О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е
Номер 2789
Година 2012 Град ПЛОВДИВ
В
ИМЕТО НА НАРОДА
Административен Съд – Пловдив ІІ отд., VІІ състав
на 30 Октомври 2012 година
в закрито заседание
в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ЯВОР КОЛЕВ
като разгледа
докладваното от СЪДИЯ КОЛЕВ адм. дело номер 3154 по описа за 2012
година
Постъпила е жалба от И.К.Г. *** срещу Заповед №ЧР-04-8/26.09.2012г. на
Областен управител – Пловдив, като се твърди, че същата е незаконосъобразна и
несъответствена на искането на лицето, обективирано с вх.№АСД-03-36 от
16.08. 2012г. до същия административен орган.
Видно е от постъпилата като пълна административна преписка по делото, че с
молбата входирана на 16.08.2012г. Г. поискал от Областен управител – Пловдив
“...държавно гарантиран авал...”, като поискал също така този орган да уведоми
други държавни органи – Заместник Председателя на МС на РБ и Министър на
финансите за предстоящ международен процес срещу “...вашата Република
България...”. Визирано е, че се счита от молителя, че “...бъдещето на суверена
А. Л. няма никакви произтичащи отечествени права...”.
По този преписка още на следващия ден Г. бил уведомен с писмо, подписано от
Областен управител – Пловдив, в което му било посочено, че се отправя до него
покана за доброволно изпълнение на решение №1077 от 28.07.2009г., изменено с
определение №1229 от 10.06.2010г., постановени по адм. дело №2404/2008г. по
описа на Административен съд – Пловдив VІ състав, като му било посочено, че в
противен случай срещу него се предприемат действия за събиране на сумата от
общо 150 лева по принудителен съдебен ред.
В отговор на това с писмо вх. от дата 28.08.2012г. Г. уведомил адресата, че
от дома му по време на изборите са президент са изчезнали писмени
доказателства, докато същият е бил член на секционна избирателна комисия от
квотата на ПП “ГЕРБ”, което отново му се е случило и в деня на входиране на
тази молба. Посочил, че желае в кратък срок да се излезе със становище и
резолюция.
На същата дата било входирано и заявление, в което молителят навел доводи
за извършени “престъпления” върху личността и собствеността му, като настоявал
веднага да се “...разпредели на компетентен адвокат...” чрез който да търси
отговорност от Държавата, поради наличен отказ от правосъдие в полза на
“...комунистически престъпления”.
В отговор от дата 03.09.2012г. Областен управител – Пловдив лицето било уведомено, че съгласно чл.419 ГПК
е възможно снабдяването му с дубликат на изпълнителен лист.
При така развилата се кореспонденция между страните на 29.09.2012г. била
входирана и жалбата на Г., като с нейно писмено уточнение до Съда от 17.10.2012г. оспорващият уточнява, че предмет
на обжалване е всъщност Заповед №ЧР-04-8/26.09.2012г. на Областен управител –
Пловдив.
В тази връзка следва да се посочи, че посоченият последно акт не
кореспондира с искането, входирано на 16.08.2012г. от лицето и по повод на
което се е развила цитираната по – горе кореспонденция.
Всъщност с визираната Заповед по – горестоящият орган е възложил на своя
заместник да изпълнява неговите функции/на титуляра/ за точно определен
период от време, поради разрешен му платен годишен отпуск. Т.е. наредено е едно
заместване на Областен управител – Пловдив от Зам. Областен управител –
Пловдив.
В този смисъл този акт не подлежи на самостоятелен съдебен контрол, поради
причина в чл.2 ал.2, т.3 АПК, тъй като с акта се създават права и задължения за
орган, подчинен на издателя на заповедта, а същевременно не се засягат никакви
права на лицето, защото тази заповед е “използвана” само във връзка с
подписване от името на титуляра на дата 02.10.2012г./т.е. след входиране
жалбата на Г./ на писмото до Административен съд – Пловдив, а последният въобще
и не е знаел за нея, за да я обжалва.
Освен това по
отношение на исканията по молбата на жалбоподателя до Областен управител –
Пловдив от 16.08.2012г. не са налице основания да се приеме, че се касае за
годни да бъдат обект на контрол по реда на АПК волеизявления на този орган, тъй
като цитираните писма или са покани или уведомяват лицето за наличие на
определени правни възможности по ГПК /напр. за издаване на дубликат на
изпълнителен лист/.
Що се отнася до
исканията за държавно гарантирал авал и пазарна оценка от независим източник,
то същите не са от компетентността на адресата, поради което и евентуални
негови волеизявления/дори и да бяха налице такива/ или липса на такива/при
твърдения за формиран “мълчалив отказ” макар и от некомпетентен орган/ също не
биха могли да бъдат допуснати до разглеждане в това съдебно производство.
При това положение настоящият състав намира, че жалбата следва да се остави
без разглеждане, а производството по нея се прекрати, като недопустимо.
Ето защо и поради мотивите,изложени по – горе АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЛОВДИВ – ІІ отд., VІІ състав :
О П Р
Е Д Е Л И
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на И.К. *** срещу Заповед №ЧР-04-8/26.09.2012г. на Областен управител –
Пловдив.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм.дело №3154/2012г. по описа на Административен
Съд – Пловдив – ІІ отд., VІІ състав.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 7 – дневен срок от съобщението до жалбоподателя за постановяването му.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ :