Решение по дело №372/2019 на Районен съд - Карлово

Номер на акта: 169
Дата: 14 октомври 2019 г. (в сила от 30 декември 2019 г.)
Съдия: Анна Петкова Донкова Кутрова
Дело: 20195320200372
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 23 май 2019 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

Гр. К., 14.10.2019 година

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

 

         КАРЛОВСКИ РАЙОНЕН СЪД, втори наказателен състав в публично съдебно заседание на първи октомври две хиляди и деветнадесета година, в състав:

                  

            ПРЕДСЕДАТЕЛ: Анна Донкова- Кутрова

 

с участието на секретаря Петя Василева, като разгледа НАХД № 372 по описа на Карловски районен съд за 2019 година, докладвано от съдията, за да се произнесе взе предвид следното:

         Производството е по реда на глава ІІІ, раздел V от ЗАНН.

         С наказателно постановление № ****/****г. на Директора на ***(***) – С., на основание чл. 129 ал. 1 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) –отм., на Е.С.К. ***, ЕГН **********,***, е  наложено административно наказание глоба  в размер на 3000 лв. за нарушение на чл. 43 ал. 1 от ЗОП(отм.).

         Недоволен от наказателното постановление е останал жалбоподателят Е.С.К. и е депозирал жалба срещу него пред съда в законоустановения 7-дневен срок. В жалбата се сочи, че наказателното постановление е неправилно и незаконосъобразно, издадено при съществено нарушение на  административно-производствените правила, оспорва извършване на нарушението. Моли наказателното постановление да бъде отменено. В съдебно заседание жалбоподателят, чрез процесуалния си представител поддържа жалбата.

         Ответната по жалбата страна – ***- С. взема становище за неоснователност на жалбата.

         Жалбата е подадена в срок, срещу подлежащ на съдебен контрол акт, поради което и допустима.

         Разгледана по същество е основателна.

         След като обсъди събраните по делото гласни доказателства чрез разпита като свидетел на актосъставителя Д., свидетеля по акта Х., свидетелите, ангажирани от жалбоподателя, Ш.и С. и приложените и приети писмени такива – наказателно постановление № ****/2017 от ****г., известие за доставянето му, заповед № ЗМФ-458/11.05.2017 г. на Министъра на финансите, възражение срещу АУАН, АУАН № ****/11.10.2017 г., констативен протокол от 11.10.2017 г., покана за явяване за съставяне на АУАН, справка за отговорните длъжностни лица при Общинска администрация- К., решение за публикуване за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка от 30.06.2014 г. на О. К., решение № **/17.10.2014 г. на О. К., договор № *** от 12.11.2014 г., техническо предложение за изпълнение на обществена поръчка с предмет „Сметосъбиране, сметоизвозване, машинно поддържане на Ч. на териториите за обществено ползване на територията на О. К. и снегопочистване в населените места на О. К.“, ценово предложение за изпълнение на обществена поръчка с предмет „Сметосъбиране, сметоизвозване, машинно поддържане на Ч. на териториите за обществено ползване на територията на О. К.и снегопочистване в населените места на О.К.“, документация за участие в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Сметосъбиране, сметоизвозване, машинно поддържане на Ч. на териториите за обществено ползване на територията на О. К.и снегопочистване в населените места на О. К.“, възлагателно писмо № 93-00-55 от 13.01.2015 г., удостоверение за получаване на възлагателното писмо, заповед № ФК-10-458/17.05.2017 г. на Директора на ***, заповед № ФК-10-552/15.06.2017 г. на Директора на ***, заповед № ФК-10-630/03.07.2017 г. на Директора на ***, заповед № ФК-10-804/16.08.2017 г. на Директора на ***, заповед № ФК-10-871/04.09.2017 г. на Директора на ***, заключението на  допусната и приета съдебно- икономическа експертиза, изготвена от вещото лице М. и приложените към нея писмени доказателства, съдът намира за установено следното:

         Със заповед № ФК-10-458/17.05.2017г. на Директора на ***, на основание чл. 10 ал. 1 т. 3 и чл. 5 ал. 1 т. 4 от ЗДФИ, във връзка с писма изх. № 93-14-74/12.12.2016г. и изх. № 93-14-36/04.04.2017г. на министъра на финансите било възложено на Н.Д., старши финансов инспектор, да извърши финансова инспекция на О. К., като една от задачите била проверка за законосъобразност  при възлагането и изпълнението на обществени поръчки с предмет, свързан с дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци в депа и други съоръжения и чистота на териториите за обществено ползване. Срокът за извършването на инспекцията бил от 25.05.2017г. до 05.07.2017г., като впоследствие бил удължаван.

         В изпълнение на заповедта свидетелката Д. ***. При проверката установила, че с Решение № 21/30.06.2014 г. Д. З.- Л.- заместник-кмет на О.К., упълномощена със Заповед № 826/27.06.2014 г. на кмета на О.та, на основание чл.16 ал.8 от ЗОП (отм.) открила процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет- „Сметосъбиране, сметоизвозване, машинно поддържане Ч. на териториите за обществено ползване на територията на О. К.и снегопочистване в населени места на О. К.“. В резултат от проведената процедура бил сключен писмен договор № *** от 12.11.2014 г. между О. К.като възложител, представлявана от заместник- кмета Д.З.- Л. и определения за изпълнител Консорциум „Ч.К.“, гр. С.. Съобразно клаузите на чл.1 ал.2 и чл.20 от така сключения договор, количествата на извършваните дейности, подлежащи на плащане се определяли съгласно техническите изисквания от документацията, техническата и ценовата оферта на изпълнителя, като изискванията на възложителя от „Техническото задание” на обществената поръчка били задължителни за изпълнителя. Страните се договорили, че в случай на недостиг, по предложение на изпълнителя или трети лица, възложителят може да увеличи броя на съдовете, както и да промени точките за събиране /чл. 8, ал. 2/. Рамките, в които възложителят можел да извършва промени в броя и кратността на обслужване на съдовете за битовите отпадъци били конкретизирани в „Техническото задание“ на обществената поръчка и техническата оферта на изпълнителя. Съгласно техническото задание и техническата оферта, възложителят си запазвал правото, за срока на действие на договора да увеличи или намали броя на наличните съдове за битови отпадъци тип „Бобър“ 1,1 куб. м., както и да променя честотата на обработване на съдовете в рамките на 15% от първоначално договорените. Според техническата оферта на изпълнителя и техническото задание на възложителя, първоначално уговореният брой съдове за обслужване и честота на извозването им, както и максималният им брой били определени, както следва- за контейнер тип „Бобър“ общо брой съдове по договор- 1581, при първоначален минимален брой вдигания- 8324 и максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорения брой +15%- 9573. За гр. К.- 500 броя съдове при минимална честота на извозване /месечно/ по договор 8 пъти, с 4000 броя вдигания, съставляващи първоначален минимален брой вдигания и 4600 максимален брой обслужване на съдовете, включващ първоначално уговорения брой +15%. За населените места- 1081 броя съдове по договор, с минимална честота на извозване /месечно/ по договор 4 пъти, с 4324 първоначален минимален брой вдигания и 4973 максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорения брой + 15%; за кофи тип "Мева", общо брой съдове по договор- 9050, при първоначален минимален брой вдигания- 57600 и максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорен брой +15%- 66240. За гр. К.- 5350 броя съдове при минимална честота на извозване /месечно/ по договор- 8 пъти, с 42800 броя първоначален минимален брой вдигания и 49220 максимален брой обслужване на съдовете, включващ първоначално уговорения +15%. За населените места- 3700 броя съдове по договор, с минимална честота на извозване /месечно/ по договор 4 пъти, с 14800 първоначален минимален брой вдигания и 17020 максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорения брой + 15%; за контейнер 4 куб.м.- общо брой съдове по договор- 140, при първоначален минимален брой вдигания- 404 и максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорен брой +15%- 465. За гр. К.- 88 броя съдове при минимална честота на извозване /месечно/ по договор- 4 пъти, с 352 броя първоначален минимален брой вдигания и 405 максимален брой обслужване на съдовете, включващ първоначално уговорения +15%. За населените места- 52 броя съдове по договор, с минимална честота на извозване /месечно/ по договор 1 пъти, с 52 първоначален минимален брой вдигания и 60 максимален брой обслужване на съд, включващ първоначално уговорения брой + 15%;

За периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2016 г., въз основа на уведомителни и възлагателни писма, изпратени от О. К.до Консорциум „Ч.К.“, гр. С. и докладни записки от изпълнителя, били извършвани промени в броя на съдовете за битови отпадъци и честотата на извозването им. При анализа на изброените документи било установено, че с възлагателно писмо изх. № 93-00-55/13.01.2015 г. кметът на О. К., жалбоподателят К. възложил на фирмата- изпълнител контейнерите тип 4м3, разположени в населените места на О.та да се събират и извозват четири пъти месечно. По този начин честотата на извозване на тези контейнери за населените места извън гр. К.била променена от 1 път месечно, както било договорено първоначално, на 4 пъти месечно, което според свидетелката Д. било противоречие с техническото задание на възложителя и техническото предложение на Консорциум „Ч.К.“, гр. С.. С оглед на определените с договора 140 бр. контейнери тип 4 куб.м., в т.ч. 88 бр. за гр. К.и 52 бр. за останалите населени места, и предложената минимална честота на извозване от 4 пъти месечно за гр. К.и един път месечно за населените места, то първоначално уговорения брой вдигания за тези съдове бил изчислен в размер на 404 бр. обслужване/вдигане месечно. Предвид това, максималният брой обработки на контейнерите тип 4 куб.м. се явявал 465 бр. /404 бр. + 15%/ месечно. Било счетено, че с възлагателно писмо изх. № 93-00-55/13.01.2015 г., кметът на О. К.възложил 560 бр. /140 бр. х 4 пъти/ обслужване на контейнери 4 куб. м. месечно, с което изменил с повече от 15% първоначално уговорената честота на обработване на тези съдове, без да са били налице изискванията на чл.43 ал. 2 от ЗОП /отм./. В резултат на това изменение на договора- промяната в кратността на извозване на контейнерите тип 4 куб.м., за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2016 г. ежемесечно били фактурирани брой обработки на посочените съдове над максимално определените с договора. За 2015 г. били фактурирани 10 266 бр. вземания, за 2016 г.- 7 210 бр. вземания, при максимално допустим брой от 5 580 бр. вземания годишно за този вид съдове /12 м. х 465 бр./.

Въз основа на горното бил направен извода, че за посочения период били фактурирани 17 476 бр. вземания за контейнери 4 куб. м., при максимално договорени 11 160 бр. вземания, или допълнително били възложени 6 316 бр. вземания над максимално уговорените за този вид съдове. По този начин бил изменен основният договор, като били възложени допълнителни количества работи, което довело и до увеличение на общата стойност на договора.

Било прието от свидетелката Д., че жалбоподателят, в качеството му на кмет на О. К.и възложител на обществени поръчки по чл. 7 т. 1 от ЗОП (отм.) е нарушил разпоредбата на чл. 43 ал. 1 от ЗОП (отм.), тъй като на 13.01.2015г.  с възлагателно писмо № 93-00-55/13.01.2015г.  е възложил на консорциум „Ч.К.“ да събира и извозва контейнерите тип 4 куб. м. , разположени в населените места на О. К.четири пъти месечно вместо веднъж месечно, с което е изменил Договор № ***/12.11.2014г. Поради което  на 11.10.2017 г. в административната сграда на О. К.в отсъствието на жалбоподателя, който не се явил, въпреки, че бил надлежно поканен за целта с връчена му на 02.10.2017г. лично покана, съставила Акт за установяване на административно нарушение № ****/11.10.2017 г., в който отразила установеното при проверката, като нарушението било квалифицирано по чл. 43 ал. 1 от ЗОП (отм.).

АУАН бил подписан от актосъставителя, както и от един свидетел,  като препис от същия бил връчен на К. на следващия ден - 12.10.2018 г., удостоверено с подписа му.

В срока по чл. 44 ал.1 от ЗАНН от жалбоподателя било депозирано писмено възражение.

Въз основа на съставения АУАН и събраните в хода на производството писмени доказателства, приложени към АУАН и преписката, на ****г. Директорът на ***, е издал атакуваното наказателно постановление, с което на жалбоподателя, в качеството на кмет на О. К., на основание чл. 129 ал. 1 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) –отм., е  наложено административно наказание глоба  в размер на 3000 лв. за нарушение на чл. 43 ал. 1 от ЗОП(отм.)., като фактите по извършване на нарушението са описани по идентичен начин с тези в АУАН.

Според заключението на съдебно-икономическата експертиза, на база/ брой и вид съдове посочени в Договор № *** от 12.11.2014 г. сключен между О. К.и Консорциум „Ч.К.“, гр. С., ЕИК ***** и заложена в Договор № *** от 12.11.2014 г. сключен между О.К. и Консорциум „Ч.К.“, гр. С., ЕИК *****, минималната честота на дейностите по извозването на генерираните отпадъци, както следва:

за гр. К.:

-        за контейнери тип „Бобър" с вместимост 1100 л. - два пъти седмично;

-        за кофи тип “Мева“ с вместимост 110 л. - два пъти седмично;

-        контейнери с вместимост 4 куб.м. - един път седмично по схема;

за останалите населени места на територията на О. К.:

-        за контейнери тип „Бобър” с вместимост 1100 л. - четири пъти месечно;

-        за кофи тип “Мева“ с вместимост 110л. - четири пъти месечно;

-        контейнери с вместимост 4 куб.м. - един път месечно

в/ брой седмици в периода на действие на Договор № *** от 12.11.2014 г., както следва:       за 2015 г - 52 седмици,         за 2016 г- 52 седмици, за 2017 г- 52 седмици,          за 2018 г — 52 седмици и за 2019 г - 52 седмици, максимално допустимите количествени стойности при промяна от 15 % в честотата на обработване на всички съдове за битови отпадъци (1.1 куб.м., 0.11 куб.м, и 4 куб.м ), при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за период от 1 година, са както следва:

общо брой вземания за всички съдове 969551 бр., обслужвания при заложени минимално 843088 бр., както следва по видове съдове:

за Контейнер тип "Бобър” общо 119471 бр. обслужвания при заложени минимално 103888 бр., като следва:

за гр.К.- 59800 бр. обслужвания при заложени минимално 520000 бр. за останалите населени места - 59671 бр. обслужвания, при заложени минимално 51888 бр.

Кофи тип “Мева" общо 844100 бр. обслужвания при заложени минимално 734000 бр., като следва:

за гр.К.- 639860 бр. обслужвания при заложени минимално 556400 бр. за останалите населени места - 204240 бр. обслужвания, при заложени минимално 177600 бр.

За Контейнери 4 куб. м общо 5980 бр. обслужвания при заложени минимално 5200 бр., като следва:

за гр.К.- 5262 бр. обслужвания при заложени минимално 4576 бр. за останалите населени места - 718 бр. обслужвания, при заложени минимално 624 бр.

Максимално допустимите количествени стойности при промяна от 15 % в честотата на обработване на всички съдове за битови отпадъци (1.1 куб.м., 0.11 куб.м, и 4 куб.м ), при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за целия срок на договора - период от 5 години, са както следва:

общо брой вземания за всички съдове 4847756 бр., обслужвания при заложени минимално 4215440 бр., както следва по видове съдове:

за Контейнер тип "Бобър" общо 597356 бр. обслужвания при заложени минимално 519440 бр., като следва:

за гр.К.- 299000 бр. обслужвания при заложени минимално 260000 бр. за останалите населени места - 298356 бр. обслужвания, при заложени минимално 259440 бр.

Кофи тип "Мева" общо 4220500 бр. обслужвания при заложени минимално 3670000 бр., като следва:

за гр.К.- 3199300 бр. обслужвания при заложени минимално 2782000 бр. за останалите населени места - 1021200 бр. обслужвания, при заложени минимално 888000 бр.

За Контейнери 4 куб. м общо 29900 бр. обслужвания при заложени минимално 26000 бр., като следва:

за гр.К.- 26312 бр. обслужвания при заложени минимално 22880 бр. за останалите населени места - 3588 бр. обслужвания, при заложени минимално 3120 бр.

2.      На база брой и вид съдове посочени в Договор № *** от 12.11.2014 г. сключен между О. К.и Консорциум „Ч.К.“, гр. С., ЕИК ***** и заложена в Договор № *** от 12.11.2014 г. сключен между О. К.и Консорциум „Ч.К.“, гр. С., ЕИК *****, минималната честота на дейностите по извозването на генерираните отпадъци, както следва: за гр. К.:

-        за контейнери тип „Бобър” с вместимост 1100 л. - два пъти седмично;

-        за кофи тип “Мева“ с вместимост 110 л. - два пъти седмично;

-        контейнери с вместимост 4 куб.м. - един път седмично по схема; за останалите населени места на територията на О. К.:

-        за контейнери тип „Бобър” с вместимост 1100 л. - четири пъти месечно;

-        за кофи тип “Мева“ с вместимост 110 л. - четири пъти месечно;

-        контейнери с вместимост 4 куб.м. - един път месечно.

в/ брой седмици в периода на действие на Договор № *** от 12.11.2014 г., както следва:       за 2015 г - 52 седмици, за 2016 г - 52 седмици, за 2017 г-52 седмици, за 2018 г - 52 седмици и за 2019 г - 52 седмици

г/ Средна цена за еднократно събиране и извозване на

кофа „Мева” - 0,49 лв без ДДС.

контейнер тип „Бобър” с вместимост 1,1 куб.м - 5,30 лв. без ДДС. контейнер с вместимост 4 куб.м -12,50 лв. без ДДС.

максимално допустимите парични стойности при промяна от 15 % в честотата на обработване на всички съдове за битови отпадъци (1.1 куб.м., 0.11 куб.м, и 4 куб.м.), при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за период от 1 година са както следва:

общо максимална цена за всички съдове 1121556.36 лв. при заложена минимална цена 975266.40 лв., както следва по видове съдове:

за Контейнер тип "Бобър“ общо 633197.36 лв. при заложена минимална цена 550606.40  лв., като следва:

за гр.К.- 316940.00 лв. при заложена минимална цена 275600.00 лв.

 за останалите населени места - 316257.36 лв. при заложена минимална цена 275006.40  лв.

Кофи тип "Мева" общо 413609.00 лв. при заложена минимална цена 359660.00 лв., като следва:

за гр.К.- 313531.40 лв. при заложена минимална цена 272636.00 лв., за останалите населени места - 272636.00 лв. при заложена минимална цена 87024.00    лв.

За Контейнери 4 куб. м общо 74750.00 лв., при заложена минимална цена 65000.00лв., като следва:

за гр.К.- 65780.00 лв. при заложена минимална цена 57200.00 лв., за останалите населени места - 8970.00 лв., при заложена минимална цена 7800.00 лв.

Максимално допустимите парични стойности при промяна от 15 % в честотата на обработване на всички съдове за битови отпадъци (1.1 куб.м., 0,11 куб.м, и 4 куб.м.), при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за срока на договора - период от 5 години, са както следва:

общо максимална цена за всички съдове 5607781.80 лв. при заложена минимална цена 4876332.00 лв., както следва по видове съдове:

за Контейнер тип "Бобър” общо 3165986.80 лв. при заложена минимална цена 2753032.00         лв., като следва:

за гр.К.- 1584700.00 лв. при заложена минимална цена 1378000.00 лв., за останалите населени места - 158***6.80 лв. при заложена минимална цена 1375032.00         лв.

Кофи тип "Мева" общо 2068045.00 лв. при заложена минимална цена 1798300.00 лв., като следва:

за гр.К.-1567657.00 лв. при заложена минимална цена 1363180.00 лв., за останалите населени места - 500388.00 лв. при заложена минимална цена 435120.00  лв.

За Контейнери 4 куб. м общо 373750.00 лв., при заложена минимална цена 325000.00  лв., като следва:

за гр.К.- 328900.00 лв. при заложена минимална цена 286000.00 лв., за останалите населени места - 44850.00 лв., при заложена минимална цена 39000.00     лв.

Максимално допустимите количествени стойности при промяна от 15% в честотата на обработване на контейнери с вместимост 4 куб.м., при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци :

за гр.К.контейнери с вместимост 4 куб.м - един пъти седмично; за останалите населени места на О. К.: контейнери с вместимост 4 куб.м - един пъти месечно; за период от 1 година са както следва: общо 5980 бр. обслужвания при заложени минимално 5200 бр., като следва за гр.К.- 5262 бр. обслужвания при заложени минимално 4576 бр. за останалите населени места -718 бр. обслужвания, при заложени минимално 624 бр.

Максимално допустимите количествени стойности при промяна от 15% в честотата на обработване на контейнери с вместимост 4 куб.м., при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци:

за гр. К.контейнери с вместимост 4 куб.м - един път седмично; за останалите населени места на О. К.: контейнери с вместимост 4 куб.м - един пъти месечно; за целия срок на договора - период от 5 години, са както следва:

общо 29900 бр. обслужвания при заложени минимално 26000 бр., като следва за гр.К.- 26312 бр. обслужвания при заложени минимално 22880 бр. за останалите населени места - 3588 бр. обслужвания, при заложени минимално 3120 бр.

Максимално допустимите парични стойности при промяна от 15 % в честотата на обработване на контейнери 4 куб. м,, при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за период от 1 година са както следва:

За Контейнери 4 куб. м общо 74750.00 лв., при заложена минимална цена 65000.00лв., като следва

за гр.К.- 65780.00 лв. при заложена минимална цена 57200.00 лв., за останалите населени места - 8970.00 лв., при заложена минимална цена 7800.00 лв.

Максимално допустимите парични стойности при промяна от 15 % в честотата на обработване на контейнери 4 куб.м, при заложена минимална честота на дейностите по извозване на генерираните отпадъци за срока на договора - период от 5 години, са както следва:

За Контейнери 4 куб.м общо 373750.00 лв., при заложена минимална цена 325000.00 лв., като следва за гр.К.- 328900.00 лв. при заложена минимална цена 286000.00 лв. за останалите населени места - 44850.00 лв., при заложена минимална цена 39000.0      0лв.

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. и минималния общ брой извозвания за 1 година, уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:

Фактуриран общ брой вземания за всички съдове 700160 бр.  при заложени минимално 843088 бр., или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 142928 бр. /в проценти (- 20.41 %)/, както следва по видове съдове:

за Контейнер тип "Бобър" общо 97878 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 103888 бр., или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 6010 бр. /в проценти (- 6.14 %)/, както следва:

за гр.К.- 48010 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 520000 бр. или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 3990 бр. /в проценти (- 8.31 %)/,

за останалите населени места - 49868 бр. фактурирани обслужвания, при заложени минимално 51888 бр. или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 2020 бр. /в проценти (- 4.05 %)/,

Кофи тип "Мева" общо 592016 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 734000 бр., или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 141984 бр. /в проценти (-23.98 %)/, като следва:

за гр.К.- 400944 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 556400 бр. или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 155456 бр. /в проценти (- 38.77 %)/,

за останалите населени места - 191072 бр. фактурирани обслужвания, при заложени минимално 177600 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 13472 бр. /в проценти (+ 7.05 %)/,

За Контейнери 4 куб. м общо 10266 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 5200 бр., или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 5066 бр. /в проценти (+ 97.42 %)/, като следва:

за гр.К.- 7757 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 3181 бр. /в проценти (+ 69.51%)/,

за останалите населени места - 2509 бр. фактурирани обслужвания, при заложени минимално 624 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 1885 бр. /в проценти (+302.08 %)/.

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. и минималната цена за 1 година уговорена в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:

обща фактурирана цена за всички съдове 994202.28 лв. при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 18935.88 лв. /в проценти (+ 1.94 %)/, както следва по видове съдове:

за Контейнер тип "Бобър" общо 518753.40 лв. при заложена минимална цена 550606.40  лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 31853.00 лв. /в проценти (- 6.14 %)/, както следва

за гр.К.- 254453.00 лв. при заложена минимална цена 275600.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 21147.00 лв. /в проценти (- 8.31 %)/, за останалите населени места - 264300.40 лв. при заложена минимална цена 275006.40  лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 10706.00 лв. /в проценти (- 4.05 %)/,

Кофи тип “Мева" общо 347123.88 лв. при заложена минимална цена 359660.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 12536.12 лв. /в проценти (- 3.61 %)/, както следва:

за гр.К.- 253498.60 лв. при заложена минимална цена 272636.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 19137.40 лв. /в проценти (- 7.55 %)/,

за останалите населени места - 93625.28 лв. при заложена минимална цена 87024.0         лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 6601.28 лв. /в проценти (+ 7.05 %)/,

За Контейнери 4 куб. м общо ***325.00 лв., при заложена минимална цена 65000.0лв. или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 63325.0         лв. /в проценти (+ 97.42 %)/, както следва

за гр.К.- 96962.50 лв. при заложена минимална цена 57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 39762.50 лв. /в проценти (+ 69.51 %)/,

за останалите населени места - 31362.50 лв., при заложена минимална цена 7800.0         лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 23562.50         лв. /в проценти (+ 302.08 %)/.

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016 г и минималния общ брой извозвания за 1 година уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:

Фактуриран общ брой вземания за всички съдове 837181 бр., при заложени минимално 843088 бр., или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 5907 бр. /в проценти (- 0.71 %)/, както следва по видове съдове:

за Контейнер тип “Бобър" общо 109583 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 103888 бр., или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 5895 бр. /в проценти (+ 5.48 %)/, както следва:

за гр.К.- 54847 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 520000 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 2847 бр. /в проценти (+ 5.48 %)/,

за останалите населени места - 54736 бр. фактурирани обслужвания, при заложени минимално 51888 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 2848 бр. /в проценти (+ 5.49 %)/,

Кофи тип "Мева" общо 720388 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 734000 бр., или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 13612 бр. /в проценти (-1.89 %)/, както следва

за гр.К.- 517344 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 556400 бр. или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 39056 бр. /в проценти (- 7.55 %)/,

за останалите населени места - 203044 бр. фактурирани обслужвания, при заложени минимално 177600 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 25444 бр. /е проценти (+ 12.53 %)/,

За Контейнери 4 куб. м общо 7210 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 5200 бр., или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 2010 бр. /в проценти (+ 38.65 %)/, както следва

за гр. К.- 4824 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 248 бр. /в проценти (+ 5.42 %)/,

за останалите населени места - 2386 бр. фактурирани обслужвания, при заложени минимално 624 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 1762 бр. /в проценти (+ 282.37 %)/

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 0101.2016 г. до 31.12.2016 г. и минималната цена за 1 година уговорена в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:

обща фактурирана цена за всички съдове 1023905.00 лв. при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 48638. лв. /в проценти (+ 4.99 %)/, както следва по видове съдове:

за Контейнер тип "Бобър“ общо 580789.90 лв. при заложена минимална цена 550606.40  лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 30183.50    лв. /в проценти (+ 5.48 %)/, както следва:

за гр.К.- 290689.10 лв. при заложена минимална цена 275600.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 15089.10 лв. /в проценти (+5.47 %)/,

за останалите населени места - 290100.80 лв. при заложена минимална цена 275006.40  лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 15094.40    лв. /в проценти (+ 5.49 %)/,

Кофи тил "Мева“ общо 352990.10 лв. при заложена минимална цена 359660.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 6669.90 лв. /в проценти (-1.89 %)/, както следва:

за гр.К.- 253498.60 лв. при заложена минимална цена 272636.00 лв., или общо фактурираната цена е по-малко от минимално заложената с 19137.40 лв. /в проценти (- 7.55 %)/,

за останалите населени места - 99491.56 лв. при заложена минимална цена 87024.00         лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 12467.56 лв. /в проценти (+ 14.33 %)/,

За Контейнери 4 куб. м общо 90125.00 лв., при заложена минимална цена 65000.0         лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 25125.0         лв. /в проценти (+ 38.65 %)/, както следва:

за гр.К.- 60300.00 лв. при заложена минимална цена 57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 3100.00 лв. /в проценти (+ 5.42 %)/,

за останалите населени места - 29825.00 лв., при заложена минимална цена 7800.0         лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 22025.00         лв. /в проценти (+ 282.37 %)/

Броят на извършените вземания за процесния период 01.01.2015 г- 31.12.2016 г. е установен на база:

а/ възлагателни и уведомителни писма /приложени към СИЕ/

Възлагателно писмо № 93-00-55/13.01.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Уведомително писмо № 92-00-39/25.03.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Уведомително писмо № 92-00-39/26.05.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К."

Уведомително писмо № 92-00-39/29.06.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Уведомително писмо № 92-00-39/22.07.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Уведомително писмо № 92-00-39/22.07.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум .Ч. К.“

Уведомително писмо № 92-00-39/24.08.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Уведомително писмо № 92-00-39/28.09.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Уведомително писмо № 92-00-39/28.09.2015 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Възлагателно писмо № 92-00-10/25.04.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“ от 01.05.2016 г

Възлагателно писмо № 92-00-10/30.05.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“ от 01,06.2016 г.

Възлагателно писмо № 92-00-10/27.06.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Възлагателно писмо № 92-00-10/29.08.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.Възлагателно писмо № 92-00-10/29.08.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Възлагателно писмо № 93-00-2228/28.09.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

Възлагателно писмо № 92-00-10/28.10.2016 г. от Кмета на О. К.до Управителя на Консорциум „Ч. К.“

б/ Протоколи за извършена работа за сметоизвозване за периода 01.01.2015 - 31.12.2016 г /приложени към СИЕ/

Протокол № 1 за извършена работа за сметоизвозване м.януари 2015 г.,  Протокол № 1 за извършена работа за сметоизвозване м.февруари 2015 г., Протокол № 3 за извършена работа за сметоизвозване м.март 2015 г.,  Протокол № 4 за извършена работа за сметоизвозване м.април 2015 г., Протокол № 5 за извършена работа за сметоизвозване м.май 2015 г., Протокол № 6 за извършена работа за сметоизвозване м.юни 2015 г., Протокол № 7 за извършена работа за сметоизвозване м.юли 2015 г.,  Протокол № 7 за извършена работа за сметоизвозване м.август 2015 г., Протокол № 9 за извършена работа за сметоизвозване м.септември 2015 г., Протокол № 10 за извършена работа за сметоизвозване м.октомври 2015 г.

Протокол № 11 за извършена работа за сметоизвозване м.ноември 2015 г.,  Протокол № 12 за извършена работа за сметоизвозване м.декември 2015 г., Протокол № 13 за извършена работа за сметоизвозване м.януари 2016 г., Протокол № 14 за извършена работа за сметоизвозване м.февруари 2016 г., Протокол № 15 за извършена работа за сметоизвозване м.март 2016 г., Протокол № 16 за извършена работа за сметоизвозване м.април 2016 г., Протокол № 17 за извършена работа за сметоизвозване м.май 2016 г., Протокол № 18 за извършена работа за сметоизвозване м.юни 2016 г., Протокол № 19 за извършена работа за сметоизвозване м.юли 2016 г., Протокол № 19 за извършена работа за сметоизвозване м.август 2016 г., Протокол № 21 за извършена работа за сметоизвозване м.септември 2016 г.,  Протокол № 22 за извършена работа за сметоизвозване м.октомври 2016 г., Протокол № 23 за извършена работа за сметоизвозване м.ноември 2016 г.,  Протокол N№ 24 за извършена работа за сметоизвозване м.декември 2015 г.

61 фактури, остойностяващи Протоколите за извършена работа за сметоизвозване за периода 01.01.2015 - 31.12.2016 г /приложени към СИЕ/

**********/31.01.2015 на стойност 78924.92 лв., **********/28.02.2015 на стойност 81424.12 лв., **********/31.03.2015 на стойност 82107.32 лв., **********/30.04.2015 на стойност 84407.32 лв., **********/31.05.2015 на стойност 81902.22 лв., **********/30.06.2015 на стойност 82540.72 лв., **********/31.07.2015 на стойност 83839.22 лв., **********/31.08.2015 на стойност 84064.22 лв., **********/30.09.2015 на стойност 84392.02 лв., **********/31.10.2015 на стойност 84928.02 лв., **********/30.11.2015 на стойност 82767.32 лв., **********/31.12.2015 на стойност 82904.82 лв., **********/31.01.2016 на стойност 80679.82 лв., **********/29.02.2016 на стойност 82833.70 лв., **********/31.03.2016 на стойност 85741.70 лв., **********/30.04.2016 на стойност 84283.70 лв., **********/31.05.2016 на стойност 83508.10 лв., **********/30.06.2016 на стойност 84130.50 лв., **********/31.07.2016 на стойност 84596.30 лв., **********/31.08.2016 на стойност 85376.20 лв., **********/30.09.2016 на стойност 85430.10 лв., **********/31.10.2016 на стойност 93458.50 лв., **********/30.11.2016 на стойност 87538.30 лв.,**********/31.12.2016 на стойност 86328.10 лв.

За 2015 г. общо вземанията са в размер на 700160 бр., на стойност 994202.24 лв., както следва по места:

За К.-456711 бр. вземания на стойност 604914.06 лв., за останалите населени места - 243449 бр., на стойност 389288.18 лв.

По вид съдове вземанията за 2015 г. са както следва

 За бобър 1.1 куб.м - 97878 бр. на стойност 518753.40 лв., за К.- 48010 бр. вземания на стойност 254453.00 лв. За останалите населени места - 254453.00 бр., на стойност 264300.40 лв.

За Мева 1.1 куб.м - 592016 бр. на стойност 93625.28 лв., за К.- 400944 бр. вземания на стойност 253498.60 лв. За останалите населени места - 191072 бр., на стойност 347123.80 лв.

За контейнери 4 куб.м - 10266 бр. на стойност ***325.00 лв., за К.- ***325.00 бр. вземания на стойност 96962.50 лв.

За останалите населени места - 2509 бр., на стойност 31362.50 лв.

За 2016 г. общ вземанията са в размер на 837181 бр., на стойност 1023905.02 лв., както следва по места:

За К.- 577015 бр. вземания на стойност 604487.70 лв. За останалите населени места - 260166 бр., на стойност 419417.32 лв.

По вид съдове вземанията за 2016 г. са както следва- За бобър 1.1 куб.м -109583 бр. на стойност 580789.90 лв., за К.- 54847 бр. вземания на стойност 290689.10 лв. За останалите населени места - 54736 бр., на стойност 290100,80 лв.

За Мева 1.1 куб.м - 720388 бр. на стойност 352990.12 лв., за К.- 517344 бр. вземания на стойност 253498.60 лв., за останалите населени места -203044 бр., на стойност 99491.52 лв.

За контейнери 4 куб.м - 7210 бр. на стойност 90125.00 лв., за К.- 4824 бр. вземания на стойност 60300.00 лв., за останалите населени места - 2386 бр., на стойност 29825.00 лв.

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г и минималния общ брой извозвания за 1 година, уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:

Фактуриран общ брой вземания за всички съдове през 2015 г. - 700160 бр., при заложени минимално 843088 бр.( или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 142928 бр. /в проценти (- 20.41 %)/ на годишна база.

За Контейнери 4 куб. м - общо 10266 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 5200 бр., или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 5066 бр. /в проценти (+ 97.42 %)/, като следва

за гр.К.- 7757 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 3181 бр. /в проценти (+ 69.51%)/,

за останалите населени места - 2509 бр. фактурирани обслужвания, при заложени  минимално 624 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 1885 бр. /в проценти (+302.08 %)/,

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. и минималната цена за 1 година уговорена в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното

обща фактурирана цена за всички съдове - 994202.28 лв. при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 18935.88 лв. /в проценти (+ 1.94 %)/.

За Контейнери 4 куб. м - общо ***325.00 лв., при заложена минимална цена 65000.0      лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 63325.0      лв. /в проценти (+ 97.42 %)/, като следва

за гр.К.- 96962.50 лв. при заложена минимална цена 57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 39762.50 лв. /в проценти (+ 69.51 %)/,

за останалите населени места - 31362.50 лв., при заложена минимална цена 7800.0         лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 23562.50         лв. /в проценти (+ 302.08 %)/,

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016 г и минималния общ брой извозвания за 1 година уговорен в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното:

Фактуриран общ брой вземания за всички съдове 837181 бр., при заложени минимално 843088 бр., или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 5907 бр. /в проценти (- 0.71 %)/

за Контейнери 4 куб. м - общо 7210 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 5200 6p. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 2010 бр. /в проценти (+ 38.65 %)/, като следва

за гр.К.- 4824 бр. фактурирани обслужвания при заложени минимално 4576 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 248 бр. /в проценти (+ 5.42 %)/,

за останалите населени места - 2386 бр. фактурирани обслужвания, при заложени минимално 624 бр. или общо фактурираните вземания са повече от минимално заложените с 1762 бр. /в проценти (+ 282.37 %)/

При съпоставка на фактурираните данни от Протоколи за извършена работа по сметоизвозаване по Договор № ***/12.11.2014 г. за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016 г. и минималната цена за 1 година уговорена в Договор № ***/12.11.2014 г. се установява следното

обща фактурирана цена за всички съдове 1023905.00 лв. при заложена обща минимална цена 975266.40 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 48638.60 лв. /в проценти (+ 4.99 %)/.

За Контейнери 4 куб. м - общо 90125.00 лв., при заложена минимална цена 65000.0         лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 25125.0         лв. /в проценти (+ 38.65 %)/, като следва

за гр.К.- 60300.00 лв. при заложена минимална цена 57200.00 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 3100.00 лв. /в проценти (+ 5.42 %)/,

за останалите населени места - 29825.00 лв., при заложена минимална цена 7800.0 лв., или общо фактурираната цена е повече от минимално заложената с 22025.00       лв. /в проценти (+ 282.37 %)/

От съпоставка на броя извършени вземания за периода 01.01.2015 - 31.12.2016 г. с максималния брой обслужване на съд /първоначално уговорен -15 %/ за 5 годишен период, е видно, че вземанията на контейнери 4 куб.м. в населените места извън К.са 4895 бр. при заложен максимален брой 3588 бр. за целия срок на договора.

Или извършените вземания за 2015 и 2016 г. общо, са повече с 1307 бр. от заложения максимален.

При така установените факти, съдът намери, че наказателното постановление страда от съществени пороци, касаещи задължителното му съдържание, поради което е незаконосъобразно и следва да бъде отменено. При съставяне на акта за установяване на административно нарушение и издаване на наказателното постановление следва да бъдат спазени задължителните изисквания, визирани в разпоредбите на чл. 42 и чл. 57 от ЗАНН, като по отношение описание на нарушението, обстоятелствата, при които е било извършено и периода на извършването му, не следва да съществуват неясноти, каквато констатира съдът в случая. В АУАН и НП са изложени обстоятелства за извършени промени, възоснова на уведомителни и възлагателни писма, изпратени от О. К.до изпълнителя и докладни записки от последния, в броя на съдовете за битови отпадъци и честотата на извозването им за периода от 01.01.2015г. до 31.12.2016г. Посочено е по-нататък детайлно и в какво се е изразила тази промяна само досежно контейнерите тип 4 куб.м. в рамките на посочения период. За посоченото време липсва изложение извършвани ли са промени и какви точно по отношение на останалите  съдове за обслужване и честотата на извозването им и как се съотнасят същите спрямо увеличението за контейнерите тип 4 куб.м., предвид, че в НП изрично се твърди, че такива са правени, като е посочено и че страните са се договорили, за срока на действие на договора възложителят да може да променя честотата на обработване на съдове в рамките на 15% от първоначално договорените. При това описание не става ясно и поради какви обстоятелства е прието да е налице изменение в договора и то в посочените стойности от актосъставителя, след като 15% изменение е уговорено за целия срок на договора, а не на месечна, годишна или двугодишна база (както е по НП). Посоченото пряко засяга правото на защита на наказаното лице, затруднява и съдебния контрол.

 На следващо място съдът намира, че с действията си жалбоподателят  не е нарушил изискванията на разпоредбата на чл. 43 ал. 1 от ЗОП(отм.).   Съобразно чл.1 ал.2 и чл.20 от сключения договор, количествата на извършваните дейности, подлежащи на плащане се определят съгласно техническите изисквания от документацията, техническата и ценовата оферта на изпълнителя, като изискванията на възложителя от „Техническото задание” на обществената поръчка сазадължителни за изпълнителя. Страните са се договорили, че в случай на недостиг, по предложение на изпълнителя или трети лица, възложителят може да увеличи броя на съдовете, както и да промени точките за събиране /чл. 8, ал. 2/. Рамките, в които възложителят може да извършва промени в броя и кратността на обслужване на съдовете за битовите отпадъци са били конкретизирани в „Техническото задание“ на обществената поръчка и техническата оферта на изпълнителя. Съгласно техническото задание и техническата оферта, възложителят си е запазил правото, за срока на действие на договора да увеличи или намали броя на наличните съдове за битови отпадъци тип „Бобър“ 1,1 куб. м., както и да променя честотата на обработване на съдове в рамките на 15% от първоначално договорените. Възразява се от жалбоподателя, че административно- наказващият орган неправилно е тълкувал сключения договор, като действителната воля на страните била възложителят да има право да променя честотата на обработване на съдове в рамките на 15% от първоначално договорените, като  се обхващат процентно всички видове съдове, като обща база, за целия срок на действие на договора. Съдът счита възражението за основателно, като в случая е извършено стеснително тълкуване от страна на проверяващия и наказващия орган.  Съгл. чл. 20 от ЗЗД при тълкуването на договорите трябва да се търси действителната обща воля на страните и отделните уговорки да се тълкуват във връзка едни с други. И граматически, и логически, отразеното и в техническото задание, и в договора сочи, че общата воля на страните по него е била възложителят да има право да прави промени съобразно собствената си информация за количеството отпадъци за територията на О.та, като се обхващат процентно всички видове съдове. Това е така, защото при сключване на договора, възложителят не би могъл да предвиди с точност, какви бъдещи промени биха били нужни, както в броя на определен вид  съдове, така и в честотата на обработване на всички съдове общо, имайки предвид, че генерирането на отпадъци е динамичен процес. Тълкувайки клаузите на договора отделно и в тяхната съвкупност, не може да се направил извод, че възприетият от наказващият орган, подход да оценява 15 %-та  промяна за всеки вид съд поотделно, намира някаква опора, както във волята на страните, така и в клаузите на договора и техническото задание към него. Ако волята на страните досежно обработката е била тя да се отнася за всеки вид съд поотделно, същите биха го уговорили именно по този начин, както видно са процедирали, като са уговорили промяна само в броя на един конкретен вид съдове. От заключението на вещото лице М. се установява, че фактурираният общ брой вземания за всички съдове през 2015 г. - 700160 бр., при заложени минимално 843088 бр.( или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 142928 бр. /в проценти (- 20.41 %)/ на годишна база, а за периода от 01.01.2016 г. до 31.12.2016г. фактурираният общ брой вземания за всички съдове 837181 бр., при заложени минимално 843088 бр., или общо фактурираните вземания са по-малко от минимално заложените с 5907 бр. /в проценти (- 0.71 %). Посоченото обосновава извода, че възложителят не е излезнал от рамките на първоначално договореното, преценено на годишна база за 2015г. и 2016г.

Изложеното налага извода, че обжалваното постановление подлежи на отмяна.

Мотивиран от горното КАРЛОВСКИ РАЙОНЕН СЪД

        

Р  Е  Ш  И

 

ОТМЕНЯ наказателно постановление № ****/****г. на Директора на ***(***) – С., с което на основание чл. 129 ал. 1 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) –отм., на Е.С.К. ***8, ЕГН **********,***, е  наложено административно наказание глоба  в размер на 3000 лв. за нарушение на чл. 43 ал. 1 от ЗОП(отм.).

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред Административен съд - Пловдив в 14-дневен срок от съобщаването му.

                                           РАЙОНЕН СЪДИЯ:

П.В.