ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 670
Хасково, 13.02.2024 г.
Административният съд -
Хасково - VI състав, в закрито
заседание в
състав:
Съдия: |
ПЕТЪР
ВУНОВ |
Като
разгледа докладваното от съдия ПЕТЪР ВУНОВ административно
дело № 20247260700087 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба на Д.И.М. срещу Заповед № УТ-31/23.01.2024 г. на Кмета на
Община Хасково.
В изисканата от съда
административна преписка по издаване на оспорения акт се съдържаща и становище
от процесуалния представител на ответника – адв. Т. С. – М., с което се оспорва
жалбата като недопустима и се моли тя да бъде оставена без разглеждане.
След
като взе предвид доводите от страните, данните по делото и приложимия закон,
съдът намира следното:
Жалбата
е процесуално недопустима, като
съображенията за това са следните:
С оспорената заповед, на основание чл. 44, ал. 2 ЗМСМА, във вр. с
чл. 223, ал. 2, т. 1 и ал. 5 ЗУТ, във връзка с проверка на строежи, находящи се
в ПИ **** по кадастралната карта на гр. Хасково с адрес: ул. „***, е назначена
комисия с определен състав и е наредено на 31.01.2024 г. (сряда) от 14:00 часа
тя да извърши проверка на място и по документи на реализираните строежи в ПИ ****
по кадастралната карта на гр. Хасково с административен адрес: ул. „***, като
се състави констативен протокол или констативен акт, отразяващ резултатите от
проверката съгласно разпоредбите на ЗУТ. На собствениците на имотите е указано
да осигурят нормални, безопасни условия за извършване на проверката и
безпрепятствен достъп до обектите, както и да представят документи за собственост
на поземлените имоти и строителни книжа за обектите - разрешение за строеж и
др. Освен това същите са предупредени, че при неизпълнение на горното
разпореждане, достъпът ще бъде осигурен принудително и незабавно със
съдействието на органите н Министерството на вътрешните работи съгласно чл.
223, ал. 6 ЗУТ и че ще подлежат на административнонаказателна отговорност на
основание чл. 232, ал. 5, т. 1 и т. 3 ЗУТ.
Следователно, предмет на оспорване в настоящото производство са
действия на ответника, свързани с процедура по чл. 223, ал. 2, т. 1 и ал. 5, т.
1 и т. 2 ЗУТ. Касае се за административно производство за установяване на
незаконно строителство, за което нито се твърди, нито се установява да е
приключило с краен акт.
Съгласно чл. 21, ал. 5, изр. 1 АПК, не са индивидуални
административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са
част от производствата по издаване или изпълнение на индивидуални или общи
административни актове.
Настоящият случай е именно такъв, поради което Заповед № УТ-31/23.01.2024
г. на Кмета на Община Хасково не подлежи на самостоятелно оспорване, доколкото
е част от производство по издаване на индивидуален административен акт по чл.
225а, ал. 1 и сл. от ЗУТ, който подлежи на обжалване и в рамките на това
съдебно производство ще бъде проверена законосъобразността на процесните
действия на административния орган.
При
това положение съдът намира, че в случая е налице абсолютна процесуална пречка
за съществуването на субективното право на оспорване, за наличието на която е
длъжен да следи служебно. Ето защо и на основание чл. 159, т. 1 АПК жалбата
следва да се остави без разглеждане, а образуваното въз основа на нея съдебно
производство – да се прекрати.
Мотивиран от горното, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Д.И.М. *** срещу Заповед № УТ-31/23.01.2024 г. на Кмета на Община
Хасково.
ПРЕКРАТЯВА
производството по адм. д. № 87/2024 г. по описа на Административен съд –
Хасково.
Определението подлежи на
обжалване с частна жалба пред Върховен
административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.
Съдия: |
|