РЕШЕНИЕ
№ ………..
гр.Плевен, 29.09.2020г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛЕВЕНСКИ РАЙОНЕН
СЪД, девети наказателен състав в публичното съдебно заседание на шестнадесети
септември през две хиляди и двадесета година в състав:
|
|
при секретаря Валя
Стоянова като разгледа докладваното от съдията ЯКИМОВА НАХД № 542
по описа за 2020г., за да се
произнесе, взе предвид следното:
ПРОИЗВОДСТВО ПО РЕДА НА ЧЛ.59 И СЛ. ОТ ЗАНН.
Обжалвано е
Наказателно постановление № 19-0938-002054/ 11.06.2019 година на ***с което на
основание чл. 175 ал.3 ЗДП на И.Н.А. ***,
ЕГН **********, за извършено нарушение по чл. 140 ал.І ЗДП е наложено
административно наказание глоба в размер на 200 лв и лишаване от право да
управлява МПС за срок от 6 месеца., На основание Наредба №Iз-2539 на МВР са отнети 10
контролни точки.
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ
редовно призован се явява лично в съдебно заседание и се представлява от адв.***.
В жалбата се излагат твърдения за материалноправна и процесуална
незаконосъобразност на наказателното постановление, несъответствие на правните
норми в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното
постановление, довели до нарушаване на правото на защита. В съдебно заседание жалбата се поддържа,а в
пренията жалбоподателя заявява,че обжалва само наказанието лишаване от право да
управлява МПС за срок от 6 месеца.
ОТВЕТНИКЪТ
- редовно призован, не се представлява в
съдебно заседание. В писмото,съпровождащо преписката излага становище,че
НП следва да се потвърди като правилно и законосъобразено.
Жалбата е процесуално допустима. Разгледана по същество е неоснователна.
От формална страна
Наказателното постановление е издадено от компетентен по степен, място и
материя орган.,съгласно представената Заповед № 8121з – 515 от 14.05.2018
година на МВР.
На 03.05.2019 година,
около 21:00 часа полицейски патрул на сектор ***и И.Д. *** и контролирал
спазване правилата за движение по пътищата. Спрели за проверка лек автомобил ***Водач
на автомобила бил И.А.. При извършена проверка било установено, че лек
автомобил ***бил със служебно прекратена регистрация на 18.02.2019 година.
На 03.05.2019 година
в присъствието на жалбоподателя бил съставен акт за установяване на
административно нарушение, а именно: на същата дата в град ***управлявал ***бил
със служебно прекратена регистрация на 18.02.2019 година, т. е нерегистриран по надлежния ред– нарушение по
чл. 140 ал. 1 пр. 1 ЗДП. Жалбоподателят подписал акта без възражения. Било
отбелязяно, че не знаел това.
Въз основа на АУАН било издадено и обжалваното
наказателно постановление, с което жалбоподателят билсанкциониран с глоба в
размер на 200 лв. и лишаване от право да управлява МПС за срок от шест
месеца.
Горната фактическа
обстановка се установява по несъмнен начин от представените по делото писмени
доказателства – Наказателно постановление № ***година на ***копие от акт за
установяване на административно нарушение с бланков № 200004 от 03.05.2019
година на *** постановление за отказ от образуване на досъдебно производство от
05.06.2019 година на Районна прокуратура – Плевен; копие от обяснения от името
на жалбоподателя И.Н.А. от 03.05.2019 година; Заповед № 8121з – 515 от
14.05.2018 година на МВР; справка за нарушител на името на жалбоподателя И.Н.А..
В горната насока са и
събраните гласни доказателства посредством разпита на свидетелите П.Г. и И.Д.,
изслушани непосредствено в съдебно заседание.
Фактическата
обстановка не се оспорва и от жалобоподателя.
СЪДЪТ приема за установено по несъмнен начин,
че жалбоподателят е осъществил от обективна и субективна страна административно
нарушение по чл.140 ал.І ЗДП,според който по пътищата, отворени за обществено
ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са
регистрирани и са с табели с регистрационен номер, поставени на определените за
това места.
Жалбоподателя
не представи доказателства,подкрепящи твърденията му, че не е знаел за това
обстоятелство.
Обжалваното наказателно
постановление е издадено по повод извършване на деяние, което осъществява състава на чл.140 ал.1 от ЗДвП, а именно – А. е управлявал МПС с прекратена
регистрация. Правилно административно наказващият орган е подвел извършеното
нарушение под наказателната разпоредба
на чл.175, ал.3 от ЗДвП. В настоящия случая са
налице всички признаци, посочени
в цитираният текст, като
извършеното деяние е съставомерно, тъй като има съвпадане на всички факти на извършеното и това, което е
установено в закона.
При определянето на наказанието, наказващият орган не е отчел всички
относими към деянието и дееца обстоятелства, като е посочил, че това е така,
защото видно от Справката за нарушител/водач, за този сравнително скратък период,
откакто е правоспособен водач, е бил санкциониран многократно с наказателни
постановления. Правилно и законосъобразно са отнети 10 контролни точки, на
основание чл.6, т.4 от Наредба №Iз-2539 на МВР.
Съдът не
споделя доводите на жалбодателя и намира,че не е констатирано да са допуснати
съществени нарушения на процесуалните правила в хода на
административно-наказателното производство и актът за установяване на
административно нарушение и обжалваното наказателно постановление са съставени
правилно и законосъобразно, от компетентен орган и съдържат необходимите реквизити по чл.42 и чл.57 от ЗАНН. Нарушението
е пълно описано с всички относими към конкретния състав признаци, посочени са
времето, мястото и обстоятелствата, при които е било извършено, както и
доказателствата, които го подкрепят и че от изложените в акта и наказателното
постановление факти става ясно, какво деяние е осъществено от жалбодателя, кога
е извършено и каква е неговата правна квалификация, като намира, че не е налице
съществено нарушение на процесуалните правила, което да ограничава правото на
защита на нарушителя и да опорочава атакуваният акт до степен, налагаща
отмяната му. Даденото описание на констатираното нарушение и установената по делото
фактическа обстановка съответстват на посочената като нарушена правна норма,
както и на санкционната такава. Нормата на чл.140 ал.1 от Закона за движението
по пътищата не е бланкетна, тъй като същата съдържа основното правило за
поведение и не препраща към разпоредбите на правна норма от друг нормативен
акт, като тя разписва, че по пътищата, отворени за обществено ползване, се
допускат само МПС и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с
регистрационен номер, а в случая, точно това нарушение е допуснал жалбодателят,
като е нарушил правилото да се движи с превозно средство , което е регистрирано.
Нарушението е пълно описано с всички относими към конкретния състав признаци,
посочени са времето, мястото и обстоятелствата, при които е било извършено,
както и доказателствата, които го подкрепят. Съдът намира за недоказано
твърдението на жалбодателя, че не е знаел,че управлявал превозното средство,
свалено от регистрацияе, тъй като доказателства в тази посока не са
представени.
Поради изложените съображения
съдът счита, че Наказателно постановление № ***година на ***с което на
основание чл. 175 ал.3 ЗДП на И.Н.А. ***,
ЕГН ********** е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лв и
лишаване от право да управлява МПС за срок от 6 месеца за извършено нарушение
по чл. 140 ал.І ЗДП е правилно и законосъобразно и издадено в съответствие с материалния и
процесуалния закон. Възраженията на жалбоподателя не намират опора в
доказателствата по делото.
Водим
от горното и на основание чл. 63 ал.І от ЗАНН, СЪДЪТ
Р Е Ш
И :
ПОТВЪРЖДАВА като правилно и
законосъобразно Наказателно постановление № ***година на ***с което на
основание чл. 175 ал.3 ЗДП на И.Н.А. ***,
ЕГН ********** е наложено административно наказание глоба в размер на 200 лв и
лишаване от право да управлява МПС за срок от 6 месеца за извършено нарушение
по чл. 140 ал.І ЗДП. На основание Наредба №Iз-2539 на МВР са отнети 10
контролни точки.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред
Административен съд – гр. ***съд в 14-дневен срок от получаване на съобщението
за изготвянето му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
: