РЕШЕНИЕ
№ 175
гр. Велико Търново, 22.05.2019 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен
съд Велико Търново – трети състав, в съдебно заседание на деветнадесети
март две хиляди и деветнадесета година в състав:
Административен съдия: Евтим БА.
при
участието на секретаря М.Н., изслуша докладвано от съдия БА. Адм. д. № 636 по описа за 2018 година и за да се произнесе, взе
предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и
сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.
Образувано е по жалба, подадена от *** А.Ч., като пълномощник на А.М.М. с ЕГН **********, адрес ***, срещу Решение № 508 по Протокол № 35/ 28.06.2018 г. на Общински съвет – Полски Тръмбеш. С оспореното решение на основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и чл. 8, ал. 1 от ЗОбС, общинският съвет е отказал да предостави част от имот от общинския поземлен фонд – частна общинска собственост по чл. 19 от ЗСПЗЗ, за обезщетение на наследниците на А. П.А., по предложение от началника на Общинска служба по земеделие – Полски Тръмбеш. В жалбата се твърди незаконосъобразност на оспорения административен акт, поради неспазване на изискуемата форма, съществено нарушение на административнопроизводствените правила, тъй като в решението на общинския съвет липсват мотиви и противоречие с материалноправните разпоредби на закона. Изтъква, че са налице решение № 484/ 07.06.2007 г. по гр. д. № 504/ 2007 г. на ВТРС и последващо решение на ОСЗ – Полски Тръмбеш от 10.10.2007 г., за възстановяване правото на собственост върху земеделски земи, както и предложение от общинската служба по земеделие, т.е. необходимите предпоставки за вземане на съответното решение от правоимащия орган. Сочи се и че приложима в случая е разпоредбата на § 27, ал. 2 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр. 62 от 2010 г., доп., бр. 61 от 2016 г., в сила от 5.08.2016 г./, определяща като такъв орган общинския съвет, а като поземлен фонд, от който да се възстановят земите – общинския поземлен фонд, вкл. земите по чл. 19 от ЗСПЗЗ. Оспорващият счита, че в случаи от вида на разглеждания общинският съвет действа в условията на обвързана компетентност и при наличието на посочените в закона материалноправни предпоставки, както и на конкретно определена от компетентния орган ОСЗ – Полски Тръмбеш земя, годна да послужи за обезщетяване на правоимащото лице, същият не разполага с правомощия за законосъобразен отказ, а следва да предостави съответната земя от общинския поземлен фонд. С тези доводи от съда
се иска обжалваното решение на Общински съвет – Полски Тръмбеш да бъде отменено и общинският съвет да бъде задължен да предостави част от имот № 270027 – 37,260 дка в землището на с. Обединение, за обезщетение на наследниците на А. П.А.. В съдебно заседание оспорващият, чрез пълномощника си по делото, поддържа жалбата с направените искания, по доводите изложени в нея и допълнителни аргументи, развити в хода на устните състезания. Претендира присъждане на разноските по делото, съгласно представен списък по чл. 80 от ГПК.
Ответникът по жалбата – Общински съвет –
Полски Тръмбеш, чрез пълномощника си *** И.И. от ВТАК, оспорва жалбата. Твърди
неоснователност на същата, като развива доводи за валидност, формална и
процесуална законосъобразност на оспорения акт и съответствие на същия с
материалноправните разпоредби на закона. Изтъква, че обратно на поддържаното от
жалбоподателя, в случая общинският съвет действа в условията на оперативна
самостоятелност, при което в обхвата на неговата преценка дали да удовлетвори
отправеното искане за обезщетение със земи по чл. 19 от ЗСПЗЗ. Позовава се на
заключението на изслушаната съдебна експертиза, с доводи, че в землището на с.
Обединение, община Полски Тръмбеш съществуват земи от държавния поземлен фонд,
годни да послужат за удовлетворяване претенциите на жалбоподателя. Предвид
доказателствения материал по делото счита, че в случая следва да бъде спазен
общия ред за обезщетяване по чл. 10б от ЗСПЗЗ, което изключва приложимостта на
по на § 27, ал. 2 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ. С тези аргументи, подробно изложени в хода на устните състезания и в
писмена защита, моли жалбата да бъде отхвърлена, не прави искане за разноски.
Заинтересованата страна Община Полски
Тръмбеш, представлявана от *** И.И. от ВТАК, не ангажира нарочно становище по
спора.
Заинтересованата страна Ц.М. Цончев,
редовно призован, не се явява и не изпраща представител в съдебно заседание, не
ангажира становище по спора.
Въз основа на събраните по делото
доказателства, съдът прие за установено от фактическа страна следното:
По предявен иск от Ц.М. *** Тръмбеш, с
Решение № 484/ 07.06.2007 г. по гр. д. № 504/ 2007 г. по описа на РС - Велико
Търново, на основание чл. 11, ал. 2 от ЗСПЗЗ, по отношение на Общинска служба
по земеделие и гори – гр. Полски Тръмбеш е било прието за установено, че
наследниците на А. П.А., бивш жител ***, имат право да заявят за възстановяване
по реда на ЗСПЗЗ, правото си на собственост, върху земи, изброени в диспозитива
на съдебното решение, с обща площ 30,5 дка. Няма данни цитираното решение на
ВТРС да е било обжалвано. С решение по протокол 10 от 10.10.2007 г. на Общинска
служба по земеделие и гори - гр. Полски Тръмбеш, по заявление на Ц.М.М., на
основание чл. 18ж, ал. 2 от ППЗСПЗЗ, на наследниците на А. П.А. е признато и
определено за възстановяване с план за земеразделяне, правото на собственост
върху земеделски земи, посочени в решението на ОСЗГ, общо 30,5 дка. Няма данни
посоченото решение да е било обжалвано. С Решение № 0010/ 28.11.2007 г. на ОСЗГ
– Полски Тръмбеш, на основание чл. 27 от ППЗСПЗЗ, на наследниците на А. П.А. е
възстановено правото на собственост съгласно план за земеразделяне, върху нива
от 30,500 дка в землището на с. Обединение, общ. Полски Тръмбеш, местност
„Куза-гора“, имот № 270025 по плана за
земеразделяне. С решение от 14.05.2015 г. по адм.д. № 2/2015 г. на РС – Велико Търново,
по жалба на Община Полски Тръмеш е прогласена нищожността на Решение №
0010/ 28.11.2007 г. на ОСЗГ – Полски Тръмбеш. Няма данни решението на ВТРС да е
било обжалвано. Установява се, че след влизането му в сила и след получаване на
становище от директора на Областна дирекция „Земеделие“ – гр. В. Търново, от
ОСЗГ – Полски Тръмбеш е отправено искане с изх. № СБ-03-430/ 07.07.2015 г. до
Общински съвет – Полски Тръмбеш, на основание чл. 25, ал. 3 от ППЗСПЗЗ да бъдат
предоставени имоти за обезщетяване на наследниците на А. П.А.. Искането е
подадено чрез кмета на общината, като същият го е входирал в общинския съвет на
22.07.2015 г., придружено със становище за неговата неоснователност. Няма данни
по това искане общинският съвет да се е произнесъл с някакво решение.
Установява се подаването на две последващи искания от ОСЗГ – Полски Тръмбеш до
Общински съвет – Полски Тръмбеш, чрез кмета на общината /с вх. № РД-01-09-5325
от 26.10.2016 г. на Община Полски Тръмбеш и с вх. № СА-02-10-753 от 14.02.2018
г. на Община – Полски Тръмбеш/, с посочено основание § 27, ал. 2 от ПЗР на
ЗИДСЗПЗЗ и чл. 25 от ППЗСПЗЗ, за обезщетяване на наследниците на А. П.А. със
земи от общинския поземлен фонд и предложени конкретни варианти за имоти, чрез
които това да бъде извършено. В преписката не се съдържат актове на общинския
съвет, с които той се е произнесъл по тези искания, като в искането с вх. №
СА-02-10-753 от 14.02.2018 г. е посочено, че по това от 26.10.2016 г. ОбС –
Полски Тръмбеш е взел решение да не се предоставя поисканият имот. Във връзка с
искането от 14.02.2018 г. от кмета на общината е приложено становище изх. №
СА02-10-953/ 07.03.2018 г. от кмета на Община Полски Тръмбеш до ОЗС – Полски Тръмбеш,
за приложимост на разпоредбата на чл. 10б, ал. 6 от ЗСПЗЗ и искане на данни
дали са налични свободни земи от държавния поземлен фонд в землището на с.
Обединение, няма данни дали това искане е внесено за разглеждане в общинския
съвет.
Административното производство,
приключило с издаването на процесното решение на ОбС – Полски Тръмбеш е
започнало по искане с вх. № РД-01-09-2549/ 16.05.2018 г. на Община Полски
Тръмбеш, направено от началника на ОСЗ – Полски Тръмбеш на основание чл. 25,
ал. 3 и чл. 45ж от ППЗСПЗЗ, вр. с § 27, ал. 2, т. 2 от ПЗР на ЗИДСЗПЗЗ, за
обезщетяване на наследниците на А. П.А., със земи по чл. 19 от ЗСПЗЗ и
по-конкретно – чрез предоставянето на част от имот с № 270027 в землището на с.
Обединение, целият с площ 37,260 дка. Установява се, че междувременно с Акт №
3661/ 09.12.2016 г. на кмета на Община Полски Тръмбеш, посоченият имот в
землището на с. Обединение, е вписан като частна общинска собственост /л. 23 от
делото/. Искането е подадено с копия до Ц.М.М. и А.М.М. – наследници на А. А.,
и до областния управител на Област – Велико Търново. Последният, с негово писмо
от 25.05.2018 г., е изпратил искането на кмета на Община Полски Тръмбеш, за
започване на процедура по изпълнение на съдебното решение. Последвало е
изготвяне от кмета на общината и внасянето в общинския съвет на предложение -
проект за решение, с изх. № РД-01-10-3174/ 20.06.2018 г., за отказ да бъде
предоставен като обезщетение посоченият имот /л. 11 от делото/. В предложението
на кмета като основание за отказа е посочен чл. 10б, ал. 2 и ал. 6 от ЗСПЗЗ,
непредставянето на данни от ОСЗ – гр. Полски Тръмбеш за налични земи от
държавния поземлен фонд, с които да бъдат обезщетени правоимащите лица. В
предложението е посочено и че с Решение № 484/ 07.06.2007 г. по гр.д. № 504/
2007 г. на ВТРС не е признато право на собственост на наследниците А. П.А., а
право да заявят за възстановяване земеделски земи, а Решение № 0010/ 28.11.2007
г. на ОСЗ – Полски Тръмбеш, с което е възстановено право на собственост върху нива от 30,500 дка, е обявено за
нищожно от съда. Със свое Решение № 508 по Протокол № 35/ 28.06.2018 г.
Общински съвет Полски Тръмбеш, на
основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и чл. 8, ал. 1 от ЗОбС, е отказал
да предостави по предложението от началника на ОСЗ – Полски Тръмбеш, част от
имот от общинския поземлен фонд с № 270027 в землището на с. Обединение – частна
общинска собственост, за обезщетение на наследниците на А. П.А., в изпълнение
на съдебно Решение № 484/ 07.06.2007 г. на ВТРС. Съгласно отразеното в представения
препис-извлечение от Протокол № 35/ 28.06.2018 г. от заседание на Общински
съвет Полски Тръмбеш, Решение № 508 е гласувано в присъствието на 16 от общо 16
общински съветници и е прието с 16 гласа “за”, без “против” и “въздържал се”.
Няма данни кога решението на общинския съвет е доведено до знанието на ОСЗ –
Полски Тръмбеш и на наследниците на А. П.А.. Срещу същото е подадена жалба с
вх. № РД-02-02-233/ 24.08.2018 г. от А.М.М., внук на А. П.А., съгласно
приложено удостоверение за наследници от 08.08.2018 г. на Община Полски
Тръмбеш.
В съдебната фаза на производството от
ответника са представени документите от преписката по вземането на оспореното
решение. По искане на жалбоподателя, от неучастващо в делото лице – Общинска
служба по земеделие – гр. Полски Тръмбеш, са представени намиращи се в службата
писмени доказателства, посочени по-горе. По искане на страните е назначена
съдебна експертиза от *** - геодезист, с поставени въпроси. Съгласно
заключението, имотът, част от който ОСЗ е предложила като обезщетение - ПИ с
идентификатор 53014.270.27 /стар номер 270027/, местност „Куза-гора“, с.
Обединение, е с площ 37 259,00 кв.м., начин на трайно предназначение
„нива“, категория 3, земеделска територия, частна общинска собственост, с
посочени от експертизата точни граници и изготвена скица. Имотът попада в
земите по чл. 19, ал. 1 от ЗСПЗЗ, съгласно Протоколно Решение № 1/ 18.11.2008
г. на комисия по чл. 19, ал. 2 от ЗСПЗЗ, същият е собственост на Община Полски
Тръмбеш, съгласно АЧОС № 3661/ 09.12.2016 година. Съгласно експертизата, в
землището на с. Обединение, Община Полски Тръмбеш и към 19.01.2019 г.
съществуват земи от Държавния поземлен фонд, достатъчни като площ и годни по
разположение да послужат за обезщетение на наследниците на А. П.А., конкретно
посочени в заключението, с приложени скици. Заключението на съдебната
експертиза е прието по делото е изслушано и прието без възражение от страните е
се цени заедно с останалите събрани доказателства.
При така установената фактическа
обстановка, съдът, осъществявайки
служебна проверка на законосъобразността на оспорения административен
акт, съгласно разпоредбата на чл. 168 от АПК, намира следното:
По своя характер оспореното решение на
Общински съвет – Полски Тръмбеш, с което е отказано предоставянето като
обезщетение на определения от ОСЗ – Полски Тръмбеш конкретен имот, е
индивидуален административен акт. Доколкото началникът на ОСЗ – Полски Тръмбеш
е отправил искането с вх. № РД-01-09-2549/ 16.05.2018 г. на Община Полски
Тръмбеш за предоставяне на земя в полза на А.М.М. и останалите наследници на А.
П.А., жалбоподателят има правен интерес от оспорване на решението на Общински
съвет Полски Тръмбеш. Доколкото по делото липсват доказателства за момента, в
който обжалваното решение е било узнато от А.М., следва да се счита спазен предвидения в чл. 149, ал. 1 от АПК
преклузивен срок за оспорване. Жалбата отговаря на изискванията на чл. 150 и
чл. 151 от АПК, приложими по силата на чл. 45, ал. 3 и ал. 12 от ЗМСМА.
Посочените обстоятелства обуславят нейната процесуална допустимост за
разглеждане по същество. Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.
Съгласно
разпоредбата на чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА, общинският съвет приема решения
за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, а съгласно §
27, ал. 2 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /обн. ДВ бр. 62 от 2010 г., доп. бр. 61 от 2016
г., в сила от 5.08.2016 г./, предоставя земи от общинския поземлен фонд при
наличието на някое от изброените в последната норма условия. Доколкото между
страните не се спори, че ПИ с идентификатор 53014.270.27 – предмет на
отправеното от ОСЗ – Полски Тръмбеш искане, е частна общинска собственост и е
включен в общинския поземлен фонд, обжалваното решение се явява прието от
компетентен административен орган, в кръга на вменените му правомощия.
Оспореното решение е взето при спазване на
относимите разпоредби на Глава осма и Глава девета от Правилника за
организацията и дейността на Общински съвет – гр. Полски Тръмбеш, относно
провеждането на заседанията на общинския съвет, внасянето и приемането на
неговите решения. Същото е взето по
предложение вх. № РД-01-02-172/ 20.06.2018
г. от кмета на Община Полски Тръмбеш съдържащо се по делото, с което е
предложено за се откаже предоставянето на земя по искането ОСЗ – Полски
Тръмбеш. Както се посочи, „за“ отправеното от кмета предложение са гласували 16
общински съветници, „против“ - 0 и „въздържал се“ - 0. При гласуването на
процесното решение, са участвали 16 от общо 17 общински съветници, т.е. при
вземането на решението са били изпълнени особените изисквания, установени в чл.
27, ал. 3 и ал. 4 от ЗМСМА, като в § 27 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ не се
съдържат особени изисквания за вземането от общинския съвет на решение за предоставяне
на земи от общинския поземлен фонд,
извън тези по чл. 27 от ЗМСМА. Съобразно горното, съдът приема, че оспореното
решение на Общински съвет – Полски Тръмбеш е издадено при спазване на
установените за това процедурни правила.
Решението
не противоречи на материалноправните разпоредби на закона. Съгласно § 27, ал. 1
от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /ДВ бр. 62 от 2010 г./, неприключилите производства по
обезщетяване със земеделски земи от общинския поземлен фонд се приключват по
досегашния ред. Съгласно § 27, ал. 2 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ, в приложимата
редакция към датата на приемане на оспореното решение, /ДВ бр. 61 от 2016 г., в
сила от 05.08.2016 г./, общинските съвети предоставят земи от общинския
поземлен фонд, включително пасища и мери по чл. 19, при наличие на едно от
следните условия: 1. установяване на границите на земеделските имоти, за които
е издадено решение на общинската служба по земеделие за признаване на правото
на възстановяване на собствеността в съществуващи или възстановими стари реални
граници; 2. изпълнение на съдебни решения за признато право на собственост; 3.
обезщетяване на собствениците, чиято собственост не може да бъде възстановена.
Самата процедура е разписана в чл. 45ж от ППЗСПЗЗ – общинската служба по
земеделие представя мотивирано искане до кмета на общината в случаите по § 27,
ал. 2, т. 1, 2 и 3 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /ДВ бр. 62 от 2010 г./. Към искането за
имот с признато право на възстановяване в стари реални съществуващи или
възстановими граници с решение по чл. 18ж, ал.1 на ОСЗ или със съдебно решение
се прилага скица-проект на имота, издадена от ОСЗ или от СГКК. Общинският съвет
се произнася на първото си заседание след постъпване на искането по ал. 1 с
решение за предоставяне на имотите в изпълнение на задължението си по § 27, ал.
2 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /ДВ, бр. 62 от 2010 г./. Решението се връчва по реда на
АПК на заявителя и служебно – на ОСЗ.
Изводът, който се
налага от горните текстове е, че в процедурата по предоставяне на земеделски
земи общинският съвет проверява дали е налице на някоя от предпоставките по §
27, ал. 2 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /ДВ бр. 62 от 2010 г./ и при наличието на такава,
действайки в условията на обвързана компетентност, следва да предостави земи от
общинския поземлен фонд за довършване на реституционната процедура. При липса
на предпоставките по някоя от трите възможни хипотези, общинският съвет следва
да постанови отказ.
В
конкретния случай в искането от ОСЗ – Полски Тръмбеш до общинския съвет и от
жалбоподателя в пред съда, като правно основание за исканото предоставяне на
земеделския имот е посочена разпоредбата на § 27, ал. 2, т. 2 от ПЗР към
ЗИДЗСПЗЗ /ДВ бр. 62 от 2010 г./, вр. с § 14, ал. 1 и 2 от ПЗР към ЗИД на Закона
за опазване на земеделските земи, т.е. претендира се предоставяне в изпълнение
на съдебно решение за признато право на собственост. Като фактическо основание
за искането е посочено Решение № 484/ 07.06.2007 г. по гр. д. № 504/ 2007 г. на
ВТРС, с което признато за възстановяване право на собственост на наследниците
на А. Анчев, а също така и Решение № 0010/ 10.10.2007 г. на ОСЗГ – Полски
Тръмбеш, с което на основание чл. 18ж от ППЗСПЗЗ, е признато и определено за
възстановяване на същите лица, правото на собственост върху земеделски земи по
план за земеразделяне. Цитираното съдебно решение от 07.06.2007 г. по гр. д. №
504/ 2007 г. на ВТРС обаче не е такова за признаване право на собственост върху
конкретен имот, вкл. върху ПИ с идентификатор 53014.270.27 или реални части от
него, каквото е изричното изискване на § 27, ал. 2, т. 2 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ
/ДВ бр. 62 от 2010 г./. С въпросното съдебно решение на основание чл. 11, ал. 2
от ЗСПЗЗ се признава за установено право на възстановяване на собственост върху
определени имоти - земеделски земи, а не право на собственост върху същите,
като освен това сред тези земеделски земи не попада посочения по-горе поземлен
имот. При това положение настоящият състав намира, че не е налице соченото в
искането до ОбС – Полски Тръмбеш и в жалбата до съда основание по § 27, ал. 2,
т. 2 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /ДВ бр. 62 от 2010 г./, за предоставяне на
наследниците на А. А. на земи от общинския поземлен фонд.
Не
е налице и другото фактически наведено в жалбата основание за предоставяне на
процесния поземлен имот – това по § 27, ал. 2, т. 1 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /ДВ бр.
62 от 2010 година/. Съгласно тази разпоредба, земеделските земи се предоставят
при установяване на границите на земеделските имоти, за които е издадено решение
на ОСЗ за признаване на правото на възстановяване на собствеността в
съществуващи или възстановими стари реални граници. Видно от съдържанието му,
соченото от жалбоподателя и намиращо се в преписката Решение по Протокол № 10
от 10.10.2007 г. на ОСЗ - Полски Тръмбеш, е за признаване и определяне за
възстановяване правото на собственост върху земеделски земи с план за
земеразделяне, а не в съществуващи или възстановими стари реални граници.
Поради това въпросното решение поначало е неотносимо към установяване на някое
от изискванията по § 27, ал. 2, т. 1 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ /ДВ бр. 62 от 2010
г./. Освен това за пълнота следва да се отбележи, че то не е поставило край на
реституционната процедура за посочените в него имоти, доколкото няма данни
собствеността върху същите да е възстановена. За такова възстановяване на
собственост по план за земеразделяне е било издадено последващо решение № 0010/
28.11.2007 г. на ОСЗ – Полски Тръмбеш, определящо като собствен на
жалбоподателя имот № 270025 в землището на с. Обединение. Както се посочи
обаче, нищожността на това последно решение на ОСЗ, е прогласена с Решение от 14.05.2015 г. по адм.д. № 2/2015 г.
на ВТРС, и същото не е породило правни последици. В крайна сметка липсва акт –
административен или съдебен, поставящ край на започнатото реституционно
производство по отношение наследниците на А. А., респ. за обезщетително такова.
Съответно на това, логично се явява и неизпълнението от страна на ОСЗ – Полски
Тръмбеш на изискването по чл. 45ж, ал. 1 от ППЗСПЗЗ да приложи към отправеното
искане скица-проект на имота, издадена от самата комисия или от службата
по кадастър.
Крайният
извод от изложеното по-горе е, че подаденото от началника на ОЗС – Полски
Тръмбеш искане 16.05.2018 г., а и това от 14.02.2018 г. не са били придружени с
необходимите документи по /скица или скица-проект/, а по същество не е доказано
наличието на основанията по чл. § 27, ал. 2, т. 1 или т. 2 от ПЗР към ЗИДЗСПЗЗ
/ДВ бр. 62 от 2010 г./ за предоставяне на наследниците на А. А. на земи от общинския поземлен фонд по чл. 19 от ЗСПЗЗ. При
липсата на съответните материалноправни предпоставки за това, обективираният в
обжалваното решение на Общински съвет Полски Тръмбеш, отказ за предоставянето
на посочения в решението имот е законосъобразен.
Също за пълнота следва да се отбележи, че изложените
в предложението на кмета на Община Полски Тръмбеш и пред съда доводи за
наличието в землището на с. Обединение земи от държавния поземлен фонд, годни
за обезщетяване на жалбоподателя, са неоснователни. В случая не се твърди и
няма доказателства посочените в Решение №
484/ 07.06.2007 г. по гр. д. № 504/ 2007 г. на ВТРС, респ. в Решение по
Протокол № 10 от 10.10.2007 г. на ОСЗ - Полски Тръмбеш, да представляват земи по чл. 10б, ал. 1 от ЗСПЗЗ, за да се прилага установената
в алинея втора от същата норма поредност при обезщетяване. Последното не
променя извода за законосъобразност на оспорения отказ на Общински съвет –
Полски Тръмбеш.
Съобразно
изложеното по-горе, съдът намира, че Решение № 508/ 28.06.2018 г. на Общински
съвет – Полски Тръмбеш е издадено при правилно прилагане на процесуалния
закон и материалноправните разпоредби на ЗСПЗЗ. Същото не страда от посочените от оспорващото лице пороци, поради което
жалбата срещу него следва да бъде отхвърлена като неоснователна.
При този изход
на делото разноски на жалбоподателя не следва да се присъждат. Разноски не
следва да се присъждат и на ответника, и на заинтересованите страни, тъй като
не са поискани, а и няма данни такива да са били сторени.
Водим от горното
и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, вр. с чл. 54, ал. 6 от ЗКИР, съдът
Р Е Ш И:
Отхвърля жалбата на А.М.М.
с ЕГН **********, адрес ***, срещу Решение
№ 508 по Протокол № 35/ 28.06.2018 г. на Общински съвет – Полски Тръмбеш, с
което на основание чл. 21, ал. 1, т. 8 от ЗМСМА и чл. 8, ал. 1 от ЗОбС, е отказано
да бъде предоставен част от имот от общинския поземлен фонд по чл. 19 от ЗСПЗЗ,
за обезщетение на наследниците на А. П.А., по предложение от началника на
Общинска служба по земеделие – Полски Тръмбеш.
Решението подлежи на
обжалване пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен
срок от съобщаването му на страните.
Решението да се съобщи на страните чрез
изпращане на преписи от него по реда на чл. 137 от АПК.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: