са както следва:
За Контейнери 4 куб. м общо 74750.00 лв., при заложена
минимална цена 65000.00лв., като следва
за гр.К.- 65780.00 лв. при заложена минимална цена
57200.00 лв., за останалите населени места - 8970.00 лв., при заложена
минимална цена 7800.00 лв.
Максимално допустимите парични стойности при промяна
от 15 % в честотата на обработване на контейнери 4 куб.м, при заложена
минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за срока
на договора - период от 5 години, са както следва:
За Контейнери 4 куб.м общо 373750.00 лв., при заложена
минимална цена 325000.00 лв., като следва за гр.К.-
328900.00 лв. при заложена минимална цена 286000.00 лв. за останалите населени
места - 44850.00 лв., при заложена минимална цена 39000.0 0лв.
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. и минималния общ брой извозвания за 1 година,
уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:
Фактуриран общ брой вземания за всички съдове 700160
бр. при заложени минимално 843088 бр.,
или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 142928
бр. /в проценти (- 20.41 %)/, както следва по видове съдове:
за Контейнер тип "Бобър" общо 97878 бр.
фактурирани обслужвания при заложени минимално 103888 бр., или общо
фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 6010 бр. /в
проценти (- 6.14 %)/, както следва:
за гр.К.- 48010 бр. фактурирани обслужвания при
заложени минимално 520000 бр. или общо фактурираните вземания са по-малко от
минимално заложените с 3990 бр. /в проценти (- 8.31 %)/,
за останалите населени места - 49868 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 51888 бр. или общо фактурираните вземания
са по-малко от минимално заложените с 2020 бр. /в проценти (- 4.05 %)/,
Кофи тип "Мева"
общо 592016 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 734000 бр., или
общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 141984 бр. /в
проценти (-23.98 %)/, като следва:
за гр.К.- 400944 бр. фактурирани обслужвания при
заложени минимално 556400 бр. или общо фактурираните вземания са по-малко от
минимално заложените с 155456 бр. /в проценти (- 38.77 %)/,
за останалите населени места - 191072 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 177600 бр. или общо фактурираните вземания
са повече от минимално заложените с 13472 бр. /в проценти (+ 7.05 %)/,
За Контейнери 4 куб. м общо 10266 бр. фактурирани
обслужвания при заложени минимално 5200 бр., или общо фактурираните вземания са
повече от минимално заложените с 5066 бр. /в проценти (+ 97.42 %)/, като следва:
за гр.К.- 7757 бр. фактурирани обслужвания при
заложени минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от
минимално заложените с 3181 бр. /в проценти (+ 69.51%)/,
за останалите населени места - 2509 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 624 бр. или общо фактурираните вземания са
повече от минимално заложените с 1885 бр. /в проценти (+302.08 %)/.
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. и минималната цена за 1 година уговорена в
Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:
обща фактурирана цена за всички съдове 994202.28 лв.
при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е
повече от минимално заложената с 18935.88 лв. /в проценти (+ 1.94 %)/, както
следва по видове съдове:
за Контейнер тип "Бобър" общо 518753.40 лв.
при заложена минимална цена 550606.40 лв.,
или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 31853.00 лв.
/в проценти (- 6.14 %)/, както следва
за гр.К.- 254453.00 лв. при заложена минимална цена
275600.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с
21147.00 лв. /в проценти (- 8.31 %)/, за останалите населени места - 264300.40
лв. при заложена минимална цена 275006.40 лв.,
или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 10706.00 лв.
/в проценти (- 4.05 %)/,
Кофи тип “Мева" общо
347123.88 лв. при заложена минимална цена 359660.00 лв., или общо фактурираната
цена е по-малко от минимално заложената с 12536.12 лв. /в проценти (- 3.61 %)/,
както следва:
за гр.К.- 253498.60 лв. при заложена минимална цена
272636.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с
19137.40 лв. /в проценти (- 7.55 %)/,
за останалите населени места - 93625.28 лв. при
заложена минимална цена 87024.0 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 6601.28 лв. /в
проценти (+ 7.05 %)/,
За Контейнери 4 куб. м общо ***325.00 лв., при
заложена минимална цена 65000.0лв. или общо фактурираната цена е повече от
минимално заложената с 63325.0 лв.
/в проценти (+ 97.42 %)/, както следва
за гр.К.- 96962.50 лв. при заложена минимална цена
57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с
39762.50 лв. /в проценти (+ 69.51 %)/,
за останалите населени места - 31362.50 лв., при
заложена минимална цена 7800.0 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 23562.50 лв. /в проценти (+ 302.08 %)/.
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016 г и минималния общ брой извозвания за 1 година
уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:
Фактуриран общ брой вземания за всички съдове 837181
бр., при заложени минимално 843088 бр., или общо фактурираните вземания са
по-малко от минимално заложените с 5907 бр. /в проценти (- 0.71 %)/, както
следва по видове съдове:
за Контейнер тип “Бобър" общо 109583 бр.
фактурирани обслужвания при заложени минимално 103888 бр., или общо
фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 5895 бр. /в проценти
(+ 5.48 %)/, както следва:
за гр.К.- 54847 бр. фактурирани обслужвания при
заложени минимално 520000 бр. или общо фактурираните вземания са повече от
минимално заложените с 2847 бр. /в проценти (+ 5.48 %)/,
за останалите населени места - 54736 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 51888 бр. или общо фактурираните вземания
са повече от минимално заложените с 2848 бр. /в проценти (+ 5.49 %)/,
Кофи тип "Мева"
общо 720388 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 734000 бр., или
общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 13612 бр. /в
проценти (-1.89 %)/, както следва
за гр.К.- 517344 бр. фактурирани обслужвания при
заложени минимално 556400 бр. или общо фактурираните вземания са по-малко от
минимално заложените с 39056 бр. /в проценти (- 7.55 %)/,
за останалите населени места - 203044 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 177600 бр. или общо фактурираните вземания
са повече от минимално заложените с 25444 бр. /е проценти (+ 12.53 %)/,
За Контейнери 4 куб. м общо 7210 бр. фактурирани
обслужвания при заложени минимално 5200 бр., или общо фактурираните вземания са
повече от минимално заложените с 2010 бр. /в проценти (+ 38.65 %)/, както
следва
за гр. К.- 4824 бр. фактурирани обслужвания при заложени
минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално
заложените с 248 бр. /в проценти (+ 5.42 %)/,
за останалите населени места - 2386 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 624 бр. или общо фактурираните вземания са
повече от минимално заложените с 1762 бр. /в проценти (+ 282.37 %)/
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 0101.2016 г. до 31.12.2016 г.
и минималната цена за 1 година уговорена в Договор № ***/12.11.2014 г. се
установява следното:
обща фактурирана цена за всички съдове 1023905.00 лв.
при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е
повече от минимално заложената с 48638. лв. /в проценти (+ 4.99 %)/, както
следва по видове съдове:
за Контейнер тип "Бобър“ общо 580789.90 лв. при
заложена минимална цена 550606.40 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 30183.50 лв. /в проценти (+ 5.48 %)/, както следва:
за гр.К.- 290689.10 лв. при заложена минимална цена
275600.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с
15089.10 лв. /в проценти (+5.47 %)/,
за останалите населени места - 290100.80 лв. при
заложена минимална цена 275006.40 лв., или
общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 15094.40 лв. /в проценти (+ 5.49 %)/,
Кофи тил "Мева“ общо
352990.10 лв. при заложена минимална цена 359660.00 лв., или общо фактурираната
цена е по-малко от минимално заложената с 6669.90 лв. /в проценти (-1.89 %)/,
както следва:
за гр.К.- 253498.60 лв. при заложена минимална цена
272636.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с
19137.40 лв. /в проценти (- 7.55 %)/,
за останалите населени места - 99491.56 лв. при
заложена минимална цена 87024.00 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 12467.56 лв. /в
проценти (+ 14.33 %)/,
За Контейнери 4 куб. м общо 90125.00 лв., при заложена
минимална цена 65000.0 лв., или
общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 25125.0 лв. /в проценти (+ 38.65 %)/, както
следва:
за гр.К.- 60300.00 лв. при заложена минимална цена
57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с
3100.00 лв. /в проценти (+ 5.42 %)/,
за останалите населени места - 29825.00 лв., при
заложена минимална цена 7800.0 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 22025.00 лв. /в проценти (+ 282.37 %)/
Броят на извършените вземания за процесния
период 01.01.2015 г- 31.12.2016 г. е установен на
база:
а/ възлагателни и
уведомителни писма /приложени към СИЕ/
Възлагателно писмо № 93-00-55/13.01.2015 г. от Кмета на О. К.до
Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Уведомително писмо № 92-00-39/25.03.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Уведомително писмо № 92-00-39/26.05.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К."
Уведомително писмо № 92-00-39/29.06.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Уведомително писмо № 92-00-39/22.07.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Уведомително писмо № 92-00-39/22.07.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум .Ч. К.“
Уведомително писмо № 92-00-39/24.08.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Уведомително писмо № 92-00-39/28.09.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Уведомително писмо № 92-00-39/28.09.2015 г. от Кмета
на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Възлагателно писмо № 92-00-10/25.04.2016 г. от Кмета на О. К.до
Управителя на Консорциум „Ч. К.“ от 01.05.2016 г
Възлагателно писмо № 92-00-10/30.05.2016 г. от Кмета на О. К.до
Управителя на Консорциум „Ч. К.“ от 01,06.2016 г.
Възлагателно писмо № 92-00-10/27.06.2016 г. от Кмета на О. К.до
Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Възлагателно писмо № 92-00-10/29.08.2016 г. от Кмета на О. К.до
Управителя на Консорциум „Ч. К.Възлагателно писмо №
92-00-10/29.08.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Възлагателно писмо № 93-00-2228/28.09.2016 г. от Кмета на О. К.до
Управителя на Консорциум „Ч. К.“
Възлагателно писмо № 92-00-10/28.10.2016 г. от Кмета на О. К.до
Управителя на Консорциум „Ч. К.“
б/ Протоколи за извършена работа за сметоизвозване за периода 01.01.2015
- 31.12.2016 г /приложени към СИЕ/
Протокол № 1 за извършена работа за сметоизвозване м.януари 2015 г., Протокол № 1 за извършена работа за сметоизвозване м.февруари 2015 г., Протокол № 3 за
извършена работа за сметоизвозване м.март 2015 г., Протокол № 4 за извършена работа за сметоизвозване м.април 2015 г., Протокол № 5 за извършена
работа за сметоизвозване м.май 2015 г., Протокол № 6
за извършена работа за сметоизвозване м.юни 2015 г.,
Протокол № 7 за извършена работа за сметоизвозване
м.юли 2015 г., Протокол № 7 за извършена
работа за сметоизвозване м.август 2015 г., Протокол №
9 за извършена работа за сметоизвозване м.септември
2015 г., Протокол № 10 за извършена работа за сметоизвозване
м.октомври 2015 г.
Протокол
№ 11 за извършена работа за сметоизвозване м.ноември
2015 г., Протокол № 12 за извършена
работа за сметоизвозване м.декември 2015 г., Протокол
№ 13 за извършена работа за сметоизвозване м.януари
2016 г., Протокол № 14 за извършена работа за сметоизвозване
м.февруари 2016 г., Протокол № 15 за извършена работа за сметоизвозване
м.март 2016 г., Протокол № 16 за извършена работа за сметоизвозване
м.април 2016 г., Протокол № 17 за извършена работа за сметоизвозване
м.май 2016 г., Протокол № 18 за извършена работа за сметоизвозване
м.юни 2016 г., Протокол № 19 за извършена работа за сметоизвозване
м.юли 2016 г., Протокол № 19 за извършена работа за сметоизвозване
м.август 2016 г., Протокол № 21 за извършена работа за сметоизвозване
м.септември 2016 г., Протокол № 22 за
извършена работа за сметоизвозване м.октомври 2016 г.,
Протокол № 23 за извършена работа за сметоизвозване
м.ноември 2016 г., Протокол N№ 24 за
извършена работа за сметоизвозване м.декември 2015 г.
61 фактури, остойностяващи Протоколите за извършена
работа за сметоизвозване за периода 01.01.2015 - 31.12.2016 г /приложени към СИЕ/
**********/31.01.2015 на стойност 78924.92 лв.,
**********/28.02.2015 на стойност 81424.12 лв., **********/31.03.2015 на
стойност 82107.32 лв., **********/30.04.2015 на стойност 84407.32 лв.,
**********/31.05.2015 на стойност 81902.22 лв., **********/30.06.2015 на
стойност 82540.72 лв., **********/31.07.2015 на стойност 83839.22 лв.,
**********/31.08.2015 на стойност 84064.22 лв., **********/30.09.2015 на стойност
84392.02 лв., **********/31.10.2015 на стойност 84928.02 лв.,
**********/30.11.2015 на стойност 82767.32 лв., **********/31.12.2015 на
стойност 82904.82 лв., **********/31.01.2016 на стойност 80679.82 лв.,
**********/29.02.2016 на стойност 82833.70 лв., **********/31.03.2016 на
стойност 85741.70 лв., **********/30.04.2016 на стойност 84283.70 лв.,
**********/31.05.2016 на стойност 83508.10 лв., **********/30.06.2016 на
стойност 84130.50 лв., **********/31.07.2016 на стойност 84596.30 лв.,
**********/31.08.2016 на стойност 85376.20 лв., **********/30.09.2016 на
стойност 85430.10 лв., **********/31.10.2016 на стойност 93458.50 лв.,
**********/30.11.2016 на стойност 87538.30 лв.,**********/31.12.2016 на
стойност 86328.10 лв.
За 2015 г. общо вземанията са в размер на 700160 бр.,
на стойност 994202.24 лв., както следва по места:
За К.-456711 бр. вземания на стойност 604914.06 лв., за
останалите населени места - 243449 бр., на стойност 389288.18 лв.
По вид съдове вземанията за 2015 г. са както следва
За бобър 1.1
куб.м - 97878 бр. на стойност 518753.40 лв., за К.- 48010 бр. вземания на
стойност 254453.00 лв. За останалите населени места - 254453.00 бр., на
стойност 264300.40 лв.
За Мева 1.1 куб.м - 592016
бр. на стойност 93625.28 лв., за К.- 400944 бр. вземания на стойност 253498.60
лв. За останалите населени места - 191072 бр., на стойност 347123.80 лв.
За контейнери 4 куб.м - 10266 бр. на стойност ***325.00
лв., за К.- ***325.00 бр. вземания на стойност 96962.50 лв.
За останалите населени места - 2509 бр., на стойност
31362.50 лв.
За 2016 г. общ вземанията са в размер на 837181 бр.,
на стойност 1023905.02 лв., както следва по места:
За К.- 577015 бр. вземания на стойност 604487.70 лв.
За останалите населени места - 260166 бр., на стойност 419417.32 лв.
По вид съдове вземанията за 2016 г. са както следва-
За бобър 1.1 куб.м -109583 бр. на стойност 580789.90 лв., за К.- 54847 бр.
вземания на стойност 290689.10 лв. За останалите населени места - 54736 бр., на
стойност 290100,80 лв.
За Мева 1.1 куб.м - 720388
бр. на стойност 352990.12 лв., за К.- 517344 бр. вземания на стойност 253498.60
лв., за останалите населени места -203044 бр., на стойност 99491.52 лв.
За контейнери 4 куб.м - 7210 бр. на стойност 90125.00
лв., за К.- 4824 бр. вземания на стойност 60300.00 лв., за останалите населени
места - 2386 бр., на стойност 29825.00 лв.
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г и минималния общ брой извозвания за 1 година,
уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:
Фактуриран общ брой вземания за всички съдове през
2015 г. - 700160 бр., при заложени минимално 843088 бр.( или общо фактурираните
вземания са по-малко от минимално заложените с 142928 бр. /в проценти (- 20.41
%)/ на годишна база.
За Контейнери 4 куб. м - общо 10266 бр. фактурирани
обслужвания при заложени минимално 5200 бр., или общо фактурираните вземания са
повече от минимално заложените с 5066 бр. /в проценти (+ 97.42 %)/, като следва
за гр.К.- 7757 бр. фактурирани обслужвания при
заложени минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от
минимално заложените с 3181 бр. /в проценти (+ 69.51%)/,
за останалите населени места - 2509 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 624
бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 1885
бр. /в проценти (+302.08 %)/,
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. и минималната цена за 1 година уговорена в
Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното
обща фактурирана цена за всички съдове - 994202.28 лв.
при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е
повече от минимално заложената с 18935.88 лв. /в проценти (+ 1.94 %)/.
За Контейнери 4 куб. м - общо ***325.00 лв., при
заложена минимална цена 65000.0 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 63325.0 лв. /в проценти (+ 97.42 %)/, като следва
за гр.К.- 96962.50 лв. при заложена минимална цена
57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с
39762.50 лв. /в проценти (+ 69.51 %)/,
за останалите населени места - 31362.50 лв., при
заложена минимална цена 7800.0 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 23562.50 лв. /в проценти (+ 302.08 %)/,
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016 г и минималния общ брой извозвания за 1 година
уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:
Фактуриран общ брой вземания за всички съдове 837181
бр., при заложени минимално 843088 бр., или общо фактурираните вземания са
по-малко от минимално заложените с 5907 бр. /в проценти (- 0.71 %)/
за Контейнери 4 куб. м - общо 7210 бр. фактурирани
обслужвания при заложени минимално 5200 6p. или общо фактурираните вземания са
повече от минимално заложените с 2010 бр. /в проценти (+ 38.65 %)/, като следва
за гр.К.- 4824 бр. фактурирани обслужвания при
заложени минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от
минимално заложените с 248 бр. /в проценти (+ 5.42 %)/,
за останалите населени места - 2386 бр. фактурирани
обслужвания, при заложени минимално 624 бр. или общо фактурираните вземания са
повече от минимално заложените с 1762 бр. /в проценти (+ 282.37 %)/
При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за
извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014
г. за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016 г. и минималната цена за 1 година уговорена в
Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното
обща фактурирана цена за всички съдове 1023905.00 лв.
при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е
повече от минимално заложената с 48638.60 лв. /в проценти (+ 4.99 %)/.
За Контейнери 4 куб. м - общо 90125.00 лв., при
заложена минимална цена 65000.0 лв.,
или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 25125.0 лв. /в проценти (+ 38.65 %)/, като
следва
за гр.К.- 60300.00 лв. при заложена минимална цена
57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 3100.00
лв. /в проценти (+ 5.42 %)/,
за останалите населени места - 29825.00 лв., при
заложена минимална цена 7800.0 лв., или общо фактурираната цена
е повече от минимално заложената с 22025.00 лв.
/в проценти (+ 282.37 %)/
От съпоставка на броя извършени вземания за периода
01.01.2015 - 31.12.2016 г. с максималния брой
обслужване на съд /първоначално уговорен -15 %/ за 5 годишен период, е видно,
че вземанията на контейнери 4 куб.м. в населените места извън К.са 4895 бр. при
заложен максимален брой 3588 бр. за целия срок на договора.
Или извършените вземания за 2015 и 2016 г. общо, са
повече с 1307 бр. от заложения максимален.
При така установените факти, съдът намери, че
наказателното постановление страда от съществени пороци, касаещи задължителното
му съдържание, поради което е незаконосъобразно и следва да бъде отменено. При
съставяне на акта за установяване на административно нарушение и издаване на
наказателното постановление следва да бъдат спазени задължителните изисквания,
визирани в разпоредбите на чл. 42 и чл. 57 от ЗАНН, като по отношение описание
на нарушението, обстоятелствата, при които е било извършено и периода на
извършването му, не следва да съществуват неясноти, каквато констатира съдът в
случая. В АУАН и НП са изложени обстоятелства за извършени промени, възоснова на уведомителни и възлагателни
писма, изпратени от О. К.до изпълнителя и докладни записки от последния, в броя
на съдовете за битови отпадъци и честотата на извозването им за периода от 01.01.2015г. до 31.12.2016г. Посочено е по-нататък детайлно и
в какво се е изразила тази промяна само досежно
контейнерите тип 4 куб.м. в рамките на посочения период. За посоченото време
липсва изложение извършвани ли са промени и какви точно по отношение на
останалите съдове за обслужване и
честотата на извозването им и как се съотнасят същите спрямо увеличението за
контейнерите тип 4 куб.м., предвид, че в НП изрично се твърди, че такива са
правени, като е посочено и че страните са се договорили, за срока на действие
на договора възложителят да може да променя честотата на обработване на съдове
в рамките на 15% от първоначално договорените. При това описание не става ясно и
поради какви обстоятелства е прието да е налице изменение в договора и то в
посочените стойности от актосъставителя, след като
15% изменение е уговорено за целия срок на договора, а не на месечна, годишна
или двугодишна база (както е по НП). Посоченото пряко засяга правото на защита на
наказаното лице, затруднява и съдебния контрол.
На следващо
място съдът намира, че с действията си жалбоподателят не е нарушил изискванията на разпоредбата на
чл. 43 ал. 1 от ЗОП(отм.). Съобразно чл.1 ал.2 и чл.20 от сключения
договор, количествата на извършваните дейности, подлежащи на плащане се
определят съгласно техническите изисквания от документацията, техническата и
ценовата оферта на изпълнителя, като изискванията на възложителя от
„Техническото задание” на обществената поръчка сазадължителни
за изпълнителя. Страните са се договорили, че в случай на недостиг, по
предложение на изпълнителя или трети лица, възложителят може да увеличи броя на
съдовете, както и да промени точките за събиране /чл. 8, ал. 2/. Рамките, в
които възложителят може да извършва промени в броя и кратността на обслужване
на съдовете за битовите отпадъци са били конкретизирани в „Техническото
задание“ на обществената поръчка и техническата оферта на изпълнителя. Съгласно
техническото задание и техническата оферта, възложителят си е запазил правото,
за срока на действие на договора да увеличи или намали броя на наличните съдове
за битови отпадъци тип „Бобър“ 1,1 куб. м., както и
да променя честотата на обработване на съдове в рамките на 15% от първоначално
договорените. Възразява се от жалбоподателя, че административно- наказващият
орган неправилно е тълкувал сключения договор, като действителната воля на
страните била възложителят да има право да променя честотата на обработване на
съдове в рамките на 15% от първоначално договорените, като се обхващат процентно всички видове съдове,
като обща база, за целия срок на действие на договора. Съдът счита възражението
за основателно, като в случая е извършено стеснително тълкуване от страна на проверяващия
и наказващия орган. Съгл. чл. 20 от ЗЗД
при тълкуването на договорите трябва да се търси действителната обща воля на
страните и отделните уговорки да се тълкуват във връзка едни с други. И
граматически, и логически, отразеното и в техническото задание, и в договора
сочи, че общата воля на страните по него е била възложителят да има право да
прави промени съобразно собствената си информация за количеството отпадъци за
територията на О.та, като се обхващат процентно всички видове съдове. Това е
така, защото при сключване на договора, възложителят не би могъл да предвиди с
точност, какви бъдещи промени биха били нужни, както в броя на определен
вид съдове, така и в честотата на обработване
на всички съдове общо, имайки предвид, че генерирането на отпадъци е динамичен
процес. Тълкувайки клаузите на договора отделно и в тяхната съвкупност, не може
да се направил извод, че възприетият от наказващият орган, подход да оценява 15
%-та промяна за всеки вид съд поотделно,
намира някаква опора, както във волята на страните, така и в клаузите на
договора и техническото задание към него. Ако волята на страните досежно обработката е била тя да се отнася за всеки вид съд
поотделно, същите биха го уговорили именно по този начин, както видно са процедирали,
като са уговорили промяна само в броя на един конкретен вид съдове. От
заключението на вещото лице М. се установява, че фактурираният общ брой
вземания за всички съдове през 2015 г. - 700160 бр., при заложени минимално
843088 бр.( или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените
с 142928 бр. /в проценти (- 20.41 %)/ на годишна база, а за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016г. фактурираният общ брой вземания
за всички съдове 837181 бр., при заложени минимално 843088 бр., или общо
фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 5907 бр. /в
проценти (- 0.71 %). Посоченото обосновава извода, че възложителят не е излезнал от рамките на първоначално договореното, преценено
на годишна база за 2015г. и 2016г.
Изложеното налага извода, че обжалваното постановление
подлежи на отмяна.
Мотивиран от горното КАРЛОВСКИ РАЙОНЕН СЪД
Р Е Ш И
ОТМЕНЯ наказателно постановление № ****/****г. на
Директора на ***(***) – С., с което на основание чл. 129 ал. 1 от Закона за
обществените поръчки (ЗОП) –отм., на Е.С.К. ***8, ЕГН **********,***, е наложено административно наказание глоба в размер на 3000 лв. за нарушение на чл. 43
ал. 1 от ЗОП(отм.).
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред Административен
съд - Пловдив в 14-дневен срок от съобщаването му.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ:
П.В.