О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
гр.Добрич, 11.10.2019г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ДОБРИЧКИ РАЙОНЕН СЪД, ГРАЖДАНСКА КОЛЕГИЯ, ШЕСТИ СЪСТАВ на единадесети октомври, през две хиляди и деветнадесета година в закрито съдебно заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: СОНЯ ДЖЕНКОВА
като разгледа докладваното от районния съдия гр.д. №3647 по описа за 2019г. и за да се произнесе съобрази следното:
Производството е образувано по повод искова молба на К.И.А. с ЕГН **********,***, с която срещу кмета на кметство с.***, общ.Добричка са предявени обективно съединени искове за признаване незаконността уволнението на ищцата със Заповед№ 1/02.09.2018г. на ***, кмет на с.*** и възстановяване на преди заеманата длъжност –„Главен специалист АФО”.
Настоящия състав намира, че предявените искове са недопустими, тъй като ответникът не разполага с пасивна процесуална легитимация, която е абсолютна процесуална предпоставка за упражняване правото на иск, за която съдът следи служебно..
Съгласно чл.38 ал.1 от
ЗМСМ, орган на изпълнителната власт в кметството е кметът на кметството.
Съгласно чл. 46ал.1 т.4 ЗМСМ кметът на кметство назначава и освобождава служителите
от общинската администрация в района или кметството, които подпомагат неговата
дейност, в съответствие с утвърдената численост и структура. Кметът,респективно
Кметствата съгласно съществуващото законодателство не могат да бъдат субект на
процесуални правоотношение като страна по делото,те не са юридически лица и не
притежават самостоятелно имущество, не притежават процесуална правоспособност и
дееспособност. Съгласно чл.14 от ЗМСМА Общината е единственото юридическо лице
на територията си, а кметството съгл.чл.2 ал.2 от ЗАТУРБ и чл.2 ЗМСМА,е
съставна административно-териториална единица в общината,и не притежава
процесуална правоспособност и дееспособност. Предвид това гражданите
осъществяват публичноправни и гражданскоправни връзки с Общината като юридическо
лице и орган на самоуправление и
администрация. Кметството е съставна административно-териториална единица в
общината,създадена за изпълнение на възложените от закона или от общинския
съвет функции и компетенции, изпълнява и
предоставени му от общинския съвет задачи,получава бюджета си от общината.
При липсата на процесуална легитимация, за която съдът е задължен да следи служебно, производството по делото следва да бъде прекратено. В този случай не се касае до нередовност на исковата молба по смисъла на чл.127, ал.1 и чл.128 ГПК, която може да бъде поправена по реда на чл. 129 ГПК каквито са и изводите в т.2 от ТР 1/2017г. от 09.07.2019 год. на ОСГТК на ВКС.
С оглед горното и на основание чл.130 от ГПК, районния съд
О П Р Е Д Е Л И:
ПРЕКРАТЯВА производството по предявените от К.И.А. с ЕГН **********,***, с която срещу кмета на кметство с.***, общ.Добричка, обективно съединени искове за признаване незаконността уволнението на ищцата със Заповед№ 1/02.09.2018г. на ***, кмет на с.*** и възстановяване на преди заеманата длъжност –„Главен специалист АФО”.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТОможе да се обжалва С ЧАСТНА ЖАЛБА ПРЕД ос Добрич в
едноседмичен срок.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: .......................