Разпореждане по дело №198/2022 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 1277
Дата: 31 януари 2022 г.
Съдия: Янка Желева Ганчева
Дело: 20227050700198
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 31 януари 2022 г.

Съдържание на акта

Р  А  З  П  О  Р  Е  Ж  Д  А  Н  Е

 

 

                                            2022 година, гр. Варна

 

 

            ВАРНЕНСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, Двадесет и втори състав, в закрито заседание на 31 януари две хиляди двадесет и втора година, в състав

 

 

                                                                                                СЪДИЯ: ЯНКА ГАНЧЕВА

 

като разгледа докладваното от съдията адм.дело 198/2021г. по описа на Административен съд – Варна, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е образувано по жалба на И.Р.Р., К.Р.Г., Т.С.А., Т.Д.Х., Р.И.А., М.С.Н.,  С.А.П., Д.И.П.,  А.Т.Т., Й.С.Й., А.Г.Г., М.Д.Д., В.Д.Т.,  Пламен Петров Царев, Владимир Ташев Иванов и Никола П. Балтаджиев, Георги А. Минков и ЮЛНЦОПД Сдружение „Да спасим дом Младост“ против инвестиционен проект, с възложител „Дом Младост“ ЕООД, за строеж: разрушаване на съществуваща общественообслужваща сграда, в УПИ ІV, по плана на 26-ти подрайон на гр. Варна – план за управление на строителните отпадъци, фаза технически проект.

Поддържа, че имотът е за обществено ползване, с изключително голям обществен интерес, заради животоподдържащите  и лечебни функции на минералните басейни.  Сочи, че правен интерес от оспорването имат всички 300 000 варненци поради общественото предназначение на Дом Младост и уникалните му лековити минерални води и минерална чешма. Прави искане на осн. чл. 166 от АПК  да се спре изпълнението, поради опасност от погиване на сградата с огромна обществена значимост. Моли да се спрат извършваните в имота строителни дейности, независимо от наименованието на актовете, с които са допуснати, включително заграждането и събарянето на дом Младост, до приключване на всички дела и прокурорски проверки.  Счита, че правния интерес от спирането е обосновано с обществения интерес да се запазят обществено достъпните уникални минерални басейни и чешма.

Във връзка със заявеното от жалбоподателите са изискани доказателства от Гл. архитект да представи инвестиционен проект с възложител „Дом Младост“ ЕООД, за строеж: разрушаване на съществуваща общественообслужваща сграда, в УПИ ІV, по плана на 26-ти подрайон на гр. Варна – план за управление на строителните отпадъци, фаза технически проект.

С молба вх. № 1522/31.01.2022 г. Гл. архитект на Община Варна е уточнил, че за сградата „Дом Младост“ е одобрен /ПУСО/  - План за управление на строителните отпадъци по заявление от 15.11.2021 г. и План за безопасност и здраве /ПБЗ/ от 15.11.2021 г.  Нарочен акт за събарянето на строеж „Дом Младост“ не е издаден. Не са издадени и задължителни технически предписания по чл. 197 ал.2 от ЗУТ. Уточнено е, че за процесната сграда е одобрен План за управление на строителните отпадъци, като за имота не е одобрен инвестиционен проект с възложител „Дом Младост“ ЕООД.  Отделно от това е уточнено, че на осн. чл. 197 ал.1 от ЗУТ районната администрация е уведомена за премахване на строеж с депозиране на заявленията за одобряване на ПУСО и ПБЗ. От администрацията не са издавани допълнителни технически предписания за премахване на строеж „Дом Младост“ от Гл. архитект по чл. 197 ал.2 от ЗУТ.

