Решение по дело №627/2020 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 665
Дата: 27 октомври 2020 г. (в сила от 1 декември 2020 г.)
Съдия: Даниела Василева Дилова
Дело: 20207170700627
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 юли 2020 г.

Съдържание на акта

 

 

Р Е Ш Е Н И Е

№ 665/27.10.2020 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - Плевен, I СЪСТАВ, в открито съдебно заседание на втори октомври през две хиляди и двадесета година, в състав:

                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДАНИЕЛА ДИЛОВА

при секретаря Венера Мушакова, като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 627 по описа за 2020 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Производството по делото  е образувано по жалба подадена от ЗП Ц.Н. ***, ЕГН **********  срещу  Решение  за отказ за отмяна на наложени обезпечителни мерки № 93/5.06.2020г. на Директора на ТД на НАП В. Търново, с което е оставена без уважение като неоснователна жалба подадена от Ц.Н. с ЕГН ********** и с ЕТ„ Малц-Ц.Н.“, ЕИК ********* и е потвърден като правилен и законосъобразен отказ за отмяна на наложени обезпечителни мерки с изх. № С 200015901290000063/05.06.2020г. издаден от главен публичен изпълнител  в дирекция“Събиране“ при ТД на НАП В.Търново , ИРМ Плевен. С жалбата се  излагат доводи, че съгласно чл.2 от Регламент / ЕС/ № 1306/2013г. на ЕП и на съвета от 17.02.2013, относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика земеделски стопанин по смисъла на чл. 4 от Регламента  № 1307/2013 е физическо или юридическо лице, или група физически или юридически лица, независимо какъв е правния статут на тази група и нейните членове съгласно националното законодателство, чието стопанство се намира в териториалния обхват на  Договорите, определен в чл. 52 от Договора, във вр. с чл. 439 и 355 от ДФЕС, което осъществява селскостопанска дейност.Съгласно пар.1 т.2 от ДР на ЗПЗП земеделски производители са лица, които произвеждат непреработена или преработена растителна или животинска продукция, дейността им се финансира със средства от бюджета на ЕС на основание Стратегията за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж-Европа 2020, утвърдена  от държавните и правителствени ръководители на страните от ЕС през 2010г., с цел ефективно използване на ресурсите и финансовите инструменти на ЕС за развитие на селските райони.Твърди се, че публичните вземания от еврофондовете и свързаното с тях национално финансиране са част от структурата на държавния бюджет съобразно разпоредбата на чл. 42 -43 от Закона за публичните финанси и чл. 17 а от Закона за подпомагане на земеделските производители. Твърди се, че средствата отпускани  от фондовете на ЕС са също публични финансови средства съгласно чл.17 а от ЗПЗП, като на осн. чл.11  и чл.11 а от ЗПЗП дейността по управлението и контрола на плащанията на отпуснатите от еврофондовете средства и свързаното с тях национално съфинансиране се извършва от ДФЗ .върди се, че съобразно Регламент № 1360/2013г. бенефициери на тези плащания в пълен размер са регистрираните земеделски производители, а целта влагането на средствата в осъществяваната от тях дейност по схемите и мерките в рамките на общата селскостопанска политика, а не покриване на други задължения на бенефициерите вкл. публично такива.Излага доводи, че тези средства са несеквестируеми, поради което и счита, че постановлението за налагане на предварителни обезпечителни мерки от публичен изпълнител и отказът на Директора на ТД на НАП В.Търново са незаконосъобразен и моли да  отмени решение № 93/25.06.2020 г. на Директора на ТД на НАП В.Търново против Постановление за налагане на обезпечителни мерки № С-170015-029-0029975/22.12.2017на средствата предоставени от ДФЗ и изплащани от Общинска Банка Плевен.

Като съобрази приетите по делото доказателства, становищата на страните и приложимия закон съдът намира за установено следното:

 Обжалваното решение е връчено на жалбоподателя на  08.07.2020г.,  видно от приложеното известие за доставка, т.е. 7-мо дневния срок за обжалването му е изтекъл на 15.07.2020г. Видно от щемпела поставен върху жалбата  е, че жалбата е депозирана при ответника на 20.07.2020г. От представения по делото пощенски плик се установява, че жалбата е изпратена по пощата, а от пощенското клеймо се установява, че е подадена на 16.07.2020г. т.е. след изтичане на  законовия 7-дневен срок. Срокът е преклузивен и пропускането му погасява правото на обжалване, което се явява предпоставка за допустимостта на жалбата и разглеждането й по същество.  Ето защо съдът намира, че жалбата е недопустима и не следва да бъде разгледана по същество, а производството по делото прекратено.

 

 С оглед на така изложеното Административен съд  Плевен, първи състав

                            Р  Е  Ш  И :

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело 627/2020г. по описа на АДм. Съд Плевен по подадената от ЗП Ц.Н. *** жалба против Решение № 93/25.06.2020г. на Директора на ТД на НАП В.Търново  поради недопустимост на жалбата.

Решението има характер на определение и подлежи на обжалване в едноседмичен срок пред ВАС.            

 

СЪДИЯ: