Определение по дело №3647/2019 на Районен съд - Добрич

Номер на акта: 2789
Дата: 11 октомври 2019 г. (в сила от 29 октомври 2019 г.)
Съдия: Соня Тодорова Дженкова
Дело: 20193230103647
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 10 октомври 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

гр.Добрич, 11.10.2019г.

 

В  ИМЕТО   НА  НАРОДА

 

ДОБРИЧКИ РАЙОНЕН СЪД, ГРАЖДАНСКА КОЛЕГИЯ, ШЕСТИ СЪСТАВ  на единадесети октомври, през две хиляди и деветнадесета година  в закрито съдебно заседание  в следния състав:

                                                                   ПРЕДСЕДАТЕЛ:  СОНЯ ДЖЕНКОВА

 

като  разгледа  докладваното от районния съдия гр.д. №3647 по описа за  2019г. и за да се произнесе съобрази  следното:

        

Производството е образувано по повод искова молба на К.И.А. с ЕГН **********,***, с която срещу кмета на кметство с.***, общ.Добричка са предявени обективно съединени искове за признаване незаконността уволнението на ищцата със Заповед№ 1/02.09.2018г. на ***, кмет на с.*** и възстановяване на преди заеманата длъжност –„Главен специалист АФО”.

Настоящия състав намира, че предявените искове са недопустими, тъй като ответникът не разполага с пасивна процесуална легитимация, която е абсолютна процесуална предпоставка за упражняване правото на иск, за която съдът следи служебно..

Съгласно чл.38 ал.1 от ЗМСМ, орган на изпълнителната власт в кметството е кметът на кметството. Съгласно чл. 46ал.1 т.4 ЗМСМ кметът на кметство назначава и освобождава служителите от общинската администрация в района или кметството, които подпомагат неговата дейност, в съответствие с утвърдената численост и структура.             Кметът,респективно Кметствата съгласно съществуващото законодателство не могат да бъдат субект на процесуални правоотношение като страна по делото,те не са юридически лица и не притежават самостоятелно имущество, не притежават процесуална правоспособност и дееспособност. Съгласно чл.14 от ЗМСМА Общината е единственото юридическо лице на територията си, а кметството съгл.чл.2 ал.2 от ЗАТУРБ и чл.2 ЗМСМА,е съставна административно-териториална единица в общината,и не притежава процесуална правоспособност и дееспособност. Предвид това гражданите осъществяват публичноправни и гражданскоправни връзки с Общината като юридическо лице и орган на  самоуправление и администрация. Кметството е съставна административно-териториална единица в общината,създадена за изпълнение на възложените от закона или от общинския съвет функции и компетенции,  изпълнява и предоставени му от общинския съвет задачи,получава бюджета си от общината.

При липсата на процесуална легитимация, за която съдът е задължен да следи служебно, производството по делото следва да бъде прекратено. В този случай не се касае до нередовност на исковата молба по смисъла на чл.127, ал.1 и чл.128 ГПК, която може да бъде поправена по реда на чл. 129 ГПК каквито са и изводите в т.2 от ТР 1/2017г. от 09.07.2019 год. на ОСГТК на ВКС.

 

С оглед горното и на основание чл.130 от ГПК, районния съд

О П Р Е Д Е Л И:

 

ПРЕКРАТЯВА производството по предявените от К.И.А. с ЕГН **********,***, с която срещу кмета на кметство с.***, общ.Добричка, обективно съединени искове за признаване незаконността уволнението на ищцата със Заповед№ 1/02.09.2018г. на ***, кмет на с.*** и възстановяване на преди заеманата длъжност –„Главен специалист АФО”.

         ОПРЕДЕЛЕНИЕТОможе да се обжалва С ЧАСТНА ЖАЛБА ПРЕД ос Добрич в едноседмичен срок.

         

                                                                     РАЙОНЕН СЪДИЯ: .......................