Решение по дело №180/2021 на Районен съд - Левски

Номер на акта: 78
Дата: 12 август 2021 г. (в сила от 15 декември 2021 г.)
Съдия: Стойка Георгиева Манолова Стойкова
Дело: 20214410200180
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 10 юни 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 78
гр. ЛЕВСКИ , 12.08.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ЛЕВСКИ в публично заседание на трети август, през две
хиляди двадесет и първа година в следния състав:
Председател:Стойка Г. Манолова Стойкова
при участието на секретаря Ваня Н. Димитрова
като разгледа докладваното от Стойка Г. Манолова Стойкова
Административно наказателно дело № 20214410200180 по описа за 2021
година
за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.59 и следващите от ЗАНН.
В Районен съд гр. Левски е постъпила жалба от Д. М. М., с
ЕГН**********, с адрес: *****, чрез адв. Р.Р. - АК Плевен, срещу НП
№8/10.05.2021 г. на кмета на Община Левски.
Жалбоподателят е останал недоволен от издаденото против него
наказателно постановление, с което му е наложено наказание глоба в размер
на 500 лв. за извършено нарушение по чл. 6, т.2 от Наредба №1 за опазване и
поддържане на обществения ред, контрола относно шума, чистотата и
околната среда на територията на община Левски.
Счита обжалваното наказателно постановление за неправилно и
незаконосъобразно, както и че в хода на административно наказателното
производство са допуснати съществени нарушения на материалния и
процесуалния закон. Твърди, че не е извършено описаното в наказателното
постановление нарушение, като посочва, че подробни съображения ще
изложи в съдебно заседание.
Моли съда да постанови решение, с което да отмени като неправилно и
незаконосъобразно обжалваното наказателно постановление.
1
В съдебно заседание жалбоподателят лично и чрез защитника си
поддържа жалбата, като оспорва компетентността на
административнонаказващия орган, доколкото от кмета на общината не била
издавана заповед, с която да оправомощи длъжностни лица да съставян
АУАН, като се позовава на разпоредбата на чл. 38 от Наредбата, според която
кметът и заместникът могат да издават НП от актове, съставени от
оправомощени от кмета длъжностни лица. Счита, че следва да бъде
приложена разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН. Съществувало неяснота коя
музика е силна и коя – не.
За административнонаказващия орган – община Левски – редовно
призован, не се явява представител.
Съдът, като прецени събраните по делото доказателства, приема за
установено следното:
Жалбата е подадена в срока по чл.59 ал.2 от ЗАНН, поради което се
явява допустима и следва да бъде разгледана по същество. Разгледана по
същество, жалбата е неоснователна.
Административнонаказателното производство е започнало със
съставяне на АУАН против жалбоподателя за това, че на 24.04.2021 г. в 00:15
ч. в ***** нарушава нощната тишина и спокойствието на гражданите след
23:00 часа със силна музика от стереоуредбата и не спазва Наредба №1 на
ОбС Левски, с което е нарушил чл.6, т.2 от Наредба №1 на Общински съвет
Левски.
За нарушенията, констатирани с АУАН, Кметът на община Левски е
наложил глоба в размер на 500 лв.
От показанията на актосъставителя – служител в РУ - Левски се
установява, че е получен сигнал за нарушаване на нощната тишина на *****.
Посетили обекта и на място установили две лица. Жалбоподателят М. заявил,
че помещението е негово, купил го, поради което и решили да се почерпят.
Служителите на РУ – Левски поискали документи за самоличност, като М.
отказал да ги представи, поради което бил отведен в РУ за установяване на
самоличността. На същия били поставени белезници. Жалбоподателят бил
във видимо нетрезво състояние. За констатираното нарушение му бил
съставен АУАН.
Свидетелят С. в показанията си твърди, че във връзка с получен сигнал
за силна музика посетили адреса на ***** При пристигането на място
2
констатирали, че има силна музика. Имало две лица в нетрезво състояние.
