Протокол по дело №845/2021 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 1200
Дата: 19 септември 2022 г. (в сила от 19 септември 2022 г.)
Съдия: Мира Мирчева
Дело: 20215220100845
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 4 март 2021 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 1200
гр. Пазарджик, 09.09.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, XVI ГРАЖДАНСКИ СЪСТАВ, в
публично заседание на девети септември през две хиляди двадесет и втора
година в следния състав:
Председател:Мира Мирчева
при участието на секретаря Иванка Панчева
Сложи за разглеждане докладваното от Мира Мирчева Гражданско дело №
20215220100845 по описа за 2021 година.
На именното повикване в 14:00 часа се явиха:
ЗАСТРАХОВАТЕЛНО АКЦИОНЕРНО ДРУЖЕСТВО "БУЛСТРАД
ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП" АД (ищец), редовно уведомен от предходното
заседание чрез адвокат Е.П. Т. от АК – Пловдив, за него се явява адвокат Е.П.
Т. от АК Пловдив, надлежно упълномощена, с пълномощно,
представено по делото.
АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА" (ответник) чрез
ОБЛАСТНО ПЪТНО УПРАВЛЕНИЕ – ПАЗАРДЖИК, редовно уведомена от
предходното заседание чрез служителя с юридическо образование
Я.Б., за него се явява Я.Б., надлежно упълномощена, с
пълномощно, представено по делото.
Вещото лице В. Д. Ф., редовно призован, се явява
лично.

АДВОКАТ Т.: – Моля да се даде ход на делото.
ЮРИСТ Б.: – Моля да се даде ход на делото.
СЪДЪТ счита, че не е налице процесуална пречка по хода на делото, с
оглед на което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО:
1
ПРИСТЪПИ се към изслушване на съдебно-автотехническата
експертиза.
Сне се самоличността на вещото лице, както следва:
В. Д. Ф. на 66 години, български гражданин, женен, неосъждан, без
родство или служебни отношения със страните по делото.
Предупреден за отговорността по чл. 291 от НК.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Ф. – Обещавам да дам вярно заключение.
Поддържам представеното заключение.
Ако влекачът е имал описаните застрахователни щети, изобщо няма да
може да се движи в това състояние.
Този болт е от елемент от окачването, задното, на автомобила. И като
такъв той поема заедно с всички останали елементи вибрациите, които се
подават към рамата на автомобила, т. е. вибрациите влияят на амортизацията.
Конкретният десен болт е щял да се скъса или разруши вследствие
продължителна експлоатация, подложен на натоварване, износване, без да се
отчита фактът дали има неравности по пътното платно или не, т.е. същият
болт може да се скъса и по изряден пътен участък.
С голяма вероятност дупката не е провокирала счупването на болта.
На базата на снимковия материал от снимка 4, правя анализ на
състоянието на болта и съм го описал в заключението.
Моля да обърнете внимание на снимка 6, това е процесният скъсан
болт, който е в комплект с втулката и шайбичката на втулката. На него ясно
се вижда, че е лъскав и износен. Новият болт няма е да е лъскав и ще бъде с
поцинкована повърхност, която е матирана.
След това на снимка 7 се виждат две граници на износване, което е с
тънка гранична повърхност, това показва, че все пак има диаметрално
износване на този болт.
Не мога да кажа какво време е нужно, за да се износи този болт, тъй
като за товарните автомобили е важен пробегът, който изминават. Този
автомобил съгласно материалите, които сочи ищецът, е бил на 1 милион 118
хил.км. пробег, така че е било възможно продължително време да не е било
обърнато внимание, че този болт е износен и не е притяган.
2
При техническите прегледи би трябвало да се извършва преглед на
този болт. Според мен не е извършвана проверка на този елемент при
техническия преглед.
На снимка 10 няма увреждане, причинено директно от счупения болт,
въздушната възглавница е далече от болта.
Щетите по въздушната възглавница зависят от това в каква степен се е
изместил задният мост и дали водачът е спрял след скъсването на болта. При
положение, че той продължава да управлява автомобила след скъсването на
болта след маневра завой, дали ще е наляво или надясно, мостът се измества
и има възможност да настъпят разрушения на възглавницата в други зони,
например там, където е закрепена.
Ако болтовете са здрави, този самоделен сандък на снимка 9 не пречи
на безопасността на движение на автомобила.
АДВОКАТ Т.: - Тези сандъци се продават имено с цел да се слагат на
камиона и да се слагат инструменти. Продават се отделно, но са фабрично
направени, а не самоделни.

ВЕЩОТО ЛИЦЕ: - Не мога да кажа колко време може да се движи със
скъсан болт. Може да се движи само в случай, че е празен и соло, т.е. само с
влекач, без полуремарке.
Изместването на задния мост може да се получи при отбиването на
влекача встрани от пътя, а не само при завой.

АДВОКАТ Т.: – Нямам въпроси към вещото лице. Не възразявам да се
приеме заключението, оспорвам по същество извода на вещото лице по точка
1 от заключението.
ЮРИСТ Б.: – Нямам въпроси към вещото лице, да се приеме
заключението.

СЪДЪТ намира, че вещото лице е дало отговор на поставените въпроси,
поради което
О П Р Е Д Е Л И:
3

ПРИЕМА заключението на съдебно-автотехническата експертиза.
На вещото лице В. Д. Ф. да се изплати възнаграждение в размер на
250.00 лева, въз основа на представената справка декларация, по внесения
депозит от ищеца.

АДВОКАТ Т.: – Нямам други искания. Да се приключи делото.
Представям списък на разноските.
ЮРИСТ Б.: – Нямам други искания. Да се приключи делото.
Представям списък на разноските.

Съдът счете делото за изяснено от фактическа страна, с оглед на което
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИКЛЮЧВА СЪДЕБНОТО ДИРЕНЕ и
ДАВА ХОД ПО СЪЩЕСТВО.
АДВОКАТ Т.: – Уважаема госпожо съдия, моля да уважите иска и да
присъдите разноски.
ЮРИСТ Б.: –Уважаема г-жо съдия, моля да отхвърлите исковата
претенция, като неоснователна и недоказана. Съдебно-автотехническата
експертиза установява, че не е налице причинно-следствена връзка между
механизма на ПТП и претендираните имуществени вреди. И също моля да ми
бъдат присъдени разноски по делото.

СЪДЪТ обяви, че ще се произнесе с решение в законоустановения
срок, считано от днес, а именно до 09.10.2022г.

Протоколът написан в съдебно заседание, което приключи в 14:30 часа.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
4