Решение по дело №2298/2020 на Районен съд - Пловдив

Номер на акта: 260009
Дата: 17 август 2020 г. (в сила от 12 септември 2020 г.)
Съдия: Георги Росенов Гетов
Дело: 20205330202298
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 14 април 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е  № 260009

                                                        17.08.2020 г., гр. Пловдив

 

      В  И М Е Т О  НА  Н А Р О Д А

 

ПЛОВДИВСКИ РАЙОНЕН СЪД, НАКАЗАТЕЛНО ОТДЕЛЕНИЕ, XXI наказателен състав, в открито съдебно заседание на двадесет и втори юли две хиляди и двадесета година, в състав:                   

 

       РАЙОНЕН СЪДИЯ: ГЕОРГИ ГЕТОВ

 

при секретаря Жулиета Колева, като разгледа докладваното от съдията АНД № 2298/2020 г. по описа на съда, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.

Образувано е по жалба от Ч.Й.Ч., ЕГН: **********, с адрес: ***, чрез адв. Г.К. против Наказателно постановление № 19-1030-011854/13.01.2020 г., издадено от М. В. М. – *** ОДМВР-Пловдив, сектор „Пътна полиция“, с което:

1) на основание чл. 175, ал. 3, предл. 1 от Закона за движението по пътищата (ЗДвП) на жалбоподателя са наложени административно наказание „глоба“ в размер на 200 (двеста) лева и административно наказание лишаване от право да управлява МПС за 6 (шест) месеца за нарушение по чл. 140, ал. 1 от ЗДвП;

2) на основание чл. 183, ал. 1, т. 1, предл. 1 и 2 от ЗДвП на жалбоподателя е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 10 (десет) лева за нарушение по чл. 100, ал. 1, т. 1 от ЗДвП и

3) на основание чл. 183, ал. 1, т. 1, предл. 3 от ЗДвП на жалбоподателя е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 10 (десет) лева за нарушение по чл. 100, ал. 1, т. 2 от ЗДвП.

С жалбата се навеждат доводи за незаконосъобразност на атакуваното наказателно постановление (НП). Жалбоподателят твърди актът за установяване на административно нарушение (АУАН) да е съставен от лице, което не разполага с необходимата материална компетентност. Поддържа и да е налице противоречие между направеното в АУАН описание на нарушението и дадената му правна квалификация. Моли наказателното постановление да бъде отменено. В съдебното заседание, редовно призован, жалбоподателят не се явява, представлява се от адв. К., който поддържа жалбата. Претендира направените по делото разноски.

Въззиваемата страна в съпроводителното писмо с вх. № 21238 от 14.04.2020 г., с което изпраща жалбата и административната преписка, изразява становище производството по издаване на наказателното постановление да е протекло законосъобразно и да не са допуснати съществени процесуални нарушения, фактическата обстановка да е правилно установена, а извършването на нарушенията от страна на жалбоподателя и вината му да са категорично доказани. Моли наказателното постановление да бъде потвърдено. В съдебно заседание, редовно призована, въззиваемата страна не се представлява.

СЪДЪТ, след като обсъди доводите на страните и събраните по делото доказателствени материали, поотделно и в тяхната съвкупност, приема за установено следното:

Жалбата е подадена от Ч.Й.Ч., спрямо когото са наложени административните наказания, следователно от лице с надлежна процесуална легитимация. Екземпляр от наказателното постановление е връчен на жалбоподателя на 29.01.2020 г., установено от разписка за връчване на препис от НП, а жалбата е подадена чрез административнонаказващия орган (АНО) на 03.02.2020 г., поради което седемдневният срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН е спазен, а жалбата е допустима. Разгледана по същество, същата е основателна, поради което атакуваното наказателно постановление следва да бъде отменено по следните съображения:

 

От фактическа страна съдът приема за установено следното:

На 15.07.2019 г. около 17:50 часа в гр. Пловдив, по бул. „Коматевско шосе“ жалбоподателят Ч.Й.Ч. управлявал лек автомобил марка „Рено“ модел „Каптур“ с рег. № ***, собственост на „КСМ Моторс“ ЕООД, ЕИК: *********. Автомобилът бил с поставени временни регистрационни табели, чийто срок на валидност бил до 14.04.2019 г. Когато се намирал на бул. „Коматевско шосе“ до № 20 в гр. Пловдив жалбоподателят бил спрян за проверка от свидетелите К.С.К. и Р.С.В. – *** при ОДМВР-Пловдив, които изпълнявали служебните си задължения по контрол за безопасност на движението. При извършването на проверката полицейските служители поискали от жалбоподателя да им представи документите на водача и на превозното средство. Ч. не носил в себе си и не представил при поискване свидетелството си за управление на МПС, контролния талон към него и свидетелството за регистрация на МПС. След направена справка в ОДЧ на сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР – Пловдив свидетелите К. и В. установили и че срокът на валидност на поставените на автомобила временните регистрационни табели с № *** бил изтекъл на 14.04.2019 г.  

На място свид. К. съставил против жалбоподателя Ч. и в негово присъствие акт за установяване на административно нарушение с бл. № 199700, препис от който му бил връчен срещу разписка. Актът бил съставен и в присъствието на свид. В..

Въз основа на така съставения АУАН и на останалите материали по административната преписка било издадено обжалваното в настоящото производство наказателно постановление.

 

По доказателствата:

Описаната фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа на събраните гласни доказателствени средства, както и на писмените доказателства по делото.

Съдът дава вяра на показанията на свид. Р.С.В.. От тях се установяват времето и мястото на извършената проверка и констатираните при нея обстоятелства. Свидетелят е категоричен в становището си, че си спомня процесния случай, както и че проверката е била извършена на бул. „Коматевско шосе“ в гр. Пловдив. Заявява, че през този ден е бил на смяна заедно със свид. К., като двамата са работили на територията на 01 РУ при ОДМВР – Пловдив, както и че не са извършвали контрол по спазването на правилата за движение на ул. „Кукленско шосе“. Показанията на свид. В. изцяло се кредитират от съда, тъй като са подробни, последователни и вътрешно непротиворечиви, дадени от незаинтересован по делото свидетел. В показанията си свидетелят възпроизвежда обстоятелства, които непосредствено е възприел като очевидец. Те изцяло се подкрепят и от писмените доказателства, които служат за тяхната проверка. Конкретно досежно мястото на контрол показанията на свид. В. се подкрепят от справка от 15.07.2019 г. от *** Ц. Б. /лист 32 от делото/, докладна записка от 30.09.2019 г. от *** Т. А. Ф. /лист 33 от делото/, обяснение от жалбоподателя Ч. /лист 34 от делото/ и от докладна записка от 15.07.2019 г. от свид. В., приложена към преписката. В тази връзка съдът само частично дава вяра на показанията на свид. К.С.К.. Същият дори и след предявяването му на АУАН не успя да си спомни случая и изказа само предположение, че проверката е извършена на ул. „Кукленско шосе“. Това твърдение е изолирано, а и категорично оборено по делото от останалите доказателствени материали, поради което в тази част съдът не кредитира показанията на свид. К..  

От Заповед № 8121з-515/14.05.2018 г., допълнена със Заповед № 8121з-825/19.07.2019 г. – и двете на министъра на вътрешните работи, се установява, че АУАН и НП са издадени от надлежно оправомощени лица, които са действали в рамките на своята материална и териториална компетентност.

 

При така установените факти съдът приема следното от правна страна:

Актът за установяване на административно нарушение е съставен от оправомощено лице, предявен е за запознаване със съдържанието му на нарушителя и му е връчен препис срещу разписка. В 6-месечния срок по чл. 34, ал. 3 от ЗАНН е издадено и обжалваното НП от материално и териториално компетентен орган.

Въпреки това обжалваното наказателно постановление е необосновано, тъй като при формиране на фактическите си изводи административнонаказващият орган неправилно и в противоречие със събраните доказателства е определил мястото на извършване на нарушенията. Така констатираният порок съставлява самостоятелно основание за отмяна на НП изцяло, тъй като АНО погрешно е определил мястото на извършване и на трите нарушения, за които е наказан жалбоподателят Ч.. По делото по категоричен начин се доказа, че процеснте деяния са извършени в гр. Пловдив, на бул. „Коматевско шосе“ до № 20. Този извод съдът прави при съвместния анализ на показанията на свидетеля очевидец Р.С.В. /свидетел по АУАН/, както и на писмените доказателства – справка от 15.07.2019 г. от *** Ц. Б. /лист 32 от делото/; докладна записка от 30.09.2019 г. от *** Т. А. Ф. /лист 33 от делото/; обяснение от жалбоподателя Ч. /лист 34 от делото/ и докладна записка от 15.07.2019 г. от свид. В., приложена към преписката. Въпреки това в НП като място на извършване на нарушенията е посочено ул. „Кукленско шосе“. По делото не е събрано нито едно доказателство, което пряко да подкрепя този извод на АНО. В показанията си актосъставителят К. посочи, че не си спомня на кое място е извършена проверката, а разминаването между АУАН и докладната записка по случая обясни с техническа грешка. Актосъставителят обаче не можа по категоричен начин да посочи в кой от двата документа е допусната тази грешка, а единствено изказа предположение, че описанието на фактическата обстановка в АУАН е правилното. Доказа се по делото обаче, че именно в АУАН е била допусната грешката при определяне на мястото на извършване на всяко от процесните деяния. Въпреки наличните противоречия в събраните доказателствени материали наказващият орган е пренебрегнал задължението си по чл. 52, ал. 4 от ЗАНН да провери акта за неговата обоснованост, като прецени и събраните доказателства и е пренесъл допуснатия порок при определянето на мястото на извършване на нарушенията и в съдържанието на НП.

Мястото на извършване на нарушението е един от основните белези – наред с времето, начина на извършването му и неговото авторство, индивидуализиращи всяко деяние и позволяващи отграничаването му от кое да е друго осъществено в обективната действителност деяние. В случая с обжалваното НП жалбоподателят Ч. е наказан за деяния, които не е извършил с оглед направеното им описание. Това е така, защото Ч. не е осъществил нито едно от процесните деяния на ул. „Кукленско шосе“ до № 20, както е прието от фактическа страна в НП. В действителност всяко от нарушенията е било извършено на различно от посоченото в НП място, а именно на бул. „Коматевско шосе“ до № 20 в гр. Пловдив. Във въззивното производство съдът проверява законосъобразността и обосноваността на НП. Последното не би могло да бъде потвърдено, ако съдът приеме, че нарушението е извършено на различно от посоченото в НП място. Това би означавало за пръв път с въззивното решение на наказания да бъдат предявени нови съставомерни факти, обуславящи отговорността му, по които дотогава той не се е защитавал в хода на целия административнонаказателен процес, което би било в грубо противоречие с процесуалните правила. Предметът на доказване в процеса и фактическата рамка на обвинението се очертават още с описанието на нарушението в АУАН. Последиците от допуснатата в случая грешка при определянето на мястото на извършване на нарушенията не могат да се преразпределят в тежест на жалбоподателя и следва да останат за АНО. Съдебната практика на административните съдилища в страната също трайно приема, че неправилно определеното място на извършване на нарушението опорочава съществено НП и съставлява основание за неговата отмяна – така Решение № 1081 от 15.01.2019 г. по к.а.н.д. № 1071/2018 г. по описа на Административен съд – Хасково; Решение от 17.03.2015 г. по к.а.н.д. № 6/2015 г. на Административен съд – Добрич.

Неправилно определеното място на извършване на нарушенията препятства и възможността с НП да се формира сила на пресъдено нещо за извършените от жалбоподателя Ч. деяния. Това е така, защото силата на пресъдено нещо се разпростира върху посочените по-горе елементи на деянието – време, място, начин на извършването му и неговото авторство. Следователно не би се формирала сила на пресъдено нещо по обвинението процесните деяния да са извършени на бул. „Коматевско шосе“ до № 20 в гр. Пловдив, с което да се изключи възможността административнонаказателната отговорност на жалбоподателя да бъде ангажирана в друго производство за обективно същото му поведение, което е предмет на изследване в настоящото производство.

Както се посочи, порокът при определянето на мястото на извършване на нарушенията влече необоснованост на наказателното постановление и по трите му точки и е основание за неговата отмяна изцяло.

На следващо място съдът приема, че е допуснато съществено процесуално нарушение чрез дадената различна правна квалификация между АУАН и НП на нарушението по т. 1 от постановлението. Наличието на противоречива правна квалификация в АУАН и в НП има за последица неяснота в предмета на доказване, тъй като в рамките на административнонаказателното производство следва да се установи проявлението в обективната действителност на посочените в хипотезата на нарушената правна норма признаци на нарушението. Следователно при всяко положение следва в АУАН и в НП да е описано едно и също административно нарушение и в този смисъл да му е дадена и една и съща правна квалификация (така Решение № 468 от 01.03.2016 г. по к.а.н.д. № 3356/2015 г. на Административен съд – Пловдив). В случая нарушението по т. 1 от НП е било квалифицирано като такова по чл. 141, ал. 1 от ЗДвП в АУАН, докато в наказателното постановление същите факти са подведени под състава на различно административно нарушение – по чл. 140, ал. 1 от ЗДвП. Това противоречие не може да бъде преодоляно по реда на чл. 53, ал. 2 от ЗАНН. Съдебната практика е изяснила, че нередовността в акта, въпреки която да може да бъде издадено наказателно постановление, не трябва да е такава, която съществено ограничава правото на защита на наказаното лице. Така например недопустимо е за пръв път в НП да се посочват съставомерни факти, които не са били описани и предявени на наказания при съставянето на АУАН, както и в наказателното постановление да се дава различна правна квалификация от тази в акта. В противен случай би се обезсмислила цялата законово регламентирана процедура по съставянето на АУАН. В този смисъл са Решение № 468 от 01.03.2016 г. по к.а.н.д. № 3356/2015 г. на Административен съд – Пловдив; Решение № 1151 от 08.06.2015 г. по к.а.н.д. № 904/2015 г. на Административен съд – Пловдив; Решение № 2294 от 24.10.2013 г. по к.а.н.д. № 1863/2013 г. на Административен съд – Пловдив. В заключение така констатираната непоследователност между АУАН и НП е процесуално нарушение от категорията на съществените, защото създава неяснота пред наказаното лице срещу какво обвинение следва да се защитава и по този начин неправомерно се ограничава правото му на защита. Нарушението не може да бъде санирано във въззивната инстанция, поради което наказателното постановление е незаконосъобразно в частта си по т. 1 и е налице самостоятелно основание за отмяна в тази част.

По т. 2 от НП съдът също констатира допълнително основание за отмяна, като жалбоподателят е наказан за това, че на посочените в НП време и място не носил и не представил пред контролните органи свидетелството си за управление на МПС и контролния талон към него. Като водач на МПС Ч. е бил годен субект на административното нарушение по чл. 100, ал. 1, т. 1 от ЗДвП и адресат на правилото за поведение, установено с диспозицията на правната норма. По делото се доказва, че жалбоподателят не е представил нито един от двата документа при извършената проверка. Това му поведение съставлява изпълнителното деяние на нарушението, което е формално и е било довършено с непредставянето на посочените документи. Въпреки това съдът приема, че НП е незаконосъобразно и в частта си по т. 2 поради допуснато съществено процесуално нарушение, което налага атакуваният административен акт да бъде отменен в тази част.

С разпоредбата на чл. 100, ал. 1, т. 1 от ЗДвП е регламентирано задължение за водачите да носят два различни документа – свидетелство за управление на моторно превозно средство от съответната категория и контролен талон към него. За да бъде извършено нарушението, достатъчно е водачът да не носи кой да е от тези документи. Следователно за съставомерността на деянието не е необходимо водачът да не носи едновременно и двата документа. Напротив, неносенето както само на СУМПС, така и само на контролния талон към него съставлява самостоятелно административно нарушение. Щом неносенето на всеки отделен документ е самостоятелно нарушение, то при неносене и на двата документа ще са извършени две отделни нарушения (така Решение № 344 от 14.02.2019 г. по к.а.н.д. № 3730/2018 г. на Административен съд – Пловдив; Решение № 67 от 13.03.2020 г. по к.а.н.д. № 33/2020 г. на Административен съд – Кюстендил; Решение № 1807 от 24.08.2015 г. по к.а.н.д. № 1860/2015 г. на Административен съд – Варна). Съгласно чл. 18 от ЗАНН, когато едно и също лице е извършило няколко отделни нарушения, наложените наказания се изтърпяват поотделно за всяко едно от тях. В случая за извършените две отделни нарушения е наложено едно общо наказание, което представлява съществено процесуално нарушение и е самостоятелно основание за отмяна на НП в частта му по т. 2. В административнонаказателния процес не съществуват т.нар. продължавани административни нарушения. Незаконосъобразен се явява тогава изводът на наказващия орган да наложи едно общо наказание за установените две нарушения. Извършеното сборуване на наказанията не е довело до отстраняване на нарушението, тъй като наказващият орган не разполага с подобно законово регламентирано правомощие. По този начин остава напълно неясна волята на АНО за кое деяние се налага наказанието. Съдебната практика на касационната инстанция е трайна, че в случаи като процесния не може да се приеме, че НП трябва да бъде потвърдено, по съображения че действията на администрацията били в „полза на нарушителя“. Нормата на чл. 18 от ЗАНН е императивна, а по съдържанието си е ясна, като законодателят е приел тези случаи да се разрешават по указания в нея начин. Наказателното постановление не може да бъде потвърдено и по съображение, че поне за едно от нарушенията е следвало понасяне на предвидената санкция. Това е така, защото съдът не може да замества волята на административнонаказващия орган, като сам определи за кое от общо двете описани административни нарушения следва да бъде наказан жалбоподателят и за кое – не. Съдът единствено осъществява контрол за законосъобразност и обоснованост на НП. По тези съображения НП е незаконосъобразно и в частта си по т. 2.

Така мотивиран, съдът приема, че макар от доказателствата по делото да се установява, че по време на проверката жалбоподателят Ч. като водач на МПС не е представил на контролните органи свидетелството си за управление на МПС, контролния талон към него и свидетелството за регистрация на управлявания автомобил, а последният да е бил с временни регистрационни табели, чийто срок на валидност е изтекъл на 14.04.2019 г., то наказателното постановление трябва да бъде отменено поради неправилно определяне на мястото на извършване на всяко от нарушенията, както и поради допуснати съществени процесуални нарушения в частите по т. 1 и т. 2, влечащи неговата незаконосъобразност.

 

По разноските:

Съгласно разпоредбата на чл. 63, ал. 3 от ЗАНН страните имат право на разноски в процеса. С оглед изхода на делото такива се дължат единствено на жалбоподателя, който е направил искане за присъждане на разноски в размер на 300 лева, представляващи адвокатско възнаграждение. По делото е доказано извършването на разноски от жалбоподателя в пълния претендиран размер, като в договора за правна защита и съдействие, приложен на лист 21-гръб от делото, е удостоверено възнаграждението да е заплатено в брой.

 Съобразно чл. 63, ал. 4 от ЗАНН е направено и възражение за прекомерност от въззиваемата страна, което в случая настоящият състав намира за неоснователно. При определяне на минималния размер на дължимото адвокатско възнаграждение следва да бъде съобразено Решение № 5419 от 08.05.2020 г. по адм. дело № 14384/2019 г. на ВАС – ДВ бр. 45 от 2020 г. В тази връзка съдебната практика на ВАС и на ВКС е трайна, че в случаите на реално заплатено от клиента адвокатско възнаграждение (а не такова по чл. 38 от ЗПП), меродавна е редакцията на Наредбата за минималните размери на адвокатските възнаграждения към момента на сключване на договора за правна защита и съдействие, респективно уговаряне на дължимото възнаграждение – така изрично Решение № 9779 от 21.07.2017 г. по адм. дело № 9012/2016 на Върховния административен съд; Решение № 7709 от 19.06.2017 г. по адм. дело № 4087/2016 на Върховния административен съд; Решение № 4843 от 02.04.2019 г. по адм. дело № 14588/2018 на Върховния административен съд. В този смисъл и Определение № 58 от 22.03.2017 г. по т. д. № 390/2016 г. на Върховен касационен съд, 1-во тър. отделение; Определение № 650 от 19.12.2017 г. по ч. т. д. № 2851/2017 г. на Върховен касационен съд, 1-во тър. отделение; Определение № 277 от 20.12.2016 г. по т. д. № 362/2015 г. на Върховен касационен съд, 2-ро тър. отделение.

Цитираната съдебна практика и застъпените разрешения в нея изцяло се споделят и от настоящия съдебен състав, тъй като те кореспондират с целта на закона. Разпоредбата на чл. 63, ал. 3 от ЗАНН създава облекчен ред за обезщетяване на лицата за преките и непосредствени вреди, които те са претърпели в резултат на един незаконосъобразен акт на административното правораздаване. Разноските за адвокатска защита в рамките на минималния размер са такива преки и непосредствени вреди. С Наредба № 1 от 09.07.2004 г. се създава императивна забрана за заплащане за адвокатски услуги на суми, по-ниски от определените в Наредбата и в зависимост от вида дело. Тази забрана е гарантирана и със съответната дисциплинарна отговорност за адвоката, който я наруши. В този смисъл гражданите, желаещи да се ползват от адвокатска защита, са обвързани да заплатят възнаграждение в размер на минимално предвиденото в Наредбата към момента на сключване на договора за адвокатска защита и съдействие. В случай че това възнаграждение е реално заплатено, за тях то представлява пряка и непосредствена вреда от издаденото незаконосъобразно НП, която подлежи на овъзмездяване.

Последващи промени относно минималните размери на адвокатските възнаграждения, предвидени в Наредбата, нямат действие за жалбоподателите, по чиято инициатива са отменени незаконосъобразни НП, тъй като с реалното заплащане на адвокатския хонорар съобразно редакцията на Наредбата към момента на сключване на договора за правна защита и съдействие вредата за тях вече е настъпила. Тази вреда следва да бъде овъзмездена изцяло, щом е пряка и непосредствена последица от един незаконосъобразен властнически акт.

Гореизложените принципни положения намират подкрепа и в разрешенията, дадени с Тълкувателно решение  № 2 от 27.06.2016 г. на Върховния административен съд - ОСС от I и II колегия, в което е прието, че за разлика от отмяната на индивидуалните и общите административни актове, при която те се считат отменени от деня на тяхното издаване, за подзаконовите нормативни актове, какъвто е Наредба № 1 от 09.07.2004 г., е налице специална уредба в чл. 195 от АПК, в който е предвидено, че подзаконовият нормативен акт се смята за отменен от деня на влизане в сила на съдебното решение. За периода от приемане на подзаконовия нормативен акт до неговата отмяна с влязло в сила съдебно решение, този акт се счита за законосъобразен и поражда валидни правни последици.

По тези съображения следва, че след като към момента на сключване на договора и подаване на жалбата - месец февруари 2020 г., съгласно действалото право минималният размер на предвиденото адвокатско възнаграждение е бил 300 лева, то възражението за прекомерност по чл. 63, ал. 4 от ЗАНН е неоснователно. Минималният размер на възнаграждението за адвокатска защита в случая се определя по правилото на чл. 18, т. 2 от Наредбата № 1/09.07.2004 г. и е именно 300 лева.

Разпоредбата на чл. 63, ал. 3 ЗАНН препраща към тази на чл. 143, ал. 1 АПК, която гласи, че когато съдът отмени обжалвания административен акт или отказа да бъде издаден административен акт държавните такси, разноските по производството и възнаграждението за един адвокат, ако подателят на жалбата е имал такъв, се възстановяват от бюджета на органа, издал отменения акт или отказ. Съгласно т. 6 от допълнителните разпоредби на АПК „поемане на разноски от административен орган“ означава поемане на разноските от юридическото лице, в структурата на което е административният орган. Следователно в случая разноските следва да бъдат възложени върху това юридическо лице, от което е част административнонаказващият орган, а това е ОД на МВР – Пловдив като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити по аргумент от чл. 43 ЗМВР, така Решение № 13009/02.10.2019 г. по адм. д. № 7758/2018 на ВАС.

Така мотивиран и на основание чл. 63, ал. 1, предл. трето от ЗАНН, съдът

 

Р  Е  Ш  И:

 

ОТМЕНЯ Наказателно постановление 19-1030-011854/13.01.2020 г., издадено от М. В. М. – *** ОДМВР-Пловдив, сектор „Пътна полиция“, с което на Ч.Й.Ч., с ЕГН: **********, с адрес: *** на основание:

1) чл. 175, ал. 3, предл. 1 от Закона за движението по пътищата са наложени административно наказание „глоба“ в размер на 200 (двеста) лева и административно наказание лишаване от право да управлява МПС за 6 (шест) месеца за нарушение по чл. 140, ал. 1 от Закона за движението по пътищата;

2) чл. 183, ал. 1, т. 1, предл. 1 и 2 от Закона за движението по пътищата е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 10 (десет) лева за нарушение по чл. 100, ал. 1, т. 1 от Закона за движението по пътищата и

3) чл. 183, ал. 1, т. 1, предл. 3 от Закона за движението по пътищата е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 10 (десет) лева за нарушение по чл. 100, ал. 1, т. 2 от Закона за движението по пътищата.

 

ОСЪЖДА ОБЛАСТНА ДИРЕКЦИЯ НА МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ – ПЛОВДИВ да заплати на Ч.Й.Ч., ЕГН: **********, с адрес: *** сумата от 300 (триста) лева, представляваща разноски по делото.

 

РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна жалба на основанията, посочени в Наказателно-процесуалния кодекс, по реда на Административнопроцесуалния кодекс пред Административен съд – Пловдив в 14-дневен срок от получаване на съобщението от страните, че решението е изготвено.

 

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ: (п)

 

 

         ВЯРНО С ОРИГИНАЛА!

         И. Й.