Единият от присъстващите, който заявил, че имотът е негов отказал да
предаде документите за самоличност, което била причина да го задържат за
установяване на самоличност. Впоследствие бил съставен АУАН. Свидетелят
твърди в показанията си, че нямат възможност да замерват силата на шума, но
имало възмутен съсед, на когото музиката му пречела. Свидетелят посочва, че
не е било възможно да се води нормален разговор при пуснатата музика.
Показанията на свидетелите са последователни, логични,
непротиворечиви, дадени въз основа на техните лични възприятия и
съответстващи на събраните писмени доказателства. По изложените
съображения съдът дава вяра на показанията на свидетелите.
Съдът намира, че наказателното постановление е издадено от
компетентен орган, в кръга на представените му по закон правомощия и в
съответствие със съдопроизводствените правила.
В Наредба №1 за опазване и поддържане на обществения ред, контрола
относно шума, чистотата и околната среда на територията на община Левски,
правомощията на полицейските служители да съставят АУАН са
регламентирани в чл. 37 от същата Наредба, според която Актовете за
установяване на нарушенията по тази наредба се съставят от длъжностните
лица на Общината, кметовете на населените места, общинско звено за охрана,
служителите от РУ на МВР, органите на РСПБЗН, както и други
специализирани органи или лица, определени със заповед на кмета.
Съдът намира, че както АУАН, така и НП са издадени от компетентни
органи и съдържат всички необходими реквизити, визирани в чл. 42, съотв. в
чл. 57 от ЗАНН. Ясно са посочени датата и мястото на нарушението, в какво
се изразява то, нарушените разпоредби и обстоятелствата при извършването
му.
С оглед на събраните писмени и гласни доказателства съдът приема, че
жалбоподателят е осъществил фактическия състав на нарушението на чл.6, т.2
от Наредба №1 за опазване и поддържане на обществения ред, контрола
относно шума, чистотата и околната среда на територията на община Левски.
Съгласно цитираната разпоредба се забранява озвучаването на обекти
по т.1 и на открити площи в зони и територии, предназначени за жилищно
строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено
предназначение за времето от 14:00 до 16:00 часа и от 23:00 до 08:00 часа, с
3
изключение на железопътна гара, автогара, и при използването на системи за
предупреждение и оповестяване на населението при бедствия.
Съдът намира за безспорно установено и доказано, че на 24.04.2021 г.
жалбоподателят е извършил действие, изразяващо се в нарушаване на
нощната тишина чрез силно музикално озвучаване в периода, в който важи
забраната.
Безспорно е установена и самоличността на нарушителя – Д. М. М..
Съдът намира за неоснователни съображенията на процесуалния
представител на жалбоподателя, че процесното нарушение следва да бъде
квалифицирано като маловажно на основание чл. 28 от ЗАНН, поради което
да бъде прието, че не подлежи на наказване.
Нарушението е извършено след 23:00 часа. Сигналът е подаден в 00:10
часа, адресът е посетен, като нарушителят е бил установен. Същият е отказал
да предаде документи за самоличност и отведен в РУ Левски за установяване
на самоличността, където е оказал съпротива.
По изложените изображения съдът счита, че нарушението не може да
бъде квалифицирано като маловажно.
За извършеното нарушение е предвидено административно наказание
глоба от 500 до 1000 лв. за физически лица. Наложената санкция е в
минимален размер, поради което не са налице основания за редуцирането й
по размер.
По изложените съображения съдът счита, че издаденото наказателно
постановление следва да бъде потвърдено.
Предвид изложеното, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление №8/10.05.2021г.
издадено от кмета на Община Левски, с което на Д. М. М., с ЕГН**********,
с адрес: *****, е наложено на основание чл.40, ал.2, т.1 от Наредба №1 за
опазване и поддържане на обществения ред, контрола относно шума,
чистотата и околната среда на територията на община Левски
административно наказание глоба в размер на петстотин лева, като
ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред ПАС в 14-
4
дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.
Съдия при Районен съд – Левски: _______________________
5