Съгласно чл.156 б ал.1 от ЗУТ преди откриването на строителната площадка и/или преди започването на дейностите по изграждане или премахване на строеж възложителят внася за одобряване в общината: 1. план за управление на строителните отпадъци в случаите, когато се изисква по Закона за управление на отпадъците; 2. план за безопасност и здраве. Съгласно ал.2 от същия текст планът по ал. 1, т. 1 се одобрява при условията и по реда на Закона за управление на отпадъците. Планът по ал. 1, т. 2 се одобрява от кмета на общината или от оправомощено от него длъжностно лице в 14-дневен срок от внасянето му. Одобрените планове по ал. 1 губят правно действие когато разрешението за строеж е загубило правно действие. Съгласно чл. 156 б ал.7 от ЗУТ по искане на възложителя плановете по ал. 1 могат да бъдат одобрени от главния архитект на общината заедно с инвестиционния проект и вписани в разрешението за строеж. Те губят действието си при условията на ал. 6.

Отделно от това нормата на чл. 11 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ сочи, възложителят на строителни и монтажни работи по смисъла на § 5, т. 40 от ДР на ЗУТ, с изключение на текущи ремонти, и възложителят на премахване на строежи отговарят за изготвянето на план за управление на строителни отпадъци в случаите, определени с наредбата по чл. 43, ал. 4. Планът се изготвя от правоспособен проектант по смисъла на чл. 162, ал. 1 от Закона за устройство на територията. Плановете за управление на строителни отпадъци, когато не са одобрени по реда на чл. 156б, ал. 6 от ЗУТ, се одобряват от кмета на общината или оправомощено от него длъжностно лице по искане на възложителя на строежа след влизането в сила на разрешението за строеж и преди откриването на строителната площадка и/или преди започването на дейностите по изграждане или премахване на обект по ал. 1. Компетентните органи по ал. 4 и 5 одобряват плана за управление на строителни отпадъци или мотивирано отказват одобряването му в 14-дневен срок от получаването на плана или от отстраняването на нередовностите и/или предоставянето на допълнителната информация. Изрично в нормата на чл. 11 ал.9 от ЗУО е посочено, че отказът за одобрение на плана може да бъде обжалван пред съответния административен съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

Съдът, след извършената по реда на чл.158 ал.1 АПК проверка констатира, че жалбата не отговаря на изискванията на чл.150 и 151  АПК.

Водим от горните съображения и на основание чл.158 ал.1 АПК, съдът

 

Р А З П О Р Е Д И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ производството по адм.дело198 по описа на Административен съд – Варна за 2022г.

 

УКАЗВА на жалбоподателя /всеки един от тях/ в седмодневен срок от получаване на настоящото разпореждане да представи:

1.доказателства за внесена по сметка на Административен съд – Варна държавна такса в размер на 10 лв. всеки един от тях /десет лева/;

2.да посочи телефон за призоваване

3.да укаже  административния акт,  който оспорва и който подлежи на съдебен контрол. Да уточни ясно дали оспорва одобрения план за управление на строителните отпадъци или друг акт.

4.да уточни в какво се състои незаконосъобразността на акта.

5.да посочи какво искане прави.

6.да представи доказателства за наличие на правен интерес от оспорване на посочения акт, да уточни собственик на кой имот е и с какво оспорения от тях акт им засяга права и законни интереси, да представят доказателства за собственост на имот засегнат от предвижданията на оспорени от тях акт.

            При неизпълнение в срок на дадените от съда указания, на основание чл.158 ал.3 АПК жалбата ще бъде оставена без разглеждане, а производството прекратено.

Разпореждането не подлежи на обжалване.

 

ЗАДЪЛЖАВА КМЕТА НА ОБЩИНА ВАРНА в тридневен срок от получаване на съобщението да представи цялата преписка по одобряване на  план за управление на строителните отпадъци, с възложител „Дом Младост“ ЕООД внесен със заявление от 15.11.2021 г., да представи доказателства за  компетентност на лицето одобрило ПУСО, да представи списък на заинтересованите лица с адресите им за призоваване. 

Препис от разпореждането да се връчи на страните.